pyra121 Napisano 25 Października 2012 Napisano 25 Października 2012 Witam wszystkich Pierwszy post i mam nadzieję, że nie zdenerwuje nikogo od razu Moja styrana Merida Kalahari 580 potrzebuje remontu za 500zł i tak wpadła mi myśl zakupu innego roweru. Kumpel ma na sprzedaż Gianta Anathem x3 z 2009r. Cena chyba dobra, bo 1500zł. Dobrze na nim mi się jeździ i w ogóle. Był na przeglądzie w tym rokuwymienianą miał kasetę na Shimano SLX oraz opony zmienił na Schwalbe. Tylko coś mówi, że uszczelki są do wymiany w amortyzatorze. Koleś ze sklepu w moim mieście mu mówił, że naprawa ich to 250zł +/- 50zł. Z tym, to przed zakupem do niego podjadę http://www2.giant-bi...ollections_id=4 Warto kupować? Czy lepiej naprawić swój stary ( przedni amor + zebatki przednie ). I jak wygląda z częściami w tym Anathemie x3? Czy długo pojeździ i czy jak coś będzie do wymiany, to czy będą to duże koszty Postaram się podziękować za cenne rady I wkręcić się w forum
Mod Team safian Napisano 25 Października 2012 Mod Team Napisano 25 Października 2012 Komplet uszczelek do Tory ~100 zł - z wymianą poradzi sobie każdy Daj pełną specyfikację, fotki etc, bo to jak wróżenie z fusów. Pytasz czy długo pojeździ - nikt nie ma pojęcia w jakim jest stanie ten rower, FOTO! Ile masz wzrostu, jaki to rozmiar ramy. Jeżeli rower jest w dobrym stanie to za 1500 faktycznie można się zastanowić.
pyra121 Napisano 25 Października 2012 Autor Napisano 25 Października 2012 Dałem link Powtórzę http://www2.giant-bicycles.com/de-de/bikes/mountain/3111/34308/?collections_id=4 Wzrost: 179 cm, rozmiar M ( 18" ). stan nie jest zły Zdjęcia mogę porobić jutro Tylko czego?
Mod Team safian Napisano 25 Października 2012 Mod Team Napisano 25 Października 2012 Wszystkiego - kasety, korby, przerzutek, hamulców, kokpitu, no wszystkiego Jakby się okazało, ze pół roweru do wymiany to raczej średnio się opłaca. Generalnie osprzęt jest ok (ten ze specyfikacji przynajmniej), w tej cenie trudno byłoby znaleźć lepszego fulla
pyra121 Napisano 25 Października 2012 Autor Napisano 25 Października 2012 · Ukryte przez safian, 25 Października 2012 - Brak powodu Ukryte przez safian, 25 Października 2012 - Brak powodu Zdjęcia porobię, skoro był na przeglądzie, to raczej ok Jutro koło 13 będą, chyba, że jak da się obsługiwać to forum z aplikacji Tapatalk z androida, to wcześniej
pyra121 Napisano 25 Października 2012 Autor Napisano 25 Października 2012 Ok, jutro zrobię i wstawię koło 13. Ogólnie to jak wygląda z kupnem używek? Wstąpię też do znajomego ojca, która zna się na rowerach, niech go obejrzy Edit. Widzę, że można korzystać z tapatalka - zdjęcia jak będę mieć czas na przerwie, to wstawię wcześniej
demek Napisano 25 Października 2012 Napisano 25 Października 2012 Wszystkiego - kasety, korby, przerzutek, hamulców, kokpitu, no wszystkiego przeciez w tym linku jest pelna specyfikacja!
pyra121 Napisano 25 Października 2012 Autor Napisano 25 Października 2012 Chodziło mu chyba o zdjęcia Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
demek Napisano 25 Października 2012 Napisano 25 Października 2012 fotki tez chcial ale i specyfikacje. nie wiem czy dotarl w koncu do pelnej czy nie ;-)
tomiz1 Napisano 25 Października 2012 Napisano 25 Października 2012 Demek...czytaj ze zrozumieniem. Fajnie, że mamy specyfikację, ale rower jest używany, więc ze specyfikacji nowego roweru nie wydumasz w jakim jest stanie.
