Skocz do zawartości

[dokumenty roweru] Otrzymane wraz z nowym rowerem

jow

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki za odpowiedzim.

Powiem teraz dokladniej. Chodzi mi o Cube. Zalupilem wraz z bratem sztuk dwie.(jeszcze go od niego nie odebralem). Mieszkamy w Irlandii i tu tez je kupilismy. Ale tu tez jest europa wiec reguly powinny obowizywac podobne... Dostalismy tylko rachunki platnosci karta. Wykonalem telefon do sklepu i pan na to: Manuali nie dajemy zeby gwarancja nie przepadla... Spytalem o papier jakis z numerem seryjnym? -Jest na dole ramy i moge sobie spisac powiedzial pan. (Ten rodzaj podejscia jest tu standardem jak kupilem nowy dom dostalem tylko instrukcje od pochlaniacz)

Postanowilem napisac do Cube-znalazlem tylko emaila do serwisu technicznego. Co powinienem dostac? Irlandzki jest w nl-brak odpowiedzi co.uk-brak odpowiedzi. Za to z polski na moje pan Pan Przemyslaw odpisal szybko: w ktorym sklepie kupywale? na moja odpowiedz Irlandia brak kontaktu. Potrzbuje konkretu dla goscia ze sklepu zeby nie mogl traktowac mnie jak debila.

Bylbym wdzieczny jesli ktos kto kupywal cube podzielil sie co dostal

• 2 tygodnie później...

Obowiązkowo masz otrzymać-KARTA GWARANCYJNA,INSTRUKCJA OBSŁUGI,FAKTURA LUB RACHUNEK jako dowód zakupu u konkretnego sprzedawcy ale odstępstwem od otrzymania karty gwarancyjnej może być rachunek lub faktura bo wtedy na ich podstawie dochodzisz swoich roszczeń od sprzedawcy

'Numer ramy prosze sobie spisac z ramy'. Ciekawe podejscie. Albo ten serwis jest niepowazny, albo ci Irlandczycy cos nie 'ten teges'. I to przy rowerze klasy CUBE.

Napisalbym do producenta i zrobilbym takie larmo, ze karte gwarancyjna to by mu w zebach przyniesli, a gwarancje i instrukcje specjanie by dla mnie z angielskiego na polski przetlumaczyli z wygrawerowanym na hologramie numerem ramy na kazdej ze stron.

...no chyba ze to jakas wyprzedaz, rower jest uzywany lub to jedna z tych promocji -85%

Pozdrawiam, M.

Obowiązkiem sprzedawcy jest dostarczyć ci kartę gwarancyjną na rower powinieneś pójść do sklepu i zażądać wydania ci karty gwarancyjnej bo nawet nie masz pewności czy ten rower nie jest czasem LIPNY(kradziony) a koleś w sklepie robi z siebie cwaniaka bo wcisnął coś komuś zgarnął za to kaskę i zadowolony bo może wszystko poszło do jego kieszeni,żądaj wydania karty gwarancyjnej.

Europejskie prawo kontraktów potwier­dza zasadę swobody zawierania umów, lecz przedsiębiorcy muszą zachować przy tym dobrą wiarę oraz zasady uczciwego postępowania. Postanowień dotyczących dobrej wiary i uczciwego postępowania nie mogą w umowie wyłączyć lub ograniczyć.

Dzieki za odpowiedzi. Cube nie odpowiedzial na zaden email jaki wyslalem na adresy z oficjalnych stron, doo=piero na fejscbuku podjeli bezimienna i bezcelowa dyskusje (jedna odpowiedz dziennie-tewalo to tydzien ). Dla zainteresowanych wklejam ja jako przyklad komunikacji z Cube. Z dyslekcje przepraszam.

•  

Hello
    Ive send few emails with my question to Cube without answare. Can you tell me please what should I receive with new Bikecycle when buying new in shop. (manuals, Warranty card anything with serial no)?? Please help. I just bought one and I got only bike and card receipt. thank you

•  

[*]17 October

[*]

174891_323916347621_1061598638_q.jpg

15:39

CUBE Bikes - official page

Hello Konrad,

thanks for your message. Generally if you buy your bike you just receive th bike itself and a receipt for the payment. This receipt give you the warranty. The serial number of the bike is made in the frame at the bottom.

If you look on the bottom of the frame where the bottom bracket is, you can read the serial number. It should start with WOWO or something like that.

If you need more help, just let us know.

Kind regards.

