Root Admin Mieciu Napisano 8 Listopada 2012 Root Admin Napisano 8 Listopada 2012 Ciąg dalszy tematu http://www.forumrowerowe.org/topic/33574-ekshibicjonizm-pokaz-swojego-sprzeta/
marianoitaliano Napisano 8 Listopada 2012 Napisano 8 Listopada 2012 mian Rower elegancko się prezentuje. Kompletny ładny klasyk. Fajna, całkiem zwarta rama, do tego lubię jak między przednią oponą a rurą ukośną jest podobna odległość jak między rurą podsiodłową a tylną oponą. Cieszę się że moja sztyca znalazła się w tym rowerze Jedynie ta tylna piasta mi nie pasuje. Nie wiem dlaczego ale jestem uczulony na nazwy Sturmey-Archer, Novatec i Joy-Tech. Ps. Widziałeś mojego rychtarskiego zrobionego kilka miesięcy temu też na klasycznego dziadka i z brązowymi elementami?
mian Napisano 8 Listopada 2012 Napisano 8 Listopada 2012 marianoitaliano, dzięki za dobre słowo Co bym na szybko chciał jeszcze zmienić to śrubę podsiodłową bo mam zwykłą - metryczną z castoramy, no i oś w przedniej piaście z drążonej na pełną. Ten sturmey archer miał być do zimowego budżetowego roweru (do którego ciągle szukam ramy) razem z mavicami ma2, ale jak już zaplotłem koła to zmieniłem zdanie i nowe poszły do starego roweru. Płaskie dużo bardziej mi tu pasują niż stożkowe campy omega, które są czarne z wytartym od hamulca bokiem. No a w starych kołach mam na tyle miche. Jak mnie kiedyś najdzie to przeplotę, a póki co potestuję sturmeya (pierwsze wrażenie robi dużo lepsze niż joytech i novatec) Widziałeś mojego rychtarskiego zrobionego kilka miesięcy temu też na klasycznego dziadka i z brązowymi elementami? widziałem.. piękny!
marianoitaliano Napisano 8 Listopada 2012 Napisano 8 Listopada 2012 Właśnie bardziej bym widział tu piastę miche, jeżeli mają taki sam rozstaw otworów i kołnierzy to można przepleść. Mógłbyś dodatkowo ją wypolerować, ja tak zrobiłem i wygląda o niebo lepiej. A co do przedniej szosowej piasty to też raz chciałem zmienić oś w piaście campy i nie mogłem znaleźć odpowiedniej. W końcu dałem wypolerowanego bolt ona i spoko to wygląda, do tego pewnie też lżej wychodzi. W dwóch kompletach kół mam szosowe piasty na przodzie ze srebrnymi zaciskami bolt on i nie rzuca się to w ogóle w oczy.
mian Napisano 8 Listopada 2012 Napisano 8 Listopada 2012 Dobry pomysł z tym bolt-onami, bo pełnej osi szukam już czas jakiś bezskutecznie. Co do piasty to pomierzę i zobaczę może akurat długość się zgodzi. A jak polerowałeś piastę? Filcowy wałek na wiertarkę + pasta?
marianoitaliano Napisano 8 Listopada 2012 Napisano 8 Listopada 2012 Poszukaj sobie tematu na forum, o polerowaniu, tam jest dużo informacji. Najgorszą sprawą jest to że piastę musisz rozbroić i korpus pozbawić anody. Ja robiłem to w krecie, a polerowałem ręcznie, najpierw delikatne papiery wodne a potem szmata i pasta.
Tad3k Napisano 8 Listopada 2012 Napisano 8 Listopada 2012 Ja swoje piasty wypolerowałem ręcznikiem papierowym i autosolem. Przed tym jeszcze umyłem je szybko ludwikiemi mocno osuszylem, posmarowałem wd-40. Potem mocno wyczyściłem (także wd) i wyglądają całkiem przyzwoicie, bez zdejmowania powłoki Galwanka nie była w jakimś bardzo złym stanie, nie było wżerów na szczęście, ale piasta ma jednak swoje lata, mniej więcej 40. Mogę wstawić zdjęcia, ale to dopiero wieczorem. Pozdrawiam.
bonton Napisano 8 Listopada 2012 Napisano 8 Listopada 2012 polerowanie bez zdejmowania anody? a to ci ciekawostka. poka poka.
Tad3k Napisano 8 Listopada 2012 Napisano 8 Listopada 2012 Trzeba jeszcze trochę pracy w nie włożyć, ale jak na razie jest ok. A bo tam jest mowa o polerowaniu Miche, sorry Ale co do takiego jeżdżenia papierem ściernym, to słyszałem, że nawet jeżeli część wypoleruje się na lustro, to nie robi za dobrze dla alu. Dalej zostają jakieś mikroryski, które powoli coraz trudniej będzie usunąć, wżery po nich.
Varg Napisano 8 Listopada 2012 Napisano 8 Listopada 2012 campy stare nie miały anody. fajna pista , szkoda ,że nieoryginalna oś i konusy z tego co widze , kręci sie to jako tako?
Tad3k Napisano 8 Listopada 2012 Napisano 8 Listopada 2012 Tył kręci się super, jak nówka, z przodem jest troszkę gorzej, bo bieżnia łożyskowa ma parę dziurek. Na szczęście mam znajomego, który umie to naprawić, tak samo było z tym wysokim kołnierzem i teraz całkiem nieźle lata
marianoitaliano Napisano 9 Listopada 2012 Napisano 9 Listopada 2012 Ale co do takiego jeżdżenia papierem ściernym, to słyszałem, że nawet jeżeli część wypoleruje się na lustro, to nie robi za dobrze dla alu. Dalej zostają jakieś mikroryski, które powoli coraz trudniej będzie usunąć, wżery po nich. Nie wiem co Ty za głupoty piszesz. A piasty na wypolerowane nie wyglądają. Tak wygląda stara piasta która jest tylko wyczyszczona z brudu i przejechana szmatą z pastą polerską: A tu ciekawostka dla tych co nie widzieli. Błyszcząca miche pista z zostawionym logo: (Nie jest idealnie wygładzona, bo nie chciałem zjechać napisu papierem ściernym.)
Varg Napisano 9 Listopada 2012 Napisano 9 Listopada 2012 ten napis jest NAJGORSZY usunałem go od razu
Tad3k Napisano 9 Listopada 2012 Napisano 9 Listopada 2012 Tak słyszałem, od gościa który w podobne rzeczy się bawił. Jakiej pasty uzywasz? Jak już powiedziałem, piasty nie są jeszcze dokończone. Nie chciałem dalej polerować, bo zauważyłem, że powłoka zaczyna się matowić, ten autosol jest chyba trochę za mocny. Tak samo miałem z kierą chromowaną, do pewnego momentu był całkiem dobru połysk, ale po chwili zaczęło za mocno ścierać. Co byś mi polecił?
Hablababla15 Napisano 9 Listopada 2012 Napisano 9 Listopada 2012 chrom co najwyżej możesz odświeżyć a nie polerować bo polerując chrom prędzej go zmatowisz.
Tad3k Napisano 9 Listopada 2012 Napisano 9 Listopada 2012 Spoko, a jaki macie na to sposób? Da się jakoś te małe ryski wyciągnąć?
Hablababla15 Napisano 9 Listopada 2012 Napisano 9 Listopada 2012 W chromie ? No nie bardzo pewnie bo to jest dodatkowa powłoka jak np. anoda na alu i trudno to naprawić przynajmniej według mnie. Może są jakieś wypełniacze.
Varg Napisano 9 Listopada 2012 Napisano 9 Listopada 2012 chromik mozna przepolerować zgniecioną folią aluminiową a następnie delikatną pastą np. http://www.meguiarsdirect.com/product_detail.do?q=4619 a co do aluminium to wykańczającą pastą (podobno najlepszą wg. chłopaków od polerki felg) http://rare.sr5.com/blog/wp-content/uploads/2009/12/motorcycle-polish-mothers-mag-and-aluminum-polish.jpg
marianoitaliano Napisano 10 Listopada 2012 Napisano 10 Listopada 2012 Pastę którą używam do aluminium to k2 aluchrom. Miałem też sonaxa ale nie polecam.
mian Napisano 10 Listopada 2012 Napisano 10 Listopada 2012 Niechcący wywołałem ożywioną dyskusję na temat polerowania Może by ją przenieść do wątku o polerowaniu (który niedawno przeczytałem). Szkoda żeby to zaginęło tutaj...
mrrurek Napisano 14 Listopada 2012 Napisano 14 Listopada 2012 Prawie finalna wersja mojego ostrzaka. Zbudowany na ramie alan record Mostek ITM Kiera Raleigh Kółko przód Shimano WH RS30 Kółko tył Swift Arriv + Sturmey Archer (się buduje nowe na starym cosmicu + novatec disc) Korby Dura Ace FC 7700 Sztyca złom Siodło Turbo Geje Dartmoora ale póki co dają rade
TaZ Napisano 15 Listopada 2012 Napisano 15 Listopada 2012 Elegancki. I zdjęcie niezłe. Jaki masz blat do DA?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.