Tery Napisano 16 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 Witam mam na oku taki oto rower http://www.bikepedia...ke#.UKYsm1Ib6t8 Chciałbym w przyszłości(niedługo po zakupie) wymienić amortyzator. Jaki ta rama ma rozmiar główki? 1 1/8 czy może inny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweloko Napisano 16 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 Nie kupił bym tego roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 16 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 Dajesz link do specyfikacji a tam jak byk stoi jaki rozmiar sterow ma ten rower. Mimo że to Cannon to podobnie jak poprzednik bym go nie kupił ... Chyba ze knujesz jakies retro ale wymiana amorka sie z tym kluci. Ile ma cie ten rower kosztowac ?Ile w tym rowerze siedzi czesci z pierwotnej specyfikacji?W jakom jest stanie ?Masz pewnosc ze to oryginalny Cannon a nie przemianowany marketowiec ? Pozdro Tapatalknięte z Andka ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pw524 Napisano 16 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 On i tak wygląda jak makrokesz Też bym go nie chciał nawet jak by był tani. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 16 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 Kolego z góry - MAKROKESZE wyglądają jak SUPER V, wpadnij na forum o retromtb i tam się popytaj jak te zawieszenie się sprawuje... Zobacz w jakim stanie jest, ile masz za niego dać, i jakie ma części Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tery Napisano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 Dajesz link do specyfikacji a tam jak byk stoi jaki rozmiar sterow ma ten rower. Mimo że to Cannon to podobnie jak poprzednik bym go nie kupił ... Chyba ze knujesz jakies retro ale wymiana amorka sie z tym kluci. Ile w tym rowerze siedzi czesci z pierwotnej specyfikacji?W jakom jest stanie ? Pozdro Tapatalknięte z Andka ... Wg specyfikacji 80% zgodne częścio Masz pewnosc ze to oryginalny Cannon a nie przemianowany marketowiec? Raczej jakiś Niemiec by się w to nie bawił Chyba ze knujesz jakies retro ale wymiana amorka sie z tym kluci </p>Nie kłóci bo posiadam odpowiedni retro amorek na 1 1/8 cala,,zawsze można poszukać retro części na Allegro Nie kupił bym tego roweru. Jak kto woli ja wole oryginalny markowy rower niż oklepanego Unibik-a U mnie w mieście jeżdą takie 2 a Unibik-ów- bardzo dużo On i tak wygląda jak makrokesz Też bym go nie chciał nawet jak by był tani. To niech kolegi nie zwiedzie wygląd. To dalekowschodni producenci kopiowali. Super V był prekursorem ramy typu V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 16 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 No to jak kupujesz z pełną świadomością i jedyna niepewna to rozmiar sterów ... To powodzenia w przywracaniu sprzetu tak zacnej marki na trasy rowerowe :-). Szkoda tylko ze ten Cannon w świetnej specyfikacji tamtych czasów mimo ze jest prekursorem z ktorego wszyscy kalkuja to i tak bedzie się źle kojarzył :-(. Bedziesz sie narażał na kpiny i godziny tlumaczeń ... Jeszcze sie nie pochwaliles ile ma cię kosztować. A może jakieś retro GT ?? Pozdro Tapatalknięte z Andka ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 16 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 To niech kolegi nie zwiedzie wygląd. To dalekowschodni producenci kopiowali. Super V był prekursorem ramy typu V Tak, tyle, że przez te parę lat Cannon nieco zweryfikował swoje projekty, i teraz na ich rowerach nie siedzi się jak na tronie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tery Napisano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 