uczaj25 Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Witam przeglądając neta napotkałem rower w którym koła są jakby to powiedzieć rozmiaru i szerokości kół motorowych ,pierwszy raz widzę taką egzotykę ?. Jak dla mnie to lekka przesada , a wy jak na to spoglądacie ? Link do roweru https://nuxx.net/gallery/v/acquired_stuff/salsa_mukluk_2/PA290080.jpg.html?g2_imageViewsIndex=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 a nie jest to przypadkiem rower do jazdy po plaży, specjalnie robią takie balonowate opony żeby łatwiej było po piasku jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 W USA to się chyba nazywa Fat Bike. Tam dosyć popularne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uczaj25 Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Ciekawe jak waga kompletu koła ,opony ,dętki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Zajrzyj na forum mtbr.com. Tam jest cały dział o tych rowerach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuoomek Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 a zobacz sobie Surly Pugsley. To rowery specjalnie robione do jazdy po piaszczystych bezdrożach. Polecam też: http://wildworks.co.nz/csr/home_pl.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uczaj25 Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 To się nazywa traktor w formie rowerowej :-) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Traktor to jest dopiero tutaj: klik A przeznaczeniem tego jest jazda głównie bo bagnistych terenach, kopnym śniegu - wszędzie tam, gdzie inny sprzęt wymięka. Gdzieś widziałem film z porównaniem jazdy na "zwykłym" rowerze z fat bike w takich warunkach, jeśli znajdę, podrzucę linka. //O, to tutaj: Mniej więcej od 1:40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cienkun Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 To jest 9Zero7 czy jakos tak https://plus.google.com/photos/110357801556763814758/albums?banner=pwa&gpsrc=pwrd1#photos/110357801556763814758/albums/5765468093556736657 http://www.tonilund.fi/2012/07/check-and-test.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Bo tak jak z autami i innym ustrojstwem,skończyła się dawno epoka Ukrainy i Wigry,a że jestem człowiekiem i nic co rowerowe nie powinno mnie dziwić...wracając do autora postu,wszystko poza Scottem jest dziwne ..????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuoomek Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 apropo traktorów: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek1992 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 A pod takie opony trzeba miec też ramę odpowiednią? Jak myślicie gdzie można takie opony dostać chyba w polsce tego nie ma? Specjalne dętki pewnie też wchodzą w grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 A pod takie opony trzeba miec też ramę odpowiednią? Rozumiem, że to pytanie retoryczne... :) Opona 4.7"... Widziałem w tym roku kolesia na rowerze z takim kapciem. Słabo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 7 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 Kłaniam, Na pierwszym zdjęciu założyciela tematu jest oczywiście Salsa Mukluk. Jesli kilka stock'ów dostepnych w konfiguracji pod opony/koła 26x3.8-4.7cala Surly Pugsley Surly Moonlander Salsa Mukluk Salsa Beargrase 9:Zero:7 Susitana 9:Zero:7 McGrath 9:Zero:7 Nome 9:Zero:7 Tusken No i jeszcze kilka mniej lub bardziej szytych na miarę. Stworzone przez alaskańskich miłośników całorocznej jazdy rowerowej, upowszechnione przez Surly, Fat Bike'i miały pierwotnie słuzyc do jazdy w kopnym śniegu, ale okazało sie że znakomicie dają radę w piasku, błocie i innych klasycznych warunkach terenowych. W Polszcze raczej niedostępne, szukałbym w UK lub Germanii. http://www.charlieth...-snow-177-c.asp http://www.tritoncyc...Rims_-_26\_inch Nie jest to tania zabawa i oczywiście wymaga specjalnie budowanej pod takie paputy ram i widelców... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponuryrybak Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Myślę że dałoby rade zrobić fatbike taniej. Obręcze trialowe 26", 47mm, fabrycznie ponawiercane, 700-800 gram http://www.trialshop...iewCat&catId=34 Customowa rama z Torunia, z jakiegoś podstawowego cr-mo (ile mogłaby ważyć? jakie są różnice w masie rur?). Jeśli chodzi o opony to ciężko o jakieś zamienniki, np coś takiego Nokian Gazzaloddi 26x3.0 - BikeStore.cc Österreichs führender Fahrrad Onlineshop ale chyba nie o to chodzi. Akurat tutaj wolałbym dołożyć do Surly, mają lepszą relacje objętość/masa. Czy z przodu nie wystarczyłaby piasta 100mm? Z 135mm chodzi o fizyke czy tylko o pragmatyzm? Lekko wyprofilowany widelec też powinien dać radę. 3,7" to 94mm. Chodzą słuchy, że w Rometa 29er można wpakować 26 z 3 calową oponą. Swoją drogą chciałbym zobaczyć Maje jak zasuwa na Pugsleyu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Takiego fat bajka surly widziałem w tym roku na żywca i zamieniłem słów parę z właścicielem. Rower oczywiście wyróżnia się z tłumu innych rowerów i to był główny powód jego kupienia. Wg właściciela przewagę nad klasycznymi kołami i oponami ma właście we wspomnianym błocie czy na innym podłożu miękkim natomiast w "grubszym" terenie trzeba posiadać mniej więcej te same umiejętności akrobatyczne co przy jeździe na sztywnym sztywniaku z normalnymi oponami - bo rower wierzga. Ze względu na masę kół, która jest przy tym "nieresorowana" panowanie nad tym bajkiem jest bardziej angażujące niż w przypadku innych sztywnych rowerów mtb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 A tu praktyczne wykorzystanie takiego roweru : http://turystyka.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,tybet-do-stop-bogini-matki-swiata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Rozmiar piasty 135 z przodu w takim rowerze ma bardzo praktyczne zastosowanie. Zazwyczaj ta piasta posiada zebatke i w razie awarii bebenka na tyle pozwala zamienic kola miejscani i awaryjnie jechac dalej. Pozdro Tapatalknięte z Andka ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 20 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Kłaniam, No pewnie ze zawsze mozna sobie poskładać jakiegoś supstytuta własnego pomysłu i wyklepu ale niesetety nie bedzie to takie same jak oryginał. Co zasie tyczy ograniczeń grubasa w terenie to boleśnie przekonał sie o tym kolezka z klubu. Nie opanował Mukluka na naprawde hardkorowym zjeździe i w rezultacie wykruszył sobie kość w okolicy łokcia... Niestety to co w sypkim terenie daje przewagę nad innymi rowerami w technicznym zaczyna przeszkadzać... Zawsze można na to zaradzić w rozsądny... ... lub eksteramlny sposób : Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twojastara Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 taki semi-fat na gumach 3.0" to wcale nie prosta sprawa; Romet 9er nie miesci gumy 3.0" - dementuje, kona unit - mozliwe, jest na ten temat duzo na mtbr; (obrecze, opony, rama, widel, oska do mufy min 83mm, adapter do fd, czasami piasta 165-170mm, ) opony gazzaloddi sa nieosiagalne; latwiej chyba o duro leopardy (jak kto potrzebuje to pisac); obrecze minimum dx32 od alexa; tryall czy echo sa strasznie drogie, ale wkrotce maja byc dostepne 50mm-ki od saiko (trzeba nawiercac samemu); piaste 135mm z przodu ma tylko najstarszy fatbike czyli pugsley; przyczyna - cele bikepackingowe (zapas na tyl badz do przyczepki); nowe, lzejsze modele czy to mukluk, czy necromancer, czy najnowsze dziecko onone fatty - maja standard setke z przodu; tag: fat / fatbike: fat � ROWEROWY SZPERACZ fatbike � ROWEROWY SZPERACZ sori za prywate, ale nikt w pl tego jeszcze nie zebral Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.