Skocz do zawartości

[hamulec] Gumowatość hamulca a model klamki.


derwisz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jako że uszkodziłem klamką hamulca shimano deore 596, staje przed wyborem nowej klamki. Ceny do powiedzmy modelu slx mnie nie przerażają,toteż wybór padnie w tym zakresie. Interesuje mnie, czy pomiędzy slx a deore jest jakaś różnica w działaniu klamki. Praca deore mi nie odpowiada, szczególnie gumowatość. Czy slx oferuje coś więcej? Jeśli charakterystyka pracy jest podobna to wybiorę chyba 446. Tam klamka jest twarda, a podobno lepszy przewód i zacisk powinny podnieść trochę siłę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumowate shimano to moim zdaniem wina kilku czynników. Składałem wiele hamulców shimano i setów i oryginałów i rzadko kiedy nie udało mi się z nich zrobić naprawdę twardych i mocnych hamulców.

Po pierwsze nawet fabrycznie zalane często są niechlujnie odpowietrzone, po drugie przewód bh-59 nie należy do super twardych co także daje wrażenie flakowatej klamki.

Teraz poskładałem sobie klamki xt z zaciskami sainta na przewodach bh96 xtr i powiem jedno - rezultat jest wręcz lepszy niż oczekiwałem a klamka twarda że hohoho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamontujesz nowy model dźwigni shimano to musisz je połączyć z przewodami bh90, bo będzie "gumka". Miałem dźwignię 596 podpiętą to hebla 486 i było nieciekawie - a taki sam kompletny 486 bardzo "twardy". Wpływa na to podobno mechanizm servo wave. Wg mnie dźwignia 446 będzie lepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód mam bh90, więc z nowymi dźwigniami nie powinno być źle. A jednak przy dźwigni 596 moim zdaniem było. I set fabryczny, i po pierwszym moim skracaniu i po drugim skracaniu. Odpowietrzone było raczej dobrze, bo serwisant mi powiedział, że tak to powinno właśnie działać. Na przewodzie 59 mam złożone 446 fabryczne i są wystarczająco twarde. Dlatego pytałem, czy slx się pod tym względem różni.

Inną cechą dostępną w slx jest regulacja punktu kontaktu klocków z tarczą. Da się tym dojść do samej tarczy, czy jest to raczej oddalanie tego punktu. Słyszałem że jest to raczej ta druga opcja. Oczywiście wiem, że da się wyjąć koło, zacisnąć klamkę i włożyć i też będzie bliżej. Czy właśnie tak to działa? Da się swobodnie przybliżyć klocki aż do tarczy?

Chodzi mi o śrubę free storke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie będzie to 446.

Swoją drogą ciekawe. To tak, jakby servo-wave podnosiło siłę hamulca do tego stopnia, że odkształca przewody, przez co traci siłę. Błędne koło. Wynikać by z tego mogło, że moc hamulców na tych przewodach doszła do granicy swych możliwości :whistling: . Moje teorie bezpardonowo przekreśla jednak saint :voodoo: .

Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...