Skocz do zawartości

[koło] z piastą Shimano FH-RM30


kosmonauta80

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ale żeby założyć kasetę, oponę i jechać nie potrzebujesz akurat piasty rm30. Jest wiele lepszych i gorszych piast, spory wybór obręczy, szprych, więc możesz mieć praktycznie dowolne koło, kwestia funduszy.

Napisano

Ok, no to czy za ~200 zł dostanę kompletne koło spełniające warunki:

- czarna obręcz/szprychy

- bardzo wytrzymałe (masa nie gra roli)

- z piastą na 7 rzędową kasetę

 

Oczywiście pod Vki.

 

Bym nawet powiedział, że koło powinno być pancerne :)

Napisano

Pisząc pancerne mam na myśli to, by wytrzymało moją masę (ponad 100 kg) nawet wtedy, gdy wjadę w dziurę. Z obecnym kołem mam taki problem, że co pewien okres czasu szprycha pęka i chce ten problem zażegnać. Bo akurat bębenek mi się kończy, więc można by całe koło oprócz kasety wymienić. Z dystansem znowu jest taki problem, że przerzutkę trzeba od nowa regulować i nie wiem, czy czasem będzie takie coś będzie możliwe. Chodzi mi o zakres ruchu wózka przerzutki. A za 100 zł znajdzie się coś przyzwoitego?

 

Obecne koło ma taką piastę, jak w temacie. I z racji pozytywnych doświadczeń z nią początkowo pytałem o koło dokładnie z taką piastą.

 

Takie coś znalazłem: http://allegro.pl/kolo-tyl-26-maszynowe-kaseta-nak-ma-szpr-czar-i2742053317.html

Napisano

Piasta ... to że z piastą od shimano masz pozytywne wspomnienia nic nie znaczy :) ... będzie miło do momentu aż padnie ci np bieżnia na misce ...

W piastach na łożyskach maszynowych wymieniasz łożyska i święty spokój masz "nową" piastę ... miski i konusy do piast z tym systemem nie koniecznie są dostępne i nie koniecznie da się je (miski) łatwo wymienić.

 

Koło przez ciebie zaproponowane ... mam tą piastę u siebie też na obręczy mach`a ale obręcz model wyżej z "kapslowanymi" otworami na szprychy ten model nazywa się z tego co pamiętam EXE ... nic nie wiemy o szprychach za wyjątkiem ze są stalowe i czarne :).

 

Co do obręczy ... jeszcze mojej nie zcentrowałem ale z tyłu na dobiciu udało mi się skrzywić boczną ścianką ... ciekawe o tyle że nie złapałem kapcia.

Moja typowa waga na rowerze to około 75 kg

 

Bębenkiem i podkładka się nie przejmuj ... zakładasz kasetę 7 z podkładką regulujesz przerzutkę i zapominasz o sprawie ... wszystko działa po staremu.

 

Że tak powiem jest to dość typowe koło budżetowe ... przy umiarkowanej eksploatacji trochę pożyje ... wiele zależy od tego jaki fachowiec je zaplatał.

 

Pozdro

Napisano
Szprychy stalowe - więc chyba mocne

A jakie jeszcze montują?

1. KOŁO KROSS TYLNE TYŁ WZMACNIANE MTB 26"DISC (2727398036) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

To jest najlepsze,jakość-cena.

Pozostałe powyżej 100 zł nie dorastają temu

.

Najtańsza porządna szprycha ze stali nierdzewnej,to koszt 1zł50gr.

Piasta najtańsza,np. Novatec to 120 zł

Obręcze dobre najtańsze to 80 zł wzwyż.

Zaplecenie koła od 20-50 zł.

Napisano

Dla uściślenia ... Mach1 EXE to podstawowa obręcz ... MX to "kapslowana :)

 

Z tych wszystkich kół wybrałbym koło na łożyskach maszynowych czyli ta pierwsza propozycja z piasta Novatec czyli to

http://allegro.pl/kolo-tyl-26-maszynowe-kaseta-nak-ma-szpr-czar-i2742053317.html

 

Ja sobie chwale to że wyeliminowałem w swoich rowerach łożyska na konusach.

