Yoshimitsu9 Napisano 4 Listopada 2012 Napisano 4 Listopada 2012 Witam poszukuje nie koniecznie najtańszych ale najbardziej korzystnych szprych 255mm 2,0mm chyba bedzie najbardziej odpowiednie na tył 75kg ridera, poszukuje szprych czerwonych - dartmoor mnie nie zadowala. Prosiłbym o adres strony może z częściami rowerowymi gdzie wybór jest zacny, przepraszam za pytanie. I może idę na łatwiznę ale nie mogłem znaleźc - a Wy jako niektórzy pionierzy, na pewno posiadacie taką wiedze. Pozdrawiam
bruce95 Napisano 4 Listopada 2012 Napisano 4 Listopada 2012 2mm na całej długości, czy mogą być cieniowane? Tutaj masz mocno cieniowane,lekkie, czerwone szprychy Sapima, ale jak z wytrzymałością to niestety nie wiem.
Yoshimitsu9 Napisano 4 Listopada 2012 Autor Napisano 4 Listopada 2012 Właśnie szukam czegoś grubszego bo pękły mi i nie chciałbym żeby to się przydarzyło znowu
cebul08 Napisano 5 Listopada 2012 Napisano 5 Listopada 2012 Do jakiego koła mają to być szprychy, BMX, dirt? Wiele szprych ci pękło, w których miejscu? Teoretycznie najwytrzymalsze będą szprychy 2,3 - 2,0 poszerzane przy zgięciu, lecz nie wiem jak z kolorami. Jakbyś nie dostał takich, możesz wspomóc jakiekolwiek szprychy dając pod łepek specjalne podkładki. Wg strony dystrybutora firmy Sapim cieniowane szprychy D-Lihgt mają wytrzymałość 1300 N/mm2. Dla porównania prosty Leader o średnicy 2,0 mm posiada wytrzymałość 1080 N/mm2. No i pozostaje jeszcze kwestia poprawnego zaplecenia koła, ponieważ obecnie, gdy jakość szprych produkowanych przez czołowe marki jest relatywnie wysoka, za ich pękanie w kole odpowiedzianlość ponosi głównie jego budowniczy.
Yoshimitsu9 Napisano 5 Listopada 2012 Autor Napisano 5 Listopada 2012 Zgodzę się z Tobą w 100% z budową koła. Tak koło było źle zaplecione, ale kiedy to spostrzegłem było za późno, można wręcz powiedzieć że po prostu zaniedbałem kółko, dlatego chcę zrobić je teraz jak się należy, pękło mi w w miejscu 1 krzyża, a było zaplecione na 3. chyba 3 ze strony tarczy i 4 ze strony kasety. Kolor naprawdę już mniej ważny co wytrzymałość, jeżdzę po mieście XC, czasami wjadę na jakąś ścieżkę, ale koło nie ma lekko ze mną szczerze mówiąc. Dlatego szukam czegoś wytrzymałego lecz bez przesady 5zł za szprychę..
dawid Napisano 5 Listopada 2012 Napisano 5 Listopada 2012 wytrzymałość którą podałeś to wytrzymałość materiału, trzeba ją jeszcze przemnożyć przez przekrój, niekoniecznie szprycha co ma 2mm średnicy jest słabsza. Choć cieniowane mają jeszcze tą zaletę że są bardziej elastyczne i tak szybko nie pękają.
Mod Team safian Napisano 5 Listopada 2012 Mod Team Napisano 5 Listopada 2012 Tutaj masz mocno cieniowane,lekkie, czerwone szprychy Sapima, ale jak z wytrzymałością to niestety nie wiem. używam D-Lightów od początku sezonu i jak dla mnie są mega wytrzymałe. Wystarczy powiedzieć, że zaliczyłem dzwona przy ~25-30 kmph. Obręcz do śmietnika. Piasta do śmietnika (szprychy przeniosły całą siłę uderzenia na piastę i wygięły kołnierz). Szprychy jak nowe, zaplotłem na nich nowe koło i po 5000 km nie ma żadnych problemów. Pytanie: co zmieniają grubsze szprychy? Jedynie chyba większą możliwą siłę z jaką można je zapleść, bo jeżeli chodzi o wytrzymałość to raczej nic, chyba że komuś pękają szprychy w połowie
Gruney Napisano 14 Listopada 2012 Napisano 14 Listopada 2012 Parametry materiałowe szprych są tak dobrane, żeby wytrzymałość szprychy była wielokrotnie wyższa niż siły jakie mogą zadziałać w warunkach rzeczywistych. Także to chyba jakiś mit, że szprychy cieniowane są mniej wytrzymałe. Można sobie policzyć ile powinna wytrzymać szprycha ze wzoru - (średnica szprychy / 2 x 3,14) x wytrzymałość szprychy. No i wyjdzie, że SAPIM RACE może wytrzymać 700 N, SAPIM LASER 540 N, a SAPIM LEADER 691 N. Wynika z tego że, faktycznie LASER jest najsłabszy. Ale trzeba zauważyć, że alby zadziałać na szprychę z siłą 540 N trzeba by na rower położyć ciężar o wadze 5 ton! A dla rowerzysty 100 kg należało by osiągnąć prędkość zderzenia z przeszkodą ponad 190 km/h. Chyba to wystarczy, żeby przekonać nieprzekonanych Pozdr.
michaljg Napisano 19 Listopada 2012 Napisano 19 Listopada 2012 alby zadziałać na szprychę z siłą 540 N trzeba by na rower położyć ciężar o wadze 5 ton! Żeby otrzymać 540N, należy położyć 54kg, a nie 5 ton. Oczywiście w warunkach ziemskich
Gruney Napisano 19 Listopada 2012 Napisano 19 Listopada 2012 Wynika z tego że, faktycznie LASER jest najsłabszy. Ale trzeba zauważyć, że alby zadziałać na szprychę z siłą 540 N trzeba by na rower położyć ciężar o wadze 5 ton! A dla rowerzysty 100 kg należało by osiągnąć prędkość zderzenia z przeszkodą ponad 190 km/h. michaljg - dobrze, że czuwasz. Ładnie z tym pojechałem - trochę za dużo bro i mi się fantazje włączyły (nawet do wzoru mi się dobrze nie udało podstawić danych hehe....) Oczywiście to wszystko nie jest prawdą bo wytrzymałość 1 szprychy się tak prosto nie przeniesie na wagę bikera i inne rzeczy. ..
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.