Skocz do zawartości

[rama] Bianchi, Oria pod przełaj


elcidx

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Przez zimę mam plan, złożyć własny rower przełajowy, jednak bardziej do zastosowań rekreacyjnych (obecnie jeżdżę na trekingu), chciał bym to zrobić jak najmniejszym kosztem.

Pierwszą rzeczą, jaką chciałem kupić to rama, z racji na znikomy wybór, wpadła mi w oko rama: http://allegro.pl/show_item.php?item=2770619070&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

Pasowała by do kół 28" lecz czy do opon powiedzmy 32? Obecnie w moim rowerze mam 37c.

Czy do takiej ramy dało by zamontować zwyczajne przerzutki oraz korby? Obecnie mam Acerę.

Pragnę zaznaczyć, że nie będę przekładał części z trekingu, ponieważ mam go zamiar sprzedać.

Co sądzicie aby na kierownicę (baranek) zakładać zwykłe klamkomanetki, było by to rozwiązanie tymczasowe. Od razu nie było by mnie stać na profesjonalne szosowe :)

I ostatnie pytanie, z tego co rozumiem, ta rama ma wielkość 20", czy będzie odpowiednia dla osoby o wzroście 173 cm?

  • Mod Team
Napisano

Serwus

Primo - jeśli udało Ci się kupić ta ramę to szczere gratulacje! Piękna okazja.

Sam jestem na etapie budowy budżetowej przełajki a jak się sprawdzi to może w przyszłym roku coś na mechanicznych avidach...no nieważne.

Wracając do tematu - jeśli rama miała mocowanie pod canti hamulce to duże szanse, że wejdzie opona 700x35. Na 700x42 np bym już nie liczył-ewentualnie sprawdzać suwmiarką ramę przed kupnem.

Prawdziwe CX kończy się na szerokości 33mm więc będzie zbliżenie. Poniżej 32 może się nie ładuj bo CX to twarda zabawa i szybko odczujesz to na nadgarstkach.

Warto pamiętać o w miarę szerokiej kierownicy, na początek - 44cm (to dla pewności trzymania), kupić grubą owijkę (są takie i po 4mm na np bikestacji.pl)

Co do napędu -ogólnie tak, ważne tylko żeby sprawdzić przednią przerzutkę na 28,6 i sposób ciągnięcia linki (stara szosa więc na ogół linka idzie dołem).

Jeśli masz klamkomanetki a na lansie Ci nie zależy to próbuj je założyć. Ale lepiej było by kupić tanie klamki szosowe -ważny jest górny chwyt w baranku gdzie dłonie mocno opierają się na klamkach, te terenowe do tego się nie nadają. Wtedy znów będziesz miał kolizję klamki-hamulec (jeśli masz Vki) a znów Canti są słabsze. Ot lekko nie ma.

Jest jeszcze coś pośredniego, w USA mocno rozpowszechnione tzw MX lub MCX czyli monstercross -popatrz pod tym hasłem na necie,

Co prawda tam idea zakłada opony jak w 29er ale Ty mógłbyś podpatrzeć sobie kierownicę :)

 

Co do wzrostu -tak, geo podobne jak w szosie i przy Twoich 173 górna rura (bo to najważniejsze) powinna mieć tak 50-52cm max, do tego mostek około 80-90mm (nie większy).

 

Tak więc Dobrej Zabawy i Błota w Zębach!

  • Mod Team
Napisano

Średniej klasy opony to 100-120zł za komplet (szukaj maxxisów są fajne lekkie i tanie)

hamulce -0 stare canti to od 20-40zł za komplet

Klamki -mnie (dzięki znajomemu co mieszka chyba w allegro) udało się za 20 zł kupić szosowe.

biegów nie będzie a koła mam na starych obręczach i zwykłych piastach jakie w piwnicy leżały.

Kierownica - od 20 za tzw "ostre" czyli starego barana, a od 50 zł za nowe nieużywane baranki już z ergonomicznym chwytem (i na tych bym się skupił)

Owijka tak od 30-40 zł

Resztę gratów mam w domu, ze starych rowerów.

Widelec (tzw trekkingowy) cr-mo pod Vki kupisz od 50 na allegro.

