Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] Dla cięższego rowerzysty - XC


abt1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przejrzałem dziewięć podstron i nic ciekawego nie znalazłem – stąd ten post. Przymierzam się do modernizacji swojego roweru i muszę wstępnie oszacować koszty. W tej chwili mam Suntour XCR LO 100mm z 2006 z piwotami. Przy mojej wadze 105kg jest według mnie za miękki. Sag wynosi 3,5cm. Potrzebuje porady co kupić pod V-ki jeśli zostanę przy obecnym systemie (wiem że to ginący gatunek) oraz pod tarczę – jeśli się w budżecie zmieszczę, choć nie ukrywam że do tego zmierzam. Interesuje mnie tylko nowy osprzęt, trwały i najmniej problematyczny.

  • Mod Team
Napisano

Mogę Ci tylko podpowiedzieć że powinieneś zainteresować sie amorkiem powietrznym bo ustawisz sobie go wedle uznania, tak naprawdę większość widelców na 32mm goleniach przyjmie twoją wagę. Np. RS Reba spokojnie jeździ pod ludźmi 120kg, natomiast jeśli chcesz piwoty to musisz się nagimnastykować bo nawet niby nowe egzemplarze albo będą mocno zleżałe gdzieś na sklepowej półce albo jakaś wersja oem która się trafi raz na ruski rok oczywiście jeśli mowa o Rebie, która poza tym wpisuje się w większość twoich wymagań, aczkolwiek na tym się nie zaczyna i nie kończy wybór.

Napisano

2i regulaminu

Bardziej chodziło mi o ekonomiczny pod moją wagę z uwzględnieniem moich wymagań. Cena nowej Reby to ponad 1000zł i na razie nie widzę sensu jego zakupu, zwłaszcza że to dwie półki powyżej mojego XCR. Z poprzedniego postana szybko znalazłem SUNTOUR EPICON. Koleżanka alkor napisała o v3 tylko że to nic mi nie mówi.

Czekam na dalsze propozycje i ewentualnie komentowanie w/w amorów co do moich wymagań. (nowy osprzęt, trwały i najmniej problematyczny, doszło lżejszy od obecnego najchętniej poniżej 2kg i nie giął się zbytnio pod hamulcami)

Napisano

Nie mam sprecyzowane ile.

Opcja pierwsza koła + hydrauliki + amor + wszystkie wydatki powiązane (zmiana klamkomanetek itp.)

Druga koła + amor + inne wydatki

Chciałbym najbardziej opcje pierwszą zrealizować, a nie chce dużo wydać. Nie chcę kupić czegoś co za chwilę będę musiał zmieniać czy serwisować. Stąd te moje szacowania. Chcę amor o dobrym albo bardzo dobrym stosunku funkcjonalności do ceny spełniające moje wymagania. Wstępnie szacowałem koło 500 - 600 ale jak będzie trzeba to będę musiał zmniejszyć wydatki na koła albo dołożyć.

Napisano

Zobacz jeszcze Spinner Reason, ja mam taki w wersji z pivotami, może jeszcze gdzieś dostaniesz. Chodzi nawet fajnie jestem trochę lżejszy od Ciebie jakieś 97 plus minus ale z tego amora jestem zadowolony jak za tą kasę ;)

W czerwcu z przesyłka płaciłem nie całe 600

 

Wysłane z Ace za pomocą Tapatalka

Napisano

Mierzyłem na szybko miarą taką zwykłą wyszło mi około 32 jak wrócę do domu zmierzę suwmiarką dokładnie ;)

 

Wysłane z Ace za pomocą Tapatalka

 

Zmierzyłem swojego :P amora ofkoz, golenie mają 32mm :)

Napisano

Nie mam czasu na modyfikacje, poza tym obawiam się że to się źle skończy.

 

Amortyzatory do mojej wagi i wymagań:

1) Spinner Reason 100mm z blokada w manetce jeśli coś takiego znajdę

2) Suntour EPICON RLD 100mm lub inna wersja

3) ??? coś jeszcze polecacie ???

 

Pierwszy jest trudno osiągalny i na stronie producenta raczej już nie produkowany więc raczej zakupię Epicsona.

 

Prosiłbym o komentarze do moich spostrzeżeń.

Ten Suntour widzę to rocznik 2011. Na stronie producenta w roczniku 2012 widzę tendencję wchodzenia w oś 15mm. Czy to jest nowy trend czy tylko SR to promuje? Dodatkowo widzę, że zwiększają skok na 120mm – czy do ramy Author Traction to nie za dużo (producent podaje 100mm). Chyba że da się to zmienić na 100mm. Czym się różni wersja X1 od X2?

Czy to prawda jeśli kupię pod oś 15mm to zwiększę sztywność i zmniejszy się dzwonienie hamulców? Co zyskam a co stracę przy takiej przesiadce?

Napisano

Manitou Drake z rozbiórki Centuriona - mam i polecam

+ 1

 

 

 

Nie mam nic do epicona ale miałem możliwość porównania i jak dla mnie dobrze ustawiony drake chodzi lepiej.

 

 

Zapewne to zasługa sprężyny. Powietrzne są dobre do wyczynu i lekkie.

Drake ma jedynie asystę powietrzną, ale to tak naprawdę sprężynowiec z kardridzem olejowym i dużym zakresem regulacji.

 

 

Tak więc jeśli ma być 0 kombnowania i waga jest mażna to epicon.

Jeśli te 250 gramów nie robi wielkiej róznicy to do codziennego pedałowania drake ma fajniejszą charakterystykę.

Do tego w trakcie jazdy postawiasz absolute o kilka klików i masz albo wybieranie liści w terenie albo amorek w sam raz na ścieżki rowerowe i krawężniki.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Nikt nie odpisał mi na post #18 odnośnie 15mm, więc postanowiłem przymierzyć się do zakupu. Mały szkopuł jest taki, że albo cena zabija albo nie ma info odnośnie rozmiaru (9 czy 15). Czy ktoś może trafił Epicona na 15mm z blokada na kierownicy najchętniej 2012 rocznik w sensownych pieniądzach.

Prosiłbym o potwierdzenie że X1 otrzymał kartridż od Axona a X2 to stary model z 2011r.

 

Niedługo zacznie się dla mnie nowy sezon. Zima trochę mi uciekła i nie miałem tyle wolnego czasu jak myślałem. Czas na ostateczne zakupy. Został wybrany model – epicon. Koła nie ma więc mam większa swobodę 9mm czy 15.

Pierwsze pytanie bo nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Czy różnica miedzy modelem 2012 a 2011 jest znacząca, bo różnica cenowa jest znacząca.

Drugie czy to prawda że model epicon x2 z 2012 to jest to samo co 2011 w innym ubarwieniu.

Trzecie dostępność jest coraz mniejsza zwłaszcza 2012. Czy warto kupować teraz 2011 czy poczekać np. na model 2012, 2013 – jeśli dane poufne to prosiłbym o odpowiedź na PW.

  • 4 miesiące temu...
  • Mod Team
Napisano

Co tak się naparłeś na 15mm? Boisz się że złamiesz? Znam rowerzystów w twojej kategorii wagowej i nic z małą osią się nie dzieje.

  • Mod Team
Napisano

Ba, ja ważąc dużo ponad 100 zaczynając swoją przygodę z lataniem i zjazdem na rowerze, śmigałem na Duro DJD jeździłem właśnie na "miękkiej" osi i zęby nawet mimo podeszłego wieku, nadal mam swoje... :P

Napisano

Nie boję się, bo teraz mam bardzo miękki amor jak na swoją wagę (pod 9mm), po prostu przeczytałem o tym trochę i nie wykluczam takiej możliwości. Widzę jak zwykle temat schodzi na boczny tor.

Czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć choć na jedno z tych trzech pytań, najlepiej na wszystkie :)

Napisano

@ ABT1:

"Pierwsze pytanie bo nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Czy różnica miedzy modelem 2012 a 2011 jest znacząca, bo różnica cenowa jest znacząca."

 

Poza tym, że w gamie na 2012 nie ma Epiconów z osią 9mm zmiany są raczej kosmetyczne niż jakościowe. Dokonali wprawdzie niewielkich zmian tłumika i komory powietrznej pewnie pakując do Epicona coś ze starszych Axona. Trudno jednak powiedzieć czy dokonane zmiany usprawiedliwiają wzrost ceny.

 

Drugie czy to prawda że model epicon x2 z 2012 to jest to samo co 2011 w innym ubarwieniu.

 

Nie. Zmienili kartridż w prawej goleni oraz coś poczarowali z komorą powietrzną.

 

Trzecie dostępność jest coraz mniejsza zwłaszcza 2012. Czy warto kupować teraz 2011 czy poczekać np. na model 2012, 2013

 

Na to pytanie musi odpowiedzieć ktoś, kto miał możliwość bezpośredniego porównania tych modeli. Ze swej strony mogę powiedzieć, że na Epiconie 2011 jeździ mi się rewelacyjnie i bezproblemowo a zaliczam się do kategorii rowerzystów ciężkich..

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...