rozbujnik Napisano 25 Października 2012 Napisano 25 Października 2012 Po reprymendzie jednego z adminów poszukałem i znalazłem kilka opon, które wydają mi się w miarę odpowiednie do moich potrzeb. Jednak potrzebuję teraz informacji od osób, które miały może styczność z nimi, ponieważ mam trochę wymagań co do nich... O niektórych czytałem różne opinie i mam załóżmy swoich "faworytów", jednak chciałbym usłyszeć też wasze zdanie. W oko wpadły mi takie modele: Kenda Nevegal Maxxis Crossmark Continental Vertical Continental Diesel i Continental Vapor - po fotkach wydają mi się one bardzo podobne, jeżeli chodzi o kształ i wygląd "klocków", czym się różnią ? Panaracer XC Fire ECO Continental X-KING Schwalbe Smart Sam Kenda small block eight Co do moich wymagań, to : - chciałbym ich używać w zimę (głównie dojazdy do pracy w mieście) - jeżeli będą miały "małe" opory toczenia, to zostawię je na lato. Teraz jeżdżę na Schwalbe cx comp (głównie jazda w mieście), jednak w nawet b.lekkim terenie, często zarzuca tył... - dobrze by było, jakby nie zużywały się zbyt szybko przy jeździe na asfalcie/ścieżkach rowerowych Tutaj kolejne pytanie, czy kupić np. teraz opony typowo na zimę, a na wiosnę/lato/jesień wybrać coś innego, co będzie dobrze spisywało się za równo na asfalcie (lubię szybką jazdę), oraz aby w terenie dawało radę? Nie ukrywam jednak, że wolałbym kupić jeden komplet, ze względów finansowych...
tobo Napisano 25 Października 2012 Napisano 25 Października 2012 Co rozumiesz pod pojęciem "opona typowo na zimę?" W rowerówce oznacza to opony kolcowane. Jeśli będziesz się poruszał w warunkach mieszanych z szansą jazdy po zamarzniętym podłożu - tylko opony z kolcami.
lukas85 Napisano 25 Października 2012 Napisano 25 Października 2012 Kenda Nevegal będzie miała kolosalne opory toczenia na asfalcie, jeździłem na nich na zlocie tego forum. Po kamieniach, błocie są ok, a więc i po śniegu będą dobre, mam na myśli taki świeży nieubity i niezmarznięty śnieg. Natomiast na asfalt odradzam, bo jeździ się wyraźniej wolniej. Poszukaj opon o niższym bieżniku niż nevegal. Crossmarki, albo X-king będą lepsze na asfalt, a na śniegu też dadzą radę. Opony z kolcami to najlepszy wybór, ale kosztują dużo....
Mod Team mrmorty Napisano 26 Października 2012 Mod Team Napisano 26 Października 2012 Moje sugestie: Kenda Nevegal - jadąc po asfalcie zapłaczesz się na śmierć Używam w zjazdówce i tylko na tylnym kole - opona niezbyt pewna na mokrym podłożu(stąd tył) Maxxis Crossmark - opony tylko na suche szutrówki!!! Continental Vertical - bieżnik podobny do Explorerów których używałem naprzemiennie z Maxis Ignitor - ubity śnieg lub niewielka warstwa śniegu - jest ok, breja śniegowa - trzeba było trochę balansować , głębszy śnieg - porażka Continental Diesel - kapcie do DH - mam i polecam, ale tylko do DH. Na asfalcie strasznie buczą, szybko też znika bieżnik. Na kamieniach, mokrych korzeniach i lekkim błocku ok, po większych opadach deszczu totalna lipa. Ubity śnieg rewelacja, bardziej kopny - toczyły się o ile było z górki Continental Vapor - coś jakby chudszy brat Diesla - jak wyżej; Panaracer XC Fire ECO - na suchy teren, na zimę się nie zda; Continental X-KING - mam, ale boję się na tym wchodzić w zakręty nawet jak są liście, o błocku nie wspominam - wnioskuj sam Schwalbe Smart Sam - tylko na szybkie, suche szutrówki. Dobrze radzi sobie z piachem, podjazdy w mokrym terenie to nieporozumienie; Kenda small block eight - no chyba żartujesz Z moich(przetestowanych) typów Do zjazdówki na zimę Maxis Wetscream; Do MTB'eka - ubity śnieg, jazda po mieście - Conti Explorer, Vertical lub Maxis Ignitor; Do listy dopiszę Kenda Kinetics - świeży puch,ubity śnieg, mokry śnieg, błoto(ale bez przesady) niezbyt lubią asfalt, odwdzięczą się przyczepnością; Kenda Knarly bardziej wymagający teren - polecam tylko na błoto i kopny śnieg, na twardym lubią uciekać. Nie lubią asfaltu i to bardzo; Zapewne jak co roku padnie tekst - a ja zimą jeżdżę na moich Rocket Ron'ach czy Racing Ralph'ach - owszem można, ale skończyły się czasy że miało się tylko rometa i wypuszczało się trochę powietrza dla przyczepności:) Mam co prawda kolegów jeżdżących zimą na maratonowych kapciach ale na zjazdach jadą jak te "lusie" a jednego takiego co to twierdził że się wyuczy dzięki temu balansowania nawet do szpitala woziłem Wniosek(bo się rozpisałem) - opony w trudniejszy teren bardzo szybko znikną na asfalcie ze względu na mieszankę. Możesz zrobić też taki myk: przód coś z kolcami (jak masz kasę) a jak nie masz to Kenda Knarly/Kinetics tył coś łagodniejszego ale z większym balonem. W ten sposób przyczepność przodu zapewnią Ci kolce lub wysoki bieżnik, a tył nie będzie się tak bardzo zapadał w kopny śnieg a dzięki balonowi 2,2 lub 2,3 będziesz mógł jeździć na niższym ciśnieniu co również skutkuje większą przyczepnością.
