blackiwan Napisano 24 Października 2012 Napisano 24 Października 2012 Niedawno zakupiłem korbę jak w temacie. Po zamontowaniu jej okazało się,że prawe ramie ociera o prowadnicę p.przerzutki. Próbowałem to wyregulować,ale nic z tego.Kombinowałem z podkładkami, kątem,wychyleniem i wysokością przerzutki.Nic to nie dało,jeżeli wyreguluje tak,żeby nie ocierało to łańcuch nie wskakuje na 3 blat.Z poprzednią korbą M590 nie było takich problemów.Zębatki te same 44/32/22. Macie jakieś pomysły jak to wyregulować? Mam przerzutkę Xt fd-m773. Poprzedni właściciel twierdzi,że nie miał takich problemów.Ma XTR FD-M971. Czy to wina przerzutki?
kasperek Napisano 24 Października 2012 Napisano 24 Października 2012 Czy od strony korby między miską suportu a mufą masz jakieś podkładki? Jeżeli coś jest, to warto wyciągnąć jedną i wtedy sprawdzić. Powinno śmigać.
Qamal Napisano 24 Października 2012 Napisano 24 Października 2012 Obstawiam ze nawet jak poprzedni wlasciciel mial takie problemy to by nie powiedzial ci bo bys pewnie chcial zwrotu kasy Twoja przerzutka jest na 10 przelozen z tego co wiem a czy ta korba jest tez na naped 10s ? I czy twoja manetka tez jest na 10 s? Jesli nie pozycz od kogos przerzutka na 9s i wtedy sprawdz
kasperek Napisano 24 Października 2012 Napisano 24 Października 2012 KCNC K2 pracuje w systemie 9s i 10s. Z resztą nie ma to wiele do rzeczy, bo chodzi o regulacje przedniej przerzutki.
Jaca911 Napisano 24 Października 2012 Napisano 24 Października 2012 Patrzę na te zdjęcia i patrzę i jedyne co mi się rzuca w oczy to to, że przerzutka za dużo wystaje na wewnątrz. Dobrze wyregulowana na najtwardszym przełożeniu powinna mieć 'wózek" o maks 2mm od łańcucha a tu jest sporo więcej.
Mod Team Puklus Napisano 24 Października 2012 Mod Team Napisano 24 Października 2012 Miałem ten sam problem i jedyne co mogłem zrobić to wypiłowanie w ramieniu niewielkiego wgłębienia by przerzutka już nie tarła.
blackiwan Napisano 24 Października 2012 Autor Napisano 24 Października 2012 Czy od strony korby między miską suportu a mufą masz jakieś podkładki? Jeżeli coś jest, to warto wyciągnąć jedną i wtedy sprawdzić. Powinno śmigać. W instrukcji jest napisane,że trzeba tam dać podkładki 2mm i 2,5mm.Ja dałem nawet 2x 2,5mm i nic to nie zmieniło.Gdybym wyciągnął te podkładki korba była by jeszcze bliżej ramy,a tym samym bliżej przerzutki.Dałem nawet trzy podkładki 2,5mm wtedy było było lepiej,ale gwintu na misce jest mało i mógłby sie zerwać przy obciążeniu. Patrzę na te zdjęcia i patrzę i jedyne co mi się rzuca w oczy to to, że przerzutka za dużo wystaje na wewnątrz. Dobrze wyregulowana na najtwardszym przełożeniu powinna mieć 'wózek" o maks 2mm od łańcucha a tu jest sporo więcej. Przy tym ustawieniu i tak łańcuch nie wskakuje tak szybko jak powinien. Miałem ten sam problem i jedyne co mogłem zrobić to wypiłowanie w ramieniu niewielkiego wgłębienia by przerzutka już nie tarła. Szkoda mi niszczyć tą korbę.Nie wiem,czy nie osłabiłoby to również ramię korby i mogła by pęknąć w tym miejscu. Ramiona innych korb są wygięte i przez to chyba nie ma takich problemów. Było trza kupić SLX-a
Mod Team Puklus Napisano 24 Października 2012 Mod Team Napisano 24 Października 2012 U mnie syt. wyglądała tak ze jak bym nie regulował przerzutki zeby działała dobrze na 3 z przodu tarło i koniec. Korbę mam srebrną wiec wypiłowanego wgłębienia nawet nie widać. U mnie tarło końcówką prowadnicy a u ciebie trze początkiem, może lekko nagnij prowadnice ? a choć zobacz ile ci brakuje ?
blackiwan Napisano 24 Października 2012 Autor Napisano 24 Października 2012 Może jakaś przerzutka szosowa rozwiązała by problem? Jaką masz korbę?
Sagitt77 Napisano 25 Października 2012 Napisano 25 Października 2012 Widać, że na największej zębatce masz trochę zapasu z prawej strony łańcucha więc możesz zmniejszyć wychylenie pantografu śrubką ograniczającą wychylenie. Chyba nic więcej nie da się zrobić. Zmiana podkładek nic nie da. Żadne wyginanie ani piłowanie to też nie jest rozwiązanie problemu. Mógłbyś jeszcze pomyśleć o przebudowie tej korby na wersję dwublatową i założyć duży blat na miejsce środkowego. Ale z blatem 44Z to będzie trudne. Lepiej byłoby gdybyś miał 42Z.
edi7777 Napisano 25 Października 2012 Napisano 25 Października 2012 Może obróć lekko cała przerzutkę w kierunku kierownicy - nie widać tego na zdjęciu ale może masz lekko krzywo zamontowaną przerzutkę tak, że prowadnica nie jest w lini korby/łańcucha.
blackiwan Napisano 25 Października 2012 Autor Napisano 25 Października 2012 Przerzutkę obracałem we wszystkie strony: w gore,w dól, prawo i lewo.Gdy ograniczę wychylenie prowadnicy tak, żeby nie tarła,to nie wskakuje 3 bieg. Przełożę jeszcze dzisiaj korbę do innego roweru.
blackiwan Napisano 26 Października 2012 Autor Napisano 26 Października 2012 Zamontowałem korbę w innym rowerze i o dziwo biegi działają i nic nie trze. Korba idzie na sprzedaż.Nie będę jej montował w rowerze,który jest mniej warty od samej korby.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.