lesieque Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Witam Was wszystkich. Chciałem Wam zaprezentowac ciągle zmieniający specyfikacje rowerek na którym przejechałem część obecnego sezonu. W przyszłości planuję zmianić większosć z napędu oraz praktycznie wszystkie rurki-> mój cel to 9100 co wg moich wyliczeń jest możliwe. Poniżej zamieszczam specyfikację jednak nie które części nie posiadają wagi realnej (jest to tylne koło gdyż mam założoną opaskę, zrobionego tubeless-a, suport, którego nie mam jak wykręcić) Rogi accent 65g Koszyk na bidon scott nylon 35g Hamulec przedni zacisk SLX 660 280(zalany koplet z klamką) Hamulec tylny zacisk DEORE 555 310(zalany komplet z klamką) Klamki Hamulcowe XT 775 Pancerze i linki jagwire Kaseta pg-970 310 łanńuch pg971 280 Korby truvativ stylo (44-32) 783 Przerzutka przednia XT-770 150 Przerzutka tylna XT770 236 Widelec SID RACE 10 1480 Rama FELT RXC ONE 1560 Gripy KCNC 13 Kierownica TRUVATIV RACE 190 Stery FELT 100 Pedały SPD-520 380 Siodło SELLE ITALIA SLR 230 Sztyca TRUVATIV TEAM 350X27.2 270 Zacisk sztycy NO NAME 21 Manetki SLX 260 Zaciski koł NOVATEC 111 Podkładki pod mostek FELT Mostek ZOOM100 /truvativ XR110 170 Opona przednia RoRo 2.1 417 Opona tylna RoRo 2.1 380 Top cap Bontrager 10 Koło przednie ZTR ALPINE+novatec 711+sapin 650 Koło tylne ZTR ALPINE+novatec 712+sapin 720 Tarcze haulcowe Dartmoor Nano 170g Suport SRAM GXP 130g W najbliższym czasie postaram się zrobić zdjecia i może uda mi się dokładnie go zważyć, ponieważ nie miałem dokładnej wagi i sumując wagę podanych części jest pewna różnica i chciałbym ja skorygowac i podać bardzo dokładnie Jak na razie jest to najlżeszy FELT spośród HT na forumrowerowym. Zapraszam do oglądania i komentowania. (przepraszam jeżeli pominąłem coś waznego, ale jestem strasznie zabiegany, ale chciałem sie pochwalic moja maszynką ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 (edytowane) Na siłę nie odchudzaj ,to nic nie da ,jedynie bym jeszcze zainwestował w najlepsze i najlżejsze koła i opony ,na zdjęciu same błoto . Nie doradzę Ci jakie kola niestety bo to nie mój dział i klimaty choć projekt jest zachęcający. A co chcesz jeszcze wymienić? Bo jakbyś chciał odchudzać to trzeba raczej kupić ramę karbon i Dt swiss carbon Edytowane 14 Listopada 2012 przez nikopol83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Bez przesady z tym rama karbon i Dt swiss carbon. Trochę niezbyt lekkich części jest, np. korba z suportem > 900g (to już jest ciężko), pedały, sztyca, kaseta, przerzutka p, mostek i jeszcze pewnie coś by się znalazło. lesieque piszesz "mój cel to 9100 co wg moich wyliczeń jest możliwe." - uchylisz rąbka tajemnicy, co planujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outta82 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Siemka, sztyca, mostek i siodło i już poniżej 10kg. Manetki zmień na xt . A z innej beczki, fajnie że fotka po akcji;) Jak umyjesz też trzaśnij jakąś żeby coś zobaczyć Pozdrawam i czekam na 9100g Hej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Woooow! niespodziewałem się takiego odzewu . Wlaściwie to nie mam co pisać bo wszystko wymieniliście. Na siłę nie odchudzaj ,to nic nie da ,jedynie bym jeszcze zainwestował w najlepsze i najlżejsze koła i opony ,na zdjęciu same błoto . Nie doradzę Ci jakie kola niestety bo to nie mój dział i klimaty choć projekt jest zachęcający. A co chcesz jeszcze wymienić? Bo jakbyś chciał odchudzać to trzeba raczej kupić ramę karbon i Dt swiss carbon Bez przesady. Ty le zbierałem na te koła, a Ty piszesz że cięzkie. Komplet <1400g plus leciutkie dartmoor-y nano gdzie komplet jest lższejszy niż jedna XT. Po za tym, chciałbym aby rama i amor zostały. Są to docelowe częsci. Jeżeli cokolwiek bym robił z rama to oddał ją do ponownego malowania, gdyz kupiłem używkę + zły uchwyt na bagazniku rowerowym przez kilka startów i rama wygląda nieciekawie. (jak sie dorwę do aparatu to zobaczycie o co chodzi) Co do sprzętu jak zauwazyliście czytając wnikliwie jeżdzę na 2x9. Mimo posiadania 3x9 w Karkonoszach nie zrzucałem z własnej woli na najmnijeszą więc stwierdziłem że 2x9 z mniejszymi blatami zdecydowanie wystarczy. Na sztycy moge urwać 120g. Siodło SELLE ITALIA 135G-ramowe kokpit ok 140-180g (mam 2-3 pomysły stad wahania) zaciski do kół, przerzutki, manetki (ale odchudzić po mojemu->zrobie beda zdjęcia ) kaseta . po za tym musze dokończyć tubeless-a (z przodu ciągle mam dętke, i zrobić hamulce gdyż mam klamki 2 różnych klas i zaciski