kilka tygodni czytania, chodzenia po sklepach stacjonarnych i wirtualnych. Zagladanie na fora i do periodykow branzowych dalo efekt w postaci (zdjecie dodalem w galerii):
Rama / RDR Team Full w rozmiarze 21 cali / aluminium easton 7005 podwojnie cieniowana
Korba, wklad suportu, zebatki / Shimano z grupy Alivio
Kaseta (8) + Lancuch / Sram 870
Hamulce / Avid BB7 (mechaniczne)
Obrecze / Alex
Piasty / Novatec
Szprychy / DT Swiss Champion
Zalozenie bylo takie: mam ulubionego, sztywnego Spec HR XC Comp ale musze zmienic na full`a ze wzgledu na problemy z kregoslupem.
Zdaje sobie sprawe, ze rower nie spelnia wspolczesnych trendow wagowych i nie idzie z obecna moda na odchudzanie.
Tym nie mniej jest wg mnie idealnym kompromisem pomiedzy jakoscia i budzetem, jakim dysponowalem.
Dlaczego RDR?
Trzy powody; waga (2700 z damperem), cena (na allegro wystawili tansze niz w sklepie). I geometria - identyczna jak w moim poprzednim Spec`u. Z wymiarow jedynie gorna rura okazala sie byc krotsza o ok. 1,5 - 2cm co w zupelnosci mi nie przeszkadza, poniewaz mialem ciut za dlugi mostek, wiec wszystko sie zbilansowalo :-)
Co do kolorystyki i wykonania;
Kolory ramy w zaden sposob mi nie przeszkadzaja. Uwielbialem czerwien Spec`a ale zdawalem sobie sprawe z rzucana sie w oczy a tak, stonowane barwy beda zwyczajnie neutralne na ulicy.
Mozna miec zastrzezenia do jakosci nadrukow, poniewaz sprawiaja wrazenie, jakby to byly zwykle naklejki pokryte warstwa lakieru bezbarwnego co moze tracac niskobudzetowoscia, ale najwazniejsze, ze spawy, laczenia, elementy zawieszenia zaczepy do linek/pancerzy zrobione solidnie, ladnie i z dbaloscia o szczegoly.
Pierwsze jazdy (188cm wzrostu i 105kg wagi) - subiektywne
w weekend byla pierwsza dluzsza przejazdzka z wieloma przystankami na zmiany ustawien. Przetestowalem wszystkie polozenia dampera i widelca. Ostatecznie zostalem na 205psi z sag`iem na mniej wiecej 25procent (nie mialem miarki), predkoscia tlumienia na dwa "kliki" na prawo od najszybszego wybierania. Platforma wlaczona na 2 jest najbardziej uniwersalna. W otwartym ukladzie zjezdzalem tylko z najbardziej stromych i "wysadzanych" duza iloscia korzeni gorek.
Konstrukcja pomimo swojej wagi (ok 15kg) jest bardzo zwrotna i szybko nabiera predkosci. Hamulce wrecz idealne. latwo wyczuwalny moment blokowania kola, sporo mozliwosci prostej regulacji. W terenie bujanie absolutnie nie odczuwalne. Pierwszy raz sam szukalem korzeni, zeby sprawdzic jak dziala amortyzacja. Osobiscie jestem w szoku na plus. Miejsca, ktore do tej pory przejezdzalem z predkoscia 17-18 km/h max i mialem poprzetracane nerki, teraz mijalem majac na liczniku 20-21 km/h przy pelnej kontroli nad rowerem i latwa do odczytania godzina z nietrzesacego sie zegarka ;-) Kostka brukowa nie jest juz problemem. Na asfalcie, przy usztywnionej platformie, bujanie odczuwalne w sposob przeszkadzajacy, przy predkosci dopiero ok 40km/h. Tutaj moze miec znaczenie waga roweru w polaczeniu z moja. Ciezszy uklad jest mniej podatny na wytracenia z rownowagi i tym samym usztywnia sie podczas jazdy i prowadzi pewnie.
Zaryzykowalem kupienie malo znanej ramy i dolaczylem do niej sprawdzone i, w moim odczuciu, porzadne czesci. Pewnie jest jeszcze mozliwosc popracowania nad jego waga :-) mozna powymieniac niektore komponenty na bardziej nowoczesne ale jestem zadowolony z tego, jak ten rower sie dopasowal do mnie i moich potrzeb. Plecy odpoczywaja a jedynym ograniczeniem stala sie moja kondycja :-)
Wniosek; full`a polecam kazdemu :-) Jak bedzie wiekszy budzet to i corce sprawie podobny :-)
Przy okazji dziekuje serwisowi R99 z Warszawy za szybkie i fachowe zmontowanie calosci :-)
Pytanie
Thorgal
Witajcie,
kilka tygodni czytania, chodzenia po sklepach stacjonarnych i wirtualnych. Zagladanie na fora i do periodykow branzowych dalo efekt w postaci (zdjecie dodalem w galerii):
Rama / RDR Team Full w rozmiarze 21 cali / aluminium easton 7005 podwojnie cieniowana
Widelec / stary, dobry Rock Shox Dart 3
Damper / Fox Float RP23
Przerzutka przod / Deore
Przerzutka tyl / nowa Acera
Manetki / Rapid Fire
Stery / FSA
Kokpit (kierownica, mostek, rogi, chwyty) / Amoeba Borla
Siedzisko (sztyca, siodelko) / Accent + Specialized BG
Korba, wklad suportu, zebatki / Shimano z grupy Alivio
Kaseta (8) + Lancuch / Sram 870
Hamulce / Avid BB7 (mechaniczne)
Obrecze / Alex
Piasty / Novatec
Szprychy / DT Swiss Champion
Zalozenie bylo takie: mam ulubionego, sztywnego Spec HR XC Comp ale musze zmienic na full`a ze wzgledu na problemy z kregoslupem.
