Skocz do zawartości

[amortyzator 28"] wymiana amortyzatora czy wymiana roweru?


jendrzych

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Amortyzowany widelec mojego crossa (Author Stratos SX 2007) wydaje się kończyć żywot - sztuciec to bodajże RSC CT-COM-II. Szału nie ma - praca widelca zawsze pozostawała wiele do życzenia i pozbędę się go bez żalu.

Objawy - po zablokowaniu przedniego hamulca, poruszając kokpitem w przód i w tył, golenie widelca kołyszą się z amplitudą 1,5 cm. Zaznaczam, że stery mają wykasowane luzy a podczas opisanego poruszania kierownicą wyraźnie zmienia się kąt między górnymi i dolnymi goleniami amortyzatora (elementy powinny być równoległe, czyż nie?).

 

Jeżeli są to symptomy zużycia sztućca, to pora pomyśleć o modernizacji.

Trochę danych o stylu jazdy: ważę 70 kg, jeżdżę głównie po drogach utwardzonych (~70%) i wielkopolskich duktach leśnych i polnych (~30%). Wycieczki są coraz dłuższe. Myślę też o porządnych sakwach.

 

Problem polega na fakcie, że przedmiotowy rower ma główkę pod stery 1", a oferta amortyzatorów z takimi rurami sterowymi jest naprawdę nędzna, nie wspominając o kulturze ich pracy. Wobec tego mam kilka możliwości:

 

--1--

Wymiana amortyzatora na sztywny widelec z piwotami pod hamulce V-brake (rura sterowa 1" niekoniecznie gwintowana). więc usztywnienie nie przeraża mnie.

 

--2--

Wymiana ramy na model z główką pod rurę sterową 1,125" (1 1/8) - np. Accent Nordkapp, mająca geometrię bardzo zbliżoną do mojego obecnego rowerku - górna rura jest dłuższa a kąty rury podsiodłowej i główki ramy są bardziej strome, ale rozstaw kół jest identyczny) . Do tego amortyzator np. Suntour NRX lub widelec sztywny (coś mnie do niego ciągnie...).

 

--3--

Wymiana ramy na jakiegoś 29er'a - problemem mogą być hamulce - Twenty ninery raczej projektowane są pod tarcze, więc byłaby to dość kosztowna modernizacja.

 

--4--

Zbycie obecnego rowerku i zakup nowego...

 

Co myślicie?

  • Mod Team
Napisano

1. wg mnie nieopłacalne - szkoda zabawy.

2. Dobra dedukcja przyszłościowe podeście dosć szeroka paleta do wyboru.

3. 29 rozni sie od zwykłego 28" gównie tym ze w 28" skoki są rzędu 60mm (bo koła defakto są takie same inne są opony) a w 29erze masz zależnie od geo, 80mm, 100mm itd...

4. Kupno nowego zawsze jest najlepszym wyjściem. Jednak to droga inwestycja zwłaszcza 29er, rozważasz używkę ?

Napisano

Zdaję sobie sprawę, że amortyzator do 29er'a będzie miał inny skok - ta opcja nęci mnie możliwością większego szaleństwa po bezdrożach, niemniej zniechęca mnie trudność instalacji sakw i potencjalna konieczność wymiany części posiadanego osprzętu na mocniejszy.

 

Natenczas skłaniam się ku wymianie ramy. Wprawdzie Accent Nordkapp prezentuje się przyzwoicie, to wolałbym coś krótszego.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Chodziłem, marudziłem aż od połowicy dostałem zielone światło na zakup nowego roweru... Niemal na pewno będzie to wielka kicha, a co za tym idzie dalsze wyłuszczanie moich wątpliwości w tym miejscu nie ma sensu.

Dziękuję za uwagę - temat do zamknięcia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...