mateuszkukla Napisano 10 Kwietnia 2014 Napisano 10 Kwietnia 2014 Dlaczego ma rdzewiec? Jak się dobrze pomaluje tym bezbarwnym to będzie dobrze. Ja tak zrobiłem ze starą ramą i co prawda gdzieniegdzie pordzewiala, ale to w miejscach, gdzie za malo lakieru dalem. Tam gdzie jest dobrze pomalowane do teraz widać czystą stal.
Pawel4freak Napisano 10 Kwietnia 2014 Napisano 10 Kwietnia 2014 "Nie doświadczyłem tego sam (bo i nie próbowałem), ale werdykt był taki, że bezbarwny z puszki ma pory, więc rdza i tak będzie kropeczkami wychodzić."
damianeqp Napisano 10 Kwietnia 2014 Napisano 10 Kwietnia 2014 Witajcie. Jakiś czas temu dostałem rower. Ja go nazywam kolarzówką ale wiem, że nazw kolarzówek jest od groma od rowerów szosowych po ostre koło.Chciałbym zrobić z niego coś ładnego, wyglądającego jak nowy rower. Mam mały budżet bo liczę około 400zł I chciałbym przede wszystkim aby ten rower nie posiadał zbędnych części itd. Marzy mi się rower na wąskich oponach (niekoniecznie ostre koło), w którym nie będzie biegów, i zbędnych dodatków, rdzy na ramie i innych elementach oraz chciałbym wymienić podstawwe częsci takie jak kierownica, korba, koła opony łańcuch siodełko. Proszę Was o pomoc, ponieważ nie znam się na tym kompletnie a chciałbym wykonać to od podstaw do końca i mieć rower, którym mógłbym jeździć czy na uczelnie czy do pracy czy na dłuższą przejażdżkę. Polećcie mi proszę jakiś sprzedających z Wrocławia lub na allegro. Ponadto chciałbym zapytać od czego powinienem zacząć jeśli chodzi o zakupy bo jak wiadomo na poczatek chce rozmontować wszystkie czesci, ściągnąć ten lakier i nałożyć nowy. Powiedzcie mi proszę jakie czesci powinienem kupić i proszę o konkrety. Aktualnie ten rower wygląda tak. wymiary które znam to ;szerokość felgi 2,5cmod miedzy widłami przód 9-10cmtył: 13-14cmopona B2=630 (27X 1 1/4)Proszę o pomoc
KubaSpecylak Napisano 11 Kwietnia 2014 Napisano 11 Kwietnia 2014 Cześć. W tej chwili moja korba ma prawdopodobnie krzywy blat (niestety jest zintegrowany i nie mogę go zmienić) na tyle, ze w pewnym miejscu jak obracam korbą łańcuch jest mocno napięty a jak zrobię pół obrotu korbą to jest napięty lżej, ale nie aż tak bardzo żeby mógł spaść czy coś. Jak ogarne jakiś hajs to planuje zmiane korby ale się zastanawiam czy teraz mogę bez obaw jakiś czas jezdzić na tej czy co mam zrobić?
benedeusz Napisano 11 Kwietnia 2014 Napisano 11 Kwietnia 2014 Witam, mam zamiar zbudować sobie jakiś porządny rower, bo obecnie śmigam na MTB i co chwile mi sie psuje. Jaki stop będzie dobry na ramę, bo swoje ważę (130) i nie chce zeby sie rozwalila przy jakimś skoku czy coś. To samo z kołami, są jakies specjalne szprychy o zwiększonej wytrzymalosci? Zależy mi na zmieszczeniu się poniżej 1500zł wiec odpadają chyba ramy tytanowe.
