Skocz do zawartości

[amortyzator] 2012 SR SUNTOUR XCR-RL - jak radzi sobie w terenie przy obciążeniu 95kg rowerzysty?


sowa56

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam sensownego "amorka" do jazdy po lesie, górach bez szaleństwa ale długie dystanse, znalazłem taki model w rozsądnej cenie 400zł, jak radzą sobie "amorki" tego typu, czy mają zadowalający okres pracy pomiędzy przeglądami serwisowymi, tudzież naprawami? Może inne propozycje sprawdzone w praktyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na 95kg za miękki, chociaż są zwolennicy takiej pracy. Jeżeli lajtowa turystyka to może być, na góry nie polecam. Poszukaj raidona air, na allegro bywają po około 500,-. Sensowny? zależy jak to rozumieć, są gorsze ale jak dla mnie to nie jest sensowny.

 

http://allegro.pl/listing.php/search?string=raidon+air&category=16695

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc "sensowny", miałem na myśli taki, który spełniałby swoje zadanie z lekkim zapasem i nie "rozkraczył" się na byle górskiej ścieżce, wiem że to trudno ocenić ale nie chcę żadnego bubla ani takiego, który kosztuje krocie a nie sposób wykorzystać jego możliwości w turystycznym sposobie jazdy.

Po czym poznać czy "amorek" wytrzyma dany ciężar, czy jest w specyfikacji jakiś parametr ograniczający jego możliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli kupisz powietrzny to unikniesz ryzyka że może trzeba wymienić sprężynę bo dobija. Na XCr jeździ mój syn, spróbowałem i jest miękki a ważę 90kg. Dlatego odradzam. Powietrzna sprężyna pozwoli na ustawienie twardości do wagi delikwenta, ewentualny spadek wagi lub jej wzrost nie gra roli, pompka i dmuchasz tyle ile trzeba. Wymiana sprężyny w XCr (jeżeli jest dostępna) mija się z celem, bezsensowny wzrost kosztów amortyzatora który królem gór nigdy nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem odpowiedź od sprzedawcy "amorka" odnośnie wagi rowerzysty:

 

2012 SR SUNTOUR XCR-RL Fork Remote Lockout

 

"thank you for coming message, the maximum weight of the biker for this fork is 120KG.

and the best offer that we can suport to you is US$129 with free shipping, please let us know if it's accept with you, and we'll send you a link to buy."

 

Przeraża mnie fakt, że to wszystko chińszczyzna, nawet jak pochodzi od sprzedawcy z innego obszaru to też źródłem jest chińszczyzna.

 

Zostanę przy powietrznym jak doradzacie, też pewnie będzie chińszczyzna, niedługo się do nas wprowadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thank you for coming message, the maximum weight of the biker for this fork is 120KG

 

Skopiowane z broszuli Suntour'a. Maksymalna waga dla XCR'a to z 70-75kg po mojemu. Mam to wiem. Komuś cięższemu byłby za miękki Poza tym jeżeli masz większy budżet to to oczywiste jest i najrozsądniejsze kupienie czegoś powietrznego.

 

Z tymi Chinami to przesadziłeś. Chybaś staryś i głupiś... Czasy się zmieniły. Nie wszystko co pochodzi z Chin jest byle jakie. Teraz nazwa "Chińskie" dotyczy się badziewia niż kraju pochodzenia. Tak jak byś powiedział, że Toyota to słabe auta, bo japońskie. 40 lat temu może i to by była prawda, ale teraz to ostra konkurencja dla czołowych niegdyś producentów samochodów. Będziesz zadowolony. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Z tymi Chinami to przesadziłeś. Chybaś staryś i głupiś... Czasy się zmieniły. Nie wszystko co pochodzi z Chin jest byle jakie. "

 

Może i masz rację, w takim razie powiedz jak odróżnić co jest a co nie jest byle jakie jak tego nawet dotknąć nie możesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idziesz do sklepu i dotykasz, a w internecie zamawiasz. Nie ma takiej złotej rady, żeby to odróżnić. To tak jakbyś się pytał jak odróżnić tandetny plastik od porządnego. Rozpoznajesz to i już. Po prostu zaufaj tutaj i uwierz, że akurat ludzie dobrze Ci mówią. Dużo osób ma Raidona, Epicona etc. Masz specyfikację podaną i z czego jest zrobiony amortyzator. Pamiętaj że do kosztów kupna powietrznego amortyzatora musisz policzyć kupno pompki, która kosztuje około 70zł. Tj. Twój niezbędnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako były posiadacz tego amorka mogę powiedzieć, że ten wideł jest raczej rozwiązaniem budżetowym niż sensownym :icon_wink: . Jeżeli szukasz amorka do spokojnej jazdy po lesie i górach to XCR spokojnie da rade, na bank nie rozkraczy się i osobiście nie uważam żeby był zbyt miękki po twoją masą. Serwis prosty jak budowa cepa, sam zrobisz przy piwku. W starszych modelach wycierała się anoda, model 2012 ma już anodę srebrną więc akurat z tym nie powinno być problemu. Z pozostałych usterek dość powszechnymi są luzy i słabe uszczeki przeciwkurzowe. Osobiście dołożyłbym do coś powietrznego, jak pisali poprzednicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko po co ci powietrzny ? w maratonach chcesz startowac ? nie rozumie ludzi , ktorzy na widok normalnego amora zawsze sa przeciw. nie tak dawno kazdy dawal sobie rade na sztywniaku, na v-brakes. a teraz juz nikt nie potrafi bez hydraulikow, xt, czy powietrznego amora nawet po bulki do Biednejbronki pojechac... pora zaczac znowu stawiac na samego siebie i prostote a nie na technike jedynie. poza tym to czlowiek napedza i steruje rowerem, sam z siebie nie jezdzi, rower oczywista. no, chyba ze z gorki. ale i wowczas to rowerzysta powinien decydowac kto, co i gdzie ma jechac...

 

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprosiłem o poradę więc z niej skorzystam, poza tym będę miał dwa rowery, jeden do jazdy po ścieżkach rowerowych ze sztywnym widelcem od lat a ten drugi będzie do jazdy terenowej, chcę spróbować jak jeździ się z "amorkiem".

Równie dobrze można by powiedzieć, że opony też nie są potrzebne bo kiedyś ich nie było i ludziska gum nie łapali. :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZbyszekZmysichKiszek próbuje Ci wcisnąć coś czego nie chcesz, popsuje Ci geometrię roweru i w dodatku coś słabego. Może sprzedaje tego RST i już go irytacja bierze, że nikt mu nie chce tego kupić. W każdym razie nie zatrzymujcie postępu. Jazda na powietrznym jest bardzo wygodna, bo można podregulować bo i działa to przyzwoicie. Ludzie kiedyś się cieszyli z malucha jako auto rodzinne, a teraz 10 letnim fiatem gardzą.

 

sowa56 Jaką masz ramę? Chcesz amortyzator wsadzić do jakieś starej która nie była z amortyzatorem? Jesteś pewien, ze Ci nie zaburzy geometrii i zmieścisz 1 i 1/8 cala w niej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZbyszekZmysichKiszek próbuje Ci wcisnąć coś czego nie chcesz, popsuje Ci geometrię roweru i w dodatku coś słabego. Może sprzedaje tego RST i już go irytacja bierze, że nikt mu nie chce tego kupić. W każdym razie nie zatrzymujcie postępu. Jazda na powietrznym jest bardzo wygodna, bo można podregulować bo i działa to przyzwoicie. Ludzie kiedyś się cieszyli z malucha jako auto rodzinne, a teraz 10 letnim fiatem gardzą.

 

sowa56 Jaką masz ramę? Chcesz amortyzator wsadzić do jakieś starej która nie była z amortyzatorem? Jesteś pewien, ze Ci nie zaburzy geometrii i zmieścisz 1 i 1/8 cala w niej?

 

 

Mam zamiar kupić radona 19" ale jak na razie nic jeszcze nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...