Your CUBE Team.

•  

[*]

161102_686722215_75331_q.jpg

16:33

Hi

So there is no Manual or Warranty card or other document with serial number?

•  

[*]18 October

[*]

07:42

No,

the warranty comes automatically with the date of your receipt.

Kind regards.

Your CUBE Team.

•  

[*]

09:32

I thought there is EU low says that everything sold as new in the shop should include manual, guide?

•  

[*]

10:24

Sorry Konrad,

I made a mistake. Of course there is a manual for your bike. If you didn't receive it with your bike you can ask your dealer and he will and has to give you a manual for your bike.

Kind regards.

Your CUBE Team.

•  

[*]

11:08

The Dealer tread me as a idiot. When I call him about manual he said: "there is no manual to avoid loosing warranty and he can give me something from other bike"-which i dont understand. So I did try. Any solutions? thank you

•  

[*]Friday

[*]

08:02

Hi Konrad,

generally the manual has nothing to do with the warranty. Like we told you, the receipt is the document which holds the warranty.

We can give you a useful link:

http://www.cube.eu/en/service/manuals/

There are all manuals of our bikes online.

Kind regards.

Your CUBE Team.

CUBE Manualswww.cube.eu

•  

[*]

08:45

Ive seen this links...

obviously your dealer is talking bullsh*t and you dont care.

From which country are your minding facebook account?

•  

[*]Monday

[*]

07:23

Hi Konrad,

you told us you want your manual for your bike. You can get it over the link I ve sent you.

Your dealer should also have a manual for you but if you already have one, what is the difference?

Which country are you in and which dealer did you go to? You didn't tell us.

Kind regards.

Your CUBE TEAM.

•  

[*]

09:09

this is ridiculous

1.yes i wanted manual for my bike not general ones or individual parts...

2.i dont have one nor my dealer doesn't.

2 "Which country are you in and which dealer did you go to?You didn't tell us" - I did tell you on the beginning of this conversation and my location is on facebook as well.

However, why you ask this just after I pointed no interest and you still telling me that everything is correct.

I asked you as well from where you as a cube team are clicking?

•  

[*]

09:26

Hello Konrad,

first of all, we didn't want to show disrespect, if you feel that way we are sorry and apologize.

The reason why I asked for your dealer is, I can not see the beginning of the conversation, I only see the message from the 17th of october on.

To avoid further misunderstandings:

I saw on your profile that you are from ireland, if the local dealer there doesn't want to give you a manual, you can insist on receiving one. (You can quote on us) He will order a manual from his distributor in Ireland.

If you don't want to deal with your dealer we can provide you with a manual we send you to your home, please give us the address.

We are answering from the CUBE headquarters in Germany, norhern bavaria.

For further questions, don't hesitate to ask.

Kind regards.

Your CUBE Team.

•  

[*]

09:39

So there are manuals for individual bikes not only general ones and you can sand me one for Cube Cross Pro?

thank you

•  

[*]Monday

[*]

14:22

No. The manuals are the same for all mountain, trecking and road bikes. It wouldn't make sense to make individual manuals for each bike because the function is almost the same for each bike.

So there are no individual manuals for each bike.

If you want a manual printed, then we can send you one. But it won't differ from the ones you find online.

Kind regards.

Your CUBE Team.

Jak więc widzisz instrukcja jest ci zbędna bo znajdziesz ją u wujka https://www.google.pl/

Ale kartę gwarancyjną ma ci dać sprzedawca w sklepie bo jak niby masz zrobić przegląd gwarancyjny?? wpis i adnotacje o przeprowadzonym serwisie i jego dacie musisz mieć abyś mógł dochodzić swych roszczeń w razie draki po serwisie jak odpadnie koło albo korby po niby serwisowaniu

Wyluzujcie trochę koledzy. Nie przekładajcie swoich polskich doświadczeń na inne europejskie kraje. Nie wszędzie potrzeba stosów papierów by doprosić się usługi gwarancyjnej. Ja kupiem swój rower w Holandii i dostałem potwierdzenie zakupu z numerem seryjnym, ale już na przegląd gwarancyjny - darmowy - nie zabrałem żadnych papierów. Serwisant wziął rower, dał rower zastępczy i spotkaliśmy się na drugi dzień. Mój rower sprawdzony, klocki hamulcowe wymienione, wszystko załatwione bez żadnych papierów. Dużo ważniejsze jest byś miał zaufanie do sprzedawcy niż papierki.