No to jak kupujesz z pełną świadomością i jedyna niepewna to rozmiar sterów ... To powodzenia w przywracaniu sprzetu tak zacnej marki na trasy rowerowe :-). Szkoda tylko ze ten Cannon w świetnej specyfikacji tamtych czasów mimo ze jest prekursorem z ktorego wszyscy kalkuja to i tak bedzie się źle kojarzył :-(. Bedziesz sie narażał na kpiny i godziny tlumaczeń ... Jeszcze sie nie pochwaliles ile ma cię kosztować. A może jakieś retro GT ?? Pozdro Tapatalknięte z Andka ... Aż zapytam kolegi czy się śmieją. Chyba zazdroszczą bo rama tego modelu była robiona w U.S.A a nie jak większości producentów w Chinach czy Tajwanie przez żółte łapki.Po za tym lubię retrobiki i uznaje stare grupy Shimano bo nowe to już nie to samo. Nie gonię za nowościami rowerowymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 16 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 My mamy tą przyjemność kręcenia się na forum w miedzy mniej lub bardziej świadomymi rowerzystami. Z doświadczenia wiem że większość nie rozróżnia XT od Alivio ... i jak będą coś kojarzyć to Canonna szybko ożenią z rowerem widzianym na sobotnich zakupach w markecie ... Są gusta i guściki nie mam przekonania do tej konstrukcji, nie podoba mi się i tyle ... jak już wspomniano nie bez powodu Cannondale przestał rozwijać projekt . Życzę ci doprowadzenie sprzętu do stanu igła na osprzęcie z epoki . Nadal nie pochwaliłeś się ile to ma kosztować . Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tery Napisano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Jeśli chodzi o koszta to cena roweru wynosi 1480 zł + wysyłka. Ci co się znają dostrzegą klasę osprzętu a zdanie laików(tych co nie odróżniają XT od alivio) mnie nie obchodzi.Niech jedzą swoimi makrokeszami (albo i nie bo się zabija) Koleżka co jeździ mało znanym rowerem też słyszał często "Panie rower z Giełdy?" i kiedyś się wkurzył i do gościowi co go zapytał odpowiedział "Tak k** z giełdy" a rower posiada markowy na wysokiej grupie osprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pw524 Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Kolego nie masz się tu co zacietrzewiać bo nie chodzi wcale o to czy ktoś się zna czy nie, czy to canon czy makro. Tak jak napisał Rulez, rama jest jaka jest, geometrią nie zachwyca i tyle. A to że się kojarzy z pewną grupą produktów też nie zaprzeczysz i nie jeden pomyśli że ten napis Canon to dla picu ( ale to drugoplanowa sprawa). Projekt raczej nie trafiony i dalej nie rozwijany, tyle i tylko tyle. Za te prawie 1500 można wyrwać coś lepszego (moim skromnym zdaniem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tery Napisano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 nie jeden pomyśli że ten napis Canon to dla picu ( ale to drugoplanowa sprawa). . To niech sobie myśli mam to gdzieś. Nie jestem taki że muszę mieć najlepszy rower o typowej geometrii koniecznie z dużym napisem Unibike czy Trek. Jeżdżę rowerem dla siebie a nie na pokaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Jeśli chodzi o koszta to cena roweru wynosi 1480 zł + wysyłka. Drogo ... nawet bardzo drogo jak za 15`letni sprzęt nawet tej klasy. Chciałbym jeszcze poznać powód dlaczego akurat ten ... wiem że nie chcesz jeździć na Krossie czy Unibike ale jest wiele marek dobrych i mniej popularnych ... nawet ze stajni Cannondale coś znajdziesz. Inna sprawa że super v800 na allegro teraz stoi za 1200 super v1000 za 1600... No ale to już twoja decyzja Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Ci co się znają dostrzegą klasę osprzętu a zdanie laików(tych co nie