Skocz do zawartości

[rower] pomoc w wyborze roweru specialized & rocky mountain ?


Groniu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie proszę o pomoc w wyborze roweru o podanie wszystkich za i przeciw wstępnie tych 2 rowerów podanych poniżej

 

http://www.specialized.com/us/en/bikes/mountain/sjfsr/stumpjumperfsrelite29

 

http://www.bikes.com/main+en+01_102+Instinct_970.html?BIKE=1181&CATID=1&SCATID=1&Y=2013

 

Rower ma mieć zastosowanie dość uniwersalne tzn:

 

Góry zjazdy, podjazdy, ale rownież rekreacja

Lasy oraz z uwagi na wykonywaną pracę również teren miejski w przypadku kiedy nie mogę wybrać się gdzieś dalej w bardziej ostre tereny.

Wybrałem modele w których można regulować-blokować skok zawieszenia.

W przypadku miasta wiadomo biorę pod uwagę zmiane opon.

Pytam ogólnie o wasze opinie i rady chętnie dowiem się jaki jest stosunek wykonania, ceny komfortu jazdy, geometrii itp biorąc pod uwagę speca i rockiego.

 

Rama aluminium

29"

 

Mój wzrost to 192cm

Długość nogi od kroku 99cm

 

Napisano

Problem w tym, że Spec L będzie miał za krótką podsiodłówkę (a szkoda bo w rozm. L był by niezłym wyborem) więc pozostaje Spec XL versus Rpcky XL - niestety rozmiary są dosy różne (Spec sporo dłuższy) więc najważniejsza jest przymiarka a cała reszta to sprawa wtórna ... W Rockym można zmieniać geometrię , Spec niestety pozostanie bardzo "stabilny" czyli zwrotność krążownika ...

Napisano

W jednym jak i drugim cena jest wyższa niż u podobnie wyposażonej konkurencji ;). Nie da się porównać tego stosunku w przypadku tych akurat rowerów, ten wypadnie korzystniej który bardziej Tobie (czy komuś innemu) przypasuje.

Owszem Spec ma Braina, tyle, że wchodzą już dampery z elektrycznym sterowaniem do tego wchodzą w niektórych rowerach akcelerometry, więc Brain już niedługo nie będzie czymś szczególnym ...

A czy warto zapłacić ? wg. mnie warto, przynajmniej ja doceniam tą genialność geometrii (a co za tym idzie prowadzenie) Speca, (tyle, że Stumpjumpera 26"). Który mógł by przypasować Tobie to tylko metodą jazdy próbnej można stwierdzić.

Napisano

No ogólnie chcę kupić 29"

 

Zamysł był taki żeby samemu składać ale zaczął się problem z dostępnością ramy- rozmiar, kolor, full, aluminium i takie tam i znów zacząłem myśleć o gotowcu że tak powiem.

 

Jeśli mam już kupić to chcę cenę do max jakości i wygody bo obecnie mam cuba- sztywniaka na 26" i mam problem z wygodą cierpnę na nim i chciałem to zmienić.

 

Problem też będzie z dopasowaniem się do sprzętu w sklepie bo ta cena ale bardziej rozmiar myślę xl nie jest stałym bywalcem oferty na stanie magazynowym sklepów a trafić żeby były oba to mogę raczej zapomnieć niestety.

 

Najbardziej chodzi mi o wygodę jazdy na długich trasach nawet w przypadku kiedy nie będą to góry tylko teren miejski itp. Stąd temat roweru uniwersalnego który da radę w mieście na zblokowanym zawieszenie oraz w górach mając te 130mm i pokazując tam dopiero moc zawieszenia na miarę oczywiście swoich możliwości.

 

Może inny model speca? Może inny model rockiego?.

Napisano

Dlaczego inny, ten kltóry wybrałeś ma spore możliwości , w dodatku bardzo ciekawy system zmiany geometrii. można dosyc istotnie zmienić pozycję na rowerze i jego charakter.

Niestety co do samej wygody sam musisz zdecydować który bardziej pasuje, lub udać się do studia Bg Fit , co proponuję zrobić :

http://www.airbike.pl/1/75/BG-Fit-Studio

Napisano

Rozumiem że masz tutaj na myśli rockiego.

Rockiego ogólnie nie znam bo wydaje mi się że mało jest tego przynajmniej ja nikogo z nim nie znam i jego minus to to że dość mocno przekracza zakładanu budżet- ale to już inna sprawa.

