Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy jest sens pakować się w koła Shimano na 24 prostych szprychach?

Przykładowo http://rowertour.com/shimano-wh-mt75-kola-mtb-deore-xt-center-lock-29-29er.html

Tańsze, ale mogę je mieć jeszcze taniej http://rowertour.com/shimano-wh-mt55-29-er-kola-disc-center-lock.html

Jak wygląda dostępność szprych na dzień dzisiejszy, bo ja nigdzie takich nie widzę w necie?

Czy ktoś na forum jest może w ich posiadaniu i podzieli się wrażeniami z ich użytkowania?

 

Dlaczego akurat się nimi interesuje.

- zależy mi na kulkach i konusach

- center lock

- waga nie jest zła

- wygląd nie jest zły

Napisano

Witam,

Jeżdżę na takich kółkach (XT) od połowy sierpnia i nie narzekam. Toczą się lekko, luzów brak, póki co centrowania nie wymagają, a zaliczyły kilka wyścigów. Co do szprych, to sam się zastanawiam. Warto byłoby się zaopatrzyć w kilka na wszelki wypadek, ale jeszcze nawet się nie rozejrzałem w temacie...

Podsumowując: koła OK, o (nie)dostępności szprych jeszcze nie wiem.

  • Mod Team
Napisano

... no i jeszcze ta żenujaca szerokość wewnętrzna obręczy - 19mm - no ale jesli używasz tylko wąskich papuciów to powinny dać radę.

 

A z wytrzymałościa bębenków to sie nie zgodzę. Jeżdżę już 2 sezon na zwykłej Deorce, lokalne błoto i relatywnie regularne wypady w górki i góry, uzywam kasety z zębatka 36T i jakoś nie widzę problemów.

 

Fakt za cięzki nie jestem - 65kg - ale nadrabiam to ciężkim rowerem - 15kg - i mało wysublimowaną technika jazdy. Poza tym jeżdże mocno kadencyjnie, duzo z młynka, duzo z największej zębatki na kasecie co niby powinno załatwić sprzęgło wtrymiga...

 

Szacunek...

I.

Napisano

tragiczna trwałość bębenków, poza tym dopóki nic nie pęknie to dobre koła

 

To chyba mówisz o Novateckach czy innych, Shimanowskie bez problemu wytrzymują 5 i więcej lat. Chyba że te bębenki w kołach są gorsze niż w zwykłych piastach.

Napisano

A to zgodzę się, że im wyższa grupa, tym na krócej starcza. W mojej XT po jakimś czasie pękła sprężynka w bębenku, a że nie mogłem jej dostać, to wstawiłem bębenek od Deore. I tak piasta ta już się kręci 9 lat (pierwsza seria XT z mocowaniem do tarczy, rok 2003). W innych shimanowskich nie miałem żadnych problemów.

 

Co do samych kół to powszechnie wiadomo, że shimanowskie koła (pod 26") są znacząco cięższe niż to, co można samemu złożyć za taką samą kasę, już nie mówiąc o Mavickach. Ceny szprych powinny być dostępne w Shimano-Polska (cennik "drobne komponenty").

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

True story...

Jednakoż moja Deorka jest jak najbardziej współczesna, 3 letnia.

 

A tak przy okazji, jak napisał Nabiał za 1.3 klocka to można poskładać naprawdę zajefajne kółka, na pewno lepsiejsze niz te Szymki...

 

Szacunek...

I.

Napisano

żeby nie było, za około 1000zł XT 785 ust to bardzo dobre koła, tylko bębenek awaryjny

 

Zależy od wagi użytkownika, to nie cranki gdzie szprychy mają zupełnie inny przekrój Boje się że często je będzie trzeba "prostować"

Napisano

miałem z 8 kompletów crossmaxów i redmetale 3 i xt 775 gotowce

 

problemy to skrzeczące szprychy w crossmaxach, jedna pęknięta, i 2x serwis bębenka w xt, w sumie nie jest tragicznie.

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

Nie widzę większego sensu w kupowaniu jakiś wymyślnych kół - typu Kranki - których nawet narychtować się nie da w wiekszości dużych sklepów rowerowych od ręki.

 

Mój typ dobre piasty, dobre obrecze, bardzo dobre szprychy klasycznie gięte i mający pojecie o sprawie budowniczy kół.

 

A jak sie spier...zajączkuje to nawet w Pcimiu Dolnym złożą Cię do kupy...

 

Szacunek...

I.

Napisano

Dostałem dzisiaj odpowiedz od Shimano Polska, że szprychy są niedostępne. Najprawdopodobniej będą w przyszłym roku.

Tak więc odpuszczam sobie te koła.

Napisano

Dostałem dzisiaj odpowiedz od Shimano Polska, że szprychy są niedostępne. Najprawdopodobniej będą w przyszłym roku.

Tak więc odpuszczam sobie te koła.

 

 

kidding me ? 0_o

Napisano

Dostałem dzisiaj odpowiedz od Shimano Polska, że szprychy są niedostępne. Najprawdopodobniej będą w przyszłym roku.

Tak więc odpuszczam sobie te koła.

 

Dlaczego nie powiedzą wprost, że nie interesuje ich sprzedaż tych kół na terenie Polski? o_O

Napisano (edytowane)

Dokładnie napisali, że będą dostępne, ale prawdopodobnie w styczniu. Słowo w przyszłym roku mogło zabrzmieć drastyczniej.

Omyłkowo poinformowali mnie o dostępności tych szprych, ale do koła 26''. Cena jednej szprychy to 15zł.

Edytowane przez Luk33
Napisano

To jest nielogiczne.

 

To jest bardzo logiczne - teraz zarabia się na częściach i serwisie, nie na gotowym produkcie :)

 

Najmocniej jest to chyba widoczne w branży moto - łączenie drobnych elementów w moduły (padnie sprężynka czy śrubka to i tak musisz kupić cały moduł :)), idiotycznie rozmieszczone i pochowane części.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...