Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] Rozmiar tarcz


marcin33892

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie,otóż kupiłem sobie amortyzatora Marzocchi Bomber Z1 Sport RV oraz ramę Leader Fox Dragstar, i chciałbym się dowiedzieć jakie można tarcze do nich zamontować.

Dodaję że hamulce będę kupował na tej aukcji http://allegro.pl/avid-hamulce-bb7-przod-tyl-160-180-203-super-cena-i2738687651.html oczywiście komplet na 2 koła. Chciałbym kupić na przód z tarczą 203mm a na tył 180mm, lecz nie wiem czy będą pasować.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i

 

No ale wiesz,np kupując amortyzator pisze ci że max rozmiar tarczy to 180mm czy coś. Ja amorka i ramę kupiłem używanego i nie wiem jakie tarcze mogę dać największe.Chyba że to bez znaczenia.Co do twojego postu,ważę trochę ponad 90kg,188 cm wzrostu,a rowerem będę dużo jeździł po lesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli plus, minus 105 kg. Ty i rower. Mysle, ze set przod 180/185, tyl 160 zalezy na jakiej aukcji kupisz, w zupelnosci wystarczy. Jezeli nie planujesz zjazdow w gorach itd. Wiecej nie zawsze znaczy lepiej, duza zalezy takze od klockow jakie masz. Na poczatku wiadomo jezdzisz na avidach, potem mozesz kupic znacznie lepsze i poprawic sile hamowania. Sam stoje teraz przed wyborem tarczy i klockow do bb7. Na razie nie moge sie zdecydowac :P

 

Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lepiej brać 180 przód i tył 160mm ? Właśnie brat takie ma w swoim KTM El Passo w hydraulikach,a słyszałem że jak mechaniczne to zawsze lepiej wziąć większe. Co do klocków,to właśnie wiem że dużo od klocków zależy i te będę się starał szybko wyjeździć a wstawię tam jakieś metaliczne dobre klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, duzo zalezy od klocków i tak jak powiedziałeś koniecznie metaliczne (przy tej wadze oraz jazdy po lesie zywiczne pójda Ci po miesiącu). Ja w swoich hydraulikach jeździłem na alligatorach a teraz mam o ile się nie myle UNEX-a i nie narzekam (dodatkowo razem z klockami poszły nowe tracze i na serio zatrzymują się świetnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety z tego co sie dowiedziałem w tym filmiku to do hamulców mechanicznych tarczowych nie stosuje się pełnych metalików,tylko najlepsze są półmetaliczne. Tak więc zrobię chyba tak że wezmę te 180mm na przód i 160mm na tył (albo też 180mm ponieważ dużo hamuję na tył). Do tego kupię klocki półmetaliczne i powinno być cacy.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...albo też 180mm ponieważ dużo hamuję na tył). Do tego kupię klocki półmetaliczne i powinno być cacy. :)

 

 

PO 1 tył to tania vka blokuje, więc rozmair tarczy nie ma znaczenia

 

Po 2 hamuje się przodem- hamowanie tyłem jest nieefektywne - bardzo zwiększa drogę hamowania do tego wykańcza opone.

 

 

Po 3 mam 82kilo żywej wagi, rower 13kg i jakoś starczają mi w zupełności 160mm tarcze na obu kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby czemu do BB7 nie można metalików?

 

Ponieważ tak jak pan powiedział na filmiku,pełne klocki metaliczne stosuje się tylko i wyłącznie do hamulców hydraulicznych,gdyż odprowadzają one ciepło do zacisku a nie do tarczy tak jak przy żywicznych.A przez to że odprowadzają one ciepło do zacisku musi być one przekazane dalej czyli do oleju w zacisku.Podejrzewam że o to chodzi,że przy mechanicznych za bardzo nagrzewałby się zacisk :)Co do Seba4.Nie chcę za bardzo hydraulików,gdyż brat ma Shimano SLX z 2011 roku,używa je dopiero 4 miesiące(kupił nowego KTM'a) i już mu się pocą klamki. A po drugie kupiłem już klamkomanetki pod hamulce mechaniczne,a nie chce mi się znowu kupować zwykłych manetek i bawić się itp. Może kiedyś przejdę hydrauliki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BB7 to super hample nawet nie myślę ich zmieniać na hydrauliki, nie ma z nimi tyle babraniny olejowej ;) Przy wadze 74kg tył 140mm przód 160mm i w zupełności mi to wystarcza do XC a i w cięższych warunkach też jeszcze mnie nie zawiodły więc szczerze polecam :) Przy większych tarczach to już w ogóle będzie żyleta ;) Zgodzę się natomiast z przedmówcami klamka przy tych hamulcach ma ogromne znaczenie. Na początku jeździłem z klamkami LX'a M571 i nie miałem do czego się przyczepić ale gdy zmieniłem klamki na XT M770 to dopiero odkryłem potencjał tych hamulców, sama moc hamowania naprawdę wzrosła. Podobno bardzo dobrze się spisują te zaciski z klamkami Avid'a SD7 i trochę tańszą wersją FR5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>

Z tymi SLX`ami to trochę dziwna sprawa. Pewnie trafił jakiś felerny model. Tak jak napisał seebcioo BB7 i klamkomanetki to takie sobie rozwiązanie. Zrób jak uważasz, ale na Twoim miejscu kupiłbym hamulce hydrauliczne.

 

Mnie też to zdziwiło. I nawet bym tego nie zauważył i brat też nie,ale ostatnio tak oglądając te jego hamulce to odkryłem że cała manetka od przednich przerzutek jest pokryta olejem wymieszanym z kurzem ;/

 

A co do tych klamek,skoro taka różnica to te klamkomanetki oddam chyba bratu (drugi brat ma już zwykły rower do jazdy,a nie jakiś do xc :) ) a kupię sobie manetki deore i klamki jak znajdę to tak jak kolega napisał AVidy SD7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BB7 to super hample nawet nie myślę ich zmieniać na hydrauliki, nie ma z nimi tyle babraniny olejowej ;)

taaa doszedłem do tego samego wniosku

nie ma się co bawić w tanie hydrauliki ...

co do tych klamek to serio jest aż tak duża różnica między jakimiś sd a twoimi xt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz poszukac xt 739 do wyrwania za 70-80 w dobrym stanie na allegro. Nie wiem jak sie maja do nowych xt, ale sa one z lat, kiedy shimano robilo czesci prawie niezniszczale. Ja mam i chwale sobie te klameczki, lecz nie mam porownania z avidem itd.

 

Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem dziś na allegro i niestety żadnych SD7 nie znalazłem.

Jest parę FR5, min te:

http://allegro.pl/dzwignie-hamulcowe-avid-fr-5-czarne-model-2012-i2758034324.html

 

ale zainteresowały mnie też te klamki:

http://allegro.pl/nowe-klamki-hamulcowe-shimano-deore-blm590-2012-i2766047601.html

 

Które lepsze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...