gremson Napisano 11 Kwietnia 2014 Napisano 11 Kwietnia 2014 Jak się nie znasz to znajdź mechanika, weź do niego rower, niech oceni co się można zostawić a co nie, przedstaw swój budżet i porównaj go do wyceny części oraz robocizny. Z części jakie będziesz musiał kupić to korby (np Prowheel), wkład suportu, tylną piastę pod wolnobieg (np Joytech flip-flop), szprychy do tylnego koła, linki pancerze, opony. Ramę i widelec możesz pomalować sam lub zrobić to profesjonalnie. Albo poświęć kilka godzin i poczytaj forum. Temat budowy SS lub OK był powtarzany wielokrotnie. Witajcie. Jakiś czas temu dostałem rower. Ja go nazywam kolarzówką ale wiem, że nazw kolarzówek jest od groma od rowerów szosowych po ostre koło.Chciałbym zrobić z niego coś ładnego, wyglądającego jak nowy rower. Mam mały budżet bo liczę około 400zł I chciałbym przede wszystkim aby ten rower nie posiadał zbędnych części itd. Marzy mi się rower na wąskich oponach (niekoniecznie ostre koło), w którym nie będzie biegów, i zbędnych dodatków, rdzy na ramie i innych elementach oraz chciałbym wymienić podstawwe częsci takie jak kierownica, korba, koła opony łańcuch siodełko. Proszę Was o pomoc, ponieważ nie znam się na tym kompletnie a chciałbym wykonać to od podstaw do końca i mieć rower, którym mógłbym jeździć czy na uczelnie czy do pracy czy na dłuższą przejażdżkę. Polećcie mi proszę jakiś sprzedających z Wrocławia lub na allegro. Ponadto chciałbym zapytać od czego powinienem zacząć jeśli chodzi o zakupy bo jak wiadomo na poczatek chce rozmontować wszystkie czesci, ściągnąć ten lakier i nałożyć nowy. Powiedzcie mi proszę jakie czesci powinienem kupić i proszę o konkrety. Aktualnie ten rower wygląda tak. wymiary które znam to ;szerokość felgi 2,5cmod miedzy widłami przód 9-10cmtył: 13-14cmopona B2=630 (27X 1 1/4)Proszę o pomoc
benedeusz Napisano 11 Kwietnia 2014 Napisano 11 Kwietnia 2014 Rower MTB zostawiam sobie na wyprawy w teren, dlatego chce od nowa wszystko dobrać. Czytalem juz wysarczająco duzo tematów, ale nie znalazlem satysfakcjonujących odpowiedzi na temat wytrzymalosci części do ostrego. Chodzi mi o konkretne marki bądź części cechujące sie wytrzymałością a nie koniecznie lekkością, bo znudzilo mi sie centrowanie kół, wymienianie osiek itp. Najczęstrze problemy z poprzednim rowerem to wlasnie scentrowane kolo, słabej jakości korby ktore nie wytrzymywaly calego ciezaru przy pedalowaniu na stojąco i spadaly z osi. Na tylnej piaście po paru dniach pojawiają sie luzy, mimo skladania wszystkiego ze sztuką.. Zdaje sobie sprawe ze moj obecny rower raczej zalicza sie do low endów dlatego chce go odstawic na specjalne okazje do zakatowania, a do codziennej jazdy chce coś naprawdę wytrzymalego, co bedzie wymagalo obslugi powiedzmy raz na miesiąc. Jakbym chciał płacić mechanikowi to bym nie pisal na forum, ale ze potrafie takie rzeczy robić samemu, staram się uzupełnić wiedzę od osób, ktore z wagą 120+ mają ostre i im się ono nie psuje. 99% tematów tutaj nie odpowiada mojemu targetowi dlatego się pytam. Czy rama ze stali Cro-Mo wytrzyma obciazenia skakania 130kg rowerzysty? Jakieś konkretne marki polecane? Oś z kwadratem czy coś innego? Jakich materiałów unikać? domyślam się ze aluminium ale coś jeszcze? Nie stawiam na design ale na wytrzymalosc. Pozdrawiam.
kresowiak Napisano 12 Kwietnia 2014 Napisano 12 Kwietnia 2014 No to czytaj forum, bo jak kolega napisał, milard razy to było wałkowane tutaj. Koła:accent roadrunner na paistach Joytech - jest na allegro za 300zł. Albo piasty Novatec, tam łożyska są maszynowe. rama: stal, tylko i wyłącznie przy twojej wadze. korba: Shimano Tiagra (ogólnie tanie Shimano jest lepsze niż Prowheele i inne tego typu wynalazki) to tyle z najważniejszych rzeczy, reszta wyposażenia to sprawa drugorzędna
damianeqp Napisano 12 Kwietnia 2014 Napisano 12 Kwietnia 2014 Gremson dzięki za pomoc. Jeszcze jedno pytanie. czy kupując koła wystarczy spojrzeć na ich rozmiar czy trzeba jeszcze na coś?Chcę kupić jakieś obręcze już ze szprychami do tego roweru, o którym wczesniej pisałem, zależy mi żeby były czarne szprychy i żeby nie były drogie, znalazłem za 100zł komplet na allegro ale nie jestem co do tego pewien...polecicie coś taniego i dobrego?
