mipli Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Witam Dzisiaj myłem rower i żeby lepiej wszystko wyczyścić ściągnąłem koła i przy zakładaniu pojawił sie problem z hamulcami, z przednim kołem nie było problemu przy zakładaniu lecz później jak obróciłem kołem to widać było że klocki trą o tarcze i koło sie zatrzymuje, tylnego koła nie mogłem założyć bo klocki hamulca były ściśnięte i nie dało rady wcisnąć tam tarczy. Czy możecie mi powiedzieć co zrobić z tymi hamulcami, mój rower to Kross Level A5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszex Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Temat byl omawiany już wiele razy... ale niech ci będzie Pewnie nacisnąłeś klamke przy zdjętym kole i klocki się do siebie zbliżyły. Musisz wsunąć między nie śrubokręt i rozepchać je maksymalnie na boki (uważając żeby nie ukruszyć klocka, lub zdemontować klocki i rozpychać bezpośrednio tłoczki). Po tej operacji zakładasz koła, luzujesz śrubki mocujące zacisk (jeżeli masz mocowanie pm), naciskasz klamkę do oporu i cały czas trzymając klamkę dokręcasz śrubki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michauuu Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Na pewno przycisnąłeś klamki przy myciu i/albo przekrzywiłeś zaciski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzikO Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 To normalne że po zdjęciu koła najczęściej klocki trą o tarcze. Trzeba poluzować zacisk, zacisnąć hamulec i w tym momencie trzymając dalej klamkę przykręcić zacisk. Co do tylnego koła to zapewne nacisłeś klamkę kiedy nie było koła i klocki zeszły się razem. Teraz możesz jedynie spróbować rozewrzeć je śrubokrętem i najlepiej jak w tym momencie będziesz mieć otwarty zbiorniczek w klamce żeby nie robiło się dodatkowe ciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Najlepiej daj jakieś zdjęcia. Podstawowy błąd, który zapewne popełniłeś, to to, że nie zablokowałeś klocków (nie włożyłeś dystansownika w miejsce tarczy po wyjęciu koła). Jest to bardzo ważne! Gdy nic pomiędzy klockami nie ma a w tym czasie naciśniemy przypadkowo na klamkę hamulca, tłoki w hamulcu wypchną klocki tak mocno, że te potem nie wrócą na swoje miejsce i jest problem bo nie można założyć koła, gdyż tarcza się nie mieści. Teraz pozostaje Ci serwis lub.. spróbowanie rozepchnięcia klocków na swoje miejsce np płaskim śrubokrętem. Rób to ostrożnie. Pomiędzy klocki włóż płaski śrubokręt i spróbuj je rozpychać na boki tak aby wróciły na swoje miejsce. Powinno się udać. Jeśli nie - tylko serwis. Co do ocierania przedniego hamulca - miałem tak za każdym razem po zdjęciu koła i to całkowicie normalne. Problem jest banalnie prosty do rozwiązania. Najpierw luzujesz dwie główne śruby mocujące hamulec do widelca (trochę je odkręcasz, obie) tak aby hamulec ruszał się na boki. Następnie naciskasz klamkę hamulca bardzo mocno aby szczęki się zacisnęły (aby klocki ścisnęły tarczę jak podczas mocnego hamowania, zaznaczam, że klamkę należy nacisnąć naprawdę mocno. Trzymaj tak naciśniętą klamkę i w tym czasie dokręć śruby. Ważne jest aby nie dokręć najpierw jednej do końca a następnie drugiej, lecz dokręcasz po trochu: najpierw troszkę jedne, potem drugiej, potem pierwszej i tak do pełnego dokręcenia. Podczas dokręcania trzymaj MOCNO ZACIŚNIĘTĄ klamkę hamulca. Po dokręceniu śrub puść klamkę. Hamulec nie ociera Jak by co dorzucam filmik jak to zrobić Na filmiku jest pokazane jak to zrobić w tylnym hamulcu, ale Ty robisz tak z przednim. Mam nadzieję, że pomogłem, pozdrawiam serdecznie, filipog44. Adjusting Disc Brake Calipers - YouTube Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Co do ocierania przedniego hamulca - miałem tak za każdym razem po zdjęciu koła i to całkowicie normalne. Nie nie jest to normalne więc moglibyście łaskawie podawać o jakich hamulcach piszecie. W Shimano jest na tyle luzu aby tarcie skasować szybkozamykaczem. W sezonie dziesiątki razy wypinam przednie koło i co za każdym razem mam się bawić przy zacisku?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Fakt, przepraszam. Przesadziłem z tym ,,za każdym razem". Sprostuje więc: bywa, że po zdjęciu koła hamulec ociera. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 W moich M666 praktycznie za każdym razem muszę regulować klocki. Żeby na przyszłość uniknąć zaciśnięcia klocków po zdjęciu koła wkładaj między klocki klin (zazwyczaj dołączają to do zestawu hamulców). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgrzezly Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 Jesli przed zdeciem kola nie ocieralo a po zalozeniu ociera a nic innego nie bylo regulowane tj. tarcza, sam zacisk hamulca to nalezy z inna sila docisnac dzwignie zacisku osi. Czesto nawet lekka korekta pomaga. Sent from my Legend using Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Jak w takim razie wygląda sprawa ze zmianą np dętki w czasie maratonu, zdejmuje koło i klocki się zaciskają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Jeśli naciśniesz na klamkę, tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzikO Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 I dla tego warto mieć plastikową wkładkę (wkłada się między klocki gdy koło jest zdjęte) która ma zapobiegać w/w sytuacją którą dodają do zacisków, albo po prostu uważać na klamkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 A no to luz Czyli nawet może być szybciej niż z V-kami bo nie trzeba nic odpinać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rybka33 Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Nie "może być" tylko jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.