odróżniają XT od alivio) mnie nie obchodz Ale jaką klasę ?, klasę zabytku, czy klasę roweru do jazdy, sam napis na ramie klasy nie czyni, ważne jest też jak jeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tery Napisano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Ale jaką klasę ?, klasę zabytku, czy klasę roweru do jazdy, sam napis na ramie klasy nie czyni, ważne jest też jak jeździ. Ci co się znają będą wiedzieć co to za pólka osprzętu. Po za tym już pisałem że co sobie pomyślą to mnie nie obchodzi i mógłbym nawet jeździć bez napisu na ramie. Zauważyłem że na tym forum dużo ludzi jeździ rowerem na pokaz.Kupują drogie rowery, drogie stroje i kaski i tak dalej A i osprzęt musi być najnowszy bo co sobie pomyślą na forum... Rozpowszechniają też rowerowe mity z d** wzięte ale to inny temat.Co do tego z allegro to się zastanowię bo wygląda na zachowanego bardzo dobrym stanie. Jest jeszcze Kona sex one na oko w bardzo dobrym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pw524 Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 No właśnie, już nie chciałem dolewać oliwy do ognia ale nad tym samym się zastanawiałem. Tak na marginesie to w te wakacje jezdziłem na takiej ramie. Wynajmowałem domek nad jeziorem i tam był taki makrokesz żeby skoczyć po bułki do sklepu. Pozycja mniej więcej jak na składaku, ciężki, toporny, niewygodny, szturmol. Ja na takie rowery mówię "odrzutowy mięśniolot" . Teraz moje pytanie..... Czym taki staroć ze starymi klamotami różni się od nowiutkiego makrokesza na takiej samej ramie? Tym że jest chorobliwie drogi ? Czy tym że w makrokeszu jest przynajmniej wszystko dekadę nowsze i działające? Czy tym że kosztuje ułamek tych pieniędzy ? Miszczu skoro się tak znasz to po co się nas ciemniaków pytasz o z d..y wzięte opinie? I jaka klasa? Stare rozgruchotane przerzutki czy 3 kilowa rama? To ze to Shimano SLX o niczym nie świadczy, ma paręnaście lat i jest starym rozgruchotanym trupłem, SLX-em było 10 lat temu. Swiat idzie naprzód, grupy osprzętu też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tery Napisano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 No właśnie, już nie chciałem dolewać oliwy do ognia ale nad tym samym się zastanawiałem. Tak na marginesie to w te wakacje jezdziłem na takiej ramie. Wynajmowałem domek nad jeziorem i tam był taki makrokesz żeby skoczyć po bułki do sklepu. Pozycja mniej więcej jak na składaku, ciężki, toporny, niewygodny, szturmol. Ja na takie rowery mówię "odrzutowy mięśniolot" . Teraz moje pytanie..... Czym taki staroć ze starymi klamotami różni się od nowiutkiego makrokesza na takiej samej ramie? Tym że jest chorobliwie drogi ? Czy tym że w makrokeszu jest przynajmniej wszystko dekadę nowsze i działające? Czy tym że kosztuje ułamek tych pieniędzy ? Miszczu skoro się tak znasz to po co się nas ciemniaków pytasz o z d..y wzięte opinie? I jaka klasa? Stare rozgruchotane przerzutki czy 3 kilowa rama? To ze to Shimano SLX o niczym nie świadczy, ma paręnaście lat i jest starym rozgruchotanym trupłem, SLX-em było 10 lat temu. Swiat idzie naprzód, grupy osprzętu też. 1. Nie pytałem o opinie tylko o rozmiar główki ramy 2. Wg specyfikacji Cannon z 1996 waży 13kg a makrokesz koło 30kg.Co wolisz STX made in Japan czy Deore Singpure lub China?. Dla fanowi retroMTB stare grupy będą lepsze bo ich jakość jest lepsza niż nowego shimano(bynajmniej niższych grup). 4. Powiedziałem że nie gonie za nowinami bo jeżdżę dla siebie nie na pokaz.5. Pewnie co roku zmieniasz grup osprzętu " bo będą się ze mnie na forum śmiali że używam starego XT". Ja takich ludzi nazywam szpanerzy 6. Nie staroć tylko klasyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 17 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Kłaniam, Fajny antyk. Do kolekcji jak znalazł, ale do jazdy na codzień to bym wolał cos współcześniejszego. Szkoda by było ciurać takiego kawałka historii Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pw524 Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Większość z nas jezdzi dla siebie a nie na pokaz. A to ze przy okazji lubimy jak coś jest fajne dobre i działa to zle? Rowerów miałem może 20 i pamiętam jeszcze przerzutki faworita pioneera i inne tego typu patenty. Na swoje czasy były świetne ale technika idzie naprzód i nie będę się upierał ze to super sprzęt, był super w swoim czasie. Tak samo jest ze starymi grupami, wchodzą nowe rozwiązania materiały itp... . Czasu też nie zatrzymasz luzy, zużycie i tak dalej. Poza tym nam nie chodzi o osprzęt a o tą tragiczną ramę. Można mieć rower na starym SLX ale matko nie na tym krześle! Tyle kolego i nie unoś się tak bo nie chcemy ci dokopać tylko doradzić. Twój wybór twoje pieniadze. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tery Napisano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Większość z nas jezdzi dla siebie a nie na pokaz. A to ze przy okazji lubimy jak coś jest fajne dobre i działa to zle? Rowerów miałem może 20 i pamiętam jeszcze przerzutki faworita pioneera i inne tego typu patenty. Na swoje czasy były świetne ale technika idzie naprzód i nie będę się upierał ze to super sprzęt, był super w swoim czasie. Tak samo jest ze starymi grupami, wchodzą nowe rozwiązania materiały itp... . Czasu też nie zatrzymasz luzy, zużycie i tak dalej. Poza tym nam nie chodzi o osprzęt a o tą tragiczną ramę. Można mieć rower na starym SLX ale matko nie na tym krześle! Tyle kolego i nie unoś się tak bo nie chcemy ci dokopać tylko doradzić. Twój wybór twoje pieniadze. Pozdrawiam. To dlaczego stare przerzutki i inne komponenty XT trzymają cenę?.Np stare klamko manetki XT kosztują 199 zł. Jak by były rozklekotane to by tyle nie kosztowały prawda? Nie jestem fanem napędów 10 i więcej rzędowych(ty pewnie tak), dual control i innych wynalazków. Model ten ma wielu entuzjastów za granicą( tam są normalniejsi bikerzy a nie szpanerowaci jak w PL. W opisach aukcji na ebay jest wyraźnie napisane "KULT") I nie porównuj normalnego roweru do wyrobu rowero-podobnego z Chin. Tam na pewno siedział inny osprzęt(tanie podróbki)i dlatego ciężko było jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 @, tylko proszę nie mieszaj więcej SLX`a z STX`em STX jest już nieprodukowaną grupą i z tego co pamiętam to grupa gdzieś ponad Alivio. @@Tery, Ja ostatecznie zawsze mówię : "rób jak uważasz ... i uważaj jak robisz" w końcu to twoja kasa. Mi się osobiście wydaje że są ciekawsze propozycje na rowerek retro MTB, gdybym miał zajawkę na taki projekt Super V by mnie nie skusił Jak na razie ograniczenia finansowe nie pozwalają mi zrealizować żadnego retro ale mam "na oku" rowerek który kiedyś chciałbym odbudować ... GT XIZANG TITANIUM rocznik około 93 . Tylko te Kiedyś to bardzo odległe kiedyś ... Powodzenia Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pw524 Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Wiesz tak możemy się spierać do rana, szkoda bicia piany ale.... Stary ram do kompa też jest droższy 3 razy niż nowy, bo go się nie produkuje i jest trudno dostępny, a tutaj jest jeszcze marża za ten "KULT". Mam w piwnicy starego Treka 820, rower mam od nowości, 100% sprawny, papiery, stan igła, dożywotnia gwarancja na ramę ale wstydził bym