smurv Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 a ja obstawiam ze masz zły rozmiar sztycy, bo nawet te 0,2mm robi ogromna różnice, proponuje sprawdzony patent, na puszke od piwa, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pantomek Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 Witam wszystkich Uzytkownikow! To moj pierwszy post tutaj.Potrzebuje porady odnosnie przerobienia swojej szosowki na OK.W temacie rowerow jestem srednio oblatany,ale udalo mi sie ustalic,ze najwiekszy problem bedzie dotyczyl pionowych hakow.Czy bylby Ktos na tyle uprzejmy i lopatologicznie wyjasnil mi,ktore czesci moga zostac,a ktore musze bezwgled ie wymienic?Zalezy mi na jak najmniejszych kosztach.Oto pogladowe foto: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jedrasek Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 @pantomek - Takich pytań było już na tym forum od groma. Poczytaj trochę a znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pjetr Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 co za sztyca? można delikatnie papierem ściernym zmatowić np. jarzmo w miejscu styku z prętami, ponoć okleina 3M na prętach też się jakoś spisuje. Albo jakaś pasta, jak np. do carbonu się stosuje (sztyce i sterówki, żeby właśnie nic się nie przesuwało). dura ace 7400 + concor. Siodło nowe, natomiast sztyca, fakt, leciwa. Może ma to jakiś wpływ. Dzięki wielki w każdym razie.. Chyba spróbuje z tą taśmą. a ja obstawiam ze masz zły rozmiar sztycy, bo nawet te 0,2mm robi ogromna różnice, proponuje sprawdzony patent, na puszke od piwa, a co ma piernik do wiatraka? siodło przesuwa mi się na sztycy, a nie sztyca w ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 haha, właśnie przeczytałem ciekawą rzecz, a propos opadającej sztycy właśnie, ale może tu też pomorze. Porządnie umyć obie części (jarzmo i pręty), a następnie....spryskać lakierem do włosów bardzo obficie i zmontować. Najlepiej na noc, żeby zdążyło wyschnąć, zanim wsiądziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
newman88 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Było już kilka wątków dot. nosków/strapów itp. jednak w żadnym z nich nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Chcę spróbować czegoś innego niż noski i strapy, a mianowicie SPD. Także, pytanie mogą być trochę lamerskie, bo nigdy nie miałem z tym do czynienia ;-) Zależy mi na tym, żeby w butach dało się chodzić. Słyszałem, że najlepiej szukać butów pod MTB. Jak takie SPD-y zachowują się przy skidach..? Duża groźba wypięcia zniszczenia bloków przy częstych skidach ..? Jaki zestaw buty+pedały polecacie na początek, co by nie zdemolował mojego budżetu ;-) Z góry dzięki za konkretne odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zimnakawa Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Było już kilka wątków dot. nosków/strapów itp. jednak w żadnym z nich nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Chcę spróbować czegoś innego niż noski i strapy, a mianowicie SPD. Także, pytanie mogą być trochę lamerskie, bo nigdy nie miałem z tym do czynienia ;-) Zależy mi na tym, żeby w butach dało się chodzić. Słyszałem, że najlepiej szukać butów pod MTB. Jak takie SPD-y zachowują się przy skidach..? Duża groźba wypięcia zniszczenia bloków przy częstych skidach ..? Jaki zestaw buty+pedały polecacie na początek, co by nie zdemolował mojego budżetu ;-) Z góry dzięki za konkretne odpowiedzi Od roku jeżdżę na co dzień w tych butach i z tymi pedałami. Raz już wymieniałem bloki. Miałem bloki BBB, dosyć szybko się zużyły. Teraz mam bloki Shimano i już dosyć długo na nich jeżdżę i wszystko wskazuje na to, że jeszcze mi posłużą. Te buty są całkiem dobre i wygodne, na równej nawierzchni bloki nie zgrzytają, jednakże na chodniku bloki zgrzytają już na kamyczkach i piasku. Pedały za tą cenę są ok. Przy skidach ten zestaw całkiem fajnie się sprawuje, nie przypominam sobie, by kiedykolwiek przy skidzie noga mi się wypięła. Czasami zdarzy się, że noga się wypnie przy ruszaniu spod świateł, ale to są sporadyczne przypadki. Osobiście polecam. Bardzo poprawi się technika jazdy i doznania. W ogóle nie ten rower jak jeżdżę na SPD PS Ten zestaw to taki mój kompromis cena/jakość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 