Więc początkowo miałem wybranego speca ( mylałem o epicu, camberze, został wybrany stumpjumper przynajmniej tak mi doradzono ) mam nadzieję że słusznie.... To jest kolejne dobre pytanie ;)

Co do rockiego to tej marki tzn oferty to nie znam i w tym to raczkuję nie będę ukrywał.

Napisano

Wcale nie odradzam Speca, Stumpjumpera FSR w rozm. L sam mam, i według mnie to genialny rower, niestety jeździłem też na 29" w rozm. L i był dla mnie zbyt "mułowaty" , szkoda, że nie mam porównania do Rozmiaru M z kołami 29" .

W Twoim wypadku oczywiście lepszym wyborem będzie rower na kołach 29".

Rocky to oczywiście bardzo znana marka , zwłaszcza na kontynencie pólnocno-amerykańskim, na pewno jest warty zakupu, jednak porównanie tych rowerów i określenie który lepiej jeździ mogło by nastąpić tylko w drodze jazd testowych w takim samym terenie

Napisano

No ja wstępnie mam kupić 29" xl, to będzie dopiero tir z naczepą ;) i tego się obawiam.

Co do porównania to chodziło mi bardziej o geo, bo w czasie kiedy nie pojadę gdzieś na ostrzejszy wypad to obawiam się tego że mimo zblowowania zawieszenia będzie dyskomfort bo ten rower nie jest do tego przeznaczony od tego zaczeły się te moje rozmyślenia.

 

Świetnie że masz speca to łatwiej może będzie nam rozmawiać o konkretnym wyborze.

Może to śmiesznie zabrzmi ale jakie ten spec ma przeznaczenie-ograniczenie mam tu na myśli co można a co nie żeby się nie okazało że rama będzie po ostrej zabawie w częściach.

? Przypominam że moja waga obecna to lekkie 100+. Zakładam że będzie to waga na około 100.

 

Napisano

Co to znaczy "ostrej" ?, jeśli nie będziesz na nim robił kilkumetrowych skoków to na pewno nic złego ramie nie grozi , oczywiście jeśli potrafisz to możesz na niej okazjonalnie skoczyć.

Nie ma problemu przy jeździe tym rowerem w mieście, na pewno nie jest to żaden spowalniacz marnujący energię.

Co do zwrotności, niestety to Tój wzrost powoduje, że żaden rower w odpowiednim rozmiarze nie będzie zwrotny.

Napisano

Znalazłem jedne filmik określający myślę wymagania.

 

http://m.youtube.com/#/watch?v=FteybxGvmhU&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DFteybxGvmhU&gl=PL

 

 

Szukałem filmku gdzie nie jest to typowu maraton MTB ale też nie skoki po 30 metrów w powietrzu z obrotami ;).

Czy ten spec to ogarnie w ramach dobrej zabawy rozsądku ale przede wszystkim bezpieczeństwa mojego i sprzętu żeby go nie zbierać w kawałkach.

Czy to już jakiś DH musi być?

Napisano

Nooo to przynajmniej coś udało się wyjaśnić ;)

Wiadomo muszę liczyć się z tym rozmiarem bo wzrostu nie zmienię ale jeśli można na nim wiele zrobić łącznie to co na filmku jeśli chodzi o skoki to mi to wystarczy w połączeniu z rekreacją w mieście dla relaksu i odskoczni od pracy.

 

Kiedyś rozmawiałem z kimś o tych rowerach i dostałem info że ten spec to mułowata cegła i że szukając roweru z przedziału 10-15k to może warto na takiego rockiego postawić .. I zaczęło się myślenie... gdybanie....

 

A w czym tak bardzo może być przydatne to regulowanie tej zawiechy w moim zastosowaniu jeśli jednak chciałbym zakupić tego rockiego?

 

Może dodam że mam tu ogólnie na myśli to że biorąc pod uwagę rozmiar roweru to szukałem takiego rozwiązania żeby z premedytacją nie kupić czegoś co przy rozmiarze np. xl będzie gorszym rozwiązaniem topornym i tylko tyle ze markowym i co za tym idzie bardzo drogim jak dla mnie :(.

 

Bo nie ukrywam że na geo to się aż tak jakbym chciał to nie znam patrząc na dane techniczne czy zdjęcia i polegam na waszych opiniach i sugestiach.

Napisano

Regulacją można zmienić charakter Rockego, zakres jest niby dosyć spory - od maszyny do maratonów do roweru AM, jak to wychodzi w praktyce i kiedy znudzi się to przekładanie sworznia mocującego tego nie wiem.

Napisano

Ja mam trochę mieszane uczucia.

