Skocz do zawartości

[Amortyzator] wyciek lewa goleń RS Recon


Techniq

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam problem.

 

Dzisiaj zauważyłem, że na śrubie po lewej stronie na dole jest ciemny chyba tłusty osad - wytarłem go.

 

Okazało się, że mogę tą śrubę dokręcić.

 

Teraz zastanawiam się, czy on po prostu poci się w tym miejscu czy może przypadkiem przez tą nie dokręconą śrubę uciekł mi cały olej z lewej dolnej goleni.(zrobiłem 2k km)

 

Mam na niego gwarancję, ale dokręciłem śrubkę i teraz śladu nie ma(zobaczę jak z tydzień postoi) - najwyżej powiem, że wytarłem i co dalej?

 

Jak się okaże, że wyciekł cały olej to czym to w zasadzie grozi?

 

Czy gdybym miał uzupełnić olej w tamtym miejscu to muszę rozbierać całość czy wystarczy, ze odkręcę tą śrubę(bez czy ze spuszczonym powietrzem?) i go po prostu doleje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W zasadzie niczym to nie grozi, ale olej na swoim miejscu być powinien. Wyciekał ci olej smarujący o ile to mozna nazwać wyciekaniem. Pasuje zdjac golenie dolne i ewentualnie uzupełnić olej do wskazanego poziomu przez producenta to było chyba jakieś 25ml o ile pamiętam.

 

 

gorzej jak by ci z tłumika wyciekało bo jak by wyciekło tłumik przestanie działać. musisz rozczłonkować golenie tak aby wysuneły sie kilka cm w dół a przez otwory na śruby dolewasz olej i skręcasz z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasciwie nie musi, wypuszcza powietrze, wykreca srube do 3/4 , pizdnie mlotkiem zeby pret wyskoczyl z gniazda, wykreci do reszty srubke, lekko popchnie srubokretem pret i delikatnie odkrzywi od osi aby dolac oleju. Dolewa, lekko pompuje, zeby pret sie zblizyl, skreca srubke i tyle. Calosc moze 10 minut na 1 raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby uciekał ci olej smarujący większej ilości to byś miał zafajdaną tarczę i cierpiałbyś na niemanie hamulca - po lewej stronie znajduje się zacisk i tarcza. Jeśli wytarłeś i dokręciłeś i jest spokój - to jeździj i kontrolnie wycieraj (najlepiej szarym papierem toaletowym, na nim bardzo dobrze widać takie rzeczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję :)

 

Hamulec działa tak, że postawie rower na przednim kole - Tobo pewno masz rację.

 

Dziękuję za dyskusję.

 

Pewno zapobiegawczo jednak w wolnej chwili nauczę się wyciągać amortyzator :) - i wymienię mu oleje z lewej i prawej strony w dolnych lagach co go nie zabije to wzmocni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...