Mario3m Napisano 5 Listopada 2012 Napisano 5 Listopada 2012 Hej, chciałbym zakupić rower w/w jednakże zastanwiam się jaki rozmiar ramy dobrać, ciężko z przymierzeniem, więc proszę o rady, mój wzrost 184cm, długość nogi 82 cm, waham się pomiędzy L lub M, tutaj link do geometrii. http://www.lapierre-...sty-214#onglets dz.b za pomoc Pozdr
siimon Napisano 5 Listopada 2012 Napisano 5 Listopada 2012 Wzrost to nie wszystko dużo zależy od indywidualnych preferencji. Ja pewnie bym wybrał L. Ale jak się nie przymierzysz to się nie dowiesz.
piotrek87 Napisano 5 Listopada 2012 Napisano 5 Listopada 2012 Zgadzam sie z przedmówcą, sprzęt za taką kasą lepiej przymierzy, ale z M'ka będzie za mała na 99% (ona tak raczej do 175 - 176 ale to bardzo ogólnikowo)
Rulez Napisano 5 Listopada 2012 Napisano 5 Listopada 2012 Bez wnikania w szczegóły, przy wzroście 182 cm. wybrał bym L. (niby M też by jakoś tam podeszła, tylko, że Lapierre mają stosunkowo maly rozstaw kól - tego akurat w geometrii nie widać - więc M był by za mało stabilny jak na ten typ roweru).
marky5 Napisano 5 Listopada 2012 Napisano 5 Listopada 2012 Na twoim miejscu brałbym raczej,a nawet zdecydowanie rozmiar L.Sam aktualnie śmigam na fullu (górna rura horyzontalnie 620mm)i jest znakomicie,a jestem od ciebie sporo niższy.Rzecz jasna dużo zależy od tego jaką jazdę preferujesz,bo jeśli się ścigasz lub lubisz ostro zasuwać,to rower z dłuższą rurą górną i większą bazą kół będzie lepszy,szybka jazda będzie stabilniejsza.Trzeba by było również zwrócić uwagę na kąt główki ramy,który w tej ramie jest bardzo łagodny,a to ułatwia zjazdy natomiast utrudnia podjazdy.Ten rower przez to również będzie mniej zwrotny od takiego z kątem główki np.69-71 stopnia.Najlepsza byłaby przymiarka na żywca,ale jak nie ma takiej opcji,to L-ka będzie najlepsza.
Rulez Napisano 5 Listopada 2012 Napisano 5 Listopada 2012 Bez żartów, ten kąt jest akurat dla tego roweru, i wcale żadnych podjazdów nie utrudnia, o zdolności do podjedżania decyduje cała geometria roweru a nie sam kąt sterówki .
marky5 Napisano 5 Listopada 2012 Napisano 5 Listopada 2012 Oczywiście,że ten kąt jest akurat do tego roweru i sam ten parametr nie decyduje o zdolności podjeżdżania,ale na pewno go mocno utrudnia.Ta geometria i ten kąt głowki,która jest także wysoka,a tym samym i cały rower z wysokim amorem na pewno nie sprzyjają i nie ułatwiają podjazdów.
Rulez Napisano 5 Listopada 2012 Napisano 5 Listopada 2012 Niczego "mocno nie utrudnia" naczytałeś się teorii i tyle, radzę objeździć więcej rowerów. Pewnie, że to cięższy rower z większym skokiem ale na pewno bez problemu można podjehać wszystko co jest do podjechania, tyle, że trochę wolniej, na pewno nie będzie żadnego podrywania przedniego koła ani braku możliwości zmiany kierunku na podjeździe.