również 2 róznych klas. Wcale to nie wygląda dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Tak a propos to w rozpisce nie widzę dętek i/lub wagi mleczka uszczelniającego. Różnica w masie kół zadziwiająco mała ( 70 gramów??). Brak wagi manetki amortyzatora , linek ,pancerzy i licznika. Błędna nazwa łańcucha ( chyba PC-971). Waga amorka nie za niska? Czepiałem się..., wiem.. Poza tym proszę o zamieszczanie projektów zgodnie z tymi zasadami. http://www.forumrowerowe.org/index.php?app=forums&module=forums§ion=rules&f=122 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 (edytowane) Nie no spoko. czepiajcie się... postaram się tak wszystko rozpisać, żeby nie było sie do czego czepiać Jak wszystko dokładnie zważę będzie idealnie. Co do amora to jest to realna waga (taka jest katalogowa, ale tyle tez wyszło mi na wadze). Rower w chwili obecnej jest bez licznika (swoja droga bez przesady, jeżeli miałbym wazyć licznik to powinien też zważyć czip'a startowego ) łańcuch owszem jest to model 971 (mój błąd gdyż zawsze myli mi się oznaczenie kasety i łańcucha. W tym tygodniu postaram się wszystko doliczyć dokładnie Edytowane 14 Listopada 2012 przez lesieque Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 (edytowane) Ostateczna wersja. Wszystko dokładnie powazone oraz mniej więcej opisane. Mam nadzieję, że nie ma teraz żadnego problemu. Na zdjęcia będziecie musieli jeszcze troche poczekać. Rogi accent airpline (+Pro bolts) 53g Koszyk na bidon scott nylon Comp 35g Hamulec przedni SLX 665 (PRZEWÓD +ZACISK+KLAMKA) 280g Hamulec tylny DEORE 555 (przewód+klamka+ zacisk) 310g Klamki Hamulcowe deore 555(+ Pro bolt) XT 775 (+pro bolt) Pancerze i linki jagwire 80g Kaseta SRAM PG 970 315g łanńuch SRAM PG 971 280g Korby Truvativ stylo 780g Przerzutka przednia XT-770 150g Przerzutka tylna XT-770 236g Widelec SID RACE’10 (gwiazdka+manetka) 1550g Rama FELT rxc one 1580g Gripy KCNC 13g Kierownica Truvativ team 190g Stery FELT 70g Pedały SPD 520 380g Siodło selle italia SLR 230g Sztyca Truvativ team (350x27.2) 270g Zacisk sztycy no name 21g Manetki SLX-660 (bez monitorów+ Pro bolts) 245g Zaciski koł novatec 110g Podkładki pod mostek FELT 8g Mostek zoom100mm/truvativ XR 110mm 170g Opona przednia schwalbe RoRo 2.1 417g Opona tylna schwalbe RoRo 2.1 385g Top cap bontrager(Pro Bolt) 12g Dętki DELI tire (tylko przód) 190g Koło przednie ZTR ALPINE+NOVATEC 711+SAPIM (opaska yellow) 632g Koło tylne ZTR ALPINE+NOVATEC 711+SAPIM (opaska yellow+uszczelniacz) 890g Tarcze dartmoor Nano 160mm 84g+87g(26g-śruby) Łączna waga 10079 Licznika nie podaję, gdyż na chwile obecną jest on założony na innym rowerze i nie mam jak go zważyć i odkręcić Edytowane 16 Listopada 2012 przez lesieque Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 13 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 Jak to zima bywa szykuja sie spore zmiany w mojej maszynce. Na razie nie bede uaktualnial wagi, ale rama odchudzona o 40g przez poprzedni bład na wadze a amor o 30g. Jednak nalezaloby dodac suport o ktorym zapomnialem 120 :/ W zeszym tygodniu dotarl syntace F99 105 mm103 g teraz czaje sie na kiere carbon. Zaloze nowe komponenty, pocykam zdjecia i uaktualnie bo powinno byc wtedy z -5g ponizej 10kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 nadszedł ten dzień, w którym mogę zdradzić jak chce zejść do 9kg. Liczac gram do grama mogę mieć 899x Tak więc do rowerku (który przypominam wazył 10129g) dołozyłem: (mostek) syntace F99 105 mm 103g -67g (kierownica) KCNC dark side 56 cm 128g -62g (przerzutka tył) XTR 960 tuned 189g -47g (przerzutka przód) DA 7900 76g --76g total 10129g-252g 9877g DA ma być jeszcze przerabiane, ale ze względu na brak czasu wstawiam wagę takiej przerzutki jak do mnie dojechała. Co do mostka to śruby oryginalnie sa stalowe, ale w najbliższym czasie szykuję się na zakup Tytanowych dzięki czemu zejde o kolejne 6g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Zeby zrobilo sie te dziewiec kilo musialbys wymienic wiekszosc rzeczy, tych przykreconych do ramy czy kol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miller Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Pedały, hamulce, sztyca, zaciski kół i już pół kilo mniej a później to już będzie naprawdę drogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 24 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 juz zmierzają do mnie XTR 975 na przód i zaczynam się rozglądac powoli za tyłem... i tu pytanie. Co myślicie o tarczach 140mm? ze względu na mocowanie w ramie wolałbym zostać przy IS i nie bawić się w przejściówki i adaptery z PM. Z tego co patrzyłem na allegro to najczesciej można spotkac uzywane XTR ale ze średnicą 140mm. Daje to rade przy niecałych 70km jeźdźca? płaskie maratony i ostre jazdy w kampinosie czy na mazovii dadzą rade, ale jak sie zrobi ostro w doł tarcze nie będą za małe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Jak nie gotujesz 160 na przodzie, to 140 na tyle wystarczy. Poza tym jestes lekki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 juz zmierzają do mnie XTR 975 na przód i zaczynam się rozglądac powoli za tyłem... i tu pytanie. Co myślicie o tarczach 140mm? ze względu na mocowanie w ramie wolałbym zostać przy IS i nie bawić się w przejściówki i adaptery z PM. Z tego co patrzyłem na allegro to najczesciej można spotkac uzywane XTR ale ze średnicą 140mm. Daje to rade przy niecałych 70km jeźdźca? płaskie maratony i ostre jazdy w kampinosie czy na mazovii dadzą rade, ale jak sie zrobi ostro w doł tarcze nie będą za małe? Czym kierowałeś się wybierając te hamulce? Miałeś możliwość ich przetestowania przed wyborem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 TOBO o czym mówisz? Chodzi Ci o IS 140mm? Jeżeli tak to ich nie mam. Jezeli chodzi ogólnie o XTR-y to zdecydowałem sie na nie, poniweważ od początku mojej przygody z tarczami jeździłem na shimano i postanowiłem przy nich zostać. Słyszałem duzo opinii iż formula ma dość nie wygodną klamkę, a ustawienie odległości klamki w 775 było dla mnie wręcz idealne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 Po hamulcach szykuje sie dłuższa (chyba) przerwa i szukanie korby... Macie może jakies pomysły w korbe z suportem w wadze do 750g? mam kilka typów ale nie wiem co wybrać... -aerozine -coda tarantula.. -uzywany XTR ale to juz spore pieniądze bo z racji na 2x9 i DA z przodu w gre wchodzi tylko XTR980 a to juz spora kasa -FSA ale znaleźc co 800zł uzywke to troche stres bo jakby nie bylo to prawie 1/3 ceny wiec może być strasznie zajechana i porysowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 Koniecznie chcesz zejść z wagi a szykujesz prawie 1k pln na nową korbę by oszczędzić 50 gramów. Nie lepiej kupić nową ramę np. węglowego chińczyka, za 1000 zł + opłaty i zrzucić +/- 300 gramów? Do tego sprzedasz starą ramę oraz korbę i starczy w zupełności na nową korbę 780 lub Aerozine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uraz Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 Tylko jeszcze znajdź "chińczyka" pod małe koła, którego geometria nadaje się do ścigania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 DA BUM TSSS! http://x-goods.com/Prodetail.asp?menuid=316&id=1457 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uraz Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 (edytowane) Umiarkowanie sportowa jest ta geometria a rama waży dużo. Felt jest dłuższy o 15-20 mm i ma krótsze widełki. Dodatkowo SID musiał by być założony z adapterem. Edytowane 28 Stycznia 2013 przez uraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 Szczerze mówiąc chce zostać przy tej ramie bo jestem do niej przywiązany. Zmiana korby to nie zejście 50g... w przypadku aerozine'a waga 730g jest to waga razemz suportem. U mnie sama korba wazy 780g+120g suport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 lepiej kupić lekkie buty, na karbonowej podeszwie, więcej na tym zyskasz niż na lekkiej korbie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Za ta kwotę lepiej kupić siodło, kierownicę, sztyce i koła przerobić na no tubes. Lepiej na tym wyjdziesz i wiecej zrzucisz wagi. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 29 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 to może tak.. docelowo w rowerku szykują się takie zmiany i koniec..boże jak to dziwnie brzmi koniec tuningu siodło najpewniej full carbon od vincere'a zysk wagowy pewnie ok 140g sztyca carbon zysk ze 130g tubeless z przodu zysk 110g zaciski kół i sztycy -70-80g pedały to byc może Exustary tytanowe i zysk na nich ok 170g No i wiadomo jakies śrubki na alu czy Ti... Dlatego 8900 jest osiagalne i dalej nie mam zamiaru odchudzać, gdyż IMO jest to dolna granica wagi dla takie ramy z kołami i amorem... nie chce sie bawić w schmolke i hample R1 bo wychodzi mega drogo a nie mam zaufania do mega cienkich rurek, któe mimo testów atestów i nie wiem czego jeszcze łamie sie i zostaje w d... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi