marcin33892 Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Witam. Mam pytanie,otóż kupiłem sobie amortyzatora Marzocchi Bomber Z1 Sport RV oraz ramę Leader Fox Dragstar, i chciałbym się dowiedzieć jakie można tarcze do nich zamontować. Dodaję że hamulce będę kupował na tej aukcji http://allegro.pl/avid-hamulce-bb7-przod-tyl-160-180-203-super-cena-i2738687651.html oczywiście komplet na 2 koła. Chciałbym kupić na przód z tarczą 203mm a na tył 180mm, lecz nie wiem czy będą pasować. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 czy będą pasowac to zależy od tego jakie adaptery zastosujesz do zacisków odpowiedni adapter i dziala wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz231 Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Wieksza tarcza, to wieksza pojemnosc cieplna. Wszystko zalezy od Twojej wagi oraz jak bedziesz wykorzystywal rower. Tak sie dobiera wielkosc tarczy moim zdaniem Wszystko dopasujesz adapterami. Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin33892 Napisano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 2i No ale wiesz,np kupując amortyzator pisze ci że max rozmiar tarczy to 180mm czy coś. Ja amorka i ramę kupiłem używanego i nie wiem jakie tarcze mogę dać największe.Chyba że to bez znaczenia.Co do twojego postu,ważę trochę ponad 90kg,188 cm wzrostu,a rowerem będę dużo jeździł po lesie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Markowe sprzęta do dyscyplin innych niż xc akceptują tarczę 203, lżejsze widelce xc 180, karbonowe sztywne często max 160. Niemarkowe nawet jeśli pozwalają na więcej lepiej potraktować czymś mniejszym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz231 Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Czyli plus, minus 105 kg. Ty i rower. Mysle, ze set przod 180/185, tyl 160 zalezy na jakiej aukcji kupisz, w zupelnosci wystarczy. Jezeli nie planujesz zjazdow w gorach itd. Wiecej nie zawsze znaczy lepiej, duza zalezy takze od klockow jakie masz. Na poczatku wiadomo jezdzisz na avidach, potem mozesz kupic znacznie lepsze i poprawic sile hamowania. Sam stoje teraz przed wyborem tarczy i klockow do bb7. Na razie nie moge sie zdecydowac Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin33892 Napisano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Czyli lepiej brać 180 przód i tył 160mm ? Właśnie brat takie ma w swoim KTM El Passo w hydraulikach,a słyszałem że jak mechaniczne to zawsze lepiej wziąć większe. Co do klocków,to właśnie wiem że dużo od klocków zależy i te będę się starał szybko wyjeździć a wstawię tam jakieś metaliczne dobre klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michauuu Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Niektóre sztućce do xc też akceptują 203mm,nawet te lekkie carbonowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz231 Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Co do klockow, ostanio trafilem przypadkiem Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Owszem, duzo zalezy od klocków i tak jak powiedziałeś koniecznie metaliczne (przy tej wadze oraz jazdy po lesie zywiczne pójda Ci po miesiącu). Ja w swoich hydraulikach jeździłem na alligatorach a teraz mam o ile się nie myle UNEX-a i nie narzekam (dodatkowo razem z klockami poszły nowe tracze i na serio zatrzymują się świetnie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin33892 Napisano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 No niestety z tego co sie dowiedziałem w tym filmiku to do hamulców mechanicznych tarczowych nie stosuje się pełnych metalików,tylko najlepsze są półmetaliczne. Tak więc zrobię chyba tak że wezmę te 180mm na przód i 160mm na tył (albo też 180mm ponieważ dużo hamuję na tył). Do tego kupię klocki półmetaliczne i powinno być cacy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seebcioo Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Niby czemu do BB7 nie można metalików? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
99tomcat Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 ...albo też 180mm ponieważ dużo hamuję na tył). Do tego kupię klocki półmetaliczne i powinno być cacy. PO 1 tył to tania vka blokuje, więc rozmair tarczy nie ma znaczenia Po 2 hamuje się przodem- hamowanie tyłem jest nieefektywne - bardzo zwiększa drogę hamowania do tego wykańcza opone. Po 3 mam 82kilo żywej wagi, rower 13kg i jakoś starczają mi w zupełności 160mm tarcze na obu kołach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 1 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 trafiłem na ten artykuł, może komuś coś się rozjaśni http://www.trialshop.pl/index.php?