Skocz do zawartości

[KORBA] 42-24 czy 44-22 T? 170 czy 175 mm?


huca

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

w niedalekiej przyszłości mam zamiar wymienić napęd (3x9 rz) na:

1. Korba SLX FC-M660

2. Kaseta XT CS-M770

3. Łańcuch XTR CN-7701

 

Mam następujące pytania:

1. Jaką korbę wybrać 44-22 czy 42-24 T? 170 czy 175 mm?

2. Czy taki zestaw wart jest swojej ceny? Czy to płacenie za samą markę/klasę sprzętu?

3. Czemu są tak duże rozbieżności w cenach? Korba SLX-a na allegro można znaleźć za 330zł jak i za 430zl a w sklepie kosztuje ponad 500 zł. Z czego to wynika?

 

huca

Napisano

Korby Shimano 44-32-22 są pod napęd 9-rzędowy, a 42-32-24 pod napęd 10-rzędowy Dyna-Sys. Co do długości korby to zależy ona od długości Twojej nogi. Jeśli masz 180 cm wzrostu lub więcej to weź 175 mm. Wg mnie napęd klasy SLX jest najkorzystniejszy pod względem jakości do ceny. Obecnie z korb SLX można kupić najnowsze modele Dyna-Sys 2013 (droższe), starsze Dyna-Sys (najtańsze) już wyprzedawane oraz korby pod napęd 9-rzędowy (w różnych cenach).

Napisano

Mam dokładnie 179 cm zmeirzę ramię w starej i takie samo kupię.

A co z kasetą? Podobno niema różnicy w wytrrzymałości miedzy SLX a XT, różnica jest w wadze i w tym, że podobno SLX moze uszkadzać piasty z aluminiowym bęnenkiem.. Czy to prawda? Jeżeli tak to z czego zrobione bębenki mają piasty SLX i Novatec. Jedne z tych piast chcę zastosować w nowych kołach.

Napisano

Niestety nie wiem jak jest z wytrzymałościa. Może ktoś inny się wypowie. Powiem Ci tylko, że mam piastę SLX i kasetę Deore i wszystko działa dobrze już dwa lata. Ostatnio musiałem jedynie dokręcić kasetę.

Napisano

W tym problem że na poczatku tego roku wymieniłem przerzutki tyl i przód, manetki itp na SLX 9x3 i zbyt prędko nie planuję zmiany, są praktycznie nowe. Mają może 5 tyś km co przy starych deore/alivio z przebiegirm 20-30 tys km wróży im jeszcze długą wsółpracę ze mną. Co do ceny korby 10 rz widziałem na allegro po 330 zł a na 9 rz już po 430zł z czego to wynika?

 

Reasumując trzeba szybko kupować korbę SLX na 9 rz puki jest jeszcze "tylko" o 100 zł droższa od odpowiednika na 10 rz

Napisano

Jeśli chodzi o bębenek piast Novatec to zależy od modelu - wiem że SB-712 mają aluminiowy. Co do kaset to nie polecam XT, mi po 600-700km padła, a używana z 2 łańcuchami

Napisano

Co do kaset to nie polecam XT, mi po 600-700km padła, a używana z 2 łańcuchami

 

To nie wiem czy to była kaseta XT bo to jedna z najtwardszych kaset, szczególnie że przebieg jaki podałeś jest śmiesznie niski.

Napisano

Kobra dynasys zadziała pod napędem 9s. Problemem może być jedynie przednia przerzutka, która też należałoby podmienić pod 10s. Mogą być problemy z wrzucaniem z 24 na 32 lub z 32 na 42. Mi się nie udało ustawić przerzutki przedniej (M971) aby zagrała z 42-32-24. Jak z jednej strony było okey, to z drugiej strony dzwoniło, nie chciało wskoczyć i inne anomalie.

Napisano

Trudno Ci coś teraz doradzić. Z jednej strony możesz kupić korbę pod napęd 9 ale wtedy będzie Ci trudno przejść w przyszłości na 10. Jeśli jednak kupisz korbę pod 10 to może nie działać jak trzeba i będziesz musiał zmienić manetki, a może rzeczywiście też przerzutkę przednią. Niby są też korby pod oba te napędy: http://extremebike.pl/mechanizm-korbowy-x12fxa3-443222-175mm-czerwony-mat-p-697.html lub http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=7052&&id_pod_kat=35&&id_kat=2&&id_pp=0

Też stoję teraz przed wyborem korby ale ponieważ i tak muszę wymienić manetkę przednią to chyba kupię M660-10.

Napisano

Na tym forum ukształtowało się dziwne zjawisko, ludzie piszą o czymś o czym pojęcia nie mają.

 

Korba 10s i 9s ma taki sam profil zębów, różnią się tylko ich ilością. Zatem korba 10s (42t) będzie pracowała w napędzie 9s z przednią przerzutką pod 9s (44t).

 

Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

To nie wiem czy to była kaseta XT bo to jedna z najtwardszych kaset, szczególnie że przebieg jaki podałeś jest śmiesznie niski.

 

Kaseta to 100% że XT, tylko pytanie co było przyczyną. Wydaje mi się że mógł to nieco spowodować drugi łańcuch (kupiłem jakiś toya czy jakoś tak na próbę), który się bardzo szybko rozciągnął i być może przez to tak szybko zjechał kasetę (po zmianie nie było już mowy o przyjęciu nowego). Co niemniej jednak i tak nie powinno się wg mnie zdarzyć. Może jakąś lichą sztukę trafiłem, nie wiem.

 

Gdzieś słyszałem że Srama są nieco wytrzymalnsze, ale prawdę mówiąc też nigdy się nie spotkałem z złą opinią o XT.

