robertos102 Napisano 12 Listopada 2012 Napisano 12 Listopada 2012 Witam Zwracam się z prośba do osób,które jeździły lub też mają okazję jeździć na rowerze poziomym. Ostatnio chodzi mi po głowie zakup właśnie takiego roweru,ale mam kilka wątpliwości co do zakupu właśnie takiej "jednostki" Oto one: 1.czy kupując taki rower i jeżdżąc rekreacyjnie tzn. ok 400km w miesiącu opłaci się kupić rower poziomy,czy po prostu przez swoją konstrukcję nadaje się tylko na dłuższe wypady? 2.Jak na takim rowerze pokonuje się podjazdy i z jak utrzymaniem stabilności? 3.Czy serwisowanie poziomki odbiega od serwisu "normalnego" roweru? W poziomce jest znacznie dłuższy łańcuch,inne stery itp. 4.No i na koniec mam coś takiego wstępnie upatrzonego.Cena podana w ogłoszeniu dotyczy gołego roweru,bez amortyzacji,przerzutek itp.Dzwoniłem do firmy i taki rower jak w tym linku po dołożeniu wahacza na tylne koło,przerzutek z przodu i z tyłu oraz hamulców V brake'ów, to wychodzi za cały rower coś około 3300-3600zł. Link do ogłoszenia: http://allegro.pl/su...2785422319.html Dodatkowo trzeba wpłacić 50% wartości roweru i czekać 30 dni na realizację zamówienia. Zna ktoś tą FIRMĘ? Proszę o wszelkie porady,własne sugestie. Za wszelkie inne opcje możliwości złożenia i lub kupienia właśnie takiego roweru będę bardzo wdzięczny. Moja prośba. Proszę aby w temacie wypowiadały się tylko i wyłącznie osoby,które mają do czynienia z takimi właśnie rowerami pozdrawiam R/
Mlodziutki Napisano 12 Listopada 2012 Napisano 12 Listopada 2012 Coś mi się wydaje że z powodu braku przerzutek w tym rowerze, się nie sprawdzi na dłuższych trasach np jak będzie właśnie jakiś stromy podjazd, ale mogę się mylić Pozdrawiam .
krism4a1 Napisano 12 Listopada 2012 Napisano 12 Listopada 2012 Kopalnia wiedzy i wg mnie najlepszy producent poziomek: http://www.azub.eu/ 1. Rowerem poziomym mozna jeździć też po bułki do sklepu, nie ma problemu. 2. Powinien miec pełną amortyzację, przód i tył, wtedy nie ma problemów z podjazdami. Stabilność, no, Ja uczyłem się na nowo jeździć. 3. Serwis? 90% standardowe części (np. stery są identyczne z klasycznymi rowerami) 4. cena - najczęściej powyżej 3 tyś. Polecam poziomkę tzw. krótką z dolną kierownicą (pod siedzeniem) Obejżyj sobie filmiki z tej stony Azub'a, oni na takich rowerach uprawiają nawer XC.
robertos102 Napisano 12 Listopada 2012 Autor Napisano 12 Listopada 2012 2. Powinien miec pełną amortyzację, przód i tył, wtedy nie ma problemów z podjazdami. Stabilność, no, Ja uczyłem się na nowo jeździć. No właśnie w rozmowie telefonicznej z producentem poziomek z linku,którego podałem wcześniej dostałem info iż przednia amortyzacja nie jest potrzebna z racji dużej odległości przedniego koła od siedziska. Sam nie wiem czy to słuszna teoria czy też nie. Polecam poziomkę tzw. krótką z dolną kierownicą (pod siedzeniem) Chodzi Ci o lepszą sterowność i panowanie nad rowerem czy też o to,że ręce trzymane poniżej tułowia mniej cierpną? pozdrawiam R/
krism4a1 Napisano 12 Listopada 2012 Napisano 12 Listopada 2012 Kierownica - wszystko razem, wygoda i wydaje mi się subiektywnie, że serowność Amortyzacja - wg (też subiektywnie) niezbędna, tylko, że jeździłem właśnie krótkim azubem (ibex) Nie mam prywatnie takiego, ale trochę jeździłem kumpla, więc nie traktuj mnie jako eksperta, raczej amatora.
