kosmonauta80 Napisano 18 Października 2012 Napisano 18 Października 2012 Z racji, że trochę ważę (ponad 100 kg) głównym kryterium przy wyborze roweru jest jego pancerność - masa nie jest dla mnie w tym momencie tak istotna, jak wytrzymałość. Ma on służyć do spokojnego XC na semislickach, głównie szosa i szutry, czasami wypad do lasu. Nie zamierzam szaleć na tym rowerze, raczej na długie dystanse ma się nadawać. Ale dobrze by było, żeby czasem można było dodać do pieca na szosie. Minimum jeżeli chodzi o wyposażenie: - porządny przedni amor - tarczówka z przodu (z tyłu nie koniecznie) - minimum 28 biegów Tyle tak wstępnie. Podany przedział cenowy nie jest sztywny.
maltan Napisano 18 Października 2012 Napisano 18 Października 2012 Ma on służyć do spokojnego XC na semislickach, głównie szosa i szutry yyy chyba jedno z drugim się gryzie Po pierwsze nie znam "spokojnego XC", po drugie XC to typowe zawody MTB czyli w terenie więć na semislickach nie poszalejesz no chyba że miałeś na myśli tzw. street XC
kosmonauta80 Napisano 18 Października 2012 Autor Napisano 18 Października 2012 Zależy jak rozumiesz to street XC. Jak pisałem szaleć nie zamierzam, ale terenu (lekkiego) unikać nie zamierzam. A semislick tylko dlatego, że 80% rocznego dystansu to szosa.
Fenthin Napisano 18 Października 2012 Napisano 18 Października 2012 W takim razie po co Ci rower XC? W takich warunkach wystarczy cross. I to z zapasem. I 28 przełożeń? To chyba tylko Rohloff + dwurzędowa korba. 27 jak już
kosmonauta80 Napisano 18 Października 2012 Autor Napisano 18 Października 2012 O przepraszam, miało być 3*8 czyli 24 Wiem czego chcę i rower do XC jest dokładnie tym czego potrzebuję
maltan Napisano 18 Października 2012 Napisano 18 Października 2012 to może sobie lepiej rower trekkingowy kup, skoro tyle planujesz jeździć po szosie. Poza tym w tym przedziale cenowym ciężko będzie Ci kupić rower z dobrym amorem, chyba że na allegro znajdziesz jakąś używkę. A street XC, czyli zawody uliczne odbywają się na pętlach w mieście. Oczywiście trasa stosownie usiana przeszkodami, typu schody, ciasne zakręty, kłody drewna, bandy z desek, takie tam różne dziwactwa
kosmonauta80 Napisano 18 Października 2012 Autor Napisano 18 Października 2012 Nie wyobrażam sobie zapierniczania po moich ulubionych trasach trkkingiem A zwłaszcza fragmentu gdzie rozpędzony na asfalcie wpadam na szuter :)No chyba, że jakiegoś solidnego crossa polecicie to ok. Najwyżej powymieniam parę części typu mostek. Z tego co widzę, do na I rzut oka cross różni się tylko kołami 28' i wysoką kierownicą, tak?
Miner Napisano 18 Października 2012 Napisano 18 Października 2012 http://unibike.pl/flite.html http://unibike.pl/zethosgts.html
kosmonauta80 Napisano 18 Października 2012 Autor Napisano 18 Października 2012 Model Flite zdecydowanie bardziej mi odpowiada jeżeli miałbym wybierać z tych dwóch.
Fenthin Napisano 18 Października 2012 Napisano 18 Października 2012 Zaś Zethos lepiej się sprawdzi przy Twojej jeździe. Jak widzisz, różnice to rozmiar koła, skok widelca, stopniowanie korby i geometria (z racji innego rozmiaru kół).
kosmonauta80 Napisano 18 Października 2012 Autor Napisano 18 Października 2012 Ale zaraz, czytam opinie w sieci i narzekanie na sztywność ram widzę - przy mojej masie muszę to brać pod uwagę.
repsol26 Napisano 23 Października 2012 Napisano 23 Października 2012 ile ważysz? ja 85kg i nie mogę nic złego powiedzieć...Ogólnie jestem zadowolony z flajta
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.