Napisano

Widzę zatem dwa rozwiązania odnośnie korby:

1. kupic o 100zł drożej (430zł) do 9rz napędu i być pewnym, że dobrze zadziała z tym co już mam.

2. kupić za 330 zł do 10rz napędu i modlić się, żeby zadziałało z tym co mam. Mieć zarezewowane dodatkowo 235 zł na przed. przerzutkę (110zł) i lewą manetkę (125zł).

Drugie rozwiązanie mi się średnio podoba. Jak już wyżej wspominałem mam praktycznie nowe przezutki i manetki i nie planowalem szybko przechodzić na 3x10. Myślałem chwilę o 2x10 bo czasami mnie wkurza jak mi łancuch w ciężkim terenie spadna na korbie na mniejszy blat. Ale brak najwiekszego blatu -czarno to widzę.

 

Mam dylemat odnośnie kasety SLX (170zł) czy XT (205zł) rożnica tylko 35 zł. Czy wybierająć XT zyskał bym lepszą jakość czy tylko kilka gramów mniej? Czy to, że XT ma więcej koronek na pająku niż SLX zauważalnie wpływa na jakość?

 

Kwestia wyboru łańcucha wydaje się być najprostrza jestem w 90% zdecydowany na Campagnolo C9 (115zł). Podobno bardzo twardy i bardzo mało rozciągliwy, ale sa osoby które uważają, że niszczy "miekkie" kasety typu SLX.

Czy ktoś z Was używał łańcucha Campagnolo C9 z kasetą SLX lub XT?

Napisano

Pytanie podstawowe - czy jest jakikolwiek sens przesiadki z 9-ciu rzędów na 10 rzędów? Dlaczego chcesz to zrobić???

 

 

W tym sęk, że niechce tego robić tak samo jak nie chciałem z 8 przesiadać się na 9. Dlatego kupno korby pod 9 i zapłacenie za nia 100 zł więcej ma wiekszy sens moim zdaniem.

  • Mod Team
Napisano
Co do kaset to nie polecam XT, mi po 600-700km padła, a używana z 2 łańcuchami

Są 2 wytłumaczenia:

1. to nie była XT choć nawet hg30 by tak szybko nie padła ...

2. używąłeś łańcuchów z gumy co zniszczyło kasete ( miałem podobny i faktycznie po 700km moaj XT została mocno zraniona)

 

Kaseta XT to twardziel, wytrzymująca nawet po 10 000km ...

Napisano

Są 2 wytłumaczenia:

1. to nie była XT choć nawet hg30 by tak szybko nie padła ...

2. używąłeś łańcuchów z gumy co zniszczyło kasete ( miałem podobny i faktycznie po 700km moaj XT została mocno zraniona)

 

Kaseta XT to twardziel, wytrzymująca nawet po 10 000km ...

 

Kaseta to była XT, mam ją jeszcze nawet HG CS-M770. Co do łańucha to tak jak pisałem - użyłem jakiś słaby na próbę, niemniej jednak i tak ździwiło mnie, że aż tak szybko padła.

  • Mod Team
Napisano

Uzywanie twardej kasety tylko z twardym łańcuchem mm sens inaczej działa jak sam sie przekonałeś. jaki jest sens dawać 200zł za kasetę i 20 za łańcuch ? no jak widzisz żaden.

Napisano

Korba 10s i 9s ma taki sam profil zębów, różnią się tylko ich ilością. Zatem korba 10s (42t) będzie pracowała w napędzie 9s z przednią przerzutką pod 9s (44t).

Działało to u ciebie prawidłowo? Bo ja próbowałem z 42-32-24 z przerzutką 9s i w żaden sposób nie mogłem tego ustawić. bardzo problematyczne okazało się przerzucanie z 24 na 32. Po przywróceniu młynka 22 problemu nie było. Zagłębienia w blatach mogą być te same, ale zauważ, że przerzutka nie przerzuca o 12 zębów tylko o 10. Gdy uda ci się ustawić 32 na 42, to rozwali się przy 24 na 32. Przerzutkę przednią ustawiam może 10 minut. Z tym nie mogłem dojść do ładu przez godzinę.

Napisano

Już wywnioskowałem z Waszych wpisów, że nie warto ryzykować z korba do 10 rz za co wielkie DZIĘKUJĘ. Istnieje spore prawdopodobienstwo, że zaoszczędzone w ten sposób 100 zł zaraz zamieniło by się w konieczność wydania około 250 zł (manetka i przerzutka) i na tym by się moglo nie skonczyć.

Wywnioskowałem też, że korba SLX to dobra inwestycja, jak ktoś wyżej napisał najkożystneijszy stosunek cena/jakość. Choć korba 590 wydajie mi się mieć korzystniejszy ten stosunek. Ale, że kiedyś zamażyło mi się mieć wszystko w rowerze grupy SLX sukcesywnie to realizuję (manetki i przerzutki już mam). Więć SLX 44-22 T 175 mm za 430 zł na allegro. Ktoś gdzieś widział taniej? Proszę o informacje.

 

Pozostają zatem kaseta i łancuch.

Kaseta SLX czy XT? Warto dać 35zł więcej za XT?

Łańcuch Campagnolo Record C9. Używał go ktoś z Was? najlepiej wraz z kasętą SLX lub XT. Jeżeli tak proszę podzielić się wrażeniami. Może macie inne propozycje łańcucha w cenie około 100zł?

 

Jeżeli niema sensu w tym temacie dyskutować o kasecie i łancuchu i lepeij założyć nowy temat. Też proszę o taką informacjię

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...