jahoo84 Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Witam wszytkich! Mam taką zagwostkę a mianowicie posiadam amor Fox F120 RL według producenta ma on 120mm skoku a tak naprawdę po wykonaniu przeze mnie maksymalnego ugiecia wychodzi mi ok 100 mm (długość goleni górnych 123mm). Poprzedni mój fox był bez żadnych oznaczeń i po maksymalnym ugięciu wyszło mi ok 100 mm i byłem pewnien że to wersja F100 a tu okazuje się że du...a:) I teraz moje pytanie czy inni urzytkownicy użytkownicy mają tak samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Mierzyłeś po spuszczeniu powietrza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 4 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Mierzyłeś po spuszczeniu powietrza? Tak, po spuszczeniu praktycznie golenie górne się chowają czyli tak jak by miał te 120mm skoku, ale tak naprawdę nie do wykożystania wykorzystania w terenie i to mnie boli.... bo chciałbym 120 mm płynnego skoku:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Zajrzyj tu, może coś pomoże: klik Przy czym zaznaczam, że wszystko robisz na własną odpowiedzialność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 4 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Zajrzyj tu, może coś pomoże: klik Przy czym zaznaczam, że wszystko robisz na własną odpowiedzialność. OOO... wielkie dzięki tego mi było trzeba...ale niestety mam na amor jeszcze w chu.. gwarancji także chyba się nie podejmę tej przeróbki. Jeżeli dobrze rozumię to nie każdy Fox ma ten problem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Mam Foxa Talasa 130mm. Do niedawna też mi się wydawało, że nie ma opcji wykorzystania w pełni jego skoku. Tak było dopóki parę tygodni temu nie zrobiłem błędu zjeżdżając z półmetrowej skarpy. W rezultacie spadłem całym ciężarem na przednie koło cudem unikając wywrotki. Na goleni dolnej został ślad - jakieś 2-3 mm od korony widelca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Mam Foxa Talasa 130mm. Do niedawna też mi się wydawało, że nie ma opcji wykorzystania w pełni jego skoku. Tak było dopóki parę tygodni temu nie zrobiłem błędu zjeżdżając z półmetrowej skarpy. W rezultacie spadłem całym ciężarem na przednie koło cudem unikając wywrotki. Na goleni dolnej został ślad - jakieś 2-3 mm od korony widelca. I pewnie tak by było w moim przypadku, ale chodzi mi o to rzeby żeby podczas zwykłego użytkowania miał te 110mm skoku a po tak maksymalnym dobiciu tak jak opisujesz 120mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Po pierwsze- Ortografia się kłania. Po drugie- każdy powietrzny amorek ma określoną krzywą progresji , która determinuje ,kiedy amorek zaczyna się utwardzać. Jeśli ustawisz amorek tak,aby w czasie normalnej jazdy wykorzystywał 90% skoku, to będziesz go dobijał przy każdej większej nierówności. Można bawić się w zmianę tłumienia wolnej kompresji lub też w zmianę objętości komory powietrznej ( czyli w zmianę progresji ugięcia) ,ale trzeba wiedzieć ,czego się od amorka oczekuje. Pełna liniowość ugięcia nie zawsze jest przydatna. W niektórych Foxach RL można w pewien sposób wpłynąć na charakterystykę ugięcia nie rozbierając amorka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Zdradzisz w jaki sposób...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 W sumie to żadna tajemnica. W Foxach RL ( bez FIT) demontujesz pokrętło Rebound i , w zależności od modelu, widzisz coś takiego ( jak u mnie) lub coś takiego Pokrętło blokady skoku jest osadzone na sześciokątnym trzpieniu. Zaznaczasz wzajemne położenie trzpienia i pokrętła ( aby mieć punkt odniesienia i powrotu do ustawień początkowych) i demontujesz pokrętło ( pokrętło blokady w położeniu Full Open). Po zdemontowaniu pokrętła przekręcasz trzpień przeciwnie do ruchu wskazówek zegara ( np. o jedną szóstą obrotu) , zakładasz pokrętło i sprawdzasz efekty ( w czasie jazdy oczywiście). Gwoli wyjaśnienia ( zaznaczam, że mogę się mylić)- zmieniając ustawienie trzpienia wpływasz na szybkość przepływu oleju w tłumiku ( czyli zmieniasz tłumienie kompresji ) . W praktyce zmiana położenia trzpienia może nam dać zwiększenie czułości amorka i mniej progresywną charakterystykę. Ale są też i wady: zmniejszamy siłę blokady ( nie ma blokady 100%) i zwiększamy tendencję do bujania i zapadania się przy hamowaniu. Generalnie to każda taka ingerencja musi być wykonana sposób umożliwiający powrót do pozycji wyjściowej i nie może być traktowana jako remedium na niepełne wykorzystanie skoku w Foxach. Problem z niepełnym wykorzystaniem skoku w Foxach nie jest nowy i , jak zauważyłem,zależy od modelu i ustawionego tłumienia kompresji na tłumiku. To , co opisałem powyżej częściowo rozwiązało moje problemy z Foxem,ale i tak było daleko do oczekiwanej charakterystyki. Aha- jakby co , to robisz to na własną odpowiedzialność. PS. Poziom oleju i olej prawidłowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Olej i poziom myśle że prawidłowy bo jest to praktycznie nowy widelec. Nie dodałem w poście że to wersja z manetką i to co jest na prawej goleni trochę się różni od tego na zdjęciach . Sprawdzę jeszcze ile oleju jest w komorze powietrznej ponieważ w poprzednim foxie również f120 miałem ten sam problem i jak zmieniałem mu uszczelki zdziwiło mnie że miał chyba z 15ml oleju w komorze powietrznej, wtedy tak zostawiłem bo nie zastanawiałem się nad długością skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.