Luk33 Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 Czy jest sens pakować się w koła Shimano na 24 prostych szprychach? Przykładowo http://rowertour.com/shimano-wh-mt75-kola-mtb-deore-xt-center-lock-29-29er.html Tańsze, ale mogę je mieć jeszcze taniej http://rowertour.com/shimano-wh-mt55-29-er-kola-disc-center-lock.html Jak wygląda dostępność szprych na dzień dzisiejszy, bo ja nigdzie takich nie widzę w necie? Czy ktoś na forum jest może w ich posiadaniu i podzieli się wrażeniami z ich użytkowania? Dlaczego akurat się nimi interesuje. - zależy mi na kulkach i konusach - center lock - waga nie jest zła - wygląd nie jest zły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
experider Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 Witam, Jeżdżę na takich kółkach (XT) od połowy sierpnia i nie narzekam. Toczą się lekko, luzów brak, póki co centrowania nie wymagają, a zaliczyły kilka wyścigów. Co do szprych, to sam się zastanawiam. Warto byłoby się zaopatrzyć w kilka na wszelki wypadek, ale jeszcze nawet się nie rozejrzałem w temacie... Podsumowując: koła OK, o (nie)dostępności szprych jeszcze nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 tragiczna trwałość bębenków, poza tym dopóki nic nie pęknie to dobre koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 8 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 ... no i jeszcze ta żenujaca szerokość wewnętrzna obręczy - 19mm - no ale jesli używasz tylko wąskich papuciów to powinny dać radę. A z wytrzymałościa bębenków to sie nie zgodzę. Jeżdżę już 2 sezon na zwykłej Deorce, lokalne błoto i relatywnie regularne wypady w górki i góry, uzywam kasety z zębatka 36T i jakoś nie widzę problemów. Fakt za cięzki nie jestem - 65kg - ale nadrabiam to ciężkim rowerem - 15kg - i mało wysublimowaną technika jazdy. Poza tym jeżdże mocno kadencyjnie, duzo z młynka, duzo z największej zębatki na kasecie co niby powinno załatwić sprzęgło wtrymiga... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 jedno jest pewne - z palcem w dowolnym obreczy otworku mozna za te pieniadze zlozyc lepsze kola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 A wie ktoś może, jakie szprychy są w kołach Shimano WH-15? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 tragiczna trwałość bębenków, poza tym dopóki nic nie pęknie to dobre koła To chyba mówisz o Novateckach czy innych, Shimanowskie bez problemu wytrzymują 5 i więcej lat. Chyba że te bębenki w kołach są gorsze niż w zwykłych piastach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 3 piasty XTR - 2 pęknięte bębenki' 2x XT - 2 razy serwis bębenka - przestał łapać w trasie 1xdeore- tragiczne luzy na bębenku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 A to zgodzę się, że im wyższa grupa, tym na krócej starcza. W mojej XT po jakimś czasie pękła sprężynka w bębenku, a że nie mogłem jej dostać, to wstawiłem bębenek od Deore. I tak piasta ta już się kręci 9 lat (pierwsza seria XT z mocowaniem do tarczy, rok 2003). W innych shimanowskich nie miałem żadnych problemów. Co do samych kół to powszechnie wiadomo, że shimanowskie koła (pod 26") są znacząco cięższe niż to, co można samemu złożyć za taką samą kasę, już nie mówiąc o Mavickach. Ceny szprych powinny być dostępne w Shimano-Polska (cennik "drobne komponenty"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 nie piszcie o sprzecie sprzed dekady, bo wtedy wszystko bylo o wiele trwalsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 8 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 Kłaniam, True story... Jednakoż moja Deorka jest jak najbardziej współczesna, 3 letnia. A tak przy okazji, jak napisał Nabiał za 1.3 klocka to można poskładać naprawdę zajefajne kółka, na pewno lepsiejsze niz te Szymki... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 żeby nie było, za około 1000zł XT 785 ust to bardzo dobre koła, tylko bębenek awaryjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 żeby nie było, za około 1000zł XT 785 ust to bardzo dobre koła, tylko bębenek awaryjny Zależy od wagi użytkownika, to nie cranki gdzie szprychy mają zupełnie inny przekrój Boje się że często je będzie trzeba "prostować" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 miałem z 8 kompletów crossmaxów i redmetale 3 i xt 775 gotowce problemy to skrzeczące szprychy w crossmaxach, jedna pęknięta, i 2x serwis bębenka w xt, w sumie nie jest tragicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 8 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 Kłaniam, Nie widzę większego sensu w kupowaniu jakiś wymyślnych kół - typu Kranki - których nawet narychtować się nie da w wiekszości dużych sklepów rowerowych od ręki. Mój typ dobre piasty, dobre obrecze, bardzo dobre szprychy klasycznie gięte i mający pojecie o sprawie budowniczy kół. A jak sie spier...zajączkuje to nawet w Pcimiu Dolnym złożą Cię do kupy... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Dostałem dzisiaj odpowiedz od Shimano Polska, że szprychy są niedostępne. Najprawdopodobniej będą w przyszłym roku. Tak więc odpuszczam sobie te koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Ja już mam Shimano WH-15 i pewnie ze 2 sezony na nich pojeżdżę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Dostałem dzisiaj odpowiedz od Shimano Polska, że szprychy są niedostępne. Najprawdopodobniej będą w przyszłym roku. Tak więc odpuszczam sobie te koła. kidding me ? 0_o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Dostałem dzisiaj odpowiedz od Shimano Polska, że szprychy są niedostępne. Najprawdopodobniej będą w przyszłym roku. Tak więc odpuszczam sobie te koła. Dlaczego nie powiedzą wprost, że nie interesuje ich sprzedaż tych kół na terenie Polski? o_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 (edytowane) Dokładnie napisali, że będą dostępne, ale prawdopodobnie w styczniu. Słowo w przyszłym roku mogło zabrzmieć drastyczniej. Omyłkowo poinformowali mnie o dostępności tych szprych, ale do koła 26''. Cena jednej szprychy to 15zł. Edytowane 10 Listopada 2012 przez Luk33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 W kołach mam 64 szprychy. Czyli wynika, że 64*15=960zł. Czyli same szprychy są 3 razy droższe, niż całe moje koła. To jest nielogiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Ja mówię o tych prostych szprychach, nie wiem jak z ceną zwykłych. Tak czy siak cena kosmiczna. http://www.romed.pl/szprycha-268mm-whmt55fr-tyl-lewa-shimano-p-105862.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 To jest nielogiczne. To jest bardzo logiczne - teraz zarabia się na częściach i serwisie, nie na gotowym produkcie Najmocniej jest to chyba widoczne w branży moto - łączenie drobnych elementów w moduły (padnie sprężynka czy śrubka to i tak musisz kupić cały moduł ), idiotycznie rozmieszczone i pochowane części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Ale zakładając, że padnie mi z 5 szprych, to zamiast je wymienić za te kosmiczne pieniądza albo kupie zwykłe, albo wymienię koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Pisałeś, że masz WH-15, a to przecież 28 zwykłych (no, lekko owalnych) szprych na koło. Nawet mam gdzieś trochę takich zachomikowanych (miałem kiedyś te koła). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi