Skocz do zawartości

[amortyzator] Fox faktyczna długość skoku!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytkich! Mam taką zagwostkę a mianowicie posiadam amor Fox F120 RL według producenta ma on 120mm skoku a tak naprawdę po wykonaniu przeze mnie maksymalnego ugiecia wychodzi mi ok 100 mm (długość goleni górnych 123mm). Poprzedni mój fox był bez żadnych oznaczeń i po maksymalnym ugięciu wyszło mi ok 100 mm i byłem pewnien że to wersja F100 a tu okazuje się że du...a:)

I teraz moje pytanie czy inni urzytkownicy użytkownicy mają tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłeś po spuszczeniu powietrza?

Tak, po spuszczeniu praktycznie golenie górne się chowają czyli tak jak by miał te 120mm skoku, ale tak naprawdę nie do wykożystania wykorzystania w terenie i to mnie boli.... bo chciałbym 120 mm płynnego skoku:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj tu, może coś pomoże: klik Przy czym zaznaczam, że wszystko robisz na własną odpowiedzialność.

OOO... wielkie dzięki tego mi było trzeba...ale niestety mam na amor jeszcze w chu.. gwarancji także chyba się nie podejmę tej przeróbki. Jeżeli dobrze rozumię to nie każdy Fox ma ten problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Foxa Talasa 130mm. Do niedawna też mi się wydawało, że nie ma opcji wykorzystania w pełni jego skoku. Tak było dopóki parę tygodni temu nie zrobiłem błędu zjeżdżając z półmetrowej skarpy. W rezultacie spadłem całym ciężarem na przednie koło cudem unikając wywrotki. Na goleni dolnej został ślad - jakieś 2-3 mm od korony widelca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Foxa Talasa 130mm. Do niedawna też mi się wydawało, że nie ma opcji wykorzystania w pełni jego skoku. Tak było dopóki parę tygodni temu nie zrobiłem błędu zjeżdżając z półmetrowej skarpy. W rezultacie spadłem całym ciężarem na przednie koło cudem unikając wywrotki. Na goleni dolnej został ślad - jakieś 2-3 mm od korony widelca.

I pewnie tak by było w moim przypadku, ale chodzi mi o to rzeby żeby podczas zwykłego użytkowania miał te 110mm skoku a po tak maksymalnym dobiciu tak jak opisujesz 120mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Po pierwsze- Ortografia się kłania.

Po drugie- każdy powietrzny amorek ma określoną krzywą progresji , która determinuje ,kiedy amorek zaczyna się utwardzać. Jeśli ustawisz amorek tak,aby w czasie normalnej jazdy wykorzystywał 90% skoku, to będziesz go dobijał przy każdej większej nierówności.

Można bawić się w zmianę tłumienia wolnej kompresji lub też w zmianę objętości komory powietrznej ( czyli w zmianę progresji ugięcia) ,ale trzeba wiedzieć ,czego się od amorka oczekuje. Pełna liniowość ugięcia nie zawsze jest przydatna.

W niektórych Foxach RL można w pewien sposób wpłynąć na charakterystykę ugięcia nie rozbierając amorka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W sumie to żadna tajemnica.

W Foxach RL ( bez FIT) demontujesz pokrętło Rebound i , w zależności od modelu, widzisz coś takiego ( jak u mnie)

DSCF0664.JPG

 

lub coś takiego

 

RLC_Topcap_03.JPG

 

Pokrętło blokady skoku jest osadzone na sześciokątnym trzpieniu. Zaznaczasz wzajemne położenie trzpienia i pokrętła ( aby mieć punkt odniesienia i powrotu do ustawień początkowych) i demontujesz pokrętło ( pokrętło blokady w położeniu Full Open). Po zdemontowaniu pokrętła przekręcasz trzpień przeciwnie do ruchu wskazówek zegara ( np. o jedną szóstą obrotu) , zakładasz pokrętło i sprawdzasz efekty ( w czasie jazdy oczywiście).

Gwoli wyjaśnienia ( zaznaczam, że mogę się mylić)- zmieniając ustawienie trzpienia wpływasz na szybkość przepływu oleju w tłumiku ( czyli zmieniasz tłumienie kompresji ) . W praktyce zmiana położenia trzpienia może nam dać zwiększenie czułości amorka i mniej progresywną charakterystykę.

Ale są też i wady: zmniejszamy siłę blokady ( nie ma blokady 100%) i zwiększamy tendencję do bujania i zapadania się przy hamowaniu.

Generalnie to każda taka ingerencja musi być wykonana sposób umożliwiający powrót do pozycji wyjściowej i nie może być traktowana jako remedium na niepełne wykorzystanie skoku w Foxach.

Problem z niepełnym wykorzystaniem skoku w Foxach nie jest nowy i , jak zauważyłem,zależy od modelu i ustawionego tłumienia kompresji na tłumiku. To , co opisałem powyżej częściowo rozwiązało moje problemy z Foxem,ale i tak było daleko do oczekiwanej charakterystyki.

 

Aha- jakby co , to robisz to na własną odpowiedzialność.

 

PS. Poziom oleju i olej prawidłowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej i poziom myśle że prawidłowy bo jest to praktycznie nowy widelec. Nie dodałem w poście że to wersja z manetką i to co jest na prawej goleni trochę się różni od tego na zdjęciach :002:. Sprawdzę jeszcze ile oleju jest w komorze powietrznej ponieważ w poprzednim foxie również f120 miałem ten sam problem i jak zmieniałem mu uszczelki zdziwiło mnie że miał chyba z 15ml oleju w komorze powietrznej, wtedy tak zostawiłem bo nie zastanawiałem się nad długością skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...