Mod Team michuuu Napisano 26 Października 2012 Mod Team Napisano 26 Października 2012 Trzy zimy na Smart Samach, mało asfaltu większość lasu. Ciężki śnieg oblepia opony i mamy łyżwy. Na śniegu świeżym kopnym bez problemu nawet głębokim. Na tą zimę mam maxxisy ikony, bieżnik płytszy i mniej agresywny ale za to większy balon. Nie ma jak kolce.
rozbujnik Napisano 26 Października 2012 Autor Napisano 26 Października 2012 Dzięki wszystkim za odpowiedź, musiałem na spokojnie usiąść i wszystko przeanalizować Niestety na opony z kolcami mnie nie stać...wiadomo jak to jest w mieście, raz napada śniegu na chodnik/asfalt i nie odśnieżą, innym razem będzie to ubityi zmrożony śnieg...podejrzewam, że czasem zdarzy się też "szklanka" ale na nią, to raczej tylko kolce wchodzą w grę. Reasumując, chciałbym kupić te opony i ich nie zmieniać przez całą zimę. Jednak fajnie, jakby miały niskie opory toczenia, ponieważ często bywa tak, że robi się cieplej i nie ma, ani śniegu, ani lodu...a nie uśmiecha mi się zmieniać opon kilka razy. Co do Maxxis Ignitor - to czytałem test, że mają b.duże opory toczenia. A szkoda, bo mi się spodobały Znalazłem test opon Continental Race King i zainteresowały mnie - co o nich sądzicie? Co sądzicie o Kenda Karma i Schwalbe Racing Ralph? Ciekawą propozycją jest też Continental Explorer. Ciężko coś wybrać konkretnego...
Mod Team mrmorty Napisano 26 Października 2012 Mod Team Napisano 26 Października 2012 Stary, wybacz ale gdzie Ty mózgu szukasz? Ciągle wynajdujesz opony na "szybkie szutry" o niskim bieżniku a masz podane na tacy jakie brać albo jakich szukać. Owszem tak jak pisałem można i na takich jeździć Twój wybór. wiesz co mnie śmieszy - to że ten sam autor wieszał psy na maxxis Ignitor a jakiś czas później piał z zachwytu na temat trakcji Conti Vertical, a bieżnik jest tam bardzo zbliżony Bierzesz Verticale,Explorery czy Ignitory, dołożyłbym Mountain King, ale tą poprzednią generację i w zależności od terenu niskie lub wysokie ciśnienie i po problemie.
rozbujnik Napisano 27 Października 2012 Autor Napisano 27 Października 2012 Ok, to tak zrobię . Dzięki za pomoc
mklos1 Napisano 27 Października 2012 Napisano 27 Października 2012 Jeździłem trochę w zeszłą zimę na Smart SAM'ach. Dają radę. Można je potraktować jako opony całoroczne i ogólnego przeznaczenia. Ale jak wiadomo. Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Albo kupujesz dedykowane łapcie na śnieg/błoto albo idziesz gdzieś na kompromis.
Schwefel Napisano 27 Października 2012 Napisano 27 Października 2012 Ja mogę polecić Maxxisa Ardenta 2.25". Od lat zakładam go na zimę/błoto i dla mnie to jest idealny kompromis między trakcją a oporami na asfalcie. Ważne żeby były w wersji 2.25" a nie 2.4" bo te drugie mają już duże opory na asfalcie i w mało którą ramę do XC się mieszczą.
rozbujnik Napisano 28 Października 2012 Autor Napisano 28 Października 2012 Zdecydowałem się na Ignitory. Czy szerokość 1,95 będzie dobra? Jaka różnica, po za wagą będzie w wersji zwijanej i drutowanej?
Mod Team mrmorty Napisano 28 Października 2012 Mod Team Napisano 28 Października 2012 doradziłbym jednak na tył troszkę większy rozmiar np 2.1 - jeśli pojedziesz na trochę bardziej kopny śnieg to tył nie będzie się tak bardzo zapadał
rozbujnik Napisano 1 Listopada 2012 Autor Napisano 1 Listopada 2012 Czy oponki z tej aukcji są faktycznie kevlarowe ? http://allegro.pl/opona-maxxis-ignitor-26x1-95-i2750563633.html Są sporo tańsze niż na innych aukcjach.
Mod Team mrmorty Napisano 1 Listopada 2012 Mod Team Napisano 1 Listopada 2012 drutowane nie byłbyś w stanie tak ładnie poskładać mówimy tu o stopce opony
rozbujnik Napisano 1 Listopada 2012 Autor Napisano 1 Listopada 2012 Wiem wiem tylko zastanawiała mnie ta niska cena W takim razie dziękuje wszystkim za pomoc.
Nevada Napisano 1 Listopada 2012 Napisano 1 Listopada 2012 · Ukryte przez mrmorty, 2 Listopada 2012 - OT Ukryte przez mrmorty, 2 Listopada 2012 - OT Polecam X-Kinga 2,2. Szybko się toczy i nieźle trzyma. U mnie sprawdził się od szybkich ścieżek Skandii bo błotne maratony Golonki. Race King też jest OK, ale nie sprawdzi się tak dobrze w błocie, ma zbyt łagodny bieżnik.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.