 

W tej chwili czekam na wideł i stery, potem lakiernia i składam w całość. Chciałbym powiedzieć, że z końcem listopada stanie na kołach ale życie pokaże. Sam nie wiem co to będzie (tzn czy się spodoba, czy się sprawdzi) ale wymyśliłem sobie (z podszeptami znajomych z tego forum) żeby zamiast telepać się mtb i niszczyć lepszy sprzęt - lżej spędzić zimę na przełajce. Wg wielu osób to bardzo uniwersalny rower i zimą ma mi zastąpić i szosę i "górala".

A jak się nie sprawdzi wiosną wyląduje na alledrogo.

  • Mod Team
Napisano

Zdecydowanie! Choć przyznam, że cały czas targa mną uczucie niepewności i chyba tylko ostra rąbanka po korzeniach lasem z błotem po pas i między zębami da mi odpowiedź czy to to :)

Napisano

Ja taki rower chce mieć z myślą o śmiganiu głównie po asfalcie tak jak dotychczas, tylko chce uzyskiwać większe prędkości.

Obecnie skłaniam się ku kupnie jakiegoś crossa a potem założenie mu baranka, klamkomanetek i zmiany hamulców.

To chyba najlepsza opcja z tych tanich :) Tylko teraz trzeba będzie dobrze trafić z doborem, aby potem śmigało wszystko ze sobą prawidłowo.

  • Mod Team
Napisano

Hej

To po co tak kombinowac? Kup ładną starą szosówkę i wsadź do niej opony typu schwalbe marathon race 700x35-bardzo lekkie, bardzo szybkie (jak na teoretycznie trekingi), przyczepnośc będzie, prędkośc będzie. Przeróbka trekinga (albo jakiegoś crossa) na szosę hmmmm no nie tędy droga, nie to geo, nie ten tylny trojkąt, rozłożenie masy itd...

  • Mod Team
Napisano

Jeśli tylko to nie będą szosy stare wysokiej klasy do "ścigania na poważnie" to 50/50 wchodzi :)

Małe pocieszenie-pozostaje sprawdzac, pytac (jaka jest szerokośc w widłach w odległości 350mm od osi koła). Takie np Peouougoty (kto wymyślił tą nazwę), takie z lat 80, seria Monaco spokojnie przyjmowały taką oponę.

Po prostu nie ograniczaj swojego wyboru. I pamiętaj - 50-52 cm max górna rura.

Napisano

Tylko raczej nie znajdzie się starszych kolarzówek z klamkomanetkami. A przynajmniej ja takich nie widzę na allegro do tego tysiąca.

Mógł byś na jakimś zdjęciu zaznaczyć o jaki wymiar chodzi? :) Szerokość widełek na wysokości opony powinna mieć 7 cm? Dobrze rozumiem?

Górna rura, a przypadkiem nie pod siodełkowa powinna mieć takie wymiary, czyli max 50-52 jak dla mojego wzrostu?

  • Mod Team
Napisano

Serwus

od zadka poczynając

Nie :) To taki podstawowy błąd wynikający z przyzwyczajenia ludzi do wymiaru wg rury podsiodłowej. W rzeczywistości to długość górnej rury decyduje o "jakości jazdy" mówiąc bardzo pobieżnie.

Na szczęście stare szosówki budowany wg zasady 1:1 czyli rura podsiodłowa jest tej samej długości co górna (była jeszcze zasada tzw 1 metra dotycząca rozstawu osi kół). Ja przy swojej proporcjonalnej budowie mam ramkę 540 i pod spodniami 1-2 cm luzu, więc dasz radę. Jak znajdziesz ramę 500 też nie będzie źle.

 

Co do klamkomanetek pozostaje szukać i czekać -kwestia czasu - nikt nie mówił, że będzie łatwo (już sama rama 500-520 to wyzwanie). Ale powinieneś coś dostać. Zresztą -kupisz rower za 400zł to na klamkomanetki używane może jeszcze znajdziesz grosz (albo kup podstawowe thumby i zamontuj na 1 sezon).

