YgreK Napisano 15 Października 2012 Napisano 15 Października 2012 Cześć. Przedwczoraj pierwszy raz w życiu rozłożyłem na części swój rower. Dlatego tez pierwszy raz spotkałem się z problemem konserwacji sterów. Stery które posiadam to FSA no. 10. Z powodu kuleczek które widać wnioskuję, że są to łożyska kulkowe. Miałem mały problem z wyciągnięciem amorka i gdy mi już się to udało okazało się, że częściowo wypadły. Co prawda na chłopski rozum je poskładałem ale nie jestem w 100% pewny czy dobrze je złożyłem. Jest jakiś schemat do tego jak powinno to wyglądać? Druga sprawa to zadbanie o te stery. Okazały się brudne i zabrudzone. Muszę je wyczyścić i co dalej? Czym i jak nasmarować? Tylko kulki, czy coś jeszcze? Pozdrawiam Tomek
MokryxD Napisano 15 Października 2012 Napisano 15 Października 2012 Ja w swoich sterach zostosowałem smarł do łożysk. Jak na moje oko to stery półzintegrowane. Zaczynjąc od dołu to masz bierznię wbitą na amortyzatorze -> jeden wianek kulek -> to wsadzasz w sterówkę ramy -> w bieżnię na górze wsadzasz wianek -> zakładasz górną bierznię. Później oczywiście montujesz mostek i top cap i kasujesz lusy (PAMIĘTAJ, aby robić to na luźnim mostu, bo inaczej można wyrwać gwiazdkę).
miskov17 Napisano 15 Października 2012 Napisano 15 Października 2012 Profilaktyka: czyścisz wszystko benzyną ekst., wycierasz do sucha, nakładasz spooro smaru w miski, wsadzasz do nich kulki, skręcasz z wyczuciem i wsio. Zobacz tylko czy jakimś przypadkiem nie ma różnych średnic kulek w dolnej i górnej misce. Kwestia smaru - każdy do łożysk będzie ok, łt-43, zielony shimano itp. Jeśli nie masz to pw, coś tam Ci skrobnę z puchy. Co do kolejności złożenia, z czym masz wątpliwości?
YgreK Napisano 15 Października 2012 Autor Napisano 15 Października 2012 Z poskładaniem sterów chyba sobie poradziłem. I do smarowania też w szafce coś znalazłem Jakby coś nie pasowało, odezwę się
Piksel Napisano 15 Października 2012 Napisano 15 Października 2012 Sterów nie da się złożyć w złej kolejności, ponieważ nie będą wtedy działać.Albo będzie luz, albo będą się za ciężko obracać.Jeśli kręcą się ok i nie maja luzu, znaczy że dobrze poskładałeś.
cienkun Napisano 15 Października 2012 Napisano 15 Października 2012 No, ja kiedyś w sterach dia-compe włożyłem na odwrót wianek i tak jeździłem i nie zauważyłem nawet różnicy, ale bieżnia się przez to wyszlifowała, tak więc - da się jak się ma talent
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.