 

Nie chodzi o Speca czy Rockiego, bo obie firmy są z wysokiej półki i nie pozwalają sobie na wypuszczanie bubli.

 

Raczej o to, że 29er ze 130 mm skoku nadaje się raczej do cięższych zastosowań, z naciskiem na kierunek w dół. Luźno patrząc to taki odpowiednik 150-160 mm na 26.

 

Nie to, że nie da się tym jeździć na co dzień. Da, ale raz że taki rower potrafi zmęczyć, a dwa że lasy i bezdroża to nie jego żywioł.

 

Nie odradzam, ale jeżeli góry odwiedzasz okazjonalnie, a większość czasu jeździsz po płaskim/pagórkach, to proponuję przemyśleć. Tym bardziej, że styl który widać na filmiku nie wymaga jakiegoś specjalnego sprzętu.

 

Tu trzecia uwaga - 29er ma większą zdolność wybierania przeszkód niż 26 i jest generalnie łatwiejszy w prowadzeniu w terenie. Nie musi mieć niewiadomo jak wielkiej zawiechy żeby nadążać za 26. Z reguły wystarczy 100/120 mm.

 

I w tym kierunku bym raczej poszedł, bo sprzęty z taką zawiechą są z reguły bardziej uniwersalne niż 130 mm i więcej, a przy tym wystarczająco zdolne do pokonywania terenu.

 

Do rozważenia wrzucam Turnera Sultan (dystrybucja u nas pogobikes.com), Pivota Mach 429 (horizonbikes.com), Ninera RIP (beastiebikes.pl) oraz Santa Cruz Tallboy (crazy crank - wersja carbonowa do objechania w Zakopanem). Wszystkie mają z przodu w standardzie 120 mm (Tallboy i Sultan łykają też 140 mm) i wszystkie są godne polecenia.

 

Jeżeli Rocky Mountain to widziałbym raczej tego http://www.evanscycles.com/products/rocky-mountain/altitude-970-29er-2012-mountain-bike-ec033369 aczkolwiek może być problem z rozmiarem.

 

A jeżeli chciałbyś zostać przy pierwotnym wyborze, to Speca powinieneś móc objechać w Airbike. RM nie objedziesz nigdzie, bo poprzedni dystrybutor (cult-bikes) przestał nim być, a firma nie dorobiła się nowego.

 

Ewentualnie pomyśl nad Geniusem 900. Ma zmienny skok zawieszenia, a to poprawia uniwersalność. W kwestii objechania popytaj na rowery.com.pl

Napisano

Hmmm, ale listę i przemyślenia podesłałeś-wielkie dzięki.

Ja niestety przyznam się że te marki i modele to znam tylko z netu i nigdy na żywo nie widziałem ani opinii nie słyszałem bo u mnie nikt tego nie zakupił.

 

Posiadam cuba ltd race 2012 na kole 26"

Chciałem go sprzedać i kupić fulla dość uniwersalnego ale wiem że to ciężko bo najlepiej kupić szosę i dh lub jakieś enduro i pewnie wtedy byłoby troche bardziej to klarowne.

Chciałem też kupić jakąś super ramę i mieć zajęcie na zimowe wieczory ;) ale jest problem z rozmiarem i tym że przy mojej masie obecnej bo pomału ale spada;) ramy aluminiowej bo jak już to jest carbon ale też jak nowy to strasznie drogiiiii.

W głowie mam już wymieszane trochę ;).

Tymbardziej że to nie zakup za 1-2k żeby się może finalnie zmuszać i tyle że będę sie irytował że sporo kasy wydane a efekt nie taki jak zakładałem.

Napisano

Od miesiąca takiego speca 29era 130tki używa do wszystkiego mój kolega. Zastosowanie zdecydowanie turystyczne. Miał speca podobnego typu na mniejszych kołach, miał inne fulle, jest sporo nizszy ode mnie a jednak twierdzi że "to jest to|". Wg mnie mniejszy skok i większe koło niekoniecznie zastępuje mniejsze koło i większy skok.

Napisano

Wizja zakupu była taka:

 

- z uwagi na potrzebę najlepiej posiadania jednego roweru dość uniwersalnego z dobrej półki chciałem wydać "więcej" na rozwiązanie które w górach będzie czuło się jak ryba w wodzie i pozwoli na "ostrą" jazdę skoki do jakiś granic- żeby roweru w klockach nie mieć po takiej zabawie biorąc pod uwagę moją obecną wagę. Wyjazdy w góry żeby siebie i rower pokatować ia a na codzień sprzęt który nie będzie zamulaczem i czołgiem za 15k mając ochotę na miejski wypad po pracy na np. 1-3h po lasach, parkach i chodnikach.