gremson Napisano 13 Kwietnia 2014 Napisano 13 Kwietnia 2014 Rozmiar opony wskazuje że Twoje obręcze są 27calowe i takiej musisz szukać. Kupno większej lub mniejszej obręczy spowodowałoby, że ramiona hamulca nie trafią w obręcz. Zastanów się czy na pewno chcesz wymieniać obręcze. Jeżeli obecne nie są uszkodzone i można je wycentrować to fundusze lepiej przeznaczyc na inne części. Tak samo z przednią piastą. Jeżeli kręci się znośnie, może wystarczy wymienić kulki, przesmarować i będzie jeździć jeszcze długi czas. Jak pisałem wyżej na pewno musisz kupić tylną piastę. Szprychy możesz wymienić w obu kołach na jakieś nierdzewne. Długość szprych dobierze mechanik, dlatego lepiej sam ich nie kupuj. Możesz go poprosić o szprychy firmy sapim - świetne szprychy cena 1zł/sztuka. np http://velo.pl/czesci/szprychy-i-nyple/sapim/leader Gotowych kół bym się kupował, bo w tej cenie, nic ciekawego nie dostaniesz, a możesz zaracić się tylko jakimś chłamem. Jeżeli opona 27x1 1/4 (32-630) jest dobra to trzymaj się tego rozmiaru. U Ciebie nie powinno być problemu z prześwitem między oponą i widelcem oraz oponą i tylnymi widełkami, ale należy na to zwrócić uwagę przy wyborze opony w rowerze szosowym, aby przypadkiem nie kupić za szerokiej która będzie ocierać o ramę. Wybór opon w tym rozmiarze nie powala, ale śmiało możesz kupić kende:http://allegro.pl/opona-kenda-27-x-1-1-4-32-630-bialy-bok-retro-i4113776237.html Oceń sam części lub idź do mechanika. Rama, widelec, kierownica, mostek, sztyca to części które się nie psują (chyba że po dzwonie). Stery mogą wymagać serwisu. Hamulce i klamki też może będą rokować i wystarczy wymienić klocki oraz dać nowe linki i pancerze. Temat kół masz opisany. Malowanie ramy i widelca również. Zostaje Ci tylko kupno korby jednorzędowej oraz pedałów, bo wkład suportu dobierze Ci mechanik. Z pozostałych części to siodło oraz owijka na kierownicę.
eciepecie Napisano 19 Kwietnia 2014 Napisano 19 Kwietnia 2014 Mam takie pytanie.Kupiłem dość dawno ramę i nie mam pojęcia na jakich rurkach jest zrobiona.Średnica sztycy to 26,4 mm, ram pod stery calowe, lutowana na mufach i na mufie łączącej podsiodłówkę z rurą poziomą od spodu znajduje się wypukły numer 735. Nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Może jakiś ekspert od starych ram się wypowie, w razie czego mogę wrzucić zdjęcia ale rama została przemalowana i raczej niewiele to pomoże.
grzegosz Napisano 22 Kwietnia 2014 Napisano 22 Kwietnia 2014 ten nr to kąt podsiodłówki-73,5st.Rama-trudno powiedzieć, najlepiej podrzuć jakieś zdjęcia. Jakieś naklejki, napisy czy coś na niej jest?Średnica sztycy może wskazywać na jakieś rury Reynolds, ale nie koniecznie.
kresowiak Napisano 25 Kwietnia 2014 Napisano 25 Kwietnia 2014 Mam taki oto problem: przy mocnym depnięciu na pedał lub próbie skidu jest wyczuwalny delikatny uślizg gdzieś w napędzie. Czy może to być odkręcająca się zębatka?
Grooby666 Napisano 25 Kwietnia 2014 Napisano 25 Kwietnia 2014 Tak. Chociaż ja kiedyś ukręciłem korbę : )
kresowiak Napisano 25 Kwietnia 2014 Napisano 25 Kwietnia 2014 Kontrę zaciągałem fest, ale też jestem prawie pewien, że ona się luzuje i dokręca na przemian. Najwyżej się Loctitem podklei.
grzegosz Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 raczej nie dokręcasz zębatki, bo to to jest zawsze problemem. Jak zębatka jest dobrze dokręcona, to i kontrę łatwiej przykręcić.Ew. jest opcja, że masz za długi gwint w piaście/za krótki w zębatce i powstaje minimalny odstęp między koronką a kontrą, wtedy trzeba dać jakąś małą podkładkę pod zębatkę i jeszcze raz wszystko dobić.
kresowiak Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Dziękuję za porady chwilowo dokręciłem motzno kontrę i jak dotąd trzyma sztywno.
eciepecie Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 @grzegosz zdjęcia mam aktualnie tylko takie. dodam że haki z tyłu zostały prawdopodobnie przelutowane na inne, a widelec jest nieoryginalny. https://imageshack.com/a/zHlq/1
gleba0 Napisano 6 Maja 2014 Napisano 6 Maja 2014 Jakie ma wymiary sturmey archer, tak żebym sobie na sapimie mógł sprawdzić długość szprych?
adamso Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 Co sądzicie o tej ramie a konkretnie o jej geometrii, zawarta jest? Trudno mi to oszacować po takich zdjęciach a sprzedawca niestety nie odpisuje na prośbę o zdjęcia na kołach. :/. No i w opisie jest, że waga to prawie 3, 5 kg, możliwe to skoro niby na rurkach cr- mo? http://www.aukcjoner.pl/gallery/016746782-.html#I1
Aaaxel91 Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Witam,kupiłem dzisiaj piastę przednią Dartmoor x-rolls, po to by zastosować ją do ostrego. Jednak zastanawia mnie to, że : a) jest ona na maszynach czy ktoś orientuje się, czy da się zmienić w niej ośkę, na dłuższą ? Szczerze powiedziawszy, obawiam się, że pośpieszyłem się z zakupem, ale jeżeli jest choć trochę szansy, że uda się ją zaadaptować, będę wdzięczny za odpowiedzi ! Pozdrawiam
grzegosz Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 tokarz Ci może dorobić.ale generalnie piasta pod tarczę do ostrego z założenia jest opcją budżetową, a x rolls raczej tanią piastą nie jest...?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.