Skocz do zawartości

[przerzutki] Przerzutki Sram X.9 przód/tył kilka pytań o kompatybilność


zondrin

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam kilka pytań jeśli chodzi o przerzutki Sram X.9 a mianowicie:

 

1. Chce kupić przerzutkę tylną Sram X.9 średni wózek (bardzo dobra okazja) według Sram`a jest kompatybilny tylko z 2x10 maks. 42T czy więc jestem uwięziony na kombinacji 2x10 czy mogę zastosować korbę Shimano (będzie bardzo boleć) 3x10 powiedzmy SLX 42-32-24 albo XT.

2. Jeszcze głupsze pytanie jakie mogą być skutki zastosowania 3x10 44T Sram`e?

 

3. Czy przerzutka przednia Sram X.9 3x10 można zastosować ewentualnie w napędzie 2x10 (też ciekawa oferta mi się nadarzyła)

 

Pytanie trochę z innej beczki niż temat

4. Jak rozpoznać manetki Sram X.9 na łożyskach kulkowych a nie ślizgowych?

 

Cały napęd będzie wyglądać tak:

przerzutka przód/tył Sram X.9 2x10/3x10 (wolałbym tą drugą opcje ale wiadomo nie wszystko można mieć)

manetki Sram X.9 2x10/3x10 tyle że te na łożyskach kulkowych chce już...

Kaseta PG-1070 11-32 bo taka jest podobno kompatybilna...

Łańcuch KMC X10-sl

Korba zależna od tego co doradzicie :)

Napisano
1. będzie kompatybilna z napędem 10 biegowym

 

Raczej chodziło mi o kompatybilność 2 rzędy a 3 rzędy do 10 biegów to wiem że jest przystosowana :)

 

4.manetki na łożyskach kulkowych ? Nie słyszałem o czymś takim

 

No właśnie jedni nie słyszeli inni piszą że rocznik 2012 sram x.9 ma łożyska kulkowe :) i bóg jeden wie... a o sram`ie na tym forum mało się piszę ;)

  • Mod Team
Napisano

To czy łozysko sie psuje czy nie głównie zależy od jego uszczelnienia jak sa dobre łożyska to nie padną. Co nie zmienia faktu ze kulkowe to chyba przesada.

Napisano

No dobrze to zostawmy już temat manetek gdyż jest to dla mnie drugorzędna sprawa...

 

Jeśli chodzi o korbę bo przeczytałem kilka tematów tutaj na FR że można stosować przerzutkę tylną z średnim wózkiem (względy gramowe) w napędzie 3x10 (korba 44-33-22 truvatic/sram, kaseta 11-32) tylko nie stosować przekosów typu 1x10 co jest dla mnie czystą głupotą teraz mam napęd 3x8 i najczęstsze przełożenie to 2x4 ale to tereny łódzkie są :) czyli raczej prosto droga częściej zmiana podłoża niż przewyższenia duże więc typowy młynek nie będzie często potrzebny ale jednak chciałbym zachować 3 rzędy tak dla własnego spokoju ;) zresztą tak jak pisałem przerzutki mogę wyrwać w dobrej cenie

  • Mod Team
Napisano

W takiej konfiguracji spokojnie mozna średni wózek zastosować, przy założeniu ze nie bedziemy uzywać przekosu 1x9,10 lub 3x1,2 można nawet stosować kasete 11-34 do średniego wózka.

Napisano

 

i najczęstsze przełożenie to 2x4 ale to tereny łódzkie są :) czyli raczej prosto droga częściej zmiana podłoża niż przewyższenia duże więc typowy młynek nie będzie często potrzebny ale jednak chciałbym zachować 3 rzędy tak dla własnego spokoju ;) zresztą tak jak pisałem przerzutki mogę wyrwać w dobrej cenie

 

 

Ja na Twoim miejscu jednak bym się zastanowił nad 2 blatami, sam jestem z Łodzi i 28t i 42t sprawdzają się w tych terenach bardzo dobrze. Możesz powiedzieć za ile te przerzutki możesz dostać ?

Napisano

Napęd 2x10 czy też 3x10 prawidłowo ustawiony pozawala na przekosy, a nie zastanawianie się czy mogę zrzucić czy też nie, dlatego przy 42T i kasecie 36 brałbym długi wózek. Przy 2x10 i korbie 39T można jeszcze od biedy pokusić się o średni... Przednia przerzutka 3x10 i 2x10 to nie tylko inny napis a przede wszystkim inna długość i kształt prowadnicy - teoretycznie 3x10 powinna zmianiać też przy 2x10 - w drugą stronę już nie. Napisałem powinna... ale dobrze nie zmieniała i przy zmianie napędu z 3x10 na 2x10 ten zakup też był konieczny. Co do manetek to X9 model 2012 ma już napis na dzwigniach "ball bearing" i faktycznie praca już prawie jak X0/XX tylko inny skok ale nieporównywalnie lepiej niż X7.

Napisano
Ja na Twoim miejscu jednak bym się zastanowił nad 2 blatami, sam jestem z Łodzi i 28t i 42t sprawdzają się w tych terenach bardzo dobrze. Możesz powiedzieć za ile te przerzutki możesz dostać ?

 

Też obstawiam że przełożenie 2x10 w Łódzkich warunkach wystarczyłoby tyle że zastanawiam się jak w górach? Powiedzmy jadę do Wałbrzycha mam tam rodzinkę biorę rower i czy się nie zakatuje kolan :icon_question: :icon_question: :icon_question: Tył 2012 średni wózek z carbonem 200 pln nówka w pudełku patrząc po allegro bardzo dobra cena, przód LC TP 3x10 nowa z roweru rocznik tylko muszę się dowiedzieć 180.

 

Napęd 2x10 czy też 3x10 prawidłowo ustawiony pozawala na przekosy, a nie zastanawianie się czy mogę zrzucić czy też nie, dlatego przy 42T i kasecie 36 brałbym długi wózek

 

Z tego co się dowiedziałem takie mocne przekosy szybciej zużywają sprzęt, robienie ich jest bez sensu tak się dowiedziałem szukając więc lepiej jest pamiętać na których zębatkach z przodu nie wrzucać zębatek z tyłu :whistling:

 

Przeważnie jest tak jak pisał

przy założeniu ze nie bedziemy uzywać przekosu 1x9,10 lub 3x1,2
czasami może się zdarzyć że nie odsłuży trzech tarcz...

 

Przednia przerzutka 3x10 i 2x10 to nie tylko inny napis a przede wszystkim inna długość i kształt prowadnicy - teoretycznie 3x10 powinna zmianiać też przy 2x10 - w drugą stronę już nie. Napisałem powinna... ale dobrze nie zmieniała i przy zmianie napędu z 3x10 na 2x10 ten zakup też był konieczny.

 

Zdawało mi się że powinno działać takie rozwiązanie ;) ale nie będę ryzykować

 

 

Przy 11-36 obowiązkowo przy 34 tez bym wizą.

:icon_question: :icon_question: :icon_question:

 

Ogółem :thanks: za dyskusję :thumbsup: o 16 lecę odebrać przerzutkę tylną

Napisano
Znalazłem coś takiego chociaż temat z 2010 i akurat Schwefel wypowiada się tam :) Możesz powiedzieć coś więcej?

Tamten temat jest o 9sp. O kombinacjach 9sp z 10sp niech się wypowiedzą praktycy, bo ja do takich nie należę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...