vetiq Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Po tygodniach przeglądania różnych stron i wysłuchaniu rozmaitych opinii nt. 29'erów zdecydowałem się na ten rozmiar. Mam 2 propozycje i ciekaw jestem waszego zdania, co wam sie podoba a co nie w obu modelach, na co Wy zwracacie uwagę, itd. Oba modele pochodzą z 2012 roku. Cannondale Scalpel 29'er Carbon 2 (2012) Specyfikacja http://ww2.bikekatal....29er.Carbon.2/ Scott Spark 29 Pro (2012) Specyfikacja http://www.scott-spo...spark-29-pro-l/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 powiem tak - glupota i frajerstwem byloby wziecie z tych 2 sparka, szczegolnie w kontekscie tego, jakie cyrki ma kumpel - 2x rozwalona rama sama z siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vetiq Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 A jak sie ma kwestia kompozytowego wahacza (cannondale) w kwestii sztywności ? Zwróciłem uwagę, ze tylko najwyższy model Scott'a ma taki wahacz, pozostałe modele włącznie modelem Pro mają wahacz ze stopów aluminium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszwum Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Mnie w Scalpelu nie podoba się mniejszy tryb z przodu z 26 zębami. Będziesz się z nim męczył. Co do połamanego Sparka, to sam widziałem dość chudego kolegę z SCS OSOZ z połamanym Sparkiem po tym jak na maratonie w Istebnej ostro skręcił z szutru na singla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vetiq Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Ciekawe spostrzeżenie, wydaje mi się, że kwestia przełożeń jest bardzo indywidualna i zależy od terenu po którym zazwyczaj jeździmy (góry czy płasko) oraz indywidualnych preferencji i wytrenowania (jedni lubią miękko, inni już nie). Poza tym przełożenie można łatwo i dość tanio wymienić więc to też nie duży problem. A jakie macie opinie nt. Lefty'iego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszwum Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 (edytowane) Poza tym przełożenie można łatwo i dość tanio wymienić więc to też nie duży problem. Nie zawsze. Dwutryb do roweru Specialized kosztował kupowany osobno 570zł lub ponad 700zł (nie pamiętam dokładnie). "Zwykły" sramowski był niekompatybilny z moją korbą. Do Cannondale-i dwutryb też może być customowy. Poza tym przednie przerzutki Srama współpracują ze zdefiniowaną ilością zębów w trybach. Kiedy myślałem o zmianie dwutrybu 24-38 na 32-36, okazało się, że musiałbym zmieniać też przerzutkę, mniejszych dwutrybów nie było w Polsce i musiałbym wyskoczyć z 2000zł żeby mieć 2 zęby mniej na mniejszym trybie z przodu i nie downgradeować korby. Tak więc z tą łatwością i taniością różnie bywa. http://gear-calculator.com - tu możesz zasymulować sobie prędkości przy różnych przełożeniach. 26 z przodu w góry to przynajmniej dla mnie "ciężka" sprawa. Edytowane 10 Listopada 2012 przez lukaszwum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 zmienić młynek na 2 ząbki mniejszy, to nie jest duży koszt, jaka korba by to nie była Ja na Twoim miejscu wziąłbym Cannona. Jest bardziej kompletny i zrównoważony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 Ale do czego mają służyć? Jeżeli bardziej do ścigania - Scalpel. Jeżeli bardziej do jazdy ścieżkowej - Spark. Takie wnioski płyną z tego porównania http://www.mbaction.com/Main/News/ShootoutThe_Cannondale_Scalpel_29er_Carbon_1_vs_th_5291.aspx Niezależnie, w przypadku Scotta trzeba mieć pewność, że ichni damper da się przeserwisować na miejscu bez wysyłania gdzieś w Europę - co wcale nie jest takie oczywiste. W każdym razie z tych dwóch wziąłbym Tallboya albo Mach 429c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kunis8 Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 w cannondalu masz "zwykła" korbę Sram, żadna customowa, jest to X0 w innym malowaniu, z resztą w sparku jest to samo; odnośnie sparka słyszałem również o często padających damperach i kłopotach z serwisem... co do cannondale - użytkuję właśnie takowego od maja - naprawdę super rower dający dużo frajdy z jazdy, myślę że zostanie ze mną na dłużej:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vetiq Napisano 13 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 co do cannondale - użytkuję właśnie takowego od maja - naprawdę super rower dający dużo frajdy z jazdy, myślę że zostanie ze mną na dłużej:) Mógłbyś coś napisać o serwisie Lefy'iego ? Wymaga on wielu zabiegów serwisowo-konserwacyjnych, takich związanych z codzienną eksploatacją jak i większych przeglądów w serwisie ? Czy użytkowanie w mokrych i błotnistych warunkach sprawia większe problemy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kunis8 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Przegląd w serwisie raz w roku, standard jak przy innych amortyzatorach, raz na jakiś czas jest zalecane przesmarowanie ślizgów po których poruszają się łożyska, zabawa na 15 minut może, wszystko masz opisane w instrukcji leftego, nie zauważyłęm żadnych problemów po jeździe w błocie/deszczu; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi