Stormiu Napisano 22 Października 2012 Napisano 22 Października 2012 Witam, Potrzebuję roweru górskiego dla siebie 192 cm dł nogi 93 cm , rower ma być na tyle trwały żeby nie pieścić sie z nim za bardzo ( czasami będzie też nocował pod gołym niebem ) ma to byc rower do amatorskiej jazdy ale z pazurem ( jazda parkowa odpada, ale maratony również ) i żeby nie rozpadł sie podemną ( 90 kg obecnie) Generalnie interesują mnie hamulce V-brake trwałośc łatwośc obsługi i waga jako że nie uwazam sie za speca w temacie dlatego bardzo prosze o pomoc i radę w zakupie. W oko wpadły mi ( nie wiem czy gemetra nie jest zbyt "leniwa" ) : KROSS LEVEL A2 PEŁNE ALIVIO GRATIS LICZNIK SIGMA ! (2721508554) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Wyprzedaż Cube 2012 AIM V-BRAKE - Gratis ! (2708273411) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. chyba że składać , np na tej ramie : http://allegro.pl/rama-kross-level-a6-21-cali-wyprzedaz-i2721523417.html lub cos lepszego http://allegro.pl/rama-trek-8500-zr-21-5-alu-silver-okazja-i2706038293.html ?? budrzet pozwala mi na wydanie około 3 tys max
firefoks Napisano 22 Października 2012 Napisano 22 Października 2012 Radzę wziąć ramę 22 cale. 21 to za mało. I najlepiej koła 29 cali.
Gość pw524 Napisano 22 Października 2012 Napisano 22 Października 2012 Jakie 22 cale!? To może od razu ukrainę? Tak samo dobrze będzie się jezdzić i tak samo będzie dobrze wyglądać. Nawet 21 jest ciut za duża, chyba ze rama jest strasznie krótka. W tych gotowcach nie masz amortyzatora, to znaczy jego działanie jest czysto psychologiczne i na pewno nie nadają się do ostrej jazdy. Lepiej było by coś składać ale to się nie zamknie na 1500zł.Jak to ma być faktycznie do ostrzejszej jazdy to albo zwiększyć budżet albo kupić sobie dobrą używaną ramę i przez zimę powolutku składać. Teraz jest sporo promocji na części, taniej nie będzie ale na raty przez zimę będzie mniej bolało.A co do ramy.. 93x0.57=53.01 53.01 dzielimy przez 2.54= 20.87 Celował bym w nie więcej niż 20 cali.
Stormiu Napisano 22 Października 2012 Autor Napisano 22 Października 2012 Spoko może byc 20 - 21 cali, ale jakie częsci kupować żeby rower spełniał moje oczekiwania? rozumiem że jesli o amorek chodzi to optymalnie tora - rock shoxa ? podstawa dla mnie to jego wytrzymałośc i niskie koszty eksploatacji , na wymiane co sezon połowy roweru mnie nie stać a i pieścic sie specialnie nie mam za miaru, absolutna podstawa konserwacji napedu i tyle. ewentualnie ile musze wydac na taki rower "gotowy" ? i prosiłbym o jakis przykład
Gość pw524 Napisano 22 Października 2012 Napisano 22 Października 2012 Oj kolego to ciężkie pytanie. Każdy co innego rozumie pod pojęciem dobry sprzęt i jazda z pazurem. Nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi, co jeden nazwie fajnym sprzętem drugi skrytykuje. Ile musisz wydać? Patrz na aukcje tam jest dokładny opis co dany model posiada. Nie znamy twoich oczekiwań, preferencji i zasobności portfela. Ja osobiście jestem zwolennikiem zimowego składania ale jestem chyba w mniejszości. Tora hm... no niezły amor, ewentualnie Recon Rock Shox Recon 321 Solo Air srebrny amortyzator :: bikecenter.pl raczej nic niżej. Dużo ludzi powie że to kopa i tylko FOX, wiesz co człowiek to opinia.
Stormiu Napisano 22 Października 2012 Autor Napisano 22 Października 2012 Ja potrzebuje amatorskiego roweru nie wyczynowego, dlatego foxy odpadają. co jest najtrwalsze jakie komponenty wytrzymają jazde po podwarszawskim Kampinosie i brak konserwacji roweru np przez 4 miechy ( co sie ususzy to sie wykruszy jazda w deszczu , czasem w sniegu, jesli wydajac 4 tysie zapominam o pieszczeniu sie z rowerem to super ale cos mi sie wydaje ze jest odwrotnie i to te tanie rowery sa wytrzymalsze.
tobo Napisano 22 Października 2012 Napisano 22 Października 2012 To trochę tak jakbyś chciał żeby mrożonki były zamrożone w zamrażarce która nie jest podłączona do prądu. Żaden rower nie wytrzyma olewatorskiego podejścia do dbania o niego. Jeśli nie posmarujesz łańcucha to będzie piszczał a do tego zmieni kolor na rudy - skoro ci to nie przeszkadza to ok. Jeśli nie podregulujesz hamulców v-brake to zużycie klocków spowoduje że nie będziesz miał czym i jak hamować. Jeśli nie będziesz konserwował linek od przerzutki to biegi przestaną działać. Nikt ci nie zagwarantuje że możesz beztrosko eksploatować rower przez 4 miesiące np jesienno-zimowe bez choćby podstawowych zabiegów konserwacyjnych, ponieważ takiego traktowania nie wytrzymałby nawet dużo lepszej jakości starszy sprzęt, nie mówiąc o dzisiejszym.
Stormiu Napisano 22 Października 2012 Autor Napisano 22 Października 2012 Dobra moze przesadziłem i podstawowe zabiegi konserwacyjne ogarne, ale np jazda w deszczu lepiej zostanie przyjeta przez wyzszej klasy sprzet np piasty czy toporne niezszej klasy ?
tobo Napisano 22 Października 2012 Napisano 22 Października 2012 Im niższe grupy tym ogólnie gorszej (mimo wszystko) jakości materiał, z którego wykonane są komponenty, gorszej jakości zabezpieczenia przed ingerencją wody itd.
robertos102 Napisano 23 Października 2012 Napisano 23 Października 2012 Witam Napiszę coś o ramie,a dokładniej o wielkości ramy Ja mam 189cm i dla mnie rama 21 cali była zdecydowanie za mała.Jeździłem na 20 i wiecznie z podkurczonymi nogami,mimo iż sztyca wyciągnięta na full,później na 21 i nadal mały dyskomfort,chociaż już lepiej ale czegoś brakowało. Dopiero zaczęło mi się max komfortowo jeździć na 22 calach,sztyca wyciągnięta optymalnie,nogi idealnie pasują,no i odstęp od ramy do krocza prawidłowy. Jedyny minus dużej ramy to to,że jest mniej skrętna.Dużo lepiej zakręty brało mi się na mniejszej ramie. Wyliczenia wielkości ramy do wzrostu to tylko teoria,żeby być pewnym na 100% powinieneś przymierzyć się do ramy,żeby się później rozczarować. pozdrawiam R/
Stormiu Napisano 23 Października 2012 Autor Napisano 23 Października 2012 jest ciekawa aukcja cube reaction na pelnym xt plus reba za 4 tys czy taki rower spelni moje oczekiwania o trwalosci i taniej eksploatacji ?
kadargo Napisano 23 Października 2012 Napisano 23 Października 2012 czy taki rower spelni moje oczekiwania o trwalosci i taniej eksploatacji Zdecydowanie rama z górnej półki, bardzo trwała, sztywna i zrobiona z głową. Eksploatacja zależy od osprzętu i jego stopnia zużycia. Jeśli jest zadbany i wysokiej klasy, to dbając koszt będzie niski.
Stormiu Napisano 24 Października 2012 Autor Napisano 24 Października 2012 Zdecydowanie rama z górnej półki, bardzo trwała, sztywna i zrobiona z głową. Eksploatacja zależy od osprzętu i jego stopnia zużycia. Jeśli jest zadbany i wysokiej klasy, to dbając koszt będzie niski. rozumiem że piszesz o cube reaction ?
kadargo Napisano 24 Października 2012 Napisano 24 Października 2012 Tak oczywiście. O innym w ostatnim poście nie wspominałeś.
