Skocz do zawartości

[hydrauliczne] Shimano br m445 a Shimano br m486


patryks49

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ;)

Wiem że jako fachowcy ;) odpowiecie mi na pytania. 1) Czym różnią się te hamulce Shimano br m445 i Shimano br m486 2)które hamulce są lepsze/niezawodniejsze/łatwiejsze w obsłudze konserwacji. 3) czy polecacie inne modele do 150zł za 1 zacisk . jak na razie potrzebuję tylko przód. Chciałbym kupić hamulec na przód. planowałem shimano br m375 co prawda mechaniczna ale u kumpla jeździłem i ważąc ok.90kg stawiam bez problemu na przednie koło ;D ale słyszałem że mechaniczne są złe ( mam wytwór hamulco podobny czyli "tarczówka Zoom'a"). Chciałbym się poradzić ostatnio rozbierałem składałem całą tarczówkę którą obecnie posiadam i czy hamulec hydrauliczny będzie dla mnie problemem i czy dużo się różni.

 

Linki do aukcji:

1)Shimano br m486 http://allegro.pl/hamulec-hydrauliczny-shimano-m486-przod-tylko-119-i2682126217.html

2)Shimano br m445 http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-shimano-m445-bialy-okazja-przod-i2735527493.html

3)Shimano br m375 http://allegro.pl/zacisk-hamulca-shimano-br-m375-srebrny-i2728110178.html

 

Pozdrawiam Patryk ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 446 i 596 i nie powiedziałbym, żeby deorka była duuużo mocniejsza. Na przodzie delikatnie czuć, z tyłu ze 160 to bez znaczenia który. Moje odczucia są mieszane szczerze mówiąc. Z jednej strony podoba mi się mała klamka deorki, naprawdę fajny chwyt, dobra modulacja i siła. Ale jak się zastanowić to 446 też niczego nie brakuje. Różnią się tym nieszczęsnym servo wavem. Moim zdaniem to porażka jeśli chodzi o działanie klamki i z tego co wiem wielu osobom się to nie podoba. Chyba nawet forumowy spec, Andrew, szukał dla siebie xtr'ów bez servo z tego co pamiętam. Poza tym jest to jakieś 100zł na komplecie, a przy budżetowych hamulcach to sporo. Moim zdaniem nie warto dopłacać do 596.

Jeśli nie masz dwóch lewych rąk, to spokojnie z hydraulikami sobie poradzisz. Wszak mają ten zaworek do odpowietrzania na klamce :D.

Edytowane przez derwisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większa siła hamowania, lepsza modulacja, sztywniejszy przewód = nie ma uczucia gumowatej klamki, serwo wawe dający siłę hamowania na poziomie starszych modeli xt. Fakt nie warto dopłacać. Droższe hamulce powinny sprzątać i gotować.

 

 

Co do preferencji to na pewno servo wave nie podpasuje 100% ludzi ale cóż tego? Nic nie będzie każdemu pasować ;)

 

 

Co do tyłu to jasne,ze nie ma wielkiej różnicy bo navet vki blokują je bez problemu.

Tutaj jednak szukamy hampla na przód ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to i tak ta kwota ok.150zł za 1 hamulec to jest nie mała , ale jeżeli hamulec byłby o wiele lepszy to bym z chęcią dołożył , jednak mój tata twierdzi że nie potrzebuję takich hamulców bo jeździłem cały czas na v'kach. Jeździłem na br m375 i bardzo dobrze działały wg mnie ;) ale chce jednak hamulec hydrauliczny "trochę szpan ale i niewielka różnica w cenie " a podobno są to hamulce prawie "bezobslugowe" jak raz się ustawi to działa działa i działa ... ;D Także proszę o pomoc które br m445 czy br m486 ,gdyż no przy komplecie to jest cena kompletu hamulców vbrake na drugi rower lub zmiana przerzutek z wytworu przerzutko podobnego firmy Shimano Tourney TX50 na coś lepszego z przodu i z tyłu .

 

Na czym polega ten efekt gumowatej klamki ?

 

I co masz na myśli nie warto dopłacać droższe hamulce powinny sprzątać i gotować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak rower jest "rewelka , cud, miód, malina" kosztował ok.80euro trafiło się a jako laik w temacie rowerów łyknąłem go ładnie wyglądał był nowy grube oponki klamkomanetki i osprzęt SHIMANO - poprostu WOW jak dla mnie był . Teraz jak nim pojeździłem chcę w nim coś zmienić . przednia tarczówkę rozłożyłem i złożyłem bo nie odbijała i nie odbija ;/ poprostu coś poszło;/ . Mam klamko manetki http://allegro.pl/klamkomanetki-shimano-st-ef51-3x7-2-kolory-i2725409179.html takie jak te. Przód przerzutka nie wiem nie sprawdzałem ale tył to http://allegro.pl/przerzutka-tyl-shimano-tourney-6-7-rz-tx-35-tylna-i2722836674.html . Hamulec tył vbrake jakiś noname. wiem że będzie was śmieszyć ten rower no ale cóż tak to się kupuje na odległość ;/

 

Chciałem się zapytać czy ten rower ma mocowanie na tył na tarczówkę (dołączam foto). Bo przód ma chyba na IS jak się nie mylę jak coś to poprawcie bo tylko z czytania wiem jak to może wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamkomanentki wymuszają wymianę manetek, bo obie dźwignie - hamulcowa i zmiany biegów - są zintegrowane.

