kosmonauta80 Napisano 4 Listopada 2012 Napisano 4 Listopada 2012 Zauważyłem na swoich oponkach małe spękania. Głównie w miejscu przejścia podstawy klocka do boku opony. Dodatkowo jeszcze w miejscu takiej opaski po której teoretycznie kółeczko od dynama może śmigać. Zdziwiło mnie to, ponieważ opony mają raptem 2 lata i przejechały około 1 kkm. W trakcie zimy nigdy nie stały na mrozie nie licząc samych jazd. Są to Schwable Land Cruiser. Na wierzchu nawet jeszcze nie starł się taki szew. Czy przyczyną takiego stanu rzeczy może być masa rowerzysty (>100 kg) w połączeniu z ciśnieniem bliskim 4 atmosferom?
doms Napisano 4 Listopada 2012 Napisano 4 Listopada 2012 Masa rowerzysty raczej nie ma tu nic do gadania. Jeździj i nie zaprzątaj sobie głowy pierdołami (no chyba, że pęknięcia te znacznie się powiększą - to dla własnego bezpieczeństwa wymień opony). Popatrzyłem na mojego Land Cruisera i też widać małe pęknięcia (moja waga to 75kg i 4,5bara). Widocznie taka guma.
robertos102 Napisano 4 Listopada 2012 Napisano 4 Listopada 2012 A jaki przebieg tej opony? Około 1kkm Napisał w swoim poście jaki mają przebieg. Pewnie dopuszczalne ciśnienie jakie mają to 4,5 bara,więc z tego co piszesz to Twoje ciśnienie było w normie. Dodatkowo to opona bardziej na twardy teren i dalsze wyprawy,więc przygotowana jest do tego żeby wytrzymać nie tylko ciężar samego rowerzysty ale także ciężar bagaży itp. A co do opon,to jeżeli są tylko jakieś małe pęknięcia gumy i nie widać z boku dętki to nie masz czym się martwić. Widocznie taka "uroda" tych opon. pozdrawiam R/
Mod Team mrmorty Napisano 4 Listopada 2012 Mod Team Napisano 4 Listopada 2012 Sam odpowiedziałeś- 4 bar i 100kg+rower no chyba stary żartujesz @kosmonauta - starość dopadła te kapcie. Twierdzisz że posiadasz je od dwóch lat, dodaj jeszcze czas przechowywania tych opon u producenta, na magazynie w hurtowni oraz na magazynie w sklepie wyjdzie nawet trzy latka jak nie więcej. Spokojnie śmigaj na nich do momentu aż nie zacznie się z nimi coś dziać niepokojącego.
Mod Team michuuu Napisano 4 Listopada 2012 Mod Team Napisano 4 Listopada 2012 Czas nadgryza te opony a nie przebieg. Efekt starzenia gumy można trochę opóźnić stosują czernidła do opon, Efekt estetyczny gwarantowany, co do reszty zalet to jedynie z ulotki produktu.
doms Napisano 4 Listopada 2012 Napisano 4 Listopada 2012 A jaki przebieg tej opony? ok 4-4,5 tys. km i też mają 2 lata.
nemo2009 Napisano 4 Listopada 2012 Napisano 4 Listopada 2012 Efekt starzenia gumy można trochę opóźnić stosują czernidła do opon, Schwalbe maluje ładne napisy na oponach,no chyba,że czrnimy sam bieżnik.
Mod Team michuuu Napisano 5 Listopada 2012 Mod Team Napisano 5 Listopada 2012 Czernienia bieżnika nie polecają bo jeździ się jak na łyżwach. Przy v-kach też trzeba uważać bo obręcz robi się śliska. Tak więc same zalety.
robertos102 Napisano 5 Listopada 2012 Napisano 5 Listopada 2012 Czernidła do opon to poroniony pomysł,tak jak wszystkie inne specyfiki do nabłyszczania i "niby" odświeżania.Opona ma spełniać swoje zadanie na drodze a nie wyglądać.Jeździj do póki będziesz mógł albo zmień na nowe,o ile przeszkadzają Ci te spękania. pozdrawiam R/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.