Napiszę więcej. Jak kupowałem rower, przyjechałem swoim starym gratem aby go zostawić w sklepie i wynegocjować zniżkę. Zniżkę dostałem, a że na nowy rower trzeba było poczekać około 1,5 godz dali mi rower elektryczny, abym sobie do domu pojechał na ten czas. Bez żadnych papierów. Sprzedawca mnie nie znał, nie wiedział gdzie mieszkam, nawet nie wiedział jak się nazywam, niczego mu jeszcze nie zapłaciłem i nie miał oporów by pożyczyć rower za 1,5tys. EUR.

Nie przeszadzajcie z tym larum za brak papierków. Może po prostu w Irlandii tak jest.

Dlatego pytalem czy jest instrukcja do konkretnego modelu roweru. Te na ich stronie widzialem ale one sa odolne.

A papierek z numerem seryjnym daja rowniez w Holandii o czym cube germany nie wie :)

Jjest cos takiego jak przeglad gwarancyjny (darmowy)? Kiedy i na jakich zasadach?

Maniak, natury nie oszukasz:)

Gwarancja to umowa między kupującym a wystawcą gwarancji.

Tym ostatnim może być producent, może być sklep, mogą być obaj jednocześnie. W Irlandii pewnie jest podobnie.

Nie pamiętam żeby Cube wymagał przeglądu, ale Skiteam gdzie kupiłem rower - już tak.

Najprościej zapytać u źródła.

Wiec moze tak:

"Dear Sirs!

A few days/weeks ago I've bought a bicycle marked CUBE trademark logo. I've choosen your trademark, because I've heard a lot of good things about your products, so I've made a decision to buy one of your products and I will not be dissapointed. I've chosen one of your local irish dealers Jakas Cfaniacka Firma placed at 12 Pechowa Street, London. The bike is great but unfortunately the Local Dealer rejected to give me papers that should be added to bicycle (warranty card, user manual) and said that 'their stuff is so proffesional that typical user didn't need any user manulal warranty card. I've tlgently tried to get those documents because my bicycle knowledge about this kind of proffesional bicycle stuff isn't advanced enough yet. Seller also suggested that frame numbers didn't have to be printed at selling reciept (which was the only document of this bicycle, so I might suppose that the dealer might sold me stolen or broken bicycle). I've trusted that the CUBE trademark equals high standards of customer suport, but now I'm really dissapointed of your dealers cust. suports standards. I would be very glad if there was a possibility to get those papers from your local dealer (znow nazwa firmy) if other of your distributors rejected my new CUBE bicycle warranty caused no warranty card! I suppose that if my current CUBE dealer sold me an incomplete bicycle their warranty service standards might be also incomplete, what may finally cause broke a leg, bicyce crash or even death. I still believe at very high customer service standards of CUBE trademark and I hope I will not be dissapointed!

With Best Regards,

Mr Jan Widacki, Consumer Law Sciences PhD"

Sorry za ewentualne orty, ale pisalem z glowy, wiec prosze o wyrozumialosc. Oczywiscie formy grzecznosciowe bardzo wskazane. No i oczywiscie wisisz mi zgrzewke porzadnego, irlandzkiego browca za pomoc w redagowaniu tego rodzaju korespondencji handlowej ;-)

Pozdrawiam, M.

@Pro bardzo ladne, dzieki. Nigdy nie ogarne dyplomacji jako niewlasciwej formy resztek irokeza na mej glowie. Do tego cube nie odpowiada do besposrednich rowerzystyw oprocz fejsbuka. Chyba wygrali i se darowalem, :)

Przypomnij sie z tym piwem jak sie spotkamy:)

Spoko. Przeredaguj troche tego e-maila (wedle uznania), wstaw swoje imie i nazwisko, nazwe firmy, a potem wyslij na oficjalny adres producenta (na pewno jest tam jakis 'customer suport') + na ich oficjalny profil na facebook. Mozesz tez zazadac potwierdzenia przeczytania e-maila (jest taka opcja). Mysle, ze nie powinno pozostac bez odpowiedzi ;-)

W ostatecznosci mozesz tez wyslac za posrednictwem jakiegos lokalnego rzecznika praw konsumentow. Nie wiem jak w UK, ale w Polsce takie komorki organizacyjne sa praktycznie w kazdym starostwie

Pozdrawiam, M.

Wysyłane z mojego U8500 za pomocą Tapatalk 2

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

• Dodaj nową pozycję...