Stormiu Napisano 24 Października 2012 Autor Napisano 24 Października 2012 Tak oczywiście. O innym w ostatnim poście nie wspominałeś. obadam sprawę stanu tego roweru.
Stormiu Napisano 25 Października 2012 Autor Napisano 25 Października 2012 solidna rame mam juz na oku jest podana wyzej ( trek ) jaki naped do tego włozyć zeby wytrzymał jak najdłużej ? slx ? jakie koła kupic zeby piasty dały radę smigać w deszczu bez zbyt szybkiej korozji ? które sa naprawde dobrze uszczelnione i trwale ?
kadargo Napisano 25 Października 2012 Napisano 25 Października 2012 Tyle kasy za mooocno starą ramę? Treka miałem przed Reactionem, to bardzo dobry model ale miałem nowszy i uważam że Cube lepszy. Z tym co pisałeś coś nie tak?
Stormiu Napisano 27 Października 2012 Autor Napisano 27 Października 2012 Tyle kasy za mooocno starą ramę? Treka miałem przed Reactionem, to bardzo dobry model ale miałem nowszy i uważam że Cube lepszy. Z tym co pisałeś coś nie tak? zastanawiam sie jak sprawdzic stan amorka przed zakupem ?? i piast ?
tomekp24 Napisano 28 Października 2012 Napisano 28 Października 2012 amor - dokładne zdjęcia ze wszystkich stron goileni, jak są ok to powinien działać dobrze, rebe ciężko zakatować. Piastami sie nie przejmuj, XT są mocne i dobrze uszczelnione, najwyżej wymienisz łożyska jak coś bedą zużyte. To ten rower? http://allegro.pl/cube-reaction-hpa-rock-shox-reba-sl-xt-lx-formu-i2733197507.html Bo ten wygląda na bardzo zadbany, w sumie wg mnie to on mało lasu widział nawet.
tobo Napisano 28 Października 2012 Napisano 28 Października 2012 Można bez problemu dostać w Polsce konusy kulki i bębenek do xt? Bo to nie są zwykłe konusy.
99tomcat Napisano 28 Października 2012 Napisano 28 Października 2012 Możę coś od towarzystwa 29er- stalwoa sarna itp. Słowem rowerek bez przedniej przerzutki, solidna stalowa rama i pancerne koła. Poskładane z głową zniesie na pewno więcej niż wylajtowane bajki na xtr-ach Jak rower nie do wyczynu to do tego jakiś amor ze sprężyną stalowa i będzie ok.
Stormiu Napisano 28 Października 2012 Autor Napisano 28 Października 2012 Możę coś od towarzystwa 29er- stalwoa sarna itp. Słowem rowerek bez przedniej przerzutki, solidna stalowa rama i pancerne koła. Poskładane z głową zniesie na pewno więcej niż wylajtowane bajki na xtr-ach Jak rower nie do wyczynu to do tego jakiś amor ze sprężyną stalowa i będzie ok. Jakie $ wymagane na takie "cudo" i o jakiej ramie mówisz ?
99tomcat Napisano 28 Października 2012 Napisano 28 Października 2012 Pogadaj z towarzystwem z tamtego tematu : http://www.forumrowerowe.org/topic/103354-rower-romet-29er-czyli-pretekst-do-dyskusji-o-stali/page__st__840?do=findComment&comment=1165497 To kółko adoracji stalowych ram i ogólnie mniej szpanerskich bajków Na pewno coś doradzą
Stormiu Napisano 28 Października 2012 Autor Napisano 28 Października 2012 Pogadaj z towarzystwem z tamtego tematu : http://www.forumrowe...40#entry1165497 To kółko adoracji stalowych ram i ogólnie mniej szpanerskich bajków Na pewno coś doradzą mega fajne bajki, jednak zalezy ile $ trzeba wydac wtedy ocenie czy gra warta zabawy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.