wikrap1 Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Witam. W góralu napęd zajechany, do zimówki mam zbyt wyciągnięty łańcuch a nowy nie wiem, czy się przyjmie do używanych zębatek(plus kilka drobnych awarii) no i tu taki szalony pomysł: Wstawić prostą kiere i śmigać na szosie. Teren miejski i kawałek polnej drogi - dojazdy do szkoły. Tak się zastanawiam - pomysł chyba kosmiczny ale jednak wąskie opony mogą się okazać nie takie najgorsze. Łatwo przetną zaspy itp. Przypomina mi się, jak w kopnym śniegu śmigałem z kolegą na oponach 2.0 a tu wyprzedził nas student na wigry 3. Czy coś w tym jest? Niestety szosowe opony są łyse, ale może takie rozwiązanie się sprawdzi? Walczyć o zimówkę na błotnych oponach czy mogę spokojnie spróbować zaatakować zimę szosą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 17 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 wąska opona a najlepiej w stylu CX. W końcu nie przez takie błota i śniegi chłopaki na przełaju tną. Opona 700x30/32 powinna wejśc w większośc ram szosowych. Oczywiście gdybym ja miał wybierac katował bym zimówkę w końcu po to ona jest - może do nie załaduj jakieś opony 26x1,7,zwykłe drutowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 oponki mam po 25mm. W zimówce mam przód 2.0 (nie mam innej) a na tył staruszek 1,75 wyprodukowany w Słowenii ze 20 lat temu.. Kłopot w tym łańcuchu, pancerz i linkę musiałbym zmienić, do tego tylna przerzutka jest z makrokesza i ledwo chodzi i mam za wysoką miskę w sterach i stożek nie dochodzi do kulek - musialbym to piłować. No i w związku z tym przesiadka na szosę (Cr-mo, low budget) miałbym mniej pracy a i może jakieś korzyści. Może ktoś ma doświadczenia z jazdy szosą w zimie? Jak będzie to zbyt wątpliwe, to podleczę zimówkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 17 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Tak jak pisałem - jeśli kupisz oponki 700x30 (np) ale z bieżnikiem, takie np drutowe maxxisy raze/lars mimo it to powinieneś spokojnie zimę przejeździc. Komplet drutówek wyjdzie coś koło 110zł. Na jazdę łysolami 700x25 nawet nie licz-rower robi co chce, całe 2 minuty bo zaraz potem jest gleba Oczywiście w śniegu, bo po mokrym czy suchym nawet przy minus 10C każda opona pojedzie. Ja mam trochę inne podejście-zimówka - jeden bieg bo tanio, bezawaryjnie i człek ma pokręcic a nie robic "czasy życia" Może tak spróbuj, odpada Ci zużyta linka, pancerz i przerzutka. A tak w sumie to te 3 rzeczy na alledrogo plus sklep "za rogiem" wyjdą Cię taniej niż przytaczane powyżej opony przełajowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 No jasne, jak już coś grzebać to zimówka. Chodziło mi o jazdę szosą taką, jaka teraz jest.. Czyli bez remontu zimówki się nie obejdzie. Dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 dokładnie jak kolega anarchy napisał bez bieżnika.... jakiegokolwiek... słabo to widże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Ale ja jakoś nie widze tych 32 do szosy. Nie wiem, ale np u mnie wchodzą tylko slicki a zakładając coś z bieżnikiem opona jest za wysoka i trze o haulce. No chyba, że masz przełaj i canti i nie musisz się przejmowac prześwitem pomiędzy obręczą a hamulcem szosowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 17 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 zależy jaka szosa, nie pozostaje nic innego jak zmierzyc prześwit - to nic nie kosztuje. A opony z "czytelnym bieżnikiem" zaczynają się od 700x30 (conti), a pewnie ktoś znajdzie i 700x28. Sporo jest 700x32-33 (bo na tyle pozwalają przepisy w CX) Sam używam ram stalówek, i praktycznie do 3 ram szosowych jakie mam wchodzą opony 30-32mm przełajowe spokojnie, ale też haki mam poziome i koło cofam trochę do tyłu. Do stalowej przełajki wchodzą mi 35 i zostaje po około 3mm luzu. Co do hamulców - fakt - jak ktoś ma "niske" hamulce to doopa. Ale istnienie szczękowych w rowerze nie przekreśla z automatu ciut większych opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawomir90 Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 a jak ze skręcaniem na śniegu w szosówce ? ja na mtb z oponami szosowo - terenowymi bałem się ostrzej skręty brać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 18 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Słabo... Kilkakrotnie boleśnie przekonały sie o tym moje biodra. No ale jeździć trzeba. Całe szczęście, że w JuKeju zima trwa średnio 24-72h, także "jakoś" można wytrzymać Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.