Skocz do zawartości
  • 0

Dobór klucza do wolnobiegu


Gość dro

Pytanie

Napisano

Jestem wciąż początkujący w kwestii własnoręcznych napraw większych niż wymiana dętki czy regulacji linek. Niestety strzeliła mi szprycha od strony wolnobiegu i mam problem z dobraniem odpowiedniego klucza żeby go zdjąć. Sam rower to stara włoska szosa na stalowych elementach Weinmanna, a o pochodzeniu mechanizmu nie mam pojęcia:

 

http://i45.tinypic.com/nl33ti.jpg

 

Przykro mi z powodu słabiutkiej jakości, ale mimo wykonania ok. 30 strzałów i prób ich ratowania w fotoszopie te zdjęcia są najlepsze. Telefony jednak służą do dzwonienia i Angry Birds a nie do robienia zdjęć.

 

Z góry dzięki!

 

 

PS. Z kalkulatorów wyszło mi, że szprycha powinna mieć 289-290mm. I teraz aby uniknąć wielokrotnego biegania do sklepów/na allegro - czy margines błędu w długości jest wystarczająco duży i regulowalny żeby sobie nie zawracać głowy, a może generalnie lepiej wziąć o 2mm za długą lub o 2mm za krótką?

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jeśli chodzi o zębatki, to chyba nie wolnobieg, a kaseta w systemie UG. Odkręcasz stosując dwa baciki - jednym chwytasz którąś z większych koronek, a drugim odkręcasz najmniejszą.

 

Zaś co do szprych, nie wypowiadam się, na kołach zupełnie się nie znam.

Napisano

Aha, kaseta - ja zasugerowałem się wąską osią i 6 zębatkami, że to wolnobieg, ale jak już pisałem - jeszcze nie bardzo się znam. Czyli jeśli dobrze rozumiem najmniejsza zębatka jednocześnie służy jako nakrętka?

Gdyby jeszcze ktoś mógł napisać coś o tych szprychach to mógłbym ruszyć z zakupami, a wątek poszedłby do zamknięcia :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...