Skocz do zawartości

[kupno używanego roweru] Giant Anathem X3


pyra121

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich :)

 

Pierwszy post i mam nadzieję, że nie zdenerwuje nikogo od razu :bye2:

 

 

 

Moja styrana Merida Kalahari 580 potrzebuje remontu za 500zł i tak wpadła mi myśl zakupu innego roweru. Kumpel ma na sprzedaż Gianta Anathem x3 z 2009r. Cena chyba dobra, bo 1500zł. Dobrze na nim mi się jeździ i w ogóle. Był na przeglądzie w tym rokuwymienianą miał kasetę na Shimano SLX oraz opony zmienił na Schwalbe. Tylko coś mówi, że uszczelki są do wymiany w amortyzatorze. Koleś ze sklepu w moim mieście mu mówił, że naprawa ich to 250zł +/- 50zł. Z tym, to przed zakupem do niego podjadę ;)

 

Anthem-X3.jpg

 

 

 

Warto kupować? Czy lepiej naprawić swój stary ( przedni amor + zebatki przednie ). I jak wygląda z częściami w tym Anathemie x3? Czy długo pojeździ i czy jak coś będzie do wymiany, to czy będą to duże koszty :verymad: Postaram się podziękować za cenne rady :) I wkręcić się w forum :icon_cool:

  • Mod Team
Napisano

Komplet uszczelek do Tory ~100 zł - z wymianą poradzi sobie każdy ;)

 

Daj pełną specyfikację, fotki etc, bo to jak wróżenie z fusów. Pytasz czy długo pojeździ - nikt nie ma pojęcia w jakim jest stanie ten rower, FOTO!

Ile masz wzrostu, jaki to rozmiar ramy.

Jeżeli rower jest w dobrym stanie to za 1500 faktycznie można się zastanowić.

  • Mod Team
Napisano

Wszystkiego - kasety, korby, przerzutek, hamulców, kokpitu, no wszystkiego :P

Jakby się okazało, ze pół roweru do wymiany to raczej średnio się opłaca.

 

Generalnie osprzęt jest ok (ten ze specyfikacji przynajmniej), w tej cenie trudno byłoby znaleźć lepszego fulla

Napisano · Ukryte przez safian, 25 Października 2012 - Brak powodu
Ukryte przez safian, 25 Października 2012 - Brak powodu

Zdjęcia porobię, skoro był na przeglądzie, to raczej ok :P Jutro koło 13 będą, chyba, że jak da się obsługiwać to forum z aplikacji Tapatalk z androida, to wcześniej :)

Napisano

Ok, jutro zrobię i wstawię koło 13. Ogólnie to jak wygląda z kupnem używek? Wstąpię też do znajomego ojca, która zna się na rowerach, niech go obejrzy ;)

 

Edit.

 

Widzę, że można korzystać z tapatalka - zdjęcia jak będę mieć czas na przerwie, to wstawię wcześniej :)

Napisano

Demek...czytaj ze zrozumieniem. Fajnie, że mamy specyfikację, ale rower jest używany, więc ze specyfikacji nowego roweru nie wydumasz w jakim jest stanie.

Napisano

alez przeczytalem uwaznie i do teraz nie wiem czy kolega safian dotarl do plenej czy tez nie.

 

 

po poprawce posta widac, ze moze dotarl.

 

 

foto do oceny stanu nie komentowalem bo to jest bardziej niz oczywiste

  • Mod Team
Napisano
do teraz nie wiem czy kolega safian dotarl do plenej czy tez nie.

W takim razie nie przeczytałeś wszystkiego, bo napisałem, że rower w podanej specyfikacji byłby opłacalnym zakupem, więc raczej dotarłem :)

 

W każdym razie przynajmniej fotki pomogą ustalić specyfikację (w końcu przez 3 lata można wymienić dużo a autor tematu może o tym nie wiedzieć).

Mniejsza z tym...

Napisano

Zdjęcia:

 

 

 

dsc03135ls.jpg

 

 

dsc03134cx.jpg

 

 

dsc03133sl.jpg

 

 

dsc03132j.jpg

 

 

dsc03131z.jpg

 

 

dsc03146re.jpg

 

 

dsc03145q.jpg

 

 

dsc03144ve.jpg

 

 

dsc03143a.jpg

 

 

dsc03142sa.jpg

 

 

dsc03141w.jpg

 

 

dsc03140l.jpg

 

 

dsc03139rz.jpg

 

 

dsc03138r.jpg

 

 

dsc03137px.jpg

 

 

dsc03136x.jpg

 

 

A jak wygląda wymiana uszczelek w tym amorze? Nie znając się jakoś szczególnie na rowerach, ale nie mając też dwóch lewych rąk ( w Romecie Ogarze silnik, teleskopy, wszystko rozbierałem

;) ) dam radę sam to zrobić?

Napisano

Ja bym go brał za 1500zł...

No niby trochę brudny inni powiedzą zaniedbany, ale jak wszystko wyczyścisz posmarujesz, zmienisz linki i pancerze (na wszelki wypadek), odpisujesz amor to będzie naprawdę fajna maszynka do śmigania :thumbsup:

Serwis tego amora to pikuś i praktycznie każdy da sobie rade z nim. Na forum jest pełno informacji na temat tory/recona

  • Mod Team
Napisano

Ależ syf, kolega chyba nie wie, że rower wypada czasem wyczyścić...

Według mnie i tak warto (choćby dla ramy z jednym z podobno najlepszych zawieszeń), ale rower trochę zapuszczony.

Jeżeli trzeba wymieniać uszczelki (co akurat nie jest trudne, wystarczy rozdzielić golenie i to w zasadzie tyle, później po prostu wymieniasz) to warto sprawdzić, czy górne golenie nie są porysowane (pod uszczelkę dostaje się syf, który stopniowo zarysowuje powierzchnie górnych goleni, przez co wycieka olej i niszczą się uszczelki), wtedy najlepiej już tylko wymienić cały widelec - podobnie z damperem.

Raczej na pewno (o ile nie są w miarę nowe) do wymiany linki, pancerze, klocki w hamulcach, być może trzeba je też odpowietrzyć.

 

Podejrzewam, że w rower trzeba włożyć pewnie ok 300 zł.

 

Jeżeli nic nie jet uszkodzone (tak jak pisałem - wideł, damper) to warto pojeździć i sprawdzić - jak hamuje, czy napęd nie przeskakuje (co prawda jest prawie nowy, ale w takim syfie zużywa się błyskawicznie), czy zawieszenie nie wydaje dziwnych odgłosów, czy koła są proste i jak się kręcą i wtedy ewentualnie kupić :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...