_a=viewProd&productId=463 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Tylko że tam pisze komplet przód lub tył. Jeśli jeden kosztuje 210 zł to może lepiej kupić jakieś hydrauliczne Shimano ? Zamiast klamek kupisz tarcze i cenowo wyjdzie bardzo podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin33892 Napisano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Niby czemu do BB7 nie można metalików? Ponieważ tak jak pan powiedział na filmiku,pełne klocki metaliczne stosuje się tylko i wyłącznie do hamulców hydraulicznych,gdyż odprowadzają one ciepło do zacisku a nie do tarczy tak jak przy żywicznych.A przez to że odprowadzają one ciepło do zacisku musi być one przekazane dalej czyli do oleju w zacisku.Podejrzewam że o to chodzi,że przy mechanicznych za bardzo nagrzewałby się zacisk :)Co do Seba4.Nie chcę za bardzo hydraulików,gdyż brat ma Shimano SLX z 2011 roku,używa je dopiero 4 miesiące(kupił nowego KTM'a) i już mu się pocą klamki. A po drugie kupiłem już klamkomanetki pod hamulce mechaniczne,a nie chce mi się znowu kupować zwykłych manetek i bawić się itp. Może kiedyś przejdę hydrauliki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seebcioo Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 że he ;D ja jeżdżę na metalikach i to z tarczą 160 mm - masywna, nie za dobre chłodzenie - i nic się nie dzieje a BB7 z klamkomanetkami to nie najlepszy pomysł pod BB7 to jakaś klamka Avid SD albo coś w tym stylu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin33892 Napisano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Jak nie będą się sprawować dobrze to wtedy wymienię. Kolega też ma BB7 i to na najtańszych klamkomanetkach i elegancko chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Z tymi SLX`ami to trochę dziwna sprawa. Pewnie trafił jakiś felerny model. Tak jak napisał seebcioo BB7 i klamkomanetki to takie sobie rozwiązanie. Zrób jak uważasz, ale na Twoim miejscu kupiłbym hamulce hydrauliczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mixchris Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 BB7 to super hample nawet nie myślę ich zmieniać na hydrauliki, nie ma z nimi tyle babraniny olejowej Przy wadze 74kg tył 140mm przód 160mm i w zupełności mi to wystarcza do XC a i w cięższych warunkach też jeszcze mnie nie zawiodły więc szczerze polecam Przy większych tarczach to już w ogóle będzie żyleta Zgodzę się natomiast z przedmówcami klamka przy tych hamulcach ma ogromne znaczenie. Na początku jeździłem z klamkami LX'a M571 i nie miałem do czego się przyczepić ale gdy zmieniłem klamki na XT M770 to dopiero odkryłem potencjał tych hamulców, sama moc hamowania naprawdę wzrosła. Podobno bardzo dobrze się spisują te zaciski z klamkami Avid'a SD7 i trochę tańszą wersją FR5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin33892 Napisano 4 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 <p> Z tymi SLX`ami to trochę dziwna sprawa. Pewnie trafił jakiś felerny model. Tak jak napisał seebcioo BB7 i klamkomanetki to takie sobie rozwiązanie. Zrób jak uważasz, ale na Twoim miejscu kupiłbym hamulce hydrauliczne. Mnie też to zdziwiło. I nawet bym tego nie zauważył i brat też nie,ale ostatnio tak oglądając te jego hamulce to odkryłem że cała manetka od przednich przerzutek jest pokryta olejem wymieszanym z kurzem ;/ A co do tych klamek,skoro taka różnica to te klamkomanetki oddam chyba bratu (drugi brat ma już zwykły rower do jazdy,a nie jakiś do xc ) a kupię sobie manetki deore i klamki jak znajdę to tak jak kolega napisał AVidy SD7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seebcioo Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 BB7 to super hample nawet nie myślę ich zmieniać na hydrauliki, nie ma z nimi tyle babraniny olejowej taaa doszedłem do tego samego wniosku nie ma się co bawić w tanie hydrauliki ... co do tych klamek to serio jest aż tak duża różnica między jakimiś sd a twoimi xt ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz231 Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Mozesz poszukac xt 739 do wyrwania za 70-80 w dobrym stanie na allegro. Nie wiem jak sie maja do nowych xt, ale sa one z lat, kiedy shimano robilo czesci prawie niezniszczale. Ja mam i chwale sobie te klameczki, lecz nie mam porownania z avidem itd. Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin33892 Napisano 4 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Popatrzyłem dziś na allegro i niestety żadnych SD7 nie znalazłem. Jest parę FR5, min te: http://allegro.pl/dzwignie-hamulcowe-avid-fr-5-czarne-model-2012-i2758034324.html ale zainteresowały mnie też te klamki: http://allegro.pl/nowe-klamki-hamulcowe-shimano-deore-blm590-2012-i2766047601.html Które lepsze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz231 Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Avidy powinny byc lepsze, ale ja bym zapolowal na http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=2751713073 Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.