Także wg mnie jeśli chcesz hydrauliczny hamulec wybierz tańszy 445/446 i zmień manetki, różnica w cenie nie powinna być drastyczna.

Ja moim 445 nie mam nic do zarzucenia, deorki "pompują" czego ja bardzo bardzo nie lubię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>Powiem tak rower jest "rewelka , cud, miód, malina" kosztował ok.80euro trafiło się a jako laik w temacie rowerów łyknąłem go ładnie wyglądał był nowy grube oponki klamkomanetki i osprzęt SHIMANO - poprostu WOW jak dla mnie był . Teraz jak nim pojeździłem chcę w nim coś zmienić . przednia tarczówkę rozłożyłem i złożyłem bo nie odbijała i nie odbija ;/ poprostu coś poszło;/ . Mam klamko manetki Klamkomanetki SHIMANO ST-EF51 3x7 2 kolory (2725409179) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. takie jak te. Przód przerzutka nie wiem nie sprawdzałem ale tył to http://allegro.pl/pr...2836674.html��. Hamulec tył vbrake jakiś noname. wiem że będzie was śmieszyć ten rower no ale cóż tak to się kupuje na odległość ;/

 

Chciałem się zapytać czy ten rower ma mocowanie na tył na tarczówkę (dołączam foto). Bo przód ma chyba na IS jak się nie mylę jak coś to poprawcie bo tylko z czytania wiem jak to może wyglądać.82d0441ad3c4.jpg8bc9c7f85ee9.jpg1fe92611f866.jpg9390d6201c85.jpgb00f6bf8c14b.jpgNo nie powiecie chyba że z wyglądu brzydki jest ?:D Mi się podoba tylko ta specyfikacja ... No ale planuję to zmienić mam nadzieję że mi doradzicie ;)

Edytowane przez patryks49
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki nie działają.

 

Cod o roweru to raczej niskobudżerowy i chyba wielkie inwestycje dla 1 hamulca sa bez sensu.

 

Ja bym kupił mechanika avid bb5 albo freezera 2 i będzie dobrze.

Freezer jest chyba od razu z tarczą.

Na tył to vka spokojnie starczy bo i tak szybciej opona straci przyczepność..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanie i dobre to byś musiał kupić używkę Alivio lub Deore. Jakieś 30-40zł. Tylko nie wiem czy ma to sens... Też bym raczej już poszedł w mechaniki bb5 bez konieczności rezygnowania z klamkomanetek.

to jak bym miał brać mechaniczne to shimano br-m375

 

Przepraszam że post pod postem ale chciałbym już raczej się was tak na serio zapytać która propozycja najlepsza?

1)shimano br-m486 119zł

2)shimano br-m445 ok.150zł

3)shimano br-m375 70zł

Jakbyście znaleźli taniej któryś z ww. hamulców nie pogardzę linkami ;)

 

Proszę o odpowiedzi ;) Proszę o rady i informacje odnośnie serwisowania hamulców hydraulicznych? Jak często to się robi? Jakie są koszta? itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, posiadam komplet Tektro Draco.

 

Polecam dopłacić do Deorki bo ma regulację w klamce pokrętłem. Te tańsze (jak moja) wymagają do regulacji klucza imbusowego 2mm.

 

Przydaje się to przy zmianie stylu jazdy. MTB/XC/lekkie DH

 

jeżdzę tylko po mieście, i to w większości na kole :D bynajmniej się staram . jednak ten hamulec idzie na przód i bedę chciał wkońcu stopale poćwiczyć , chodzi mi o moc hamowania hamulca nie o jego regulację bo raczej nie robię więcej może niż 1000km ale mniej niż 1500km. a regulacja na mieścieodpada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny widzę stara się dowieść mistycznej wyższości deorki nad niższymi hamulcami. Mój egzemplarz pokrętła nie ma, a nie sądzę, żebym dostał wybrakowany.Bez imbusa w obu przypadkach się nie obejdzie. Podtrzymuję to co wcześniej pisałem, mianowicie nie warto dopłacać prawie 100 zł do deore, gdyż nic szczególnego nie oferuje. Co nie znaczy, że w tej cenie jest złym hamulcem. Po prostu uważam, że lepszą budżetówką jest 446.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny widzę stara się dowieść mistycznej wyższości deorki nad niższymi hamulcami. Mój egzemplarz pokrętła nie ma, a nie sądzę, żebym dostał wybrakowany.Bez imbusa w obu przypadkach się nie obejdzie. Podtrzymuję to co wcześniej pisałem, mianowicie nie warto dopłacać prawie 100 zł do deore, gdyż nic szczególnego nie oferuje. Co nie znaczy, że w tej cenie jest złym hamulcem. Po prostu uważam, że lepszą budżetówką jest 446.

