Techniq Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Cześć mam problem. Dzisiaj zauważyłem, że na śrubie po lewej stronie na dole jest ciemny chyba tłusty osad - wytarłem go. Okazało się, że mogę tą śrubę dokręcić. Teraz zastanawiam się, czy on po prostu poci się w tym miejscu czy może przypadkiem przez tą nie dokręconą śrubę uciekł mi cały olej z lewej dolnej goleni.(zrobiłem 2k km) Mam na niego gwarancję, ale dokręciłem śrubkę i teraz śladu nie ma(zobaczę jak z tydzień postoi) - najwyżej powiem, że wytarłem i co dalej? Jak się okaże, że wyciekł cały olej to czym to w zasadzie grozi? Czy gdybym miał uzupełnić olej w tamtym miejscu to muszę rozbierać całość czy wystarczy, ze odkręcę tą śrubę(bez czy ze spuszczonym powietrzem?) i go po prostu doleje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 W zasadzie niczym to nie grozi, ale olej na swoim miejscu być powinien. Wyciekał ci olej smarujący o ile to mozna nazwać wyciekaniem. Pasuje zdjac golenie dolne i ewentualnie uzupełnić olej do wskazanego poziomu przez producenta to było chyba jakieś 25ml o ile pamiętam. gorzej jak by ci z tłumika wyciekało bo jak by wyciekło tłumik przestanie działać. musisz rozczłonkować golenie tak aby wysuneły sie kilka cm w dół a przez otwory na śruby dolewasz olej i skręcasz z powrotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Wlasciwie nie musi, wypuszcza powietrze, wykreca srube do 3/4 , pizdnie mlotkiem zeby pret wyskoczyl z gniazda, wykreci do reszty srubke, lekko popchnie srubokretem pret i delikatnie odkrzywi od osi aby dolac oleju. Dolewa, lekko pompuje, zeby pret sie zblizyl, skreca srubke i tyle. Calosc moze 10 minut na 1 raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 No coś takiego tylko warto dodać by uzywać młotka gumowego lub tradycyjnego przez deseczke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Techniq Napisano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Panowie a bez pompki nie dam rady??(spuszczę powietrze to muszę do serwisu gnać). Chyba go jednak zareklamuje i dopiero jak nie przejdzie to zrobię to samemu - pewno nawet spróbuję po całości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 myślę ze da rade ale może być trochę cieżej ja u siebie chwile prałem młotem zanim wybiłem trzpienie z goleni. tak że sie nie zrażaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Gdyby uciekał ci olej smarujący większej ilości to byś miał zafajdaną tarczę i cierpiałbyś na niemanie hamulca - po lewej stronie znajduje się zacisk i tarcza. Jeśli wytarłeś i dokręciłeś i jest spokój - to jeździj i kontrolnie wycieraj (najlepiej szarym papierem toaletowym, na nim bardzo dobrze widać takie rzeczy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Techniq Napisano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Dziękuję Hamulec działa tak, że postawie rower na przednim kole - Tobo pewno masz rację. Dziękuję za dyskusję. Pewno zapobiegawczo jednak w wolnej chwili nauczę się wyciągać amortyzator - i wymienię mu oleje z lewej i prawej strony w dolnych lagach co go nie zabije to wzmocni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Wg instrukcji do dolnych goleni Recona wlewa się po 15 ml/na stronę, oleju 10W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfirez1 Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 zależy jaki to dokładnie model recona, bo kilka ich bylo, i oleju wlewało się różnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.