bar72 Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Witam Mam pytanie do znawców tematu.Byłem posiadaczem kół Mavic ST przejechane 10 tys sprzedałem złego słowa nie napisze o tym modelu.Teraz zmieniłem rower nowa rama nowy XTR i staje przed dylematem zakupu kół moja waga 72kg rower będzie uzywany 99% teren nacisk jest na wage + wytrzymałość zastanawiam się nad Mavic SLR 012 , dodam ze kupiłem uzywane koła slr 012 na allegro za 2200 jednak okazało się , ze tylne koło nie trzymało powietrz przy wentylku UST kombinowałem długo nic nie wymysliłem dzwoniłem do Harfy z pytaniem co moze byc przyczyną powiedzieli ,ze jedna z nich to mozliwość ze jest pęknięta obręcz sprzedawca informował o tym , ze wymienił jedna szprychę , ale nie sądziłem ze to moze mieć wpływ na uszkodzenie obręczy.I powstał dylemat czy koła Mavic SLR sa warte ceny 3100 za tyle mozna kupić nowe , czy szukać np alternatywy DT 240S i obrecze ZTR pozdrawima i czekam na porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9534 Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Piasty Mack, koła ZTR podium i szptychy mac 424. Mocniejsze od SLR i waga poniżej 1200. Tylko trzeba dać do kogoś kto umie dobrze zaplatać. Cena też poniżej 3000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bar72 Napisano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Piasty Mack, koła ZTR podium i szptychy mac 424. Mocniejsze od SLR i waga poniżej 1200. Tylko trzeba dać do kogoś kto umie dobrze zaplatać. Cena też poniżej 3000. A jak wypada szczelnosć UST w ZTR w starych Mavic ST nie musiałem wlewać mleczka uszczelniaczy itp a opona UST czymała powietrze bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9534 Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Do ZTR nie potrzebujesz opony UST. Wystarczy zwykła zwijana. Niektóre opony trzymają bez mleczka, ale zawsze warto wlać, żeby w razie dziury coś ją zalepiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Ja akurat niedawno składam koła na częściach Mack superlight/ZTR Podium/Pillar MegaLite SS. Waga kół wyszła 1144gramów, także SLR ma daleko do takiego wyniku. Ze sztywnością problemu nie będzie, koła będą sztywne, jedynie z wytrzymałością na pewno nie będzie tak jak z SLR'em, jednak nie ma co liczyć na cuda przy kolach o wadze 300gram mniejszej. 300gram na tak lekkich kolach to bedzie kosmos w przyśpieszeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bar72 Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Ja akurat niedawno składam koła na częściach Mack superlight/ZTR Podium/Pillar MegaLite SS. Waga kół wyszła 1144gramów, także SLR ma daleko do takiego wyniku. Ze sztywnością problemu nie będzie, koła będą sztywne, jedynie z wytrzymałością na pewno nie będzie tak jak z SLR'em, jednak nie ma co liczyć na cuda przy kolach o wadze 300gram mniejszej. 300gram na tak lekkich kolach to bedzie kosmos w przyśpieszeniu Dziękuję za informacje czyli SLR w cenie 3 tys biorąc pod uwagę wytrzymałaość to dobry wybór , jako znawca tematu napisz co mogło byc przyczyną , ze z tych uzywanych SLR uciekało powietrze koło wentla ( testowałem na 3 nowych sztukach UST wentyl) , nie znam się za bardzo na budowie obręczy ,ale jezeli posiadała mikropęknięcia to powietrze moze uciekać własnie tędy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 To dlaczego ucieka powietrze z obręczy SLR ciężko powiedzieć. Jeśli chodzi o koła do 3000zł to możesz spokojnie w tym budżecie złożyć koła o wytrzymałości SLR'ów i nie martwić się jak coś się rozlecie, bo bez problemu można w składakach wszystko wymieniać. Koła typu SLR są fajne dopóki działają, jak coś zaczyna szwankować to po kalkulacjach można dojść do wniosku ze lepiej kupić nowe koła. Przykładowo zestaw o wadzę zbliżonej do SLR'a DT swiss 240s thrubolt ZTR Arch EX Pillar MegaLite SS waży około 1450gramów przy cenie 3000zł i takie koła na pewno mają lepszą sztywność i wytrzymałość w stosunku do SLR, a jak coś uszkodzisz to bez problemu zamawiasz to co Ci potrzeba i wymieniasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bar72 Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 To dlaczego ucieka powietrze z obręczy SLR ciężko powiedzieć. Jeśli chodzi o koła do 3000zł to możesz spokojnie w tym budżecie złożyć koła o wytrzymałości SLR'ów i nie martwić się jak coś się rozlecie, bo bez problemu można w składakach wszystko wymieniać. Koła typu SLR są fajne dopóki działają, jak coś zaczyna szwankować to po kalkulacjach można dojść do wniosku ze lepiej kupić nowe koła. Przykładowo zestaw o wadzę zbliżonej do SLR'a DT swiss 240s thrubolt ZTR Arch EX Pillar MegaLite SS waży około 1450gramów przy cenie 3000zł i takie koła na pewno mają lepszą sztywność i wytrzymałość w stosunku do SLR, a jak coś uszkodzisz to bez problemu zamawiasz to co Ci potrzeba i wymieniasz. dzięki za info coraz bardziej się skłaniam do kupna składanych powiedz jeszcze proszę jak w obręczach ZTR wygląda sprawa UST mam parę kompletów opon i dla mnie to wygodny system w starych mavic ST nie stosowałem mleczka a powietrze trzymały super nawet na maratonach nie przebiłem ani razu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 bez mleczka nie ma większych problemów żeby na tych obręczach uszczelnić opon, nie wierzyłem w to, ale sprawdziłem z ciekawości i bez problemu jest to możliwe. Tylko szkoda jeździć bez mleczka, jak dla mnie to duży + i wygoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 To ja sie tez podepne by nie zakladac nowego watku. Szukam kol MTB w podobnym budzecie, tez do XTC. Moja waga to 75 kg, kola glownie do uzytku w terenie i czasem dosyc agresywnych zjazdow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.