się krzyknąć za niego więcej niż 300pln (1500 bo kult? matko!) Teraz tej jesieni modernizowałem troszkę inny rower i z premedytacją zostawiłem napęd 8 biegowy, chętnie założył bym 7 jak by były do nich dobrej jakości komponenty ale nie ma. Tez uważam że z ilością biegów stanowczo się przesadza i z trwoga myślę o chwili kiedy będę musiał założyć 10 z łańcuszkiem jak na szyję niewiasty. A w tamtym rowerze miałem na myśli geometrię ramy (identyczna i do du..y).Przepraszam jesli gdzieś pomyliłem STX z SLX- może literówka, grunt ze wiekszość wie co miałem na myśli tam są normalniejsi bikerzy a nie szpanerowaci jak w PL. . Tak bo za granicą jest wszystko lepsze a u nas zaścianek. Mam trochę inne doświadczenia. Kiedy my się wyzbędziemy kompleksów i zaczniemy być dumni z tego kim jesteśmy ? rzezniol, faktycznie pisałem wszędzie SLX zamiast STX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tery Napisano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Wiesz tak możemy się spierać do rana, szkoda bicia piany ale.... Stary ram do kompa też jest droższy 3 razy niż nowy, bo go się nie produkuje i jest trudno dostępny, a tutaj jest jeszcze marża za ten "KULT". Mam w piwnicy starego Treka 820, rower mam od nowości, 100% sprawny, papiery, stan igła, dożywotnia gwarancja na ramę ale wstydził bym się krzyknąć za niego więcej niż 300pln (1500 bo kult? matko!) Teraz tej jesieni modernizowałem troszkę inny rower i z premedytacją zostawiłem napęd 8 biegowy, chętnie założył bym 7 jak by były do nich dobrej jakości komponenty ale nie ma. Tez uważam że z ilością biegów stanowczo się przesadza i z trwoga myślę o chwili kiedy będę musiał założyć 10 z łańcuszkiem jak na szyję niewiasty. A w tamtym rowerze miałem na myśli geometrię ramy (identyczna i do du..y).Przepraszam jesli gdzieś pomyliłem STX z SLX- może literówka, grunt ze wiekszość wie co miałem na myśli Tak bo za granicą jest wszystko lepsze a u nas zaścianek. Mam trochę inne doświadczenia. Kiedy my się wyzbędziemy kompleksów i zaczniemy być dumni z tego kim jesteśmy ? rzezniol, faktycznie pisałem wszędzie SLX zamiast STX 1. STX Japan i tak będzie lepszy jakościowo od Deore(robionego w Singapurze, niedługo pewnie w Chinach, wtedy jakoś całkiem spadnie). Stare komponenty trafiają się w dobrym stanie i ich jakość widać gołym okiem.Gadka o postępie jest typowa dla szpanerów.2. Skąd wiesz że identyczna? Mierzyłeś dokładnie kąty i długości? Może chinole coś skopali w proporcjach w swoich wynalazkach. Idealnie skopiować się nie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 17 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 On i tak wygląda jak makrokesz rama jest jaka jest, geometrią nie zachwyca i tyle To ze to Shimano SLX o niczym nie świadczy, ma paręnaście lat i jest starym rozgruchotanym trupłem, SLX-em było 10 lat temu. Po co się udzielasz w tym temacie jak nie masz pojęcia o czym piszesz. Jaki SLX 10 lat temu? Informacje o geometrii czerpiesz z wycieczki po bułki makrokeszem... tylko doradzić. Ty w szczególności. Do autora: Nie słuchaj dzieciaków, co jak tego bika wypuszczali siedzieli w piaskownicy i nawet nie marzyli o takim biku. To fajny klasyk i po odrestaurowaniu na starych dobrych STX, STX RC, XT długo jeszcze pojeździ. Tylko nie wkładaj do niego Hollowtechów, Shadowów, amorów po 130mm bo nie tędy droga. Jeżeli chodzi o serię V to ja bym poszukał wyższego modelu (cena nie będzie dużo wyższa) z główką pod Fattego, bo to jest esencja Cannonów z tamtych lat. np taki Rower górski CANNONDALE super V800 SL (2792112606) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.