gtxk Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 Ja osobiście kupiłem 3426C-1DF KING TONY 3-15Nm, jestem bardzo zadowolony. Wcześniej zdarzyło mi się zerwać kilka gwintów a ponieważ stałem się posiadaczem karbonowej ramy doszedłem do wniosku, że inwestycja w klucz warty poniżej 10% wartości ramy nie jest złą opcją. Jakiś czas temu przy instalacji manetki pękła mi karbonowa kierownica, gdyby nie klucz dynamometryczny, pewnie do dziś nie wiedziałbym, po której stronie jest problem a tak miałem pełną świadomość, że wina leżała w komponencie - reklamację uznano. Czyli jednak jak widać warto szczególnie że czasami trudno stwierdzić czy z dostatecznie dobrą siłą się dokręciło na oko. Podobno są zwolennicy i przeciwnicy tego typu 3426C-1DF KING TONY 3-15Nm i uważają że od 3 Nm to za dużo i polecają wychylne, a jaka jest prawda ?
rmazurek Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 Odobiscie uzywam tego: http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_920043_langId_-1_categoryId_242558 Do podstawowych srub sie nadaje idealnie - skala od 0 dp 12 Nm, cena dosc niska IMHO, do tego jest lekki i poreczny. Dostepny na topeak.pl i hike.pl za okolo 60 PLN.
OrzelPiotr Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 klucze wychyłowe to szmelc - sprawdzałem je u znajomego mechanika każdy pokazuje inaczej, wziąłem tego kingtony na próbę, a jako, że miałem dostęp do kluczy beta to zrobiłem porównanie - zakres od 3 do 15 nm różnica w skrajnych zakresach była poniżej 0,1Nm a w środku poniżej 0,05Nm. Więc to bardzo dobry wynik tym bardziej, że beta kosztowała około 3000 pln.Oczywiście warunki nie były doskonałe i istnieje szansa na błąd pomiaru. Co zaś do zakresu to nie mam, żadnej śruby poniżej 4Nm więc 3Nm jak dla mnie jest wystarczające tym bardziej, że klucz reguluje się o 0.1 więc możemy dokręcać stopniowo zwiększając moment.
razorjack Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 Mam Mighty, to to samo co BBB i Giant i jeszcze piwko kilka innych. Porównywałem z Beto chyba i wskazania były takie same
gtxk Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 Czyli dla podsumowania, jako klucz dynamometryczny najbardziej opłaca się zainwestować 3426C-1DF KING TONY 3-15Nm ? Dodatkowe pytanie czy macie wykaz z jaką siłą jakie śruby dokręcać ?
ukaniex Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 Wszystko to masz w manualach producenta, shimano oraz sram/avid/rs podaja te wartosci. Suport/kasete/tarcze cl przykreca sie z takim samym momentem. Edyta: Natomiast wymieniajac sruby na alu/ti/carbon/nylon rowniez ichniejszy producent podaje wartosc optymalna. Poza tym elementy jak klamki/manetki lepiej przykrecac tak aby nie moc ich poruszyc reka ale byly w miare delikatnie przykrecone, przy wy(u)padku zapobiegnie to polamaniu klamek/obejm. Sent from my using
razorjack Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 odatkowe pytanie czy macie wykaz z jaką siłą jakie śruby dokręcać ? no jak nie znasz wartości, to po co Ci klucz ? często można przyjąć że np. śruby M6 dokręca się 6-7Nm, M8 11-12Nm itp. Niestety nie zawsze momenty dokręcania są podane/da się zdobyć z suportem raczej nie da się zdziwić, w HT2 podana jest siła chyba ze 30-40Nm? kluczem przykręcasz mocno, pewno wyjdzie Ci ze ~25Nm i starczy
OrzelPiotr Napisano 28 Kwietnia 2013 Napisano 28 Kwietnia 2013 Wysokie momenty nie stanowią problemu - niebezpieczeństwo jest przy małych, przekręcić 4 czy 5 Nm jest niezwykle łatwo. Druga sprawa, pewne elementy np ramiona korby, zaciski sztycy czy mostki wymagają identycznego dociągnięcia śrub by równomiernie przenosić naprężenia a tu już zabawa na wyczucie nie jest wskazana.
gtxk Napisano 28 Kwietnia 2013 Napisano 28 Kwietnia 2013 Wszystko to masz w manualach producenta, shimano oraz sram/avid/rs podaja te wartosci. Suport/kasete/tarcze cl przykreca sie z takim samym momentem. Edyta: Natomiast wymieniajac sruby na alu/ti/carbon/nylon rowniez ichniejszy producent podaje wartosc optymalna. Poza tym elementy jak klamki/manetki lepiej przykrecac tak aby nie moc ich poruszyc reka ale byly w miare delikatnie przykrecone, przy wy(u)padku zapobiegnie to polamaniu klamek/obejm. Sent from my using no jak nie znasz wartości, to po co Ci klucz ? często można przyjąć że np. śruby M6 dokręca się 6-7Nm, M8 11-12Nm itp. Niestety nie zawsze momenty dokręcania są podane/da się zdobyć z suportem raczej nie da się zdziwić, w HT2 podana jest siła chyba ze 30-40Nm? kluczem przykręcasz mocno, pewno wyjdzie Ci ze ~25Nm i starczy Wysokie momenty nie stanowią problemu - niebezpieczeństwo jest przy małych, przekręcić 4 czy 5 Nm jest niezwykle łatwo. Druga sprawa, pewne elementy np ramiona korby, zaciski sztycy czy mostki wymagają identycznego dociągnięcia śrub by równomiernie przenosić naprężenia a tu już zabawa na wyczucie nie jest wskazana. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Odpowiem na pytanie dlaczego chcę klucz skoro nie znam wartości, właśnie dlatego że można przekręcić lub nie dokręcić i w trakcie jazdy wiadomo
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.