Zdaje sobie sprawe, ze rower nie spelnia wspolczesnych trendow wagowych i nie idzie z obecna moda na odchudzanie.
Tym nie mniej jest wg mnie idealnym kompromisem pomiedzy jakoscia i budzetem, jakim dysponowalem.
Dlaczego RDR?
Trzy powody; waga (2700 z damperem), cena (na allegro wystawili tansze niz w sklepie). I geometria - identyczna jak w moim poprzednim Spec`u. Z wymiarow jedynie gorna rura okazala sie byc krotsza o ok. 1,5 - 2cm co w zupelnosci mi nie przeszkadza, poniewaz mialem ciut za dlugi mostek, wiec wszystko sie zbilansowalo :-)
Co do kolorystyki i wykonania;
Kolory ramy w zaden sposob mi nie przeszkadzaja. Uwielbialem czerwien Spec`a ale zdawalem sobie sprawe z rzucana sie w oczy a tak, stonowane barwy beda zwyczajnie neutralne na ulicy.
Mozna miec zastrzezenia do jakosci nadrukow, poniewaz sprawiaja wrazenie, jakby to byly zwykle naklejki pokryte warstwa lakieru bezbarwnego co moze tracac niskobudzetowoscia, ale najwazniejsze, ze spawy, laczenia, elementy zawieszenia zaczepy do linek/pancerzy zrobione solidnie, ladnie i z dbaloscia o szczegoly.
Pierwsze jazdy (188cm wzrostu i 105kg wagi) - subiektywne
w weekend byla pierwsza dluzsza przejazdzka z wieloma przystankami na zmiany ustawien. Przetestowalem wszystkie polozenia dampera i widelca. Ostatecznie zostalem na 205psi z sag`iem na mniej wiecej 25procent (nie mialem miarki), predkoscia tlumienia na dwa "kliki" na prawo od najszybszego wybierania. Platforma wlaczona na 2 jest najbardziej uniwersalna. W otwartym ukladzie zjezdzalem tylko z najbardziej stromych i "wysadzanych" duza iloscia korzeni gorek.
Konstrukcja pomimo swojej wagi (ok 15kg) jest bardzo zwrotna i szybko nabiera predkosci. Hamulce wrecz idealne. latwo wyczuwalny moment blokowania kola, sporo mozliwosci prostej regulacji. W terenie bujanie absolutnie nie odczuwalne. Pierwszy raz sam szukalem korzeni, zeby sprawdzic jak dziala amortyzacja. Osobiscie jestem w szoku na plus. Miejsca, ktore do tej pory przejezdzalem z predkoscia 17-18 km/h max i mialem poprzetracane nerki, teraz mijalem majac na liczniku 20-21 km/h przy pelnej kontroli nad rowerem i latwa do odczytania godzina z nietrzesacego sie zegarka ;-) Kostka brukowa nie jest juz problemem. Na asfalcie, przy usztywnionej platformie, bujanie odczuwalne w sposob przeszkadzajacy, przy predkosci dopiero ok 40km/h. Tutaj moze miec znaczenie waga roweru w polaczeniu z moja. Ciezszy uklad jest mniej podatny na wytracenia z rownowagi i tym samym usztywnia sie podczas jazdy i prowadzi pewnie.
Zaryzykowalem kupienie malo znanej ramy i dolaczylem do niej sprawdzone i, w moim odczuciu, porzadne czesci. Pewnie jest jeszcze mozliwosc popracowania nad jego waga :-) mozna powymieniac niektore komponenty na bardziej nowoczesne ale jestem zadowolony z tego, jak ten rower sie dopasowal do mnie i moich potrzeb. Plecy odpoczywaja a jedynym ograniczeniem stala sie moja kondycja :-)
Wniosek; full`a polecam kazdemu :-) Jak bedzie wiekszy budzet to i corce sprawie podobny :-)
Przy okazji dziekuje serwisowi R99 z Warszawy za szybkie i fachowe zmontowanie calosci :-)
Pozdrawiam, Bartosz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
0 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.