ja bym osobiście nigdy nie kupił systemu shimano mtb, nie wyobrażam sobie nie mieć żadnego luzu na połączeniu but-pedał, kolana mogą paść jak ktoś ma nieodporne stawy, zwłaszcza w ostrym. Co prawda w szosie, ale miałem szosowe looki keo (nie do chodzenia), teraz w przełaju mam look quartz, są lekkie, ładne, nie mają zbędnych regulacji, ale nie zdarzyło mi się nigdy wypiąć przez przypadek mimo, że pod górkę czasem mocno szarpię nogą. na LFGSS jest dużo rowerów z pedałami Time, ale z tym systemem nie miałem do czynienia, więc się nie wypowiem. Buty kupiłem w Decathlonie mtb3 za 199zł i jestem bardzo zadowolony. Są odpowiednio sztywne do pedałowania, ale chodzić też się da bez problemu. I nie wyglądają przy tym tak "szybko" (bardzo tego nie lubię w typowo kolarskich butach, czy to szosowych, czy mtb...). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zimnakawa Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Chyba o to chodzi we wszelkich systemach typu spd, look itp by nie było luzów i but się trzymał sztywno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomder Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Chyba o to chodzi we wszelkich systemach typu spd, look itp by nie było luzów i but się trzymał sztywno. jeden z powodow dlaczego istnieje tyle rodzaji pedalow (producentow) to 'potrzeba rynku' na dobor 'luzniejszego' lub 'sztywniejszczego' mocowania. nie mam wielkiego pojecia nt MTB ale szosowe generalnie maja 'luz'. producenci zazwyczaj podaja jaki luz (kat mozliwego wychylenia bez wypiecia) i bedzie on zalezal od mixu pedaly+cleats (bloki). reasumujac, poczytaj fora dyskusyjne + dane producentow zeby wybrac co wg ciebie bedzie najlepsze (a doswiadczenie swoja droga). ja na przyklad uzywam campagnolo record pro fit i rozne cleats (na tor 'sztywne', a na szose 'luzne' - jedne i drugie produkt campagnolo, a sztywne prawie nie maja ruchu). itd itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kresowiak Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 ja bym osobiście nigdy nie kupił systemu shimano mtb, nie wyobrażam sobie nie mieć żadnego luzu na połączeniu but-pedał, Akurat w systemie mtb shimano pod górala jak najbardziej można regulować luz (naprężenie) pedała. ciągle pada ten sam nietrafiony zarzut... aha, naturalnie jeżdżenie z luzem pod ostre się nie nadaje. Jak jest w innych systemach, nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomder Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Akurat w systemie mtb shimano pod górala jak najbardziej można regulować luz (naprężenie) pedała. ciągle pada ten sam nietrafiony zarzut... aha, naturalnie jeżdżenie z luzem pod ostre się nie nadaje. Jak jest w innych systemach, nie wiem. a nie jest tak, ze luz o ktorym ty mowisz jest odpowiedzialny za 'wypinanie', a grzegosz zdaje sie mowic o 'luzie' 'na boki' ktory nie ma zadnego zwiazku z sila sprzezyny i jak mocno pedal trzyma blok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whynot5 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Przy skidach ten zestaw całkiem fajnie się sprawuje, nie przypominam sobie, by kiedykolwiek przy skidzie noga mi się wypięła. Czasami zdarzy się, że noga się wypnie przy ruszaniu spod świateł, ale to są sporadyczne przypadki. Jeździłem dwa lata na ostrym w spd na dość ciężkim przełożeniu i właśnie taki numer przy ruszaniu prawie skończył się tragicznie. Gdy z całej pary ciągniesz pedał a blok ci się wypnie to gleba na miejscu. Oczywiście pewnie problemu nie ma gdy masz nowe pedały i bloki ale nie znasz dnia ani godziny Przerzuciłem się na strapy i nie martwię się, że coś puści. No i chodzi się dużo wygodniej w normalnych butach (mimo dość dobrze schowanych bloków w tanich butach shimano). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 dokładnie tak, mi chodzi o luz buta na boki (że możesz ruszać piętą), a nie o luz w wypinaniu. właściwie w lookach próbowałem się wypiąć szarpiąc do góry i mi się nie udało-gleba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian600 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Bo looka nie da się tak wypiąć, ja mam pęknięty blok, właśnie od looka, na nazwijmy to przednim mocowaniu, kawałka plastiku który powinien tam być też nie ma a one nadal trzymają. Nie wiem jakiego trzeba mieć buta żeby czegoś takiego dokonać :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tad3k Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Do posiadaczy Shamal'i. Czy Wy też macie nakrętki zamiast nypli? Gdzie mógłbym kupić klucz do takich nakrętek (na pewno wąski). Byłem nawet w sklepie modelarskim, ale nie mięli odpowiednich rozmiarów, potrzebne jest bodajże 5. I do wszystkich. Jaką piaste najlepiej kupić do Shamal'i? Wysoki, czy niski stożek? Dzięki wysokiemu będzie pewnie bardziej sztywno, ale czy to jest dobre na ulicę? Czy dobierze się wystarczająco krótkie szprychy? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakeno3 Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 W sumie nie specjalnie ostrokolowo, ale co mi tam - wkrecam nowy suport i w momencie dokrecenia go do konca oska suportu 'chodzi' bardzo ciezko. Jak na suportcie odkreconym korby zrobia kilka kolek po wprawieniu ich w ruch ze srednia sila, tak jak suport mam dokrecony to ledwo 2 obroty wejda. Cos jakby lozyska byly uciskane, tylko jak to mozliwe? PS. A! Jeszcze z extra info to ostatni milimetr, dwa strasznie ciezko sie wkrecaja przy lewej misce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pjetr Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 tzn. że masz źle dobrany suport. Są różne standardy tychże.. Różnią się miedzy innymi szerokością (dokładnie to mufa suportowa ma różną szerokość). Suport dobiera się według tego jaką masz mufe w rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakeno3 Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Gwint mam BSA, szerokosc mufki 6,8cm, wiec standard. Wczesniej suport mialem Accenta bb-40, teraz mam http://bikepark.com.pl/sklep/osie-suportu/ch-107mm i obydwa oprocz roznicy w dlugosci osi reprezentuja takie same wymiary. Wymiary, ktore sa odpowiednie do mojej ramy. Na poczatku przypuszczalem, ze to cos z gwintami nie teges(wykrecajac stary musialem doslownie skakac po kluczu, aby puscil, wiec moglem uszkodzic gwinty), ale jednak badz co badz suport wkreca sie latwo i na oko prosto. Jedynie ta lewa miska stawia duzy opor kiedy zostaje 1-2mm do wkrecenia. Ogolem oska kreci sie dobrze do momentu kiedy nie dokrece do konca suportu. Doslownie wystarczy odjac 1, albo i nawet pol obrotu i kreci sie calkiem gladko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezarider Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Do posiadaczy Shamal'i. Czy Wy też macie nakrętki zamiast nypli? Gdzie mógłbym kupić klucz do takich nakrętek (na pewno wąski). Byłem nawet w sklepie modelarskim, ale nie mięli odpowiednich rozmiarów, potrzebne jest bodajże 5. I do wszystkich. Jaką piaste najlepiej kupić do Shamal'i? Wysoki, czy niski stożek? Dzięki wysokiemu będzie pewnie bardziej sztywno, ale czy to jest dobre na ulicę? Czy dobierze się wystarczająco krótkie szprychy? Pozdrawiam. To są nyple z heksagonalnym łebkiem. Potrzebujesz klucz nasadowy 5,5mm, polecam Bosch'a (jest odpowiednio wąski) http://allegro.pl/bosch-bit-klucz-nasadowy-fi-5-5-mm-z-magnesem-50mm-i3109021595.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tad3k Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 To są nyple z heksagonalnym łebkiem. Potrzebujesz klucz nasadowy 5,5mm, polecam Bosch'a (jest odpowiednio wąski) http://allegro.pl/bosch-bit-klucz-nasadowy-fi-5-5-mm-z-magnesem-50mm-i3109021595.html Ok, dzięki To jeszcze czekam na info. odnośnie piast. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vodkieee Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Mam takie małe pytanko, czy rama z Peugeot Versailles nada się na ostre? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nor Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 http://www.pedalroom.com/bike/peugeot-versailles-5665 jak najbardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vodkieee Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Moglibyście mi doradzić piastę do 150 zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pasiasty Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 A mógłbyś poświęcić choć 15 minut na poczytanie tego działu forum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.