pawlox83 Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 Witam.Ostatni bedąc w Decathlonie natknąłem sie na WD-40 przeznaczone do rowerów.Mam zatem pytanie do czego może mieć zastosowanie owy specyfik,gdyż u mnie w pracy mam go pod dostatkiem ,ale mam opory przed stosowaniem go,na swój rower .Może czyszczenie łańcucha przed nasmarowaniem właściwym specyfikiem?Napiszcie coś w tej kwestii.
MokryxD Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 W rowerze WD 40 można używać tylko do wypierania wody lub ew odkręcania zapieczonych śrub. Do innych celów on się na nadaje. Na przyszłość proponuję użyć wyszukiwarki, ponieważ ten temat był wielokrotnie poruszany na naszym forum.
CzikO Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 Wd-40 wypiera wodę i luzuje zapieczone połączenia. Możesz używać go do wstępnego mycia łańcucha ( jak jest skorodowany i pozlepiany) do sterów i czego tam chcesz ale po wszystkim trzeba i tak wytrzeć i nanieść przeznaczonego do tego smaru.
tobo Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 O WD było tu już sporo. Ogólnie nie jest to preparat smarujący ale jednak sporo osób w takim celu go używa i co ciekawe - z powodzeniem Jako preparat czyszczący łańcuch - trochę trudno mi sobie wyobrazić użycie wd w sprayu w taym celu. Zeby łańcuch umyć w ten sposób musiałbyś użyć duuuużo preparatu co jakoś niespecjalnie wydaje mi się ekonomiczne a poza tym raczej mało skuteczne.
pawlox83 Napisano 11 Listopada 2012 Autor Napisano 11 Listopada 2012 Wd-40 wypiera wodę i luzuje zapieczone połączenia. Możesz używać go do wstępnego mycia łańcucha ( jak jest skorodowany i pozlepiany) do sterów i czego tam chcesz ale po wszystkim trzeba i tak wytrzeć i nanieść przeznaczonego do tego smaru. Dzieki.Tak myślałem,ale nie byłem pewien.
Piszaman Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 Po umyciu łańcucha można go spryskać WD-40 przed właściwym smarowaniem. Spotkałem się z opinią, że jednak nie warto tego robić, bo resztki WD mogą rozpuszczać właściwy smar. Oczywiście zapieczone śruby, zaciski. Po umyciu łańcucha benzynką i podpalić .
tobo Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 Na chłopski rozum biorąc - jakie zastosowanie miałoby wd na czysty łańcuch pod smar? Jako preparat rozluźniający/penetrujący spowodowałby tylko "wyluzowanie" smaru właściwego, zwiększając przylepność syfu i osłabiając właściwości smarujące smaru. Na zapieczone śruby można użyć jakiegokolwiek oleju a potem podgrzać rzeczone miejsce np opalarką - po schłodzeniu jest duża szansa że puści. Takie rozwiązanie sprawdza się bardzo skutecznie przy zastałych wkładach suportu, sztywnych od rdzy przerzutkach itd.
Gość voytec Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 Osobiście nie widzę przeciwwskazań do uzycia WD-40 w celach konserwacyjnych. Ma on podobny skład co polecany preparat do amorów o nazwie brunox tyle że jest... 2zeta tańszy. Jeśli widzisz sens w takiej oszczędnośći to używaj . Osobiście tego nie robię. Druga uwaga to fakt żę WD-40 jako środek smarujący jest niezbyt trwały. Smarując olejem łańcuch smarujesz go na jakieś 50-100km a smarując WD-40 na każdą przejażdzkę. Mimo to WD-40 to dobry podkład pod właściwe smarowanie (tak nadal się będę upierał że szejk z benzyną ekstrakcyjną to zabójca dla łańcucha). Podsumowując WD-40 użuwać można ale trzeba pamiętać że nie jest on na tyle trwały aby nim zastępować inne lepsze specyfiki których uzycie nierzadko wychodzi taniej.
dziobolek Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 WD-40 jest dobry do czyszczenia - ma świetne właściwości penetrujące, rozpuszczające, czyszczące, ale bardzo szybko "odparowuje" i jego właściwości smarujące też się dość szybko ulatniają. No i tak jak wspomnieli przedmówcy - dobrze radzi sobie z wodą. Moim zdaniem nie zastąpi ( i nie powinien) właściwych środków smarujących.
Sansei6 Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 Eeee tam wielu sie cacka z rowerem, ja WD stosowałem 2 lata w rowerze do wszystkiego, teraz przeszedłem na AC 90 i nie mam z niczym problemów, nić nie piszczy, nic nie trzeszczy, nic nie ma nadmiernych luzów, uszczelki trzymają, pancerze też, łańcuch chodzi gładko...
dziobolek Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 W kwestii Brunox vs WD-40... Brunoxy są różne, ale domniemam, że ten do amorów (Brunox Deo) ma skład optymalizowany pod konstrukcję amortyzatorów, a tym samym zapewniający brak konfliktów z gumowymi częściami pracującymi w amortyzatorach. Czy WD-40 też...??? Nie wiem ale wolę nie ryzykować. A'la WD-40 to jest Brunox Turbo Spray. Sport
Mod Team mrmorty Napisano 11 Listopada 2012 Mod Team Napisano 11 Listopada 2012 stop stop mości szlachto - zapędziliśta się owszem tego "zwykłego" WD-40 to nie ma co używać do konserwacji różnych części w rowerze, ale przegapiliście fakt, że producent WD-40 wypuścił dedykowaną serię preparatów do konserwacji rowerów również szukajkę polecam
Mod Team Maniak Napisano 11 Listopada 2012 Mod Team Napisano 11 Listopada 2012 Dokładnie, milion razy było pisane że klasyczny WD40 nie nadaje się do smarowania roweru ale ostatnio tez mi się gdzieś rzuciła w oczy ta nowa seria rowerowa w której są między innymi dedykowane do łańcucha smary na warunki suche i mokre, trzeba by przetestować, a może ktoś już używał? Link do strony producenta: Products WD-40 Bike
pawlox83 Napisano 11 Listopada 2012 Autor Napisano 11 Listopada 2012 Ale cos mi sie wydaje ze ten wd co go widziałem na połce w decathlonie to byl zwykly wd,ale ta firma co dystrybuje na Polske,czyli Amtra (moi sąsiedzi,pozdro)ma w swej ofercie inne preparaty ktore by sie nadawały do roweru.Ostatnio posmarowałem amor Judy silikonem do uszczelek samochodowych,bo nie miałem nic u siebie w pracy i smigał jak tralla.Co prawda z nowym epiconem takich eksperymentow nie robie ale to juz cos.
Mod Team mrmorty Napisano 11 Listopada 2012 Mod Team Napisano 11 Listopada 2012 pawlox83 o silikonie w sprayu do uszczelek samochodowych stosowanym jako zamiennik dedykowanego brunnoxa deo sporo pisaliśmy na forum w innych tematach. Sugeruję więc trzymanie się tematu
dziobolek Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 WD-40 jako taki jest tylko jeden. Reszta to: - Heavy Duty Degreaser, - Foaming Wash, - Frame Protectant, - Dry Lube, - Wet Lube, - Multi-Use Product do których w celach marketingowych "przyklejono" bardzo rozpoznawalny znaczek "WD-40". Jeśli powiem - idź i kup WD-40, to kupisz wosk do ramy (Frame Protectant)???
kamfan Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 ja używam WD-40 m.in. do czyszczenia i "smarowania" sprężyny przedniej przerzutki oraz sprężyn w pedałach zatrzaskowych, fajnie się sprawuje bo wypiera wodę sprężyny wolniej rdzewieją, a jest lepszy od smarów, bo nie łapie w ogóle brudu
Mod Team Maniak Napisano 11 Listopada 2012 Mod Team Napisano 11 Listopada 2012 A ja wcale nie używam WD40 i wcale mi sprężyny ani pedały nie rdzewieją Pozdr
kamfan Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 zależy ile i w jakich warunkach się jeździ jeszcze zapomniałem dodać linka, bo koledze co założył temat chyba chodziło o taki WD-40 http://www.wd40bike.com/
Mod Team Maniak Napisano 11 Listopada 2012 Mod Team Napisano 11 Listopada 2012 Jak dbasz tak masz hehe Ten link się już wątku pojawił.
dziobolek Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 Myślę, że chodziło mu o najzwyklejszy WD-40 - nie ma innego
Tofi Napisano 11 Listopada 2012 Napisano 11 Listopada 2012 Nikt nie powiedział, więc ja to powiem. WD-40 powstał jako środek konserwujący i jako taki spełnia swoje zadanie, czyli zabezpiecza przed wodą wypierjąc ją, usuwa rdzę, ale nie jest to odrdzewiacz sam w sobie i smaruje aby część można było użyć zaraz po zdjęciu z półki, a przedtem po 40 latach leżenia w schronie atomowym (preparat powstał na potrzeby konserwacji amunicji w magazynach wojskowych) co w praktycze oznacza że jest środkiem smarującym, tylko nie koniecznie jest to smar porównywalny np. ze smarem litowym. Podsumowując WD-40 to środek konserwujący, jakkolwiek by go nie przechrzczono (nie mylić z tą serią z wcześniejszych postów bo poza nazwą nie ma to nic wspólnego z WD-40). Jeżeli jest napisane do roweru to oznacza tylko tyle że sprzedawca/producent sugeruje jakoby dobrze by było psiknąć tym części rowerowe, jeżeli mają leżeć na półce. Nic dodać nic ująć - temat do zamknęcia.
Mod Team mrmorty Napisano 11 Listopada 2012 Mod Team Napisano 11 Listopada 2012 dzięki Tofi tak też i uczynię
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.