FilipEcki Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 Witam. Od tygodnia mam nowy rower, i już do szału doprowadza mnie amor... Mam Suntoura Epicona w wersji 120mm (wystaje na 140) Przy mojej wadze (67kg) przy złożeniu się na zakręcie wygina się(no inaczej chyba nie jest) bo zacisk zaczyna trzeć o tarczę(to chyba nie wina koła, bo jak?) Tarcza prosta, dokręcona. Dodam, że u brata Reba przy 97kg nawet nie drgnie... Czy to wina koła, czy amora? Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mathiu Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 Wiele czynników wpływa na to czy tarcza w zakrętach m.in. szczelina w zacisku, siła zaciśnięcia piasty, sam amortyzator... Również posiadam Epicona i czasem się zdarza, ze tarcza ociera w zakrętach. Mi to nie przeszkadza, ponieważ jest to cichy dźwięk. Kumpel posiada dokładnie ten sam model epicona tylko na sztywną oś i muszę przyznać, że musi się naprawdę mocno postarać aby mu otarła tarcza o klocki w zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 Epicon 120mm i "wystaje" na 140mm? To może lepiej sprawdź, czy przypadkiem nie jest ustawiony właśnie na 140mm. To może powodować częste dzwonienie, szczególnie, jeśli to wersja pod oś 9mm. I właśnie to są powody wydawania dźwięków - mocno wysunięte górne golenie oraz mała sztywność koła. Do tego im większa tarcza tym to częstsze. Metaliczne klocki jeszcze wzmagają efekt. U mnie przy Epiconie 120mm, piaście 9mm z zaciskami Bolt-On i tarczami 180mm czasem tarcza zadzwoni, zdarza się. Ale nie notorycznie. I ważę aktualnie 75kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FilipEcki Napisano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2012 Działa tylko 120mm skoku, Akurat ja mam tarczę 203... Klocki organiczne. Oś 9mm, tak zaciśnięta że ja nie daję rady tego odkręcić. Koło to Fulcrum RedMetal 10. Nie ma żadnego luzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Października 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Października 2012 No na 203 to sie raczej nie ma co dziwić ... a na cóż ci w epiconie a taka tarcza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 9mm sztywnością nie grzeszy. A do Epicona to max 185mm chyba, niezależnie od rocznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FilipEcki Napisano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2012 Bo tarcza została po poprzednim właścicielu. Jak będzie za co to wymienię na 180. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vardal Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 Nie dziw sie że Reba Twojego brata nie drgnie. To inna półka amorków, nie ma co porównywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 Czy to wina koła, czy amora? Wszystkiego po trochu. Do tego można dodać jeszcze hamulec, który czasami ma klocki bardzo blisko tarczy. Kup mniejszą tarczę, załóż zaciski Bolt-on albo DT RWS i powinno pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.