demek Napisano 25 Października 2012 Napisano 25 Października 2012 alez przeczytalem uwaznie i do teraz nie wiem czy kolega safian dotarl do plenej czy tez nie. po poprawce posta widac, ze moze dotarl. foto do oceny stanu nie komentowalem bo to jest bardziej niz oczywiste
Mod Team safian Napisano 25 Października 2012 Mod Team Napisano 25 Października 2012 do teraz nie wiem czy kolega safian dotarl do plenej czy tez nie. W takim razie nie przeczytałeś wszystkiego, bo napisałem, że rower w podanej specyfikacji byłby opłacalnym zakupem, więc raczej dotarłem W każdym razie przynajmniej fotki pomogą ustalić specyfikację (w końcu przez 3 lata można wymienić dużo a autor tematu może o tym nie wiedzieć). Mniejsza z tym...
pyra121 Napisano 26 Października 2012 Autor Napisano 26 Października 2012 Zdjęcia: A jak wygląda wymiana uszczelek w tym amorze? Nie znając się jakoś szczególnie na rowerach, ale nie mając też dwóch lewych rąk ( w Romecie Ogarze silnik, teleskopy, wszystko rozbierałem ) dam radę sam to zrobić?
Mathiu Napisano 26 Października 2012 Napisano 26 Października 2012 Ja bym go brał za 1500zł... No niby trochę brudny inni powiedzą zaniedbany, ale jak wszystko wyczyścisz posmarujesz, zmienisz linki i pancerze (na wszelki wypadek), odpisujesz amor to będzie naprawdę fajna maszynka do śmigania Serwis tego amora to pikuś i praktycznie każdy da sobie rade z nim. Na forum jest pełno informacji na temat tory/recona
Mod Team safian Napisano 26 Października 2012 Mod Team Napisano 26 Października 2012 Ależ syf, kolega chyba nie wie, że rower wypada czasem wyczyścić... Według mnie i tak warto (choćby dla ramy z jednym z podobno najlepszych zawieszeń), ale rower trochę zapuszczony. Jeżeli trzeba wymieniać uszczelki (co akurat nie jest trudne, wystarczy rozdzielić golenie i to w zasadzie tyle, później po prostu wymieniasz) to warto sprawdzić, czy górne golenie nie są porysowane (pod uszczelkę dostaje się syf, który stopniowo zarysowuje powierzchnie górnych goleni, przez co wycieka olej i niszczą się uszczelki), wtedy najlepiej już tylko wymienić cały widelec - podobnie z damperem. Raczej na pewno (o ile nie są w miarę nowe) do wymiany linki, pancerze, klocki w hamulcach, być może trzeba je też odpowietrzyć. Podejrzewam, że w rower trzeba włożyć pewnie ok 300 zł. Jeżeli nic nie jet uszkodzone (tak jak pisałem - wideł, damper) to warto pojeździć i sprawdzić - jak hamuje, czy napęd nie przeskakuje (co prawda jest prawie nowy, ale w takim syfie zużywa się błyskawicznie), czy zawieszenie nie wydaje dziwnych odgłosów, czy koła są proste i jak się kręcą i wtedy ewentualnie kupić
pyra121 Napisano 26 Października 2012 Autor Napisano 26 Października 2012 Klocki mial wymieniane. To mam nadzieje, ze dlugo pojezdzi. sry, nie mam.polskich znakow.obecnie. EsGeEs :hyhy:
pyra121 Napisano 27 Października 2012 Autor Napisano 27 Października 2012 Kumpel sobie kupił http://ktm-bikes.net/ktm-2012/item/tour-a-all-mountain/ktm-lycan-10-2012 i szkoda mu nim do szkoły dojeżdżać i raczej sobie anathema zostawi Co zrobić? Wydać 500zł na reperowanie Meridy Kalahari 580 ( amor, przednie zębatki itp. ) czy kupić coś nowego tak za ok. 1500zł? Co polecacie? Na fulla na pewno nie mam co liczyć :/
Mod Team durnykot Napisano 28 Października 2012 Mod Team Napisano 28 Października 2012 IMO tłumik domaga się serwisu- oby skończyło się tylko na komorze powietrznej. Reszta to tzw. Pikuś
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.