 

Derwisz miałeś może styczność z tymi hamulcami? Jeżeli tak do czego ich używałeś u mnie raczej nie ma innej opcji niż 160mm na przód bynajmniej teraz dopóki mam amortyzatoro podobny produkt zooma.Potrzebowałbym hamulca który ma raczej wysoką siłę hamowania i nie jest nie wiadomo jak skomplikowany i w obsłudze i budowie. Jedną tarczówkę zooma rozebrałem i złożyłem w ostatnich dniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wcześniej post. Powtórzę dla przejrzystości. Mam oba hamulce, i deore nie wydaje mi się być wiele mocniejsze. Fakt, mam w nim klocki metaliczne, a w 446 organiki, i zimne hamują słabiej, rozgrzane mocniej(deore). Jeden kolega wymieniał tu cechy przemawiające za deore. Pisał między innymi o sztywniejszym przewodzie. Co ciekawe inny kolega, Tobo, podzielił się odmienną opinią, napominając o pompowaniu tegoż hamulca. Mam podobne wrażenie, jakoby deore było nieco jednak bardziej, jak to się mówi, gumowate. Dochodzi jeszcze kwestia servo wave, które delikatnie mówiąc mi nie leży. Oczywiście takie odczucia są w pełni subiektywne, ty np. możesz być zachwycony, że w początkowej fazie ugięcia musisz pokonać większy opór. Dodam jeszcze, bo część zwolenników deore zdaje się o tym zapominać, że servo wave ma oddalać klocki od tarczy, a wzrost mocy jest jakoby skutkiem ubocznym i nie jest wcale, tak jak już wcześniej pisałem, ogromny.

Jeśli chodzi o serwisowanie, to jeżeli lubisz posiedzieć przy rowerze, poradzisz sobie ze wszystkimi czynnościami w hamulcach tarczowych hydraulicznych.

Hamulców używam do maratonów i treningów, jednak staram się jak najczęściej wyjeżdżać w teren pagórkowaty. Kiedy już jednak dojadę z Torunia w jakiekolwiek góry, to wyjazd w teren kończy się po kilku ładych godzinach. Nie jeżdżę jednak bardzo agresywnie, więc myślę że hamulców nie wykorzystuję w 100%. Ani deore, ani 446 ni udało mi się przypalić. Optymalny set dla ludzi powyżej 80 kg to moim zdaniem 180/160.

Edytowane przez derwisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód jest sztywniejszy i to w pewnym stopniu niweluje odczucie miękkości dźwigni, które w deore występuje. Podobno jest to skutek obecności systemu serwovawave - ja inżynierem nie jestem więc zdaję się na opinie innych w tym względzie. Przewód wiąże się z tym problemem, gdyż starsze xt miałem z przewodem bh59 i problem ten był bardzo widoczny, mam nowe xtr z przewodem takim jak w deore, ale bez systemu servo i problem nie występuje. Dźwignia deore podpięta do reszty hamulca alivio z przewodem bh59 jest o wiele bardziej miękka niż w kompletnym deore 596.

Mam 445 i moim zdaniem sprawują się tak dobrze jak nowe deorki za to nie są miękkie, dlatego mój wybór - gdyby miał kupić hamulce - padłby na 445.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po waszych opiniach wybór padł na br-m445 . proszę o podanie sklepów gdzie ten hamulec można znaleźć taniej niż 150zł o ile takie są ;D jako że teraz posiadam klamkomanetki proszę o lewą manetkę do zmiany biegów , mogą być obydwie najlepiej jak najtańsze ale oczywiście nie chcem bubla ... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Panowie, kłócicie sie o wyższość jednego hebla na drugim, a czy nikt z Was nie zwrócił uwagi do czego chłopak chce ten hamulec zamontować? To przecież osprzęt marketowy, najniższe klasy osprzętu. Przy dobrym hydrauliku i "ćwiczeniu stopali" amor raz dwa złapie mega luzy, szprychy w kole się pokrzywią itd. Nie ma sensu da takiego roweru pchać tarczówki, zwłaszcza jak nie będzie jeździł w terenie. Moja rada, kupić dobre V-ki, będzie i taniej i bezpieczniej dla sprzętu. Np. Avidy SD7:

http://allegro.pl/komplet-avid-sd7-single-digit-7-na-1-kolo-wyprz-i2750755684.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...