 

P.s może tak na marginesie macie jakieś pomysły i dojścia do zakupu alternatywnie samej ramy np fsr spec stumpjumper 29er. No i kolejny problem to może być że raczej alu a nie carbon bo waga to nie 80kg.

Lub innej która jest bardzo godna uwagi bo jeśli chodzi o zakup ramy czy gotowego roweru to rama geo i jej wytrzymałość to totalny priorytet dla mnie.

 

Oczywiście jeśli dojdziecie do wniosku że ciężko mówić o jednym rowerze uniwersalnym to będę myślał o zakupie typowego rozwiązania w góry a może cuba zmienię na szosę ale jest to przekroczeniem wizjii posiadania jednego roweru i budżetu więc takie rozwiązanie to ostateczność której na razie nie zakładam.

I będę walczył dalej w tym temacie.

Napisano

No ale tu nie ma uniwersalnej odpowiedzi.

 

Ja piszę np. z perspektywy osoby, która lubi zapierniczać po ścieżkach, bo wtedy mam najwięcej zabawy. Wypad po to żeby się poturlać z pkt A do pkt B to nie moja bajka. Nie oczekuję też od roweru autopilota czy kanapy.

 

Nie wiem z jakiej perspektywy pisze znajomy tobo, może być zupełnie odwrotna. No i nie wiem czy przeszedł mu już efekt nowości ;)

 

Ale to nie zmienia faktu, że nasze opinie to - cóż - nasze opinie. Podczas gdy o zakupie powinny decydować twoje cele i twoje upodobania.

 

Tak czy inaczej uważam na bazie tego co piszesz, że bardziej niż mniej potrzeba ci sprzętu uniwersalnego niż ciężkozbrojnego.

 

Moja porada - umów się z Chileckim na test Tallboya i spróbuj też wyhaczyć do testu Stumpjumpera. Będziesz miał bezpośrednie porównanie.

 

No i mimo wszystko nie bałbym się carbonu. Nie jest wcale taki słaby jak chcą go widzieć ci co na nim nie siedzieli ;)

Napisano

A ja powiem, że nie ma co tak demonizować roweru z większym skokiem, sam mieszkam w raczej płaskiej Bydgoszczy i jeżdżę MDE Bolderem 29 z regulacją skoku 120-130-140, przy czym użyta została ona przeze mnie tylko raz, dla zwiększenia go do maksymalnej wartości :D Rower używany jest chyba dokładnie tak jak pisze kolega Groniu, czyli od ostrego szaleństwa w górach czy na lokalnych trasach DH poprzez single z masą korzeni nad Brdą po jazdę po mieście, a nawet w wyścigach XC zdarzyło mi się wystartować.

Po takim dość różnorodnym testowaniu roweru uważam, że jeśli złożony jest on "z głową" to spokojnie poradzi sobie z tym wszystkim i da dużo radości. Podstawą jest jednak przymierzyć się do roweru w terenie, ale z większością dystrybutorów można to obecnie spokojnie dogadać :)

 

Mój rower można zobaczyć tu: [Rower]29er Enduro - Wasze Rowery - Forum Rowerowe - Największe w Polsce

Napisano
No i mimo wszystko nie bałbym się carbonu. Nie jest wcale taki słaby jak chcą go widzieć ci co na nim nie siedzieli
no może i tak jestem przekonany że się sporo zmieniło ale jednak myślę że karbon na 110kg to może być różnie dlatego wybrałem wstępnie aluminium tylko tutaj dość duży problem z dostępnością ramy w rozmiarze kolorem itp.

Może się mylę nie wiem nie jestem aż tak oblatany w tym temacie.

Boje się że jak nim wyjadę w teren i "trochę" poskacze to różnie może być z tym carbonem dlatego to aluminium brałem pod uwagę.

Napisano

Co do limitów wagowych, to chyba niewielu producentów je ma, szczególnie na półce cenowej jaka Cię interesuje i w rowerach do cięższych zastosowań niż XC :)

Napisano

Widzę że pojawia się wiele dodatkowych propozycji poczekam jeszcze trochę może połączę to w jeden post te wszystkie propozycje to łatwiej będzie to omówić i coś wybrać.

Dodatkowo nadałem alternatywnie też temat zakupu samej ramy pod fulla 29er.

Może uda się przygotować wspólnie jakieś top5 może top10 ram i tak ruszę z tym tematem jeśli coś się trafi- jakieś rozsądne rozwiązanie na horyzoncie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...