Skocz do zawartości

[Hamulce hydrauliczne]Problem z założeniem koła


mipli

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj myłem rower i żeby lepiej wszystko wyczyścić ściągnąłem koła i przy zakładaniu pojawił sie problem z hamulcami, z przednim kołem nie było problemu przy zakładaniu lecz później jak obróciłem kołem to widać było że klocki trą o tarcze i koło sie zatrzymuje, tylnego koła nie mogłem założyć bo klocki hamulca były ściśnięte i nie dało rady wcisnąć tam tarczy.

 

Czy możecie mi powiedzieć co zrobić z tymi hamulcami,

 

mój rower to Kross Level A5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat byl omawiany już wiele razy... ale niech ci będzie ;) Pewnie nacisnąłeś klamke przy zdjętym kole i klocki się do siebie zbliżyły. Musisz wsunąć między nie śrubokręt i rozepchać je maksymalnie na boki (uważając żeby nie ukruszyć klocka, lub zdemontować klocki i rozpychać bezpośrednio tłoczki). Po tej operacji zakładasz koła, luzujesz śrubki mocujące zacisk (jeżeli masz mocowanie pm), naciskasz klamkę do oporu i cały czas trzymając klamkę dokręcasz śrubki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne że po zdjęciu koła najczęściej klocki trą o tarcze. Trzeba poluzować zacisk, zacisnąć hamulec i w tym momencie trzymając dalej klamkę przykręcić zacisk.

Co do tylnego koła to zapewne nacisłeś klamkę kiedy nie było koła i klocki zeszły się razem. Teraz możesz jedynie spróbować rozewrzeć je śrubokrętem i najlepiej jak w tym momencie będziesz mieć otwarty zbiorniczek w klamce żeby nie robiło się dodatkowe ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej daj jakieś zdjęcia. Podstawowy błąd, który zapewne popełniłeś, to to, że nie zablokowałeś klocków (nie włożyłeś dystansownika w miejsce tarczy po wyjęciu koła). Jest to bardzo ważne! Gdy nic pomiędzy klockami nie ma a w tym czasie naciśniemy przypadkowo na klamkę hamulca, tłoki w hamulcu wypchną klocki tak mocno, że te potem nie wrócą na swoje miejsce i jest problem bo nie można założyć koła, gdyż tarcza się nie mieści. Teraz pozostaje Ci serwis lub.. spróbowanie rozepchnięcia klocków na swoje miejsce np płaskim śrubokrętem. Rób to ostrożnie. Pomiędzy klocki włóż płaski śrubokręt i spróbuj je rozpychać na boki tak aby wróciły na swoje miejsce. Powinno się udać. Jeśli nie - tylko serwis.

 

Co do ocierania przedniego hamulca - miałem tak za każdym razem po zdjęciu koła i to całkowicie normalne. Problem jest banalnie prosty do rozwiązania. Najpierw luzujesz dwie główne śruby mocujące hamulec do widelca (trochę je odkręcasz, obie) tak aby hamulec ruszał się na boki. Następnie naciskasz klamkę hamulca bardzo mocno aby szczęki się zacisnęły (aby klocki ścisnęły tarczę jak podczas mocnego hamowania, zaznaczam, że klamkę należy nacisnąć naprawdę mocno. Trzymaj tak naciśniętą klamkę i w tym czasie dokręć śruby. Ważne jest aby nie dokręć najpierw jednej do końca a następnie drugiej, lecz dokręcasz po trochu: najpierw troszkę jedne, potem drugiej, potem pierwszej i tak do pełnego dokręcenia. Podczas dokręcania trzymaj MOCNO ZACIŚNIĘTĄ klamkę hamulca. Po dokręceniu śrub puść klamkę. Hamulec nie ociera :) Jak by co dorzucam filmik jak to zrobić :)

Na filmiku jest pokazane jak to zrobić w tylnym hamulcu, ale Ty robisz tak z przednim. Mam nadzieję, że pomogłem, pozdrawiam serdecznie, filipog44.

 

Adjusting Disc Brake Calipers - YouTube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ocierania przedniego hamulca - miałem tak za każdym razem po zdjęciu koła i to całkowicie normalne.

 

Nie nie jest to normalne więc moglibyście łaskawie podawać o jakich hamulcach piszecie. W Shimano jest na tyle luzu aby tarcie skasować szybkozamykaczem. W sezonie dziesiątki razy wypinam przednie koło i co za każdym razem mam się bawić przy zacisku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...