 

Tak i nie - szerokość widełek na wysokości opony ale w środku a nie na zewnątrz (jakie 7cm? :) ) około 42 -45 mm spokojnie wystarczy (przy bardzo dobrze ułożonej oponie na idealnym kole wystarczyło by i 40mm)

 

http://allegro.pl/koga-miyata-54cm-cr-mo-tiagra-i2757976658.html co prawda 54cm

http://allegro.pl/rower-szo-peugeot-competitiom-2000-i2783237309.html w dodatku peouougot , trzeba by pytać o wymiar (nie wygląda na dużą)

http://allegro.pl/rower-szosowy-giant-defy-triple-2010-i2786422881.html co prawda 1200 pd ręki ale stan i jakośc no no...

itd

 

to na bardzo szybko ...bo w pracy jestem - więc mi tu nie ten tego, że NIC NIE MA Kolego :) :)

Napisano

Błąd 404: Strona nie została znaleziona :(

A z tym 7 cm to strzeliłem głupotę :) 350 mm to 35 cm :)

Cieszę się, że na tym forum są tak pomocne osoby jak Ty :D

  • Mod Team
Napisano

nie wiem co to za błąd bo wrzuciłem Ci 3 linki

spróbujmy raz jeszcze :

Rower szo. PEUGEOT-COMPETITIOM 2000 (2783237309) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. w dodatku peouougot , trzeba by pytać o wymiar (nie wygląda na dużą)

Rower szosowy Giant Defy Triple 2010 (2786422881) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. co prawda 1200 od ręki ale stan i jakośc no no...

itd

 

to na bardzo szybko ...bo w pracy jestem - więc mi tu nie ten tego, że NIC NIE MA Kolego :) :)

Napisano

To jak na razie jeszcze tylko dwa pytania, aby nie rozpraszać Cię w pracy :)

W każdym z tych rowerów można bez problemów wymienić sam mostek? (nie przepadam za bardzo pochyłą pozycją za kierownicą)

Do takich obręczy, maksymalna opona jaka wejdzie to 25mm? Widzę, że w tym Giancie jest już taka założona, i muszę Ci przyznać rację, że ten Giant ma bardzo interesujący osprzęt i stan :) Warto skuszenia się na te 1200 zł :)

  • Mod Team
Napisano

Pomimo że to alu do którego mam wstręt warto.

Co do opon - jak wsadzisz tam 30 albo 32 a może nawet 35 (jak wejdzie) to się nic złego nie stanie.

Dla przykładu na obręczach o wewnętrznej 17-18 mm potrafią ludzie mieć kapcia 2,25" (54-56mm) - i.. jeżdżą!

Jedna tylko rzecz wracając do ramy - trzeba by sprawdzić - jak to M ma się do twojego wzrostu, Jeśli to takie jak ma znajomy w biurze to może być jednak ciut za długa. Zresztą Kolegę tez poproszę o pomierzenie miejsca pod oponę.

 

Co do kierownicy - można ale w tym przypadku nieznacznie 2-3cm (mostek do góry nogami albo pod innym kątem)

Ewentualnie tzw przedłużki rury sterowej - nie jest to najszczęśliwsze " i waży" ale na miasto wystarczy.

  • Mod Team
Napisano

będziemy wiedzieli jutro rano, a ja w tym czasie radziłbym zadać takie pytanie sprzedającemu

 

długość górnej 54,5cm, wg mnie będziesz chyba za mocno rozciągnięty na rowerze...

to jeszcze kwestia jak siedzisz - czy na korbach i jeździsz kadencyjne czy siłowo i siodło cofasz do tyłu

Napisano

Szosa na przełaj to chyba nie najlepsze rozwiązanie? Ciasno na oponki i tylko hamulce szosowe.

 

Sprzedawca ramy z pierwszego postu ma czasem ciekawe stalówki dedykowane do przełaju, warto śledzić jego asortyment.

Napisano

Roweru w 99% będę używał jak zwykłej szosy, ale chce mieć po prostu szersze opony, aby nie przeżywać zawału za każdym razem kiedy droga będzie niezbyt równa :)

  • Mod Team
Napisano

Rozmawiałem z kolegą (wideł oczywiście nie pomierzył) ale on ma 176 cm i mówi że te 54 cm górnej rury jest na "styk", a roweru tak z 2 cm dłuższego nie chciałby. Zatem albo masz bardzo krótkie nogi (hehe) i rama będzie jak należy albo szukaj dalej. Poniżej 54cm.

Napisano

Nogi po wewnętrznej mam 75 cm :)

A już miałem nadzieję, że będzie to ten właściwy, bo fajny osprzęt, wygląd i cena akceptowalna.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...