robertos102 Napisano 13 Listopada 2012 Autor Napisano 13 Listopada 2012 Przejrzałem tą stronę azub.eu i powiem szczerze,że ceny tam zaczynają się od 1700euro wzwyż. Zdecydowanie za dużo jak dla mnie,tym bardziej że nie wiem co mi wyjdzie z połączenia poziomki z moim stylem jazdy. A czy mógłbyś się wypowiedzieć coś na temat wspomnianego przeze mnie modelu? http://allegro.pl/super-wygodny-rower-poziomy-contechbike-i2785422319.html Może ktoś inny wie coś na jego temat? Interesują mnie w ostateczności także używki,będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. pozdrawiam R/
krism4a1 Napisano 13 Listopada 2012 Napisano 13 Listopada 2012 1. Układ sztywny, brak amortyzacji moze dać się we znaki, długość może pomóc w pokonywaniu nierówności ale już małe (chyba 24") koło będze w tym przeszkadzać. 2. Pozycja prawie siedząca, bez możliwości regulacji kąta i odległości do kierownicy, pedałów, itp. 3. Nie wiem czy w tym modelu jest wogóle możliwość zamontowania bagażników na sakwy, a bez tego rower bedzie służył tylko do "lansu", weż pod uwagę że na takich rowerach nie załozysz choćby plecaka. 4. jego długość wpłynie strasznie na obniżenie manewrowości, manewr zawracania będzie miał promień jak nie jeden samochód. Co do Azuba, jak pisałem trochę jeździłem Ibex'em, owszem są strasznie drogie ale dlatego nie mam wogóle poziomki, jeśli już to tylko taką. Są drogie, ale w tym przypadku płacisz w 100 % za jakość, zarówno ramy jak i osprzętu, masz zamontowany osprzęt z najwyższej półki wię co musi kosztować. Azub ma regulowany kąt siedzenia w dwóch płaszczyznach (przód-tył, góra-dół), regulowaną odległość do suportu (na tym samym rowerze może jeździć Ty, żona i większe dziecko) Mozliwość w standardzie założenia wygodnego bagażnika pod sakwy, masę dostępnego osprzętu-akcesorii dopasowanych do konkretnego modelu.
robertos102 Napisano 13 Listopada 2012 Autor Napisano 13 Listopada 2012 Wychodzi na to,że to nie taka prosta sprawa.Siedzę od kilku dni w necie i szukam ale szczerze mówiąc co chwila rodzi się coraz więcej wątpliwości.Nie wiem sam w jakim kierunku szukać właściwego wyboru,czy krótki bardziej "siedzący" czy też dłuższy. Szkoda,że nie mam możliwości przejechać się na kilku modelach do porównania.To na pewno dałoby mi zarys jak to wygląda w praktyce. No i te ceny,co chwila idą w górę.Ten co mi się podoba na azubie kosztuje prawie 2500 euro! Może jeszcze ktoś dorzuci cośi od siebie ciekawego. Rozważam teraz także zakup używki,może to wyjdzie korzystniej. pozdrawiam R/
rybciasum Napisano 13 Listopada 2012 Napisano 13 Listopada 2012 Znajomy złożył poziomke za 30zl, połączenie jubilata z jakimś marketem, zrobił tym już 5kkm i teraz myśli nad przerobieniem marketowego fulla, albo pospawania ramy z alu, będę jutro na kompie to wrzucę fotkę o mam od siebie mogę dodać ze mimo tego ze waży to 25kg to miałem przyjemność z nim jeździć parę tras i przez brak oporów powietrza trzyma na szosie całkiem przyzwoite prędkości, problem jest z podjazdami, waga robi swoje... wrzucając w ten rower 1000zl czyli lekkie koła, korba chociaż na kwadrat, siodło plastikowe, kasetę i łańcuch można by z 5kg zrzucić bo aktualnie jest osprzęt z marketowca .
robertos102 Napisano 14 Listopada 2012 Autor Napisano 14 Listopada 2012 Witam Bardzo ciekawy pomysł. Może nie wygląda tak jak oryginalnie produkowane modele ale z pewnością jest to dla mnie jakaś alternatywa na początek. Przekonać się i zobaczyć jak się jeździ na takim sprzęcie. Musiałbym poszukać jakiegoś "majstra złotej rączki" co pomógłby mi coś takiego zrobić. Widzę,że tam jakiś wielkich rozwiązań technicznych nie ma,dołożony trójkąt z przodu,tylne koło znalazło się tam gdzie przednie. Dobra kolejna opcja. pozdrawiam R/
poziomy Napisano 19 Listopada 2012 Napisano 19 Listopada 2012 Witam. Latem tego roku pojeździłem rowerem poziomym, z korbą przed kołem przednim SWB, jak również z korbą między kołem przednim i siedziskiem LWB , podobnym do tego który znalazłeś w allegro. Moje wrażenia: na zwykły rower już więcej nie wejdę, zakochałem się w poziomych. Nie należę do osób które decyzję podejmują bez zastanowienia, więc zacząłem przeglądać internet. Wpisałem w wikipedii rower poziomy http://pl.wikipedia.org/wiki/Rower_poziomy no i część moich wrażeń z jazdy potwierdziły się, piszą tam o zaletach jak i wadach rowerów poziomych. Zalet nie można poddać w wątpliwość, jednak o wadach można podyskutować. Piszą o odpływie krwi z nóg podczas długiej jazdy, jednak takie zjawisko, w/g mnie, może występować tylko w przypadku gdy stopy kierującego są powyżej bioder rower SWB, rower gdzie korby są między kołem przednim i siedziskiem LWB powinien być pozbawiony tego zjawiska. Sterowność roweru, oczywiście lepszy jest SWB, ze względu na mniejszy rozstaw osi, jednak rozwiązanie widoczne na fotografii roweru z allegro, wydaje się przeczyć iż rowery LWB mają dużo większy promień skrętu. Można by pisać i pisać i pisać, proponuję Tobie nie śpieszyć się z zakupem, choć poza sezonem można kupić taniej tak nowy jak i używany, no i trzeba się targować. na razie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.