rafaldrift Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Siemano Chciałbym Wam przedstawić rower, który kupiłem na początku wakacji. W rowerze przy składaniu została wymieniona rama na której jeździłem wcześniej przez jeden sezon, reszta pochodzi z roweru Sunn Prim S1 2012. W rowerze od wakacji wymieniłem kilka części tj. piasta Novatec, na której wczoraj złożyłem koło, sztyca oraz kierownica Funn (wcześniej carbonowe, więc ważyłby jeszcze mniej) opony na starcie zmieniłem na CST 1,5 obecnie od kilku dni na obręczy siedzą Schwalbe Durano 1.35 , oraz chwyty SRAM piankowe/gąbkowe. W rowerze zamontowałem rogi, które mają zastępować lemondkę na którą nie chciałem wydawać dużo kasy, ponieważ mogłem zrobić to tańszym kosztem i spisuje się bardzo dobrze. Na chwilę obecną rower składa się z następujących części : Koszyk na bidon : Longus Knob czarny aluminium 66g Hamulec przedni : Formula RX + tarcza Formula 160 mm 341g Hamulec tylny : Formula RX + tarcza Formula 160mm 340g Pancerze i linki : Jagwire 50g Kaseta : SRAM PG-1050 12-36 10speed 299g Łańcuch : SRAM PC-1051 10speed 277g Korby : SRAM S1400 2x10 175mm 42/28T 890g Przerzutka przednia : Shimano XT FD-M780 3x10 149g Przerzutka tylna : SRAM X.0 10speed 190g Widelec : RockShox Recon Gold TK 100mm 1680g Rama : Unibike Expert 19" 1850g Gripy : SRAM Locking czarne 80g Kierownica : Funn Full On 31,8 710mm 315g Stery : Seryjne z roweru na kulkach 149g Pedały : Wellgo na kulkach 270g Siodło : SDG I Fly RL Titanium 180g Sztyca : Funn Crossfire 31,6 250g Zacisk sztycy : NoName 20g Manetki : SRAM X7 2x10 232g Podkładki pod mostek : Jedna podkładka Carbon 4g Mostek : Carver 31,8 650mm 133g Opona przednia : Schwalbe Durano 26x1.35 390g Opona tylna : Schwalbe Durano 26x1.35 390g Koło przednie -Piasta : Novatec NT-D711 28H 140g -Obręcz : AlexRims 559x19C 28H 430g -Szprychy : Seryjne 150g -Nyple : Seryjne 10g -Opaska : NoName 14g Koło tylne -Piasta : Chosen 28H 274g -Obręcz : Alexrims 559x19C 430g -Szprychy : Seryjne 150g -Nyple : Seryjne 10g -Opaska : NoName 14g -rogi : zastępują lemondkę 170g Razem - 10.337g Na zdjęciu rower jeszcze na oponach CST, oraz bez rogów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Czemu takie opony w nim masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaldrift Napisano 6 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Regulamin forum, pkt 2i ponieważ 99% mojej jazdy to szosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 To trochę się mija z przeznaczeniem roweru, ale nie będę oceniał. Jeżeli chodzi o stylistykę to nie podobaja mi się czerwone wstawki, bardziej widziałbym białe. Cały napęd ciekawie przemyślany. Jak sprawdza się w praktyce? Części sam ważyłeś czy z internetu? Trochę ciężkawa wydaje mi się ta ramka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaldrift Napisano 6 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Regulamin forum, pkt 2i Rame ważyłem w sumie na oko oraz szukałem troche po forum więc obstawiłem, że tyle może ważyć, wątpie aby była cięższa. Na tym napędzie zrobiłem juz jakieś 4,5 tys km i wszystko bardzo dobrze działa, przerzutki wskakują bardzo szybko, łańcuch w bardzo dobrym stanie. Na przyszłą zime planuje zakupić taką samą kasetę oraz łańcuch, ponieważ to jest to najlepszy zestaw jaki miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Szkoda, że sztyca i kierownica nie są w takim samym odcieniu czerwieni jak dolna część widelca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 To takie troszkę kastrowanie MTB. O brak SPD się nie czepiam, bo sam nie mam i raczej prędko nie będę miał (kasa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Romero Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Czepiacie się fajnie się prezentuje:) można sobie zjechać z jakiś schodów itp;) fajny sprzęt:) Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michauuu Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Masz strasznie ciężkie rogi,ale oprócz tego rower prezentuje się ładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 (edytowane) mtb do 99% szosy... czego to ludzie nie wymyślą :/ Na przyszłą zime planuje zakupić taką samą kasetę oraz łańcuch, ponieważ to jest to najlepszy zestaw jaki miałem. Przecież taki napęd po jeździe na szosie powinien z 12kkm wytrzymać lekką ręką :X Edytowane 6 Listopada 2012 przez rybciasum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Romero Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Nie każdemu pasuje np. pozycja na szosy... Albo brak możliwości ostrzejszej w terenie ( nawet new takich oponach). Taki