Skocz do zawartości

[Rama] Cannondale Killer vs Kross Hexagon v3


dawidn47

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przy okazji pierwszego tematu chciałbym się ze wszystkimi przywitać i pozdrowić każdego pasjonata dwóch kółek.

Wiem że podane przeze mnie modele ram w temacie bardzo się od siebie różnią, wiec chciałbym to jak najszybciej wytłumaczyć. Obecnie posiadam rower na ramie Kross Hexagon v3 --> https://www.dropbox....ua3a/nRBoRx-B7p, jest to rower budowany z bardzo ograniczonym budżetem lecz mimo to sprawia mi frajdę z jazdy. Wracając do tematu, to mam możliwość dosyć tanio kupić rame Cannondale Killer --> http://i153.photobuc...rs/IMG_4456.jpg (zdjęcie poglądowe z internetu, zdjęcia ramy którą chce kupić wrzucę najszybciej jak się tylko będzie dało ) Za zmiana ramy przemawia do mnie zalety ramy Cannondale : ręczne wykonanie, aluminium potrójnie cieniowane, bardzo niska waga, duża sztywność dzięki zastosowaniu nietypowej konstrukcji ramy... Oprócz niskiej wagi o której miałem się okazje przekonać nie wiem co jest prawdą. Są to argumenty zasłyszane od sprzedawcy ramy, a więc drodzy forumowicze chciałbym się dowiedzieć coś od Was, może ktoś akurat miał styczność z tym modelem.

 

Dodam że preferuje dosyć agresywny styl jazdy, a rama do której się przymierzam ma już parę ładnych lat. Bardzo ciężko znaleźć coś na temat ramy Cannondale Killer, więc proszę o jakie kolwiek informacje. Wiem ze rama jest już prawie klasykiem, ale czy coś stoi na przeszkodzie aby wykorzystać ją do amatorskiego xc i kontynuować przygodę z rajdami ?

 

Czy zmiana ramy ma sens ? proszę odpowiedzi, najlepiej z uzasadnieniami.

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cannon ma główkę ramy o większej niż standardowa średnicy, w killerze to 1 i 1/4" czyli superoversize. Suport jest chyba standardowy, angielski. Rama w rozmiarze 17,5" waży blisko 1800 gram. I chyba już pełnoletnia jest :P

Co do główki ramy, poprzedni właściciel natoczył tuleje redukujące i bez żadnych problemów używał amortyzatora 1 i 1/8"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupienie tej ramy aby stworzyć retro bike`a w pierwotnej specyfikacji czy dla budowy charakterystycznego roweru to jak najbardziej tak.

Kupno dla chęci posiadania Cannondale czy konkretnie tej ramy bo się w niej zakochałeś to tez tak bo przed tym nikt cie nie powstrzyma.

Ale jak chcesz zrobić lepszy bardziej przyszłościowy / rozwojowy rower pod XC czy maraton to zakup moim zdaniem mija się z celem.

Fajna ciekawa rama tylko to nie jest dobry wybór jeżeli myślisz o przyszłości w amatorskim sporcie.

Nie twierdzę że będzie gorsza od współcześnie produkowanych ram ale nie ma też dowodów na to ze jest lepsza ...

Skoro Cannondale przestał rozwijać ten projekt to coś w tym musi być :) a jak wiemy cannon lubi niestandardowe rozwiązania np Lefty.

 

Adapter hamulca tarczowego dla ramy nieprzystosowanej to półśrodek...

Rama może nie przyjąć amorka 100mm bez szkody dla geometrii ...

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz, sporo mi rozjaśniła w temacie ale nie planuje dalszej rozbudowy roweru. Oczywiście nie rezygnuje z xc. Następny rower będzie budowany od podstaw, ale to daleka przyszłość. Teraz jedynie chce korzystając z okazji zastąpić marketową ramę krossa. Jeżeli zaglądałeś do galerii to zgodzisz się chyba ze mną ze zamontowane u mnie części nie nadają się do konkretnego "przecinaka" do xc. Czy wg Ciebie coś to zmienia ?

 

Jeśli chodzi o geometrie ramy z amortyzatorem, to poprzedni właściel cannona miał tam dwupółke. Tutaj zamieszczam link do zdjęcia tej ramy z amortyzatorem porównywalnym do mojego (niestety tylko pod względem skoku) --> http://www.retrobike..._travel_306.jpg Potrafi ktoś ze zdjęcia ocenić jak to będzie ze sterownością takiego zestawu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie planuje dalszej rozbudowy roweru. Oczywiście nie rezygnuje z xc. Następny rower będzie budowany od podstaw, ale to daleka przyszłość.

 

Jak masz kaprys budować następny rower i do tego masz kaprys wymiany ramy teraz, to może połącz te kaprysy i rozpocznij małymi krokami budowę nowego roweru już teraz ... właśnie od ramy ?? :)

 

Nie ma problemu w kupnie jakiegoś rasowego ścigana który będzie miał piwoty i mocowanie pod tarcze .

 

No chyba że sprawdza się np to:

 

Kupno dla chęci posiadania Cannondale czy konkretnie tej ramy bo się w niej zakochałeś to tez tak bo przed tym nikt cie nie powstrzyma.

 

To kupuj montuj co chcesz i ucz się na swoich błędach.

 

Oryginalnie to mi wygląda ze ta rama jeździła na skoku miedzy 60 a 80 mm przynajmniej takie skoki kojarzę jak kiedyś czytałem o Fatty od Cannondale.

Jak montowałem "amortyzator" zamiast sztywniaka do mojego Gianta to skracałem skok amorka z 100 mm na 70 mm.

Mimo tej przeróbki podniosłem główkę o 20 mm ... i różnica w prowadzeniu była zauważalna rower zrobił się nerwowy nadsterowny.

Pierwsze jazdy bez trzymanki były "dziwne".

Nie znam dokładnych wymiarów Fatty ale patrząc po samym skoku mamy co najmniej 20 mm o które podniesie się główka w gorę ...

Tak wiec sam sobie odpowiedz na pytanie czy warto.

 

Ja jakbym miał kaprys i kasę to kupiłbym ta ramę tylko i wyłącznie w celu poskładania retro bike`a w oryginalnej specyfikacji a to tylko i wyłącznie po spełnieniu warunku że rama jest w stanie IGŁA.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Nie chciałem tak łatwo przepuścić okazji i postanowiłem ramę zobaczyć jeszcze raz, tym razem z przymiarką do kół i amortyzatora, muszę Wam powiedzieć ze waga, masywność i wygląd ramy robią wrażenie, te szlifowane spawy...

Ale jednak rzezniol miał racje, geometria ramy nie pozwala na montowanie tam amortyzatora 100mm, główka ramy miała nieodpowiedni kąt, amortyzator prawie leżał. Gdybym miał amortyzator o mniejszym skoku ramę na pewno bym kupił.

 

Pozdrawiam, temat można uznać za zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...