krakeno3 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Wszedzie gdzie szukalem info mozna przeczytac, ze suport dobiera sie pod korbe(pomijajac ofc juz fakt, ze dobrany musi byc do szerokosci mufy). Moje pytanie to, czy istnieje mozliwosc, aby dany suport byl za krotki dla ramy czy ew. po prostu w jakims tam sensie nie pasowal/nie nadawal sie? Badz tez jeszcze druga opcja - czy mozliwe, aby dana korba nie pasowala do ramy? Rama z ktorej korzystam to jakis stary model szosowy Peugeota, szerokosc mufy suportowej 67mm. Jako, ze u mnie jest raczej na biednie to do tej pory korzystalem z jakiejs beznadziejnej korby od trekinga z 115mm suportem. Teraz mi wpadlo troche kasy i chcialbym kupic jakas lepsza korbe(stara wyglada po prostu komicznie) co zapewne wiaze sie tez z wymiana suportu na wezszy. Wroooc. Nie moge juz edytowac - Popsulem wartosci w poscie - odpowiednie to oczywiscie 68 i 113. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponuryrybak Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Bicie na korbie/blacie/wtejokolicy nie jest problemem dopoki nie uniemozliwia w miare normalnego napiecia lancucha (tzn,nie ze napinasz, naciskasz lancuch paluchem - niby okej, a po przekreceniu korby jednak czujesz naprzemienny luz i napiecie na granicy tolerancji twojej lub/i zebow). Jesli finanse nie zmuszaja do szczawiu z nasypu to zaloz jakakolwiek inna korbe (i zakrec bez lancucha, bicie bedzie widoczne), potem sprawdz sruby zebatki, zdejmij zebatke i jak ktos wczesniej napisal poloz na idealnie plaskiej powierzchni i zakupic co trza. Lepiej to zrobic teraz, poki pizdzi z polnocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Papista Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 Wszedzie gdzie szukalem info mozna przeczytac, ze suport dobiera sie pod korbe(pomijajac ofc juz fakt, ze dobrany musi byc do szerokosci mufy). Moje pytanie to, czy istnieje mozliwosc, aby dany suport byl za krotki dla ramy czy ew. po prostu w jakims tam sensie nie pasowal/nie nadawal sie? Badz tez jeszcze druga opcja - czy mozliwe, aby dana korba nie pasowala do ramy? Rama z ktorej korzystam to jakis stary model szosowy Peugeota, szerokosc mufy suportowej 67mm. Jako, ze u mnie jest raczej na biednie to do tej pory korzystalem z jakiejs beznadziejnej korby od trekinga z 115mm suportem. Teraz mi wpadlo troche kasy i chcialbym kupic jakas lepsza korbe(stara wyglada po prostu komicznie) co zapewne wiaze sie tez z wymiana suportu na wezszy. Wroooc. Nie moge juz edytowac - Popsulem wartosci w poscie - odpowiednie to oczywiscie 68 i 113. Różne korby mają różną budowę. Jak dasz za krótki suport, to niektóre mogą ocierać blatem o tylni trójkąt. Jak się przyjrzysz, to od wewnątrz 105 GA ma inną budowę niż np 600 Ultegra. To plus dogranie blatu wewnątrz/zewnątrz korby powinno rozwiązać problem. Jak nie, to musisz zmienić suport. Starym modelem peżota możesz być lekko upupiony, tam czasem dają lokalne mufy, a nie np bsa. Wtedy lepiej zostawić miski a wymienić oś. Jednak 68 to chyba standard, nie mam pamięci do cyferek, to nie wiem na 100. Więcej o suportach możesz przeczytać u Szeldona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pasiasty Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 Czasami trafiają się jeszcze 72 ale to raczej w MTB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gremson Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Czy ktoś z forumowiczów praktykował podobne rozwiązanie błotników jak z obrazka poniżej? Błotniki są przycięte. Mocowane do tylnych widełków opaskami metalowymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomder Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Gumowymi opaskami. Trochę to się kolebie i hałasu je. Zerknij na crud mudguards są wyśmienite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krusto Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Podaje linka cobys sobie mogl zobaczyc http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=25796 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonton Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 jak dobrze założone to nie kolebie się i nie hałasuje wcale. przód całkiem dobrze się spisuje. tył niestety nie chroni w 100% - chlapie na nogi z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomder Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 jak dobrze założone to nie kolebie się i nie hałasuje wcale. przód całkiem dobrze się spisuje. tył niestety nie chroni w 100% - chlapie na nogi z tyłu. zazdroszcze dobrego doswiadczenia, mnie cokolwiek zrobilem na brzydkiej drodze sie kolebotaly. brakuje im 'sztywniejszego' mocowania. Crud-y sa mocowane do widelek tasiemka do sruby hamulca. Dodatkowo jak na ponizszym zdjeciu (wersja MK2) oslaniaja mechanizm z przodu lub zebatke w wypadku singla. No i finalnie sa bardzo dlugie co daje naprawde super ochrone. Juz kiedys tu wspominalem, ze sam je uzywam od kilku lat i uwazam, ze to najlepsze blotniki w takiej klasie (waskie i do malych przeswitow). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaspa Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Cześć. Po kilku dniach jazdy na nowo złożonym rowerze, zauważyłem że przy kręceniu kierownicą siedząc na nim, słychać w pewnym momencie "strzał". Przy nie obciążonym rowerze strzały nie występują. Ma ktoś może pomysł co to może być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krusto Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Moze masz zbyt mocno skrecone.. Albo jest skaza na biezni, albo ktoras kulka wyszczerbiona, albo Ci sie jakis syf dostal.. Rozbiez stery, przeczysc i nasmaruj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kresowiak Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Czy rama z 1986 roku nada się do ostrego koła i w ogóle do jazdy szosowej? Nie wiem jak przebiega proces starzenia się stali... Rury Reynolds 501 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
