saladdin Napisano 24 Października 2012 Napisano 24 Października 2012 Witajcie, Tak się stało z róznych powodów, że moja rama nie nadaje się do użytku, z mojej winy, więc nie mam co reklamować itd. Chciałbym kupic nową i przełożyć do niej osprzet, który mam i który jest w dobrym stanie. Stąd - mam kilka pytań: 1. Na co zwrócić uwagę, co (oprócz rozmiaru samej ramy, geometrii i grubości sztycy) powinienem sprawdzić? 2. Czy gdzieś można dostać same ramy trekkingowe od Krossa? Widziałem tylko, że mają ramy do górali na stronie... 3. Czy takie "przełożenie" osprzętu to prosta sprawa? Czy potrzeba jakichś specjalistycznych narzedzi? 4. Czy ramy za ok. 300 zł są OK czy lepiej kupic coś droższego, jezeli tak - to co się zmienia z ceną? Pozdrawiam!
MokryxD Napisano 24 Października 2012 Napisano 24 Października 2012 1. Muszisz zwrócić uwagę jakiej długości masz rurę sterową w amorku i czy ona wystarczy do sterówki w nowej ramie. 1.1 Zwróc także uwagę na rozmiar sztycy, abyś nie musiał zakupić nowej. 2. Aby przełożyć osprzę będziesz potrzebował ściągacza do korb i będziesz musiał wyciągnąć wkład suportu bądź łożyska. 3. O ile masz łożyska a-head to kluczami ampulowymi 4,5,6 rozbierzesz dużą część roweru, możesz jeszcze potrzebować klucza 15 do kół i kilku innych do twojego roweru. 4. Samo przełożenie nie jest trudne, najgorzej jest z suportem, sterami i wyregulowanie wszystkiego na koniec.
saladdin Napisano 25 Października 2012 Autor Napisano 25 Października 2012 Dzięki! Zatem pomierzę wszystko i się dowiem. Czy dobrze rozumiem, że klucz do suportu niekoniecznie będzie potrzebny? A co sądzicie o ramach BIRIA, np takich: http://www.cyclosport.pl/rama-28-trek-alu-meska-56-cm-22-sreb-nieb.html ?
Sagitt77 Napisano 25 Października 2012 Napisano 25 Października 2012 Bez ściągacza do korb i klucza do suportu nie zdejmiesz tych elementów nie uszkadzając ich.
dziobolek Napisano 25 Października 2012 Napisano 25 Października 2012 Jeśli ma korbę z osią zintegrowaną, to ściągacz do korby chyba może sobie odpuścić. W każdym innym przypadku - raczej wymagany
Mod Team michuuu Napisano 25 Października 2012 Mod Team Napisano 25 Października 2012 Ale obudowy łożysk czyś trzeba odkręcić. Kluczem do rur? Tak czy inaczej do korby potrzebny jest klucz, pytanie tylko jaki.
dziobolek Napisano 26 Października 2012 Napisano 26 Października 2012 @michuuu, jeśli masz na myśli suport (jakikolwiek) to kluczem do suportu oczywiście. A co ma z tym wspólnego klucz/ściągacz do korb w przypadku korby zintegrowanej??? Dopóki nie dowiemy się jaką kolega ma korbę oraz suport, dopóty możemy gdybać o narzędziach.
saladdin Napisano 28 Października 2012 Autor Napisano 28 Października 2012 Jaki mam? A no nie wiem. Rower to Kross Trans Alp 2011, wg strony firmowej suport to THUN GO(A)L a korba to Shimano Altus FC-M311-S . Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.