marky5 Napisano 6 Listopada 2012 Napisano 6 Listopada 2012 Rulez chyba nieco odbiegamy od tematu i wychodzi na to jakobym sugerował,że podjeżdżanie na tej maszynce będzie jakąś torturą i,że kolosalnie będzie odbiegać od innych tego typu rowerów. Z twoich wypowiedzi jednak można by wysnuć wniosek,że kąt sterówki niema żadnego znaczenia w kwesti zachowania roweru na podjazdach i,że wystarczy pokombinować z resztą geo.a przy 67 stopniach osiągnie się ten sam efekt i właściwości co przy np.70 stopniach.W takim razie po co zastosowano tak płaski kąt główki w tym rowerze,bo według mnie po to aby polepszyć właściwości przy zjazdach,a to niestety wiąże się z pogorszeniem właściwości przy podjazdach,czyż nie? Wiadomo,że producenci i bajkerzy szukają złotego środka jeśli idzie o geo aby rower sprawdzał się jak najlepiej w każdej sytuacji ok.,ale jest pewne,że taki kąt sterówki nie jest sprzyjający podjeżdżaniu. Jeśli chodzi o ilość objechanych przeze mnie bajków(możesz mi wierzyć lub nie),że jest to wystarczająca liczba,aby mieć jako takie pojęcie jakie w praktyce znaczenie ma sterówka przy podjazdach,zjazdach czy w innych aspektach jazdy jak również pozostałe elementy geometri roweru. Na tym zakończę moje wywody na temat główek-sterówek itp.i zalecam autorowi tego tematu jeszcze raz rozmiar ramy L tego bądż co bądż znakomitego roweru. Jeszcze małe sprostowanie,moja koza ma gorną rurę coś ok 615mm a nie 620,żle wcześniej zmierzyłem.Pozdrower
Rulez Napisano 6 Listopada 2012 Napisano 6 Listopada 2012 Po pierwsze to sam (zupełnie bez potrzeby) zacząłeś się tu udzielać w temacie kątów i podjazdów (nikt nie pytał o własności roweru), po drugie to że 67* "nie jest sprzyjające" jest napisane na wyrost, a cała reszta którą napisałem pozostaje bez zmian. Z tego co widzę powinieneś jednak objeździć jeszcze kilka rowerów .
marky5 Napisano 6 Listopada 2012 Napisano 6 Listopada 2012 Rulez u mnie też to co napisałem pozostaje bez zmian,ale spoko miej swoje zdanie ja mam swoje.Wybacz,ale twój status forumowego "emeryta" nie robi na mnie wrażenia. Mario3m jeszcze co do roweru (L)jak widać ma on dość wysoką główkę ramy identyczną zresztą jak w moim bajku i do tego wysoki amor i giętą kierownicę.Przód jest wysoki więc uchwyt kiery też,pozycja na rowerze będzie wtedy bardziej wyprostowana.Jeśli miałby być to dla ciebie potem jakiś problem,to można to nieco skorygować poprzez np.odwrócenie mostka,zastosowanie niższej lub prostej kierownicy czy też odjęcie podkładek spod mostka.Wszystko zależy jaka pozycja bardziej tobie odpowiada i jaką jazdę preferujesz,gdzie będziesz jeżdził.Ja zastosowałem takie zmiany u siebie,śmigam również na sztywniaku z niskim przodem i inna opcja pozycji na rowerku na razie nie wchodzi w grę tym bardziej,że lubię pocisnąć.Pzdr.
Eastern Napisano 6 Listopada 2012 Napisano 6 Listopada 2012 Tak z ciekawości, masz zamiar sprowadzić zza granicy czy kupić w Polsce?
Krolik13 Napisano 6 Listopada 2012 Napisano 6 Listopada 2012 Witam, mój kumpel zadał pytanie. Więc ja jako nowy nabywca postanawiam odpowiedzieć. Rower będzie kupowany w Polsce. Ogólnie to obecnie Śmigam na Lapierre X-control 310 rozmiar L rok 2012, jakieś 3 miesiące. Postanowiłem przesiąść się na Zesty 214 2012 ( Miał być rower do lekkiej jazdy bulwar, trochę las ale okazało się, że się strasznie wkręciłem i lubię trochę mocniej pośmigać) Stąd zmiana na Zesty, X-control w sumie będzie do odsprzedania, więc jak ktoś ma pytania to śmiało. Jeżdżone będzie na nim po 3City i okolice. Jak rower przyjdzie to wiadomo będzie go trzeba pod siebie ustawić i metodą prób i błędów, znajdzie się odpowiednią pozycje
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.