Skocz do zawartości

[dętki] szosowe - mocne


AgentTomash

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Poza klasycznymi dętkami butylowymi które mogą być jedynie grubsze lub cieńsze i lateksowymi które są nieco lżejsze, zapewniają mniejsze tarcia w kole ale trzymają ciśnienie może z dobę i przebijają się tak samo, to masz jeszcze wyroby takie jak FOSS ( daveo.pl - O Firmie ) podobno są odporniejsze na przebicia.

Ile prawdy jest w tym co pisze producent? ..nie wiem ale zainteresować się możesz, na pewno to jakaś alternatywa.

Miej też na względzie, że mocno zużyta opona (więc cieńsza) drastycznie podwyższa ryzyko przebić, znaczenie ma też gęstość wewnętrznego oplotu danego modelu opony, rodzaj użytej gumy i właściwe ciśnienie. Jeśli notorycznie przebijasz dętki skontroluj również samo koło, czy opaska siedzi stabilnie na swoim miejscu i nie odsłania otworów w obręczy, czy nie ma ostrych krawędzi oraz czy nic nie utkwiło w oponie.

Napisano

Nie wiem jakiej trwałości oczekujesz. Dętka praktycznie nigdy w kole szosowym nie jest problemem. W przeciwieństwie do dętki w kole mtb nie ma możliwości zapewnić ochrony przed kapciami w przypadku snejków (opona w tym względzie odgrywa najważniejszą rolę ale masywniejsze dętki podnoszą szanse na przetrwanie przyszczypania bez awarii) ani też nie zapewni żadnej ochrony przy innych "penetracjach" - jeśli opona szosowa puści coś do środka to koniec.

Ja używam dętek bontragera, jednak moim zdaniem tak samo dobrze sprawdzą się chińskie CST, maxxisy czy continentale.

Napisano

oponę właśnie mam z dobrym oplotem, nową, wewnątrz też wszystko ok, ciśnienie zgodnie ze specyfikacją, ale mimo wszystko przy mocniejszym uderzeniu w wybój lub dziurę, dętka pęka, stąd moje pytanie. Wydaje się że grubsza guma powinna być bardziej wytrzymała.

W temacie kół szosowych jestem świeży, więc liczę na pomoc.

  • Mod Team
Napisano

Powinno wystarczyć kupienie markowej dętki ot choćby continental, michelin, schwalbe etc. Powinny być nieco lepszej jakości niż chińskie.

Napisano

oponę właśnie mam z dobrym oplotem, nową, wewnątrz też wszystko ok, ciśnienie zgodnie ze specyfikacją, ale mimo wszystko przy mocniejszym uderzeniu w wybój lub dziurę, dętka pęka, stąd moje pytanie. Wydaje się że grubsza guma powinna być bardziej wytrzymała.

W temacie kół szosowych jestem świeży, więc liczę na pomoc.

szersza i grubsza... na miasto to szosowe 32 mm (jaguar :)) są w miarę bezpieczne, ale w tej chwili to standard 23 mm .

a cienkie to trzeba na 9 atm nabić, na kamień

  • Mod Team
Napisano

I u mnie kendy i conti się przebijają ;/ ....

Powiem więcej... u mnie wszystkie się przebijają :P

Ale z tego co pisze autor rozumiem że dętki mu pękają czyli prawdopodobnie rozłażą się na łączeniach a to akurat zasługa niskiej jakości.

Napisano

szersza i grubsza... na miasto to szosowe 32 mm (jaguar :)) są w miarę bezpieczne, ale w tej chwili to standard 23 mm .

a cienkie to trzeba na 9 atm nabić, na kamień

Jeżdżę na 4 barach w oponach 25 mm (jeden cal), Nie dobijam nie łapię kapci. Bontrager podaje ciśnienie ("przylepka" do wentyla w rowerze pudełkowym) 7 barów, dla rowerów damskich 6,6 dla kół/opon szosowych.

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

No to coś musi być fundamentalnie nie-tegez z Twoimi kołami lub oponami.

 

Robię 14-16tys rocznie na szosie. Ktoś mi zaraz zaczie kłapać że drogi w UK to nie to co w Polszcze. Zapraszam, przyjedźcie, sprawdźcie, baaardzo sie zaskoczycie i to bynajmniej nie na plus.

 

Detki przebijam niezależnie od marki. CST, Vittoria, Conti, Schwalbe, Bonti, Michelin... Co akurat taniej było dostać. Przebicie to zawsze albo szkło, albo ostry kamień, albo kawałek drutu, albo kolec z przycinanego żywopłotu. Nawet podczas jazdy na największych dziurskach lub przełajowaniu nie miałem klasycznego snejka lub wystrzału dętki spowodowanego dobiciem. Normalnie pompuję 130-140PSI.

 

Sprawdź czy nie masz czegoś podejrzanego na obręczy, lub w opasce, lub w samej oponie.

 

No chyba że masz przysłowiowo cieżką doopę i jeżdzisz na niskim cisnieniu a opony masz 700x21 lub 700x19...

 

Szacunek...

I.

Napisano

Decathlon 700x19/23C PRESTA - częste defekty spowodowane przez kiepskiej jakości wykonanie w okolicach zaworu( ,sam zawór nie posiada gwintowanej powierzchni przez co nie można przykręcić nakrętką porządnie dętki do obręczy,również zaobserwowałem że występują w nich problemy z odbijaniem zaworu , dodatkowo podczas jazdy słychać przez to pukanie luźnego zaworu o otwór w obręczy(trzeba okleić zawór izolacją). Straty - 5 , pierwsza lekkie sparcenie przy zaworze a reszta przez najechanie na szkło lub coś podobnego.

Schwalbe PRESTA - zachęcony testem z katalogu Schwalbe że Ich dętki są lepsze od konkurencji ponieważ dłużej trzymają ciśnienie poprzez skomplikowaną produkcję postanowiłem kupić 2 szt. nie pamiętam modelu ale miały jakiś niebieski pasek , nie zauważyłem żeby te dętki trzymały dłużej powietrze (2 razy w tygodniu robiłem test ciśnienia z resztą przyzwyczajony do częstszego pompowania kontrola ciśnienia weszła mi już w nawyk , już 1 atm mniej i już odczuwam spowolnienie roweru.

Do rzeczy jedna dętka skończyła przez Snake` a druga postanowiła się rozerwać wzdłuż szwu na odcinku ok 7 cm (ciśnienie w normie oraz poprawnie ułożona dętka w kołnierzu koła, taśma znaczy się jej brak nie przycięła swoją krawędzią ponieważ używam izolacji 4 warstwy.Straty 2

Maxxis UltraLight - w ogóle nie warto

CST PRESTA - obecnie na nich się poruszam ,to że zrobiłem na niej 2 sezony bez defektu o niczym nie świadczy że jest np. mocna i dobrze wykonana.waga ok 96-101g . Przede wszystkim jest tania ok 8-12zł, Nie mam problemu z zaworem .

Dętki szosowe - mocne ...... nie ma takich :)

Napisano

Schwalbe zwykłe - bardzo trwałe,porządnie osadzony wentyl - waga nie do zaakceptowania ( ca 150g)

Schwalbe extra light - szajse,wszystkie pękały na szwie,zwykle ok 10cm od wentyla

Conti Race Light - odpukać,na razie bez zastrzeżeń.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Aktualnie mam Continentala i CST. Cały sezon bez przebicia, co do trzymania ciśnienia to się nie wypowiem, bo zawsze po powrocie do domu trochę upuszczam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...