Skocz do zawartości

[budowa] Ostrego Koła - rady i porady. Cz. 2


Mieciu

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się złożyło że miałem okazję kupić komplet obręczy 24h. Gdybym miał wybór, to pewnie też bym wziął mniej na przód, może bym dodał ze cztery na tyle, teraz trudno mi powiedzieć. Cieszę się że jest tak jak jest i nie mogę się doczekać jak to będzie szło :D Tym bardziej że masa roweru będzie poniżej 6,8kg i najprawdopodobniej z czasem jeszcze będzie spadać.

Ale co do reszty części, to na razie nie zdradzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jakiej ramie robisz rower < 7 kg?

 

To jedna z rzeczy których właśnie na razie wolałbym nie zdradzać :P

 

Czym mniej otworów w obręczach tym lepiej ?

 

Bo Wy bardziej siedzicie w temacie sprzętu, pewnie mniejsza waga a jak z wytrzymałością ? Dałoby złożyć się takie koło na przód ( całe białe ) w granicach 300 PLN ?

 

Na przednie koło w rowerze bez hamulca nie działają duże przeciążenia, więc można sobie pozwolić na małą ilość szprych. Ale jest to uzasadnione przede wszystkim wtedy, kiedy piasta i obręcz są lekkie i zależy Ci na niskiej masie. Bo jak piasta miałaby ważyć jakieś 350g, a obręcz 700g, to nie ma sensu mała ilość szprych, bo koło i tak jest ciężkie. W moim przypadku każda szprycha, to kilka gram mniej i masa koła z ekstremalnie niskiej, zrobiłaby się mega hiper ekstremalnie niska :D

 

Tak jak już napisałem, moje koła są bardzo lekkie, trudno zrobić lżejsze, a za taką kwotę jak mówisz, to jest niemożliwe.

Jeżeli by Ci strasznie zależało na masie, to za 300zł można kupić taką piastę jak mam na przodzie tylko pod 18 lub 16 szprych. Zacisk. Niską aluminiową używaną obręcz pod szytkę (odpowiednio 36 lub 32 otwory) resztę wydać na jakieś lżejsze szprychy. Zaplótłbyś co drugą dziurkę na obręczy. Koło by nie wyglądało super, ale zmieściłbyś się w kwocie 300zł, a kółko by ważyło jakieś 600-700g.

Tylko Tobie zależy na całym białym kole, pewnie na wysokim stożku. Więc nie ma opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ultra lekkiego koła się co prawda nie złoży ale za 80 zł kupiłem przednie kółko na obręczy Super Champion Route i piaście Shimano 6207. Wszystko na 36 otworów, do tego Sapim Laser i wyszło 770g bez szytki. Jakby założyć na przód jakiegos taniego Novateca to pewnie wagowo jeszcze lepiej by wyszło. Cudów może nie ma ale do 300 zł chyba trudno o dużo lżejsze kółka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolutku samemu ogarniam temat czesci i budowy roweru - zlozylem sobie sam ostre czytajac tylko i wylacznie fora temu poswiecone i musze przyznac, ze jestem zadowolony z efektow i jako tako temat zaczynam ogarniac oprocz jednej rzeczy wlasnie.

 

Otoz rower skladalem sobie na ramie peugeota(chyba :D wedlug zapewnien sprzedawcy) 60cm i dopiero niedawno zauwazylem, ze widelec, a raczej jeden widelek jest bity w strone korby i chcialbym go wymienic.

Jak juz wymieniac to chcialbym, aby bylo to cos konkretnego jakosciowo, cos co posluzy mi dluzej(oczywiscie bez ekstremalnych przypadkow, bo nie planuje roweru za 3-4k, czy wiecej). Nie mam zupelnie pojecia na co patrzec przy wyborze widelca, jakie wymiary nalezy znac i jakie musza zachodzic 'zaleznosci pomiedzy nim, a rama'(nie mam naprzyklad pojecia, czy torowy widelec bedzie wspolgral z rama szosowa), dlatego tez chcialbym posluchac i skorzystac z rad ludzi obeznanych.

 

 

PS. Czy sa tutaj ludzie, ktorzy potrafili by zidentyfikowac marke ramy/rurki, ktora juz byla piaskowana i lakierowana i nie posiada zadnych naklejek itp? Jesli tak to czego dokladnie zdjecia zrobic, aby ktos mogl mi z tym zadaniem pomoc?

 

 

 

Z gory dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolutku samemu ogarniam temat czesci i budowy roweru - zlozylem sobie sam ostre czytajac tylko i wylacznie fora temu poswiecone i musze przyznac, ze jestem zadowolony z efektow i jako tako temat zaczynam ogarniac oprocz jednej rzeczy wlasnie.

 

Otoz rower skladalem sobie na ramie peugeota(chyba :D wedlug zapewnien sprzedawcy) 60cm i dopiero niedawno zauwazylem, ze widelec, a raczej jeden widelek jest bity w strone korby i chcialbym go wymienic.

Jak juz wymieniac to chcialbym, aby bylo to cos konkretnego jakosciowo, cos co posluzy mi dluzej(oczywiscie bez ekstremalnych przypadkow, bo nie planuje roweru za 3-4k, czy wiecej). Nie mam zupelnie pojecia na co patrzec przy wyborze widelca, jakie wymiary nalezy znac i jakie musza zachodzic 'zaleznosci pomiedzy nim, a rama'(nie mam naprzyklad pojecia, czy torowy widelec bedzie wspolgral z rama szosowa), dlatego tez chcialbym posluchac i skorzystac z rad ludzi obeznanych.

 

 

PS. Czy sa tutaj ludzie, ktorzy potrafili by zidentyfikowac marke ramy/rurki, ktora juz byla piaskowana i lakierowana i nie posiada zadnych naklejek itp? Jesli tak to czego dokladnie zdjecia zrobic, aby ktos mogl mi z tym zadaniem pomoc?

 

 

 

Z gory dzieki!

 

zdjęcie z boku, każdej mufy, również suport od spodu, haki, poprzeczki, średnica podsiodłowej, rozstaw haków, rodzaj suportu, waga się w sumie może przydać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jakiej ramie robisz rower < 7 kg?

 

Mariano, jeśli składasz rower na ramie stalowej, to wynik naprawdę fajny:) choć pewnie jeszcze dało by się coś urwać, tylko pytanie czy jest sens. Tak lekkie koła same w sobie powinny dać uczucie, jak byś miał pod sobą piórko;)Ale jeśli rama będzie z czegoś lżejszego niż stal, to ta obiecywana waga to raczej standard, niż szczególne osiągnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oskar

Zwazysz swoj rower, to sie dowiesz co to jest standard.

Zloz rower ponizej 7kg na ramie z czegokolwiek z poziomymi hakami to bedziemy rozmawiac.

 

Na forum byly dwa rowery na aluminiowych ramach z masa ponizej 6,8kg, to Tobie sie wydaje ze wszystkie tyle waza. Tylko jeden to byl leciutki set cinelli a drugi mial wyciete polowe ramy, oba mialy szosowe ramy i widelce. A w cenie torowego widelca, mozesz kupic dwa szosowe i to lzejsze o 1/3. To samo tyczy sie szosowych ram, duzo latwiej i taniej znalezc lekka szosowa rame, niz taka na poziomych hakach.

 

Ogromna wiekszosc ostrzakow na aluminiowych ramach ktore widziales wazy w okolicach 8kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariano, tak, wiem, mój rower w żaden sposób nie dorówna wagowo Twojemu. Wiem też, że nie o to chodzi żeby się teraz przepychać kto ma lżejsze ostre.

 

Czytając, że będziesz miał prawdopodobnie najlżejsze koła w Polsce samo się nasuwa, że reszta części będzie z tak samo wysokiej półki. A tam, nie jest jakoś wybitnie trudno o takie wagi.

 

To tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedna z rzeczy których właśnie na razie wolałbym nie zdradzać :P

 

 

 

Na przednie koło w rowerze bez hamulca nie działają duże przeciążenia, więc można sobie pozwolić na małą ilość szprych. Ale jest to uzasadnione przede wszystkim wtedy, kiedy piasta i obręcz są lekkie i zależy Ci na niskiej masie. Bo jak piasta miałaby ważyć jakieś 350g, a obręcz 700g, to nie ma sensu mała ilość szprych, bo koło i tak jest ciężkie. W moim przypadku każda szprycha, to kilka gram mniej i masa koła z ekstremalnie niskiej, zrobiłaby się mega hiper ekstremalnie niska :D

 

Tak jak już napisałem, moje koła są bardzo lekkie, trudno zrobić lżejsze, a za taką kwotę jak mówisz, to jest niemożliwe.

Jeżeli by Ci strasznie zależało na masie, to za 300zł można kupić taką piastę jak mam na przodzie tylko pod 18 lub 16 szprych. Zacisk. Niską aluminiową używaną obręcz pod szytkę (odpowiednio 36 lub 32 otwory) resztę wydać na jakieś lżejsze szprychy. Zaplótłbyś co drugą dziurkę na obręczy. Koło by nie wyglądało super, ale zmieściłbyś się w kwocie 300zł, a kółko by ważyło jakieś 600-700g.

Tylko Tobie zależy na całym białym kole, pewnie na wysokim stożku. Więc nie ma opcji.

 

Chciałbym niski stożek jak te koła, które mi sprzedałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaemes

Mówisz o jakiś tanich tajwańskich częściach, a jeszcze kompletnie nie wiesz z jakich części będzie składał się mój rower. Na razie wiesz tylko o kołach które się składają z:

Wyścigowych obręczy MICHE, których nie da się tak po prostu kupić.

Piasty mack na tyle, które można spotkać w rowerach na różnych kontynentach, w towarzystwie części z najwyższych półek.

Szprych i nypli wysokiej jakości.

I piasty z przodu która wygląda prawie identycznie jak mack, tylko jest dwa razy tańsza i 20% lżejsza. Nie widziałem sensu kupowania niczego innego, skoro cena byłaby wyższa, a żaden z parametrów nie zmieniłby się na plus.

 

To wszystko są tanie tajwańskie części?

 

W ostatnim poście pisałem że właśnie nie składam roweru na szosowym secie, tylko przeciwnie. Bo już nie wiem jak mnie zrozumiałeś.

 

Złożenie lekkiego ostrzaka, które polega na wyrzuceniu przerzutek z szosowego roweru i zaplecieniu na tyle torowej piasty ( tak jak to było w przypadku dwóch bardzo lekkich rowerów pokazanych na tym forum) jest fajne i nie potrzebuje wielkich kosztów (ale nie o to mi chodziło). Co innego złożenie roweru z naciskiem na torowe części i torową charakterystykę.

 

Poczekaj jeszcze chwilę i nie komentuj zanim nie będziesz widział roweru.

 

Oskar

Spoko.

Koła będą bardzo lekkie, bo jak dla mnie to najważniejsza część roweru. Chciałem je zrobić już teraz na "bogato". Kiedyś może będę się zastanawiać nad zmianą ramy. Tylko tak jak mówię - szosowy frameset który waży w okolicach 2kg (rama i widelec) można wyrwać za kilkaset złotych, torowy set z podobną masą to wydatek ponad 3000zł. Ja tyle nie wydałem na ramę i cieszę się że będzie ładny rower z prawie całkowicie torową geometrią i na torowych częściach, który masę ma identyczną co rowery pod zawodowcami.

 

 

 

Piszę tak głupio bez szczegółów, bo nie chciałem nic na razie zdradzać. Powiem tyle że mam typowo torowy widelec i ramę przez większość nazywaną jako torową, ale jak dla mnie nie jest całkowicie torowa. Parametr który ją wyróżnia, to o 2cm większa długość niż typowo torowe ramy w tym rozmiarze, ale jak dla mnie to nie jest minus, bo rower będzie jeździł po ulicy a nie po torze. Dodatkowo, stuningowałem lekko ramę, w sposób jakiego jeszcze nie widziałem.

 

Szczegóły wkrótce :)

 

 

TSB

Koła (na obręczach 30mm), które Ci sprzedałem, raczej określa się już jako wysoki stożek. Niski stożek to obręcze które mają 10-15mm wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he, to ja składam taki teraz (nie ostre), że i po śniegu pojedzie :D ale też szybko raczej nie skończę ;)

jakie pedały zakładasz? Jakieś spd, czy platformy, czy co? Ubijaki by pasowały, ważą też mało, tylko kwestia butów...Ja wybrałem Looki quartz, bo są tanie i nie za ciężkie (w porównaniu do shimano czy time'ów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie do tego roweru chce jakies wpinane pedaly. Nigdy nie jezdzilem na takich, nie mam doswiadczenia i zielonego pojecia na ich temat.

Kaemes polecal mi spd exustar lub time. Ale time wiadomo -drozsze. Wiec padnie najprawdopodobniej na jakies lekkie exustary z przeznaczeniem do mtb.

Najwazniejsze dla mnie jest to, zeby w zadnym wypadku nie wypinaly mi sie same. W terenie na ktorym czesto jezdze wypiecie sie nogi jest bardzo niebezpieczne - az strach mi o tym pomyslec.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zależy ile chcesz na nie wydać.

Shimano są dobre, bo są tanie, ale ciężkie niestety. Moje Looki ważą 271g (realna waga), a dałem 189zł (nówki z blokami oczywiście), więc wynik chyba niezły, przetestuję w terenie to coś więcej napiszę (niestety na pewno nie przed marcem...). Wcześniej jeździłem na szosowych Lookach Keo Carbon i też złego słowa nie mogę powiedzieć, nie miałem żadnych problemów pomimo że wyglądały już niezbyt pięknie.

Niższe modele Time (te w okolicach 200zł) ważą ok. 400g, więc dosyć sporo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wstrzymuje sie jeszcze z zakupem, bo nie chce sie pospieszyc i kupic zle pedaly.

Podobno tanie pedaly shimano sa nie za bardzo trwale. Exustary sa chwalone, sa dosyc tanie i w miare lekkie. Cena i masa tych co chcialem jest podobna do Twoich lookow. Na pedaly chce wydac do 200zl a masa -wiadomo- jak najmniejsza, tylko zeby jednoczesnie byly jak najbardziej wytrzymale.

 

Najwazniejsze, to tak jak mowilem, zeby sie same nie wypinaly.

 

Gdzie mozna znalezc opinie na temat pedalow typowo pod katem ostrego kola? Jakis model jest szczegolnie polecany? To samo z butami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych exustarów, nie mam za bardzo o nich pojęcia, ale zorientuj się, jak się ma w nich sprawa luzu roboczego-na samej osi i na blokach. Widzę, że korzystają z systemu Shimano, który podobno nie jest zbyt przyjazny dla kolan, właśnie ze względu na brak luzu. Looki mają kilka stopni na osi, oprócz tego w skład zestawu wchodzą 2 komplety bloków z luzem 15 i 20 stopni + podkładki do regulacji wysokości bloków.

Żebym wcześniej mógł przetestować, to bym Ci napisał co i jak...

Co do butów, sam rozkminiam taką opcję na miasto:

djcatnap.com � Blog Archive � Nike Dunks with SPD cleats

 

chrome i dzr są nawet ładne, ale dosyć drogie, z drugiej strony, raz się wyda i może trochę posłużą, porównując do innych butów pod zatrzaski, to te są wręcz piękne :D ... Jakbyś coś wymyślił, to pisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...