Rozpadnie się łożysko maszynowe wymieniam na nowe i piasta dalej kręci się idealnie.

Jak dobrze padnie konus, miska czy kulki zazwyczaj trzeba wymienić całą piastę bo nie opłaca się lub nie da się wymienić misek.

Ponad to na maszynach zero problemów z serwisem ... do kontrowania piast na konusy jednak odrobinę wprawy trzeba mieć :)

 

Optymalnie by było dorwać tą piastę na obręczy kapslowanej czyli MX ...

Obręcze Mach1 są dość popularne i niewiele się słyszy o nich złego.

 

W tym kole Krossa nic nadzwyczajnego ... inna piasta reszta ta sama co w kole na Novatecu.

 

Pozdro

Napisano

My swoje a ty swoje :) ...

 

Kaseta 7 rzędów wejdzie na każdy bębenek ... na bębenkach 8-10 trzeba tylko założyć podkładkę i wyregulować przerzutkę, niczemu to nie przeszkadza BĘDZIE DZIAŁAĆ.

Inna sprawa że kupno koła z bębenkiem na 7 rzędów to pomyłka ... będziesz miał kaprys przejścia na 3x8 lub 9 to co znowu będziesz wymieniał koło ?

 

Jak masz 200 zeta do wydania bierz te pierwsze koło za 160 ... tego koła nie zabijesz w płaskiej jeździe.

Chcesz wydać mniej to bierz te koło na Mach1 i piaście Novatec za 98 zeta.

W założonym budżecie jedyne co bym zrobił to za wszelką cenę unikał klasycznych łożysk na konusach i szukałbym koła na łożyskach maszynowych.

Jak nie czujesz różnicy to szybko ci ją pokaże :

 

Zwykle łożysko rowerowe.

 

koszyk_piasta_tyl.jpg

 

Maszynowe

 

250_18901374274ef2f82e611df.jpg

 

 

Nic więcej nie wymyślisz ... chcesz kombinować to przedstaw budżet 500 na koło to będziemy wybierać, przebierać, kombinować, proponować.

 

 

Pozdro

Napisano

No to koło już wybrane :) Wezmę to tańsze za 98 zł bo tak to zostanie mi jeszcze na zakup innych 2 części. Ale obręcz znowu nie jest kapslowana. Tylko, że to ma znaczenie jeżeli naprawdę hardkorowo jeżdżę, zgadza się? :voodoo:

 

Co do łożysk: do tej pory byłem przekonany, że tylko jedna wersja jest stosowana w rowerach - na konusach. I jak do tej pory nie było problemu z takimi łożyskami.

 

Jeżeli chodzi o ilość biegów to w obecnym rowerze 21 biegów wystarczy.

Napisano

Koło z 36`oma szprychami wykonane z tych samych materiałów czyli ta sama obręcz, szprychy i piasta będzie mocniejsze od koła z 32`ma szprychami.

Jednak jak zakombinujesz z innymi szprychami czy inną obręczą można zbudować koło które będzie miało mniej szprych a będzie równie wytrzymałe lub nawet mocniejsze niż koło co ma 36 szprych.

Wiesz np moje koła w Cubusiu mają "tylko" 24 szprychy i nie mogę narzekać na ich wytrzymałość ... powiem więcej są eksploatowane w trudniejszym terenie niż koła w Giancie - 32 szprychy.

Jak Giant koła miał już korygowane tak w Cube nawet nie macałem nypli :).

 

Wiec odpowiedz jest prosta ... Tak koło z mniejszą ilością szprych może być mocniejsze od koła z większą ilością szprych po spełnieniu kilku warunków.

 

Pomijam tu sprawę zaplotu, zakładam że oba rodzaje kół są tak samo plecione.

 

Pozdro

Napisano

No i teraz dałeś mi do myślenia. Bo obecnie koło, które zamierzam wymienić ma właśnie 36 szprych. Obręcz Rigida XTB24, oczkowana. Ale na polne dróżki i głównie asfalt różnica w liczbie szprych nie powinna być problemem, prawda?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...