papkin41 Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 hejho Strasznie nie lubię szybkozamykaczy, stąd kombinuję. Interesuje mnie czy jest możliwość, aby zdemontować TĘ końcówkę, zwężenie na osi. Dzisiaj próbowałem, ale niestety obecnie nie mam odpowiedniego zaplecza, stąd też nie udało mi się nic zdziałać. Nie chciałem się siłować, bo po prostu nie wiem jak to działa. Wygląda to jak osobny element. Wiem, że są dostępne redukcje PRZYKŁAD ale być może tylko do niektórych, wyższych modeli lub serii race. Bawił się ktoś w takie coś? Jest możliwość, aby to odkręcić? Moje koła to Red Metale 5.
pytlas Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 Nigdy nie miałem styczność z tymi piastami, ale u mnie w XT, w tą dziurę, gdzie wchodzi szybkozamykacz, wkładasz imbus i wykręcasz. Tu pewnie jest podobnie. Popraw temat bo zaraz w śmietniku wyląduje.
papkin41 Napisano 11 Listopada 2012 Autor Napisano 11 Listopada 2012 Problem w tym, że właśnie tak nie jest. Googlowałem zdjęcia i zdarzały się takie wersje, ale u mnie jest po prostu otwór i tyle. Jak wygląda oś po zdemontowaniu tej końcówki? Jakiej średnicy jest otwór u Ciebie? Wyedytować tematu już niestety nie mogę.
mateusz7991zajt Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 Ja mam red metal 5. Macie fotki z ostatniego serwisu: ImageShack� - Online Photo and Video Hosting ImageShack� - Online Photo and Video Hosting ImageShack� - Online Photo and Video Hosting ImageShack� - Online Photo and Video Hosting ImageShack� - Online Photo and Video Hosting ImageShack� - Online Photo and Video Hosting ImageShack� - Online Photo and Video Hosting ImageShack� - Online Photo and Video Hosting ImageShack� - Online Photo and Video Hosting
Mod Team durnykot Napisano 11 Listopada 2012 Mod Team Napisano 11 Listopada 2012 W Fulcrumach starszych niż 2012 osie są nierozbieralne. Dopiero w MY 2012 wprowadzili możliwość zmiany z QR na 15 mm .
papkin41 Napisano 11 Listopada 2012 Autor Napisano 11 Listopada 2012 Dzięki, ale ten etap przeszedłem i wyciągnąłem oś. Nie ma w sumie potrzeby demontować tych końcówek, ale może próbowałeś? Rozumiem. W takim razie wersje rozbieralne mają wewnątrz otwór na imbus? Jak w takim razie jest w wersji starszej. bo nie wygląda to na toczone z jednego elementu.
mateusz7991zajt Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 Wszystko co robiłem jest na fotkach.Nic raczej nie zrobisz, to jest chyba całość.
szybkilopez Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 A jaką masz ośkę? 15 i chcesz na 9? Mam te koła znaczy jedno teraz bo w tej chwili mam red zone są w rowerze, ale budowa praktycznie ośki taka sama. Te końcówki to raczej nie do wyjęcia bez porządnej prasy. Sam kombinowałem jak wsadziś tylne koło z ośką 12 pod standardowe haki. Najtaniej wyszło dokupienie ośki 12x156 i zeszlifowanie na brzegach tak żeby weszło i działa już prawie rok
Gość pw524 Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 Problem w tym, że właśnie tak nie jest. Googlowałem zdjęcia i zdarzały się takie wersje, ale u mnie jest po prostu otwór i tyle. Jak wygląda oś po zdemontowaniu tej końcówki? Jakiej średnicy jest otwór u Ciebie? Wyedytować tematu już niestety nie mogę. A nie najprościej było by ten otwór nagwintować żeby mieć możliwość wkręcenia tam śruby?Powiedzmy żeby było tak jak tu http://ride-zone.pl/product-pol-2155-Piasta-Octane-One-2012-Orbital-Pro-tyl.html
papkin41 Napisano 11 Listopada 2012 Autor Napisano 11 Listopada 2012 Mam zwykły szybkozamykacz. Chcę oś female na bolty, przykładowo wsadzić TO (tak mi zostało po bmx i uważam, że to bardzo proste, mądre i solidne rozwiązanie ). Wtedy te końcówki na osi będą zbędne, bo piasta w widelcu nie będzie się osadzać na ośce tylko właśnie na tych boltach. Teraz nie da się ich przykręcić, bo jak stoczę tę część, to nie będzie czego nagwintować dla osadzenia śruby. Albo nic nie zrobię i będę tak jeździł albo stworze sobię nową oś. Fabrycznej szkoda mi modyfikować, bo zawsze może coś pójść niezgodnie z planem. Z jakiego materiału jest fabryczna? Alu 7075-T6?
Gość pw524 Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 Nie koniecznie, mam tą piaste co w linku i tam się osadza na tych końcówkach a boltami jest tylko ściskana i to jest znacznie lepsze rozwiązanie niż wiszenie piasty na boltach. Popatrz dokładnie na budowę tej piasty. Osadzasz na końcówkach a boltami tylko ściskasz i jest mocno i trwale. Jest to dużo lepsze rozwiązanie bo bolty nie przenoszą całego ciężaru na gwinty.
papkin41 Napisano 11 Listopada 2012 Autor Napisano 11 Listopada 2012 Dopiero po napisaniu odpowiedzi zobaczyłem Twojego posta. Mniej więcej chodzi o taką zasadę, jak w tej piaście, bo ze zdjęcia sądziłem, że z osi wystają tylko śruby. Wolałbym żeby oś nie wystawała . Mógłbym to zrobić na tej samej zasadzie, ale wtedy wchodzi śruba zdaje się 6mm średnicy? ...zamiast 10mm, bo takie są haki w widelcu/amorze.
Gość pw524 Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 No dokładnie, grunt żeby dobrać gwintownik do tego otworu. Potrzebna ci suwmiarka żeby zobaczyć jaka jest tam średnica. Wiesz zawsze można to zrobić np na gwint 7, teraz jest cała rozmiarówka i w śrubach i gwintownikach nie ma problemu żeby dostać dowolny rozmiar. Tez nie chciałem samozamykacza i szukałem czegoś alternatywnego i to rozwiązanie sprawdza się wyśmienicie. Mogłem kupić piastę na boltach 10mm ale według mnie to zdecydowanie gorsze rozwiązanie. Lepiej jak piasta wisi na osi a boltami jest tylko ściśnięta i utrzymywana w miejscu. U mnie te bolty to są chyba nawet 5mm, zdecydowanie wystarcza do mocnego montażu koła.
papkin41 Napisano 11 Listopada 2012 Autor Napisano 11 Listopada 2012 No ostatecznie można by się pokusić o takie rozwiązanie. Muszę jeszcze raz zbadać swoją oś. Najgorsze jest to, że niewiele jest tam gwintu na tej wystającej części. Wprawdzie ten bolt pełni tylko funkcję docisku, tyle że oś aluminiowa, a nie na jakiejś spirali stalowej... Pomogłoby mi gdyby ktoś podpowiedział na jakiej zasadzie przytwierdzana jest do osi ta zwężająca końcówka, ale tego chyba nikt nie wie. Co do wytrzymałości to jest różnie. Zależy z czego są bolty a z czego oś. Przy mtb raczje to dużego znaczenia nie ma, ale do wymagających zadań raczej postawiłbym na wyższość "wiszenia" na boltach niż tej wystającej części. Wtedy masz większej średnicy śrubę, więc można ją dosztywnić - tudzież zamontować drążone 10mm. Nie ma szans, żeby to nie wytrzymało. Ale taka dyskusja nie ma chyba jednak sensu.
Gość pw524 Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 Pewnie wprasowana na gorąco więc rozebranie= zniszczenie. Poza tym przecież na samozamykaczu koło jest zamontowane tak samo i nic się nie dzieje, to jeśli dasz bolty którymi możesz to skręcić mocniej to tym bardziej nic nie powinno się złego dziać. Zwłaszcza że bolt będzie działał jeszcze wzmacniająco jako stalowy insert. Ostatecznie rozwiercić na większą średnicę wsadzić stalowy nagwintowany pręt przez całą długość piasty i dać nakrętki ale to takie mało estetyczne rozwiązanie.
papkin41 Napisano 11 Listopada 2012 Autor Napisano 11 Listopada 2012 To się mija z celem. To znaczy może i wytrzymałość jest, ale waga idzie w górę x2 lub więcej. Dla mnie bez sensu. Równie dobrze można jeździć na średniowieczej 10mm ośce na nakrętki Resztę muszę sam przemyśleć. Mam czas do wiosny Dzięki za odpowiedzi. Jak będzie potrzeba to wrócę do dyskusji.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.