travisb Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 kresowiak, nie rozśmieszaj; Prima Aprilis dopiero w poniedziałek ;-) Przecież większość tu prezentowanych rowerów jest budowana na ramach z ostatnich dekad poprzedniego wieku, ze wzgledu na niski koszt takiego framesetu. Nadają się one do jazdy, czy ludzie tylko dla jaj (wielkanocnych?) wydają na nie kasę i składają rowery? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Może rama nie z 1986 tylko 1886 r. . ALe czy już wtedy kodowano ramy Rejnolds 501, to nie Lewisy, chyba jeszcze wtedy nie było stali indygo.... A tak na marginesie stal się męczy i mięknie im lżejsza rama tym szansa na takie zjawisko większa, ale raczej w praktyce oznacza to tyle że te naj naj bardziej wyczynowe ramy stalowe, w wadze piórkowej w zasadzie bardzo rzadkie są ponoć wiotkie, dlatego na przykład nie kupię nigdy torowego rometa rozmiar 60 na Columbusie, bo jest duż szansa że tłukł rekordy godzin treningu, w dodatku pod dużym chłopem. Zwykły Wicher z lat 70 na Rejnoldsie gnie się ciut co czuć momentami na torze, i w porównaniu do 20 lat młodszej Bianchi czy współczesnych alu ram torowych wypada mniej sztywno, ale w jeździe po mieście ta cecha wcale nie przeszkadza. To wkurza tylko podczas dość wolnej jezdy na skosach zakrętów, albo sprintów zwalonych ze ściany kiedy dokręca się w trybie na pałę przy twardym przełożeniu rzędu 53:15. Reasumując trenuje na tym wichrze i ani myślę zmieniać rama nie uszkodzona i i nie przerdzewiała wgłąb i nie ważąca 1,5 kg z 1986 roku nie powinna zawieść. O ile rycerz w zbroi z tarczą i kopią nie waży między 120 a 150 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kresowiak Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Wszystko jasne. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczuru Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Jakiego flip flopa polecacie? chce ostre w miasto i singla na dłuższe trasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atrxevu Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Jakiego flip flopa polecacie? chce ostre w miasto i singla na dłuższe trasy. Temat poruszany milion razy wyszukiwarka na pewno ci odpowie. Trochę własnej inicjatywy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczuru Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Temat poruszany milion razy wyszukiwarka na pewno ci odpowie. Trochę własnej inicjatywy... Jakiego flip flopa polecacie? chce ostre w miasto i singla na dłuższe trasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezarider Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Miche Primato, koniec tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczuru Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Miche Primato, koniec tematu. Cena 207 zł trochę zniechęca. Ciekawi mnie jakość joytechów. Niska cena, niska jakość, ale może miał ktoś styczność i może sie wypowiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vinorafix Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 miałem joytecha i nie polecam, wymiękła po jednym sezonie (jako sezon rozumiem: wiosna, lato, jesień, zima) codziennej orki pod moim 90 kilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezarider Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Z bardziej budżetowych dobrym wyborem będzie Formula, są na allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TaZ Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Z tańszych podobno dobrym wyborem jest Sturmey Archer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atrxevu Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Cena 207 zł trochę zniechęca. Ciekawi mnie jakość joytechów. Niska cena, niska jakość, ale może miał ktoś styczność i może sie wypowiedzieć? Ja nie wiem czy niektórzy robią to specjalnie czy na serio pierwszy raz mają do czynienia z internetem ale na każdym forum istenieje coś takiego jak opcja "SZUKAJ". Temat piast do OK był poruszany naprawdę wuchte razy. Wystarczy użyć hasła: joytech, miche, novatec, sturmey itp i wcisnąć magiczny przysisk "szukaj". A najlepiej zacząć od przeczytania podwieszonych postów bo tam jest wszystko co najważniejsze zebrane do kupy. Amen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczuru Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 miałem joytecha i nie polecam, wymiękła po jednym sezonie (jako sezon rozumiem: wiosna, lato, jesień, zima) codziennej orki pod moim 90 kilo wymiękła w jakim sensie? gwinty, łożyska, oś? bo jeśli gwinty ok to jestem w stanie zaryzykować. atrxevu nie płacz. Zawsze mam beke jak ludzie Twojego pokroju zamiast dołączyc sie do dyskusji robią problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.