Skocz do zawartości

[rower] jaki szosowy nowy do 4000?


gsatun

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Chcę zacząć jeździć na szosówce, jak na razie używałem tylko MTB. Z tego co zdążyłem się zorientować to w tej kwocie (chociaż wolał bym żeby to było bliżej 3000) powinienem szukać czegoś z aluminiową ramą i karbonowym widelcem, osprzęt min Tiagra. Wszyscy piszą żeby brać lepiej kompakta niż 3 tarcze z przodu, ja się nie znam ale lubię podjazdy i myślę ze 3 tarcze mogą tam być przydatne. O ramach i kołach zupełnie nie mam pojęcia, ale myślę, że przy mojej masie 95kg i Polskich drogach koła dobrze żeby były solidne. Mój wzrost to 190cm.

Z tego co na razie oglądałem to ten Cube wydaje się być interesujący http://allegro.pl/ro...2720051415.html ale nie wiem czy taki rozmiar będzie ok, niby w opisie jest 60 ale jak popatrzyłem na stronę Cube http://www.cube.eu/p...ce/peloton-pro/ to rama o rozmiarze 60cm ma długość rury podsiodłowej tylko 56cm, nie rozumiem tego i nie wiem czy to jest rozmiar dla mnie. Proszę o radę i informację co kupić i gdzie można coś wyrwać w dobrej cenie (optymalny wskaźnik wartość/cena).

Napisano
Wszyscy piszą żeby brać lepiej kompakta niż 3 tarcze z przodu

3 tarcze to całkowicie co innego niż kompakt. Nie ma sensu brać 3 tarcz tylko i wyłącznie 2.

 

Korba kompaktowa to taka która ma mniejszą ilość zębów i jest teoretycznie dla osób które lubią jeździć z wyższą kadencją lub są poruszają się po górach. Jednak nie do końca się z tym zgodzę. Mieszkam na Podbeskidziu moja kadencja oscyluje w granicach (85-100) i za nic zamienił bym swojej 52-39 na kompakta. Chciałbym nadmienić, że nie jestem jakoś super wytrenowany.

 

Z samym rowerem zastanowił bym się nad używką. Za te pieniądze w tym okresie i przy odrobienie cierpliwości można kupić coś na ultegrze w karbonie.

Napisano

Jak pisałem w temacie chcę kupić rower nowy bo kupuje na firmę i potrzebuję fakturę. Poza tym jak kupię coś nowego to zakładam, że przez pierwsze 10 tys nie będę musiał sobie zaprzątać głowy naprawami (chyba tyle napęd powinien wytrzymać na 2 łańcuchach).

Co do 2/3 blatów to mam mieszane uczucia, bo pewnie o ile w Polsce pewnie kompakt spokojnie wystarcza to niekoniecznie gdzie indziej. Często zabieram rower na wakacje i już w takiej Grecji czy Chorwacji jeździłem szosowe podjazdy po 1000m a wtedy i gdy jechałem kilka kilometrów z nachyleniem średnim ponad 10% a miejscami nawet ponad 20% to cieszyłem się że w MTB nie mam problemu za twardego przełożenia. A w najbliższym sezonie nie wykluczam wyjazdu w Alpy i próby przejechania kilku słynnych kolarskich przełęczy. Dlatego nie wiem czy lepiej mieć 3 blaty, czy być żmuszonym wciskać na siłę do kompakta kasetę MTB i przerzutkę z dużym wózkiem (dodatkowe wymiany osprzętu). Poza tym nie jestem wytrawnym kolarzem a i moja masa 95kg mnie trzyma na podjazdach dlatego miękki przełożenia się przydają.

Czy ktoś może coś powiedzieć o tym Cubie z linka powyżej i jak to jest z jego rozmiarówką?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ja również przymierzając się do szosówki stanąłem przed dylematem 2-3 blaty z przodu. Ponieważ jestem dzieckiem MTB i miałem już przyjemność podjeżdżać w Dolomitach na takim MTB na jego max. górskich przełożeniach, to zdecydowałem się wybrać rower na szosę z 3 blatami z przodu. Lubię kręcić z wysoką kadencją (95-105) i jakoś nie mam przekonania, że na 2-blatowym będzie mi równie łatwo podjeżdżać, co na MTB.CUBE Peloton 2012 ma z przodu 3 blaty lecz z tyłu tylko 9. W razie upgradu połowa osprzętu do wymiany :(

Napisano

Kupiłem już Meridę Road Race Lite 903-COM. Napęd 2x10 kompakt z kasetą 11-28, pewnie dla mnie lepsza była by 11-30 no ale zobaczymy jak będzie w praktyce. Na razie tylko ta pogoda :(

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...