robertos102 Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Witam Warto dać za niego 3900zł,bo chyba w tym budżecie nie znajdę nic ciekawszego? http://allegro.pl/rower-kona-hei-hei-29-2012-r-20-sportsales-40-i2782553656.html No i najważniejsze,zaryzykować kupno przez internet bez przymierzania? To jest rama 20" a ja mam 189cm,długość nogi 94-95cm i waga 100kg. Nie będzie za mały? pozdrawiam R/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pazurq Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Witam Warto dać za niego 3900zł,bo chyba w tym budżecie nie znajdę nic ciekawszego? http://allegro.pl/ro...2782553656.html No i najważniejsze,zaryzykować kupno przez internet bez przymierzania? To jest rama 20" a ja mam 189cm,długość nogi 94-95cm i waga 100kg. Nie będzie za mały? pozdrawiam R/ Mam Konę Blast 2011, ramę 19'', przy wzrości 180 cm, noga 108 cm i rama jest duża, może nawet lepsza by była 18'.' (przeswit do ramy mam ok. 6 cm). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 (edytowane) To nie jest takie proste, ja mam 185 cm i jeżdżę na rowerach o ramach od 19" do 20,5" (NRS 26", ze sztycą 400 mm), przy czym 29era mam w wielkości 20". Może da radę przymierzyć ten rower w innym sklepie w Twoim mieście? Edytowane 18 Listopada 2012 przez adriansocho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 nie ma takiej mozliwosci, zeby 20 byla za mala, bedzie idealna, a rower warto, bo full 29er za tak smieszne pieniadze to rzadkosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Może da radę przymierzyć ten rower w innym sklepie w Twoim mieście? Konin to male miasto i nie ma tu zbyt duzego wyboru.Po prostu bedzie lepiej jak pojade do WAWY. ....a rower warto, bo full 29er za tak smieszne pieniadze to rzadkosc A mozesz napisac mi cos wiecej o tym osprzecie. Ten damper co to za wynalazek,zda egzamin pod 100kg? No i sram x7 do odpowiednik Shimano alivio? pozdrawiam R p.s.sorry za brak polskich znakow ale jestem chwilowo za granica i nie umiem tu na klawiaturze ustawic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 z niskimi modelami damperow nigdy nie mialem do czynienia, wiec ci nie powiem, ale sram x7 jest odpowiednikiem slx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 z niskimi modelami damperow nigdy nie mialem do czynienia..... Jednak z tego co wiem ta rama stosowana jest tez w drozszych modelach,wiec z ewentualna zmiana dampera na lepszy niebedzie problemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 (edytowane) Nie powinno być żadnego problemu ze zmianą dampera, wystarczy dobrać model o takiej samej długości i skoku. Możliwe, że ten damper został specjalnie zestrojony do zawieszenia Kony. Edytowane 19 Listopada 2012 przez Obes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Ten damper co to za wynalazek,zda egzamin pod 100kg? Mało kto odpowie na to pytanie, bo to jest damper brandowany marką Kony i nie jest dostępny w handlu detalicznym, dodatkowo jest zero informacji o nim - może sprzedający mógłby powiedzieć, jakie ma regulacje? Jeśli to jest damper robiony przez Suntoura, X-Fusiona czy Foxa, to przez pierwsze 2 lata nie powinno być z nim problemów. Szkoda, że reszta osprzętu jak w rowerze za 2100 PLN.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evildick Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 ....Szkoda, że reszta osprzętu jak w rowerze za 2100 PLN.... Osprzęt w tym rowerze nie jest nie wiadomo jaki ale nie przesadzaj, że jest aż tak kiepski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 (edytowane) Kupując przez ich sklep zapłacisz 3800 pln z wysyłką kurierem gratis. W tej cenie nie znajdziesz lepszego bujaka 29". To że ma X5/X7 nie ma wiekszego znaczenia - grunt że całość jest sensownie biorąc pod uwagę cenę złożona. Bardzo dobre opony, koła cieżkie, ale sztywne, gruba ośka z tyłu 142x12, relatywnie mocne hamulce plus oczywiście rama jak z wyższych modeli z dodatkiem skandu i dobra gwarancja. Bez dwóch zdań rower wart dużo więcej. Kupuj w ciemno, bo i rozmiar także idealny. Edytowane 