rower jest uniwersalny po prostu:) Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaldrift Napisano 6 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Nie każdemu pasuje np. pozycja na szosy... Albo brak możliwości ostrzejszej w terenie ( nawet new takich oponach). Taki rower jest uniwersalny po prostu:) Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 dokładnie tak. Jest to rower uniwersalny ponieważ, kolarzówką za bardzo nie pojeżdzę po chodnikach czy też czasami po lesie. mtb do 99% szosy... czego to ludzie nie wymyślą :/ Przecież taki napęd po jeździe na szosie powinien z 12kkm wytrzymać lekką ręką :X przez sezon robię około 10 tys km więc na zimę będzie miał jakoś 15 tys km, ale to wtedy ocenie czy potrzebuje wymiany, jednak wydaje mi się, że to już będzie ta chwila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Ostrzejszy teren ?? naprawdę na tym forum mnie już nie nie zadziwi, załóż sobie 1,5" semi slicki i poleć sobie po jakimś w miare "cięższym" terenie, a co dopiero 1,25" SLICK. Jak już chcesz wygodnego roweru do miasta, to mogłeś złożyć rigida 29" single-speed, wyszło by cenowo podobnie, a pewnie z 1-2kg mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Romero Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Przecież opony się zmienia... Nie są przypisane do danego roweru na stałe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 ponieważ 99% mojej jazdy to szosa Mi by się dla tego 1% czyli 100km na 10000km w roku nie chciało zmieniać opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uczaj25 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 Za bardzo nie chce mi się wierzyć że na tych komponentach rower waży 10,3KG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 Jakie masz dętki i zaciski kół? (nie ująłeś ich w rozpisce) "(...) (nawet new takich oponach). Taki rower jest uniwersalny po prostu" - nie, roweru na takich oponach w żadnym razie nie można nazwać uniwersalnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaldrift Napisano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 (edytowane) 2i ale się czepiliście tych opon... skoro jeżdże po asfalcie to chyba nie zaloże opon 2.10 i jeszcze z kostkami chyba nie ? i na dodatek wyją jak czołg jak jedziesz 40 km/h... Edytowane 8 Listopada 2012 przez Pixon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zazi Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 Nie myślałeś o sztwynym widelcu skroo jeździsz 99% po szosie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 ale się czepiliście tych opon... skoro jeżdże po asfalcie to chyba nie zaloże opon 2.10 Skoro jeździsz prawie tylko po asfalcie, to są inne dużo bardziej pasujące do tego typu rowerów. Jak wybrałeś taki jak wybrałeś, do tego piszesz o uniwersalności, to się nie dziw, że podniosłem kwestię opon (tak, są slicki/semi-slicki 2.0" i grubsze). Co z pierwszą częścią mojego pytania - dętki/zaciski kół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwaq Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Pewien jesteś, że te szprychy ważą tylko 300 g ? Ważyłeś je ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szmeli Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 gdzie kupiłeś ramę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 Rozumiem, ze jezeli wrzucasz dower do podfora manii lekkosci to chcesz aby twoj rower byl lekki. W takim razie dlaczego nie zalozysz sobie sztywniaczka z przodu? 1. zyskasz ok 1kg 2. kupujac carbon bedziesz mial w jakims tam stopniu tlumienie. swoja droga jakos nie wierze w tak niska wage roweru. Ciezki amor i rama, a reszta komponentow tez raczej nienadrabiasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mansua Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Ważyłeś ten rower na wadze z hakiem?? Masz w miare lekkie koła, i papierowe opony i to Ci troche zbija wagę, reszta to jakieś gramy w lewo i prawo. Moim zdaniem jak ten rower waży 1kg więcej jak podajesz to było by to niezłym wynikiem, tyle co podajesz waży mój carbon z R7 (sam frame set waży 800g mniej ), Ja bym wymienił ten amor, i wsadził sztynego Mosso - zyskasz 1kg, i wymienił opony na jakies bardziej sensowne go górskiej obręczy 1,5" minimum, opona lepiej się "ułoży" i bedziesz miał mniejsze opory toczenia, niz na teoretycznie węższej. Wagowo wyjdzie bliżej tej którą podajesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 waga zdecydowania zanizona, rower fajny mam podobny, ale moj wazy 11,7kg choc mam kilka elementow lzejszych.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.