19 Listopada 2012 przez sivydym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Witam O dampera wypytam sie namiejscu kto to produkuje.Sprzedawca twierdzil iz sprzedawali ta KONE w ramie 22 cale dla jezdzcow o wadze 120kg i bez reklamacji i to za ok. 7 tys zl.Przyznal sam,ze ten zamontowany damper,nie chodzi jak FOX.Jak to wyglada w praktyce to nie wiem. Rower juz zarezerwowany czeka na mnie,jest to ostatni model w ramie 20 cali na sprzedaz,a za chwile wchodza modele na 2013r. Mam nadzieje,ze sie nie zawiode. Ogladalem dzis w necie RADONA 6.0 na SRAMIE x9,dobry osprzet i kolorystka,ale nigdy nie jezdzilem na fullu,wiec kupuje ta KONE. Zdecydowalem sie jechac osobiscie do Wawy po rowerek,to odbiore skrecony i gotowy do jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dlmtb Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 (edytowane) Mam ten rower i przejechane jakieś 900km. Ja wybrałem 19-tke przy wzroście 176cm a mój kolega przy wzroście 185cm i wadze 110kg ! wziął 20-tkę i też jest zadowolony. A teraz kilka słów o samym rowerze, ale na początek nie żeby się chwalić i zadzierać nosa, ale żebyście przyjęli moje wynurzenia, jako osobnika, który już przekręcił ładnych parędziesiąt tysięcy na różnych sprzętach w różnych warunkach od wycieczek po wyścigi XC, szosowe a kończąc na maratonach. Mam już 45 lat i choć noga podaje to już nie startuję. Moja decyzja o zakupie tej Kony to wypadkowa doświadczenia i płynącej z niego nauki, że to, co lekkie, drogie i do wyścigów wcale nie jest najlepsze do jazdy w rozumieniu „mam rower i mogę nim pojechać wszystko” Taki sprzęt nie istnieje. Albo się ścigamy albo jeździmy i lubimy komfort i wygodę a takiego uniwersalnego klimatu ani ścigancki sztywniak ani bujany ful nam nie zapewnią. Musimy zdecydować się na kompromis. I ja jak mi się wydaje taki kompromis znalazłem Rama Cieniowane aluminium Scandium. Rama robi wrażenie mocno wycieniowanej i widać, że pochodzi z modelu z wyższej półki. Nie będę się o niej rozpisywał, bo wszystko jest na stronie producenta. Geometria Jak dla mnie idealna. Zawsze wisiałem tyłkiem w górze a nosem ma przedniej oponie, bo uważałem, że rower sztywny czy bujany to musi mieć taką właśnie geometrie i o ile się to sprawdza na krótkim wyścigu XC to już w maratonie czy długiej wycieczce wali po plerach. Komponenty Damper prosty do bólu. I nie przypomina mi z zewnętrz niczego, co bym znał. Jest tylko regulacja ugięcia, która daje się całkiem fajnie regulować. Jest też blokada, która działa naprawdę fajnie. To znaczy jak się ją zamknie rower przeistacza się w sztywniaka. Miałem w poprzednich rowerach całą plejadę damperów RS i Fox-a. Jedynie Fox były bezawaryjne, ale żaden nie dał się tak do końca zablokować. Zawsze lekko pompował. Nie śmiejcie się z dziadka, ale moje zdanie to, czym mniej pokręteł tym lepiej. Amortyzator przedni RS XC32 to prosty sprężynowo olejowy uginacz z blokadą skoku. Dodatków mamy możliwość regulacji ugięcia wstępnego i tłumienia na dole goleni. Regulacja tłumienia bardzo zgrubna jedynie ½ obrotu to pełen zakres. Amortyzator działa bardzo poprawnie i miękko wybiera (jak się go rozkręci) Mi pasuje. Koła Dość ciężkie, ale to wina szprych i piast (przód jakieś proste Shimano, tył XT). Sama obręcz to raczej dość lekki komponent WTB. Opony Maxxisa Ignitor o szerokości 2,1. Musiałem zejść do 2 atmosfer z przodu i 2, 5 z tyłu żeby przy mojej wadze 71kg dało się w miarę pewnie trzymać w zakręcie. Hamulce Wygląda mi to na jakieś Deore, ale lepiej hamują niż moje XT z przed 3 lat, które mam na innym rowerze. Napęd Mieszanka SRAM: manetki X5 przerzutki przód i tył X7. Wszystko działa bez zrzutów, choć przyznam, że to mój pierwszy SRAM do tej pory jeździłem wyłączne na Shimano. Z doświadczenia wiem, że modele, w Shimano od Deore w górę działają mniej więcej tak samo dobrze i osiągają podobne przebiegi. Wydawanie kroci, na XTR nie ma sensu. No chyba, że zawodnik ma sponsora. Mam nadzieje, że tak samo będzie ze SRAME-m. Korby to SRAM X5 kaseta podobnie. Kierownica, sztyca, mostek To komponenty robione przez kogoś dla Kony. Wyglądają na dość ciężkie i toporne, ale ładne. Siodło To WTB model Valcon Sport SE twarde, ale w miarę lekkie 290g. Niestety dla mnie na stare lata za deska (już się nasiedziałem) i wymieniłem je na model tek samej firmy, ale znacznie bardziej komfortowy. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego zakupu, choć o trwałości sprzętu za wcześnie by mówić. Jak do tej pory najdłuższa trasa to 120km po Kampinosie i powiem wam, że rewelacja. Żadnych problemów z tyłkim czy kręgosłupem. Poza tym to mój pierwszy 29 er i jestem zachwycony pozycją w porównaniu z 26 calówką. Jak dla mnie na razie jedyną wadą jest waga tego roweru. Po zważeniu na dość precyzyjnej elektronicznej wadze wyszło 14,98kg ! co jednak dla osób szukających wyścigowego fula może być masą nie do zaakceptowania, ale, jak komu noga podaje to i na tym czołgu pourywa z koła. Edytowane 20 Listopada 2012 przez dlmtb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 20 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Witam Ciekawa opinia.Juz sie zdecydowalem na niego wczoraj.Zaklepalem i pod koniec tygodnia odbieram.Dostalem w miedzy czasie jeszcze kilka innych propozycji 29er,nawet na duzo lepszym osprzecie niz ten w Konie ale straszniem nie ciagnie do fulla. Na pewno napisze i podesle kilka fotek jak juz go odbiore i troszke pojezdze. pozdr. R/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 20 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Kłaniam, Nie wiem czy zadjesz sobie sprawę ale XC32 to pod Twoja waga posypie sie szybkościowo. Chyba że zamiarujesz leciutko rowerować i tylko po ścieżkach rowerowych Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venomiz Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 (edytowane) WitamCiekawa opinia.Juz sie zdecydowalem na niego wczoraj.Zaklepalem i pod koniec tygodnia odbieram.Dostalem w miedzy czasie jeszcze kilka innych propozycji 29er,nawet na duzo lepszym osprzecie niz ten w Konie ale straszniem nie ciagnie do fulla.Na pewno napisze i podesle kilka fotek jak juz go odbiore i troszke pojezdze.pozdr.R/ Osprzęt można zmienić, więc nie przejmowałbym się nim jeśli nie jest naprawdę beznadziejny Grunt, że rower ma naprawdę dobrą ramę ze scandium, więc stanowi świetną bazę do ulepszeń. Co do dampera, nie martwiłbym się nim. Zwłaszcza, że jak pisałeś, jest to Twój pierwszy full, więc powinieneś być zachwycony - ja w zeszłym roku przesiadłem się na fulla (też Kony i też ze SportSales) z damperem Fastrax i choć słyszałem o nim wiele kiepskich opinii, jestem dość zadowolony z jego pracy. Choć naturalnie nie ma porównania z porządnymi damperami RS lub Fox W każdym razie gratuluję zakupu Edytowane 20 Listopada 2012 przez Venomiz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubim Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Nie wiem czy zadjesz sobie sprawę ale XC32 to pod Twoja waga posypie sie szybkościowo. Chyba że zamiarujesz leciutko rowerować i tylko po ścieżkach rowerowych amortyzator można sprzedać, a że zbliża się zima to warto dołożyć te parę stówek i kupić w jakiejś okazyjnej cenie coś powietrznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 21 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Kłaniam, Opcja jeden - zajechać, wymienić. Opcja dwa - sprzedać i zanabyc cuś solidniejszego. Jednakowoż za taki wynalazek to duzo grosiwa nie wpadnie... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 (edytowane) Witam ...warto dołożyć te parę stówek i kupić w jakiejś okazyjnej cenie coś powietrznego. A co polecasz powietrznego pod wagę 100kg? Kłaniam, Opcja jeden - zajechać, wymienić. Opcja dwa - sprzedać i zanabyc cuś solidniejszego. Nie będę na razie zmieniał.A jeżeli już to dopiero na nowy sezon. Aktualnie mam marne doświadczenie co do amorków,bo jeździłem na jakiś tam budżetowych oraz min. na RST First Air o skoku 100mm oraz na Rock Shock XC30. pozdrawiam R/ Edytowane 22 Listopada 2012 przez robertos102 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marekp Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Witam wszystkich jako, że to mój pierwszy wpis. Mam tą kone od sierpnia kupiłem ją w cenie wyższej niż obecnie ale nie żałuje , jestem na etapie wymiany podzespołów, te z roweru sprzedaję dokładać i kupuję lepsze i z wagi zjechałem do około 12kg wię nie jest tak źle.Na pierwszy ogień poszły pedały,póżniej amor przód, manetki,przerzutka tył,opony,kiera,siodła,mostek oraz sztyca dużo nie dołożyłem ale warto. Ja kupowałem przez internet, rower przyszedł przymierzylem i było ok-kupująć przez internet masz 10 dni na zwrot a w sklepie to różnie bywa-szybko szybko i nieraz człowiek żałuje. Rama jest super tylny damper nie taki zły więc zostawiłem. Na pewno nie będziesz żałował Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 23 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 Witam wszystkich jako, że to mój pierwszy wpis. Na pierwszy ogień poszły pedały,póżniej amor przód, manetki,przerzutka tył,opony..... Jak możesz to napisz jaki amor wrzuciłeś do niej. Jak jeździło Ci się na oryginalnie zamontowanych oponach? pozdrawiam R/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marekp Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 Jak możesz to napisz jaki amor wrzuciłeś do niej. Jak jeździło Ci się na oryginalnie zamontowanych oponach? pozdrawiam R/ rame mam 19 przy wzroscie 177 i pasuje waga 80 kg mam juz swoje latka i jezdze tylko amatorsko amor ten oryginalny sprzedalem za 450 a kupilem rebe 29 za 1200 opony oryginalne nie pasowaly mi gdyz czesc jazdy mam po utwardzonym terenie lub nawet asfalcie i strasznie huczaly i nie mialy ze tak powiem kopa sprzedalem za 150 i kupilem Continental Race King PROTECTION 26X2,2 i dla mnie jest super-duża różnica w komforcie jazdy ale to moje skromnie zdanie sorki za literowke oczywiscie continental to 29x2,2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dlmtb Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 (edytowane) Jak możesz to napisz jaki amor wrzuciłeś do niej. Jak jeździło Ci się na oryginalnie zamontowanych oponach? pozdrawiam R/ Nie przejmuj się amortyzatorem. Działa lepiej niż nie jeden powietrzny. Jego problem to jak mniemam wytrzymałość, czyli odporność na zużycie. Jak widać po goleniach zamiast teflonu mamy zwykły chrom, co jest znakiem rozpoznawczym tanich amortyzatorów. Opony wbrew testowi jaki czytałem na stronie http://www.team29er....s-ignitor-29x21 nie są złe. W moim odczuciu to całkiem porządne gumy z bieżnikiem ma średnio trudny teren. Opory toczenia w normie a hałas, bez przesady. Jedyne, co trzeba to dobrać odpowiednie ciśnienie do swojej wagi i stylu jazdy. Ja z tych opon jestem zadowolony. A i jeszcze hamulce to najtańsze hydrauliki Shimano. Komplet (P+T) w polskim sklepie kosztuje tylko 290zł! A co do przedniej piasty to Acera, czyli również podstawowy komponent, MTB tego producenta. Ciekawi mnie to, bo po raz pierwszy będą ujeżdżał komponęty z tak niskich grup. Zwykle jeździłem, na XTR i XT., Jeżeli przeżyją okres gwarancji to będzie potwierdzenie mojej teorii, że wydawanie kroci na drogie klocki mija się z celem. Co ciekawe te tanie hamulce i niezbyt wysoka mieszanina napędu SRAM-a spisują się całkiem nieźle. Powiem więcej jestem pozytywnie zaskoczony i nie mam do nich żadnych uwag. Co prawda przejechałem dopiero 1000km a rower kupiłem w połowie października, czyli jeżeli zima pozwoli w tym tempie na wiosnę Kona będzie miała już trochę przehulane i wtedy się okaże, co warte są tanie graty. Edytowane 23 Listopada 2012 przez dlmtb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 Jak widać po goleniach zamiast teflonu mamy zwykły chrom, nie teflon tylko anodę, teflon to na patelni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dlmtb Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 nie teflon tylko anodę, teflon to na patelni Anodę? hmm...... mnie w szkole uczyli że anodować to można tylko aluminium i jego stopy